Viekö Talvivaara Lagunan ? !

Niinistö Jyrähti

Näyttää siltä että Suomen Kaivostomintaan ei luoteta enää EU alueella.
"näin ei voi jatkua"

19

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kansallistetaan vaan

      Nythän sitten voidaan saada kaivokset kotimaiseen omistukseen jos muualla ei enää luoteta kotimaiseen kaivostoimintaan.

      • eteenpäin tuiskussa

        On kyllä paha virhe yleistään yhden kaivoksen kompurointi koko alaa koskevaksi.

        Talvivaara on iso ja siellä sovelletaan uudenlaisia prosesseja. Niiden kehittäminen vie aikansa.

        Tsempiä Talvivaara. Kyllä tuo kaivos vielä tulee onnistumaan kun paras suomalainen osaaminen käytetään hyödyksi.


      • eteenpäin tuiskussa kirjoitti:

        On kyllä paha virhe yleistään yhden kaivoksen kompurointi koko alaa koskevaksi.

        Talvivaara on iso ja siellä sovelletaan uudenlaisia prosesseja. Niiden kehittäminen vie aikansa.

        Tsempiä Talvivaara. Kyllä tuo kaivos vielä tulee onnistumaan kun paras suomalainen osaaminen käytetään hyödyksi.

        Prosessi ei ole uusi, samanlaista löytyy Australiasta, mutta oikeessa olet siinä, ettei lumisilla alueilla ennen ole kokeiltu samaa.
        Mutta miten käy T-vaaran laajennus ja se järven alta louhinta, saakohan luvat ?


      • vuotaa ku seula.
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Prosessi ei ole uusi, samanlaista löytyy Australiasta, mutta oikeessa olet siinä, ettei lumisilla alueilla ennen ole kokeiltu samaa.
        Mutta miten käy T-vaaran laajennus ja se järven alta louhinta, saakohan luvat ?

        Muovikalvo altaiden alla huh huh,voi kuvitella miten muovin käy Suomen sääolosuhteissa.
        Australiassa voi toimiakkin.


      • vuotaa ku seula. kirjoitti:

        Muovikalvo altaiden alla huh huh,voi kuvitella miten muovin käy Suomen sääolosuhteissa.
        Australiassa voi toimiakkin.

        Juu ja polskit sen pellin hitsas sekä muovin veti.
        Mutta kertokaapa miten se uraani otettaan pois kaivoveestä ?
        ylen uutiset kertoi jotta kaivovettä ei saa juoda uraania pois ottamatta, mutta mitenpä sen pois saa ?


      • Eevertti
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Juu ja polskit sen pellin hitsas sekä muovin veti.
        Mutta kertokaapa miten se uraani otettaan pois kaivoveestä ?
        ylen uutiset kertoi jotta kaivovettä ei saa juoda uraania pois ottamatta, mutta mitenpä sen pois saa ?

        Juomalla saa pois...


      • Eevertti kirjoitti:

        Juomalla saa pois...

        Poistuuko siis juomalla, vai venneen alta


    • kaupungin miljoonat

      Mitenhän käy nyt kansallisen Laguuna-hankkeen? Rahat taitavat loppua.

      • tähdenlentoa hetken

        En sijoittaisi tuollaiseen kaivokseen rahojani, osakkeenomistajatko maksaa korvaukset.


      • missä Perä?
        tähdenlentoa hetken kirjoitti:

        En sijoittaisi tuollaiseen kaivokseen rahojani, osakkeenomistajatko maksaa korvaukset.

        Allas vuotaa taas,onneksi lohijokia kohti pohjoiseen.


      • ministerin vastuut.
        missä Perä? kirjoitti:

        Allas vuotaa taas,onneksi lohijokia kohti pohjoiseen.

        Missä Paula luuraa ?


      • maksaa hyvin paljon
        ministerin vastuut. kirjoitti:

        Missä Paula luuraa ?

        Huomenna päätös mitä tehdään talvivaaralle?


    • hoituu3

      Nythän ne Talvivaaran vedet on rajattu uuteen altaaseen.

    • veronmaksaja maksaa

      Tuhot on järkyttävän suuret,mennee vuosia ja paljon rahaa ennekuin ollaan "lähtöpisteessä".
      Toisaalta osake olis nyt 1 €uron kappale kun se parhaimmillaan pyöri rapiat 7€ hmmm,,,

      • joko sijoitit

        Joko ostit Talvivaaran osakkeita. Kyllä se vielä nousuun lähtee ja nyt saa edullisesti.


    • artturi sakari

      Nikkeliähän siellä on niin maan perusteellisesti.

      • luonto tärkeä.

        Hienoa että Perä tuli maisemiin,jos se siitä vielä nousisi.


    • mitä muuta

      Voi hyvänen aika.
      Olipa se onni, että tikanmäki on olemassa. suurinpiirtein samaa sanon tästä tulemisesta.

      • sitä odotin.

        Perä kertoi että Talvivaaran kaivos maksaa viulut .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe