onko kristityn oltava ns. uskovainen?

uskovainenko

Käsittääkseni Jeesus ei paljon kysellyt vakaumuksen perään, vaan sanoi vain, "seuraa minua". Hän ei opettanut niinkään Jumalasta, johon olisi uskottava, kuin elämäntavasta, jossa on nykyilmausta käyttääkseni "uskalletaan elää täysiä" ja "luotetaan että elämä kantaa".Hän opetti pitämään huolta itsestä ja lähimmäisestä.
Tällä palstalla ainakin ns. uskovaisen tunnistaa hyvin jyrkästä tuomitsemisesta, joka kohdistuu seksuaalivähemmistöihin, naispappeihin jne. Heillä tuntuu olevan tuo "usko", sokea usko kirjoitettuun sanaan. Jeesuksella ei näin ollut. Hän sanoi "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". Ja edelleen hän sanoi, että hänen seuraajansa tunnetaan siitä, että he rakastavat toisiaan. Ainakin täällä ns. uskovat lähettävät hyvin herkästi lähimmäisiään suoraan helvettiin. Uskovaisuus ainakaan suomi24:n mukaan tulkittuna, ei siis tuntuisi kuuluvan kristityn, Jeesuksen seuraajan ominaisuuksiin.

126

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärränkyllä

Taitavat nämä tämän palsta itseään uskovina pitävät olla niitä kenelle taivaan portit eivät avaudu. Ylpeys, ylimielisyys synteinään ja kirjanoppineisuus ja muiden tuomitseminen siihen vielä lisänä. Heillä ei ole epävarmuutta ensimmäisen kiven heittämisen oikeutusesta, itse oikeuttavat itsensä. Mitä Jeesus sanoikaan heidänlaisistaan?

Nöyryys uskon edessä ja lähimmäisenrakkaus, niitä et tämän palstan uskovina itseään pitävistä löydä vaikka kuinka etsisit.

• homousko.hiertää

Unohdit parannuksen teon homoudesta! Homoutta harjoittavahan ei koskaan voi olla uskova!

• Ymmärränkyllä
        homousko.hiertää kirjoitti:

Unohdit parannuksen teon homoudesta! Homoutta harjoittavahan ei koskaan voi olla uskova!

Oletko sinä uskova?

• homousko.hiertää
        Ymmärränkyllä kirjoitti:

Oletko sinä uskova?

Kyllä olen ja entinen homo joten tiedän mistä puhun.

• helppo.väittää

Kyllä olen ja entinen homo joten tiedän mistä puhun.

Tuota että olet entinen homo et omalla nimelläsi ja kuvallasi uskalla missään esille tuoda sillä se on vale jonka voit nimimerkkinä esittää näillä foorumeilla mutta et siellä missä sen joku tuttu voisi todistaa vääräksi.

• homousko.hiertää
        helppo.väittää kirjoitti:

Tuota että olet entinen homo et omalla nimelläsi ja kuvallasi uskalla missään esille tuoda sillä se on vale jonka voit nimimerkkinä esittää näillä foorumeilla mutta et siellä missä sen joku tuttu voisi todistaa vääräksi.

Miksi minun pitäisi nimeni ja kuvani julkaista?

• väärinkö.sammutettu
        helppo.väittää kirjoitti:

Etkö hyväksy, että homo on eheytynyt Jumalan avulla?
        Siunausta sinulle "homousko.hiertää" ja kiitos Herralle!

• setakerho.asialla

Miksi minun pitäisi nimeni ja kuvani julkaista?

Setakerho haluaisi tulla ovellesi uhkailemaan!

• Samaa mieltä, kun täälläkin ns. uskovainen, ainakin konservatiivinen, fundis tai lahkolainen, puhuu Jeesuksen seuraamisesta, se ei tunnu tarkoittavan alkuunkaan hänen eettisten opetuksiensa noudattamista vaan ainoastaan päivittelemistä hänen karitsana, uhrina, olemista.

• tee.sinäkin.parannus

Teehän parannus lesboudestasi niin saatat ymmärtää mistä,usklssa on kysymys.

• tee.sinäkin.parannus kirjoitti:

Kerropa miten teen parannuksen lesboudesta kun olen hetero mies. Ei silti, homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus josta en tuntisi mitään huolta vaikka se ominaisuus minulla olisikin.

• kaikki.väärin
        sage8 kirjoitti:

Kerropa miten teen parannuksen lesboudesta kun olen hetero mies. Ei silti, homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus josta en tuntisi mitään huolta vaikka se ominaisuus minulla olisikin.

Et sinä ole A) hetero B) mies C) homous ei ole synnynnäistä

• Ymmärränkyllä
        tee.sinäkin.parannus kirjoitti:

Oletko uskovainen?

• Oletkosinä
        Ymmärränkyllä kirjoitti:

Oletko uskovainen?

En ole mutta homous on luonnotonta ja synti.

• selvä.nakki

Uskova on se joka uskoo evankeliumin ja tekee parannusta synneistään. Ei se sen vaikeampi määrittely ole.

• nojoo12

Uskova on ihminen, joka uskoo johonkin Jumalaan.

• selvä.nakki
        nojoo12 kirjoitti:

Uskova on ihminen, joka uskoo johonkin Jumalaan.

Kun olemme kristillisellä palstalla lienee selvää, että täällä uskova uskoo Raamatun Jumalaan?

• kirkossa
        selvä.nakki kirjoitti:

Kun olemme kristillisellä palstalla lienee selvää, että täällä uskova uskoo Raamatun Jumalaan?

Sanoisin pikemminkin, että uskotaan elävään Jumalaan.

• rampeeli

Vain Jeesukseen uskova ja siinä todellisuudessa elämäänsä elävä voi olla kristitty.

Jeesuksen seuraajia taikka opetuslapsia alettiin jossain vaiheessa kutsumaan kristityiksi ja tätä rataa sana on siirtynyt aina näihin päiviin saakka.

• totisesti

Amen totisesti!

• kui22
        totisesti kirjoitti:

Amen totisesti!

Aamentaja sinä olet :)

• kui999
        kui22 kirjoitti:

Aamentaja sinä olet :)

Sinä et ole!

• Jumalan_nimeen

Näinhän se on. Ns. nimikristittyjä on sitten enemmän, mutta parempi niin, kuin kaikki olisivat täysin jumalattomia.

Eli aloittaja tietää vastauksen, kunhan kiusallaan höperehtii :)

• olenkristitty

Tästä linkistä löytyy hyvää asiaa aiheesta.
      http://www.gotquestions.org/Suomi/kuka-kristitty.html
      Minusta kristitty on henkilö, joka on ottanut Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaiseksi Vapahtajakseen. Minusta usko ("Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut") on ensiarvoisen tärkeää. Ei pelkästään se, että elää kristillisen etiikan mukaisesti tai kuuluu kirkkoon, ja asuu kristillisessä maassa.

• nojoo12

Eli riittääkö usko Jeesukseen vaikka et olisikaan kirkon jäsen?

• pilkkuviivaviiva

Ei jokainen joka sanoo Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka antaa vettä janoiselle, käy katsomassa sairasta ja vangittua, vaatettaa palelevan...näin vapaasti lainattuna...nämähän ne olivat ne asiat, joita Jeesuksen sanotaan tuomiolla kyselevän. Ei muuta.

• olenkristitty
        nojoo12 kirjoitti:

Eli riittääkö usko Jeesukseen vaikka et olisikaan kirkon jäsen?

Kyllä henkilökohtainen usko riittää. Toisaalta kirkkoja on monenlaisia ja minusta uskovien yhteys tukee uskonelämää. Joten ei se pahitteeksikaan ole jos kuuluu johonkin seurakuntaan.

• pilkkuviivaviiva kirjoitti:

Ei jokainen joka sanoo Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka antaa vettä janoiselle, käy katsomassa sairasta ja vangittua, vaatettaa palelevan...näin vapaasti lainattuna...nämähän ne olivat ne asiat, joita Jeesuksen sanotaan tuomiolla kyselevän. Ei muuta.

Nämä ovat unohtuneita kohtia ja jos ne joskus tulee väkisin pramille niin voi sitä seliselien rikkautta ja kekseliäisyyttä jolla ne kumotaan.

• älä.jaksa.taas
        sage8 kirjoitti:

Nämä ovat unohtuneita kohtia ja jos ne joskus tulee väkisin pramille niin voi sitä seliselien rikkautta ja kekseliäisyyttä jolla ne kumotaan.

Uskoville ihan jokapäiväisiä asioita. Sinä sitä ymmärrä koska et ole uskova. Olet täällä vain homohyväksyntää jankkaamassa.

• kui22
        älä.jaksa.taas kirjoitti:

Uskoville ihan jokapäiväisiä asioita. Sinä sitä ymmärrä koska et ole uskova. Olet täällä vain homohyväksyntää jankkaamassa.

Täällä on jankattu avioero"hyväksyntääkin" mulle, eli " kyllä sitä erota saa" :)

• älä.jaksa.taas
        kui22 kirjoitti:

Täällä on jankattu avioero"hyväksyntääkin" mulle, eli " kyllä sitä erota saa" :)

Mikä siinä vielä mättää Jeesushan sanoi ihan selvästi, että haureiden takia saa erota?

• olenkristitty
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

Hedelmistään puu tunnetaan. Ei mikää hyvä puu tuota huonoja hedelmiä, eikä taas huono puu hyviä hedelmiä. Eikö se Raamatun kohta jatku niin että "ei jokainen joka huutaa Herran nimeä pelastu, vaan se, joka tekee Minun Taivaallisen Isäni tahdon".

• amentotisesti
        olenkristitty kirjoitti:

Hedelmistään puu tunnetaan. Ei mikää hyvä puu tuota huonoja hedelmiä, eikä taas huono puu hyviä hedelmiä. Eikö se Raamatun kohta jatku niin että "ei jokainen joka huutaa Herran nimeä pelastu, vaan se, joka tekee Minun Taivaallisen Isäni tahdon".

Ja Taivaallisen Isän tahto löytyy Raamatusta.

• OnSynti
        älä.jaksa.taas kirjoitti:

Mikä siinä vielä mättää Jeesushan sanoi ihan selvästi, että haureiden takia saa erota?

Haureus on synti! Uskova tekee syntiäerotessaan haureuden takia!

• voi.pyhä.sylvi
        OnSynti kirjoitti:

Haureus on synti! Uskova tekee syntiäerotessaan haureuden takia!

Hoh-hoijaa... Jos puoliso tekee hauteutta voi hauteuden tekiJÄSTÄ ottaa eron. Onko mielesi noin kieroutunut, että haureudentekijä voisi ottaa eron?

• näinsanoen

Haureus on syntiä. Sillä tarkoitetaan että on elettävä siveästi. On oltava puhdas ja siveä ajatuksissa, sanoissa ja teoissa, ja että jokainenrakastaa ja kunnioittakoon aviopuolisoaan.
        Sanotaan että joka eroaa tekee huorin ja erotessaan saattaa puolisonkin tekemään huorin.
        Jumala vihaa hylkäämistä.
        Vanhanliiton aikaan oli lupa kirjoittaa erokirja ihmisten kovuuden tähden. Mikä tarkoitti, että silloin jos puolisoa kohdeltiin huonosti, mutta muutoin ei ole lupa erota muun kuin huoruuden tähden. Siis sen että pettää puolisoaan.

• OnSynti
        voi.pyhä.sylvi kirjoitti:

Hoh-hoijaa... Jos puoliso tekee hauteutta voi hauteuden tekiJÄSTÄ ottaa eron. Onko mielesi noin kieroutunut, että haureudentekijä voisi ottaa eron?

Uskovan tulee rukoilla parannusta puolisolleen ja seisoa tämän rinnalla. Kristityn tulee tukea ja rakastaa puolisoaan. Näin on asia tarkoitettu. Jotkut uskovatkin polkevat tätä Raamatun tarkoitusta vastaan vaikka muuten lukevat sanatarkasti mitä on kirjoitettu. Kun sitten erotilanne tulee omalla kohdalle Raamattu unohdetaan ja annetaan itselle poikkeus vaikka muissa asioissa poikkeuksia ei muille sallita. Tämä on sitä aloittajan tarkoittamaa "uskovien" Raamatunlukemista.

• ev.lut.portto

Jeesus ei todellakaan hyväksy kaikenlaista käytöstä ja elämää. Hän on itse tuomitseva ihmiset sen mukaan, mitä ovat eläessään tehneet, hyvää tai pahaa.

Johanneksen evankeliumi:
      5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
      5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
      5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

Kun Jeesus kohtasi syntisiä ihmisiä ja antoi heille synnit anteeksi, sanoi hän sen jälkeen heille: "Mene, äläkä enää syntiä tee!" Joh 5:14; 8:11

Jeesukselle ei siis todellakaan ollut ihan sama se, miten ihmiset tämän elämän elävät. Itse asiassa hän on juuri se, joka odottaa syntisiltä mielenmuutosta (parannusta) eli syntien hylkäämistä. Uskovaiset ainoastaan toistavat Jeesuksen antamia kehotuksia tässä asiassa.

Jeesuksen saarnoissa parannus (mielenmuutos, syntien hylkääminen) oli hyvin keskeisellä sijalla. Kirkossa tästä ei juuri koskaan saarnata. Syykin on hyvin ymmärrettävä. Jos pappi saarnaisi synnin tekemistä vastaan, loppuisivat kirkosta kävijät.

• Kukaan ei tiedä mitä syntejä silloin tarkoitettiin kun niistä puhuttiin, Jeesus ei ainakaan homoudesta puhunut syntinä milloinkaan sanallakaan.

• älä.taas.jaksa.samaa
        sage8 kirjoitti:

Kukaan ei tiedä mitä syntejä silloin tarkoitettiin kun niistä puhuttiin, Jeesus ei ainakaan homoudesta puhunut syntinä milloinkaan sanallakaan.

Ei puhunut koska se asia oli käsitelty VT:ssä ja käski muidenkin lukea kirjoituksia ettei eksyisi.

• pasipää

etkö saa voimaa uskosta

• josnys

Eikö se uskovaisuus ole yksinomaan yksilön ja Jumalan välinen välinen asia. Se ei kuulu kirkolle eikä se kuulu lähimmäisille saati vieraille.

Minä olen kristitty sillä perusteella, että olen ev.-lut. kirkon jäsen. Ehkä myös sillä perusteella, että olen kasvanut ja elän kristillisessä kulttuurissa.

Jos joku haluaa julistaa uskovaisuuttaan, tehköön kaikin mokomin niin, mutta minua ei kenenkään uskovaisuus kiinnosta. Uskovainen voi toki olla myös kuulumatta ev.-lut. kirkkoon tai mihinkään kirkkoon. Kaikki uskovaiset eivät kuitenkaan ole kristittyjä, esim. harraskaan uskova muslimi ei ole kristitty.

• Niin, se on oikeastaan aika metkaa miten ”uskovaisuus” on niin tiukasti leimautunut mm. helluntailaisuuteen tai vastaan. Vaikka se yksikertaisesti tarkoittaa Jumalaan uskomista.

Ehkä sillä on sellainenkin historia että osa uskovia halusi erottautua joukosta, jossa uskon asiat eivät olleet niin näkyvästi esillä tai sillä oli aika pieni merkitys arjessa.

Olen itse sen huomannut että jos sanon itseni uskovasi (täällä todellisessa maailmassa), niin siihen reagoidaan siten että olen jossain karismaattisessa liikkeessä ja omaan tietyt käsitykset. No, rauhoittelen sitten sen jälkeen, ettei noista ole kyse vaan olen ihan tavallinen uskova.

Tuon vuoksi ymmärrän heitä, jotka karttavat sanaa uskova.

Kristillisyyteen on oma määritelmänsä, mm. kolmiyhteisyys jne. . Jokainen joka tunnustaa nuo periaatteet, on kristitty, kuului sitten mihin kirkkoon tahansa tai oli kuulumatta.

Mielestäni jokainen joka kuuluu johonkin kristilliseen kirkkoon, haluaa sitä kautta tunnustaa ainakin kannattavansa kristillisyyttä.

Ehkä jotkut haluaa korostaa omaa asemaansa uskovina ja on siten luonut hyvin tarkat opit siitä, kuka heihin saa kuulua ja kuka ei. Fundamentalismi on juuri sitä. Näissä ei Jeesuksen oppeja niinkään haluta noudattaa, vaan opissa ovat aivan muut tekijät keskeisiä.

• ei.kaikki.kristittyjä

" Vaikka se yksikertaisesti tarkoittaa Jumalaan uskomista."

Usko Jumalaan tarkottaa uskoa Jeesukseen, koska nimenomaan ja vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta meillä on pääsy Isän luo.
        Eli jos on tehnyt parannuksen, uskoo Jeesukseen ja tunnustaa Jeesuksen myös suullssn Herraksi niin sellainen on Raamatun mukaan kristittyJoka muuta väittää, se ei ymmärrä vielä.

• ei.kaikki.kristittyjä

jatkoa edelliseen,

Apt 11:26 sanotaan:
        Antiokiassa alettiin ensimmäisenä kutsumaan opetuslapsia kristityiksi.

Eli ollakseen kristitty, pitää olla Jeesuksen opetuslapsi, koska vain sellainen ottaa vastaan Jeesuksen opetuksen. Eihän ateistit, pilkkaajat, huorintekijät, homot/lesbot voi olla kristitty, koska elää vastoin Jeesuksen opetusta, eli elämällään kieltää Jeesuksen.

• pilkkuviivaviiva

En tunne kovin hyvin noita helluntailaisia tai muita ns. vapaita suuntia. Käsitykseni kuitenkin on, että niissä varsinkin suositaan hyyyyyvin henkilökohtaista suhdetta Jumalaan, eli kuullaan viestejä suoraan häneltä tms. Tällaisessa on kuitenkin kyse omista harhoista, ja nuo "viestitkin" nousevat sieltä omasta ajatusmaailmasta. tämä käsittääkseni osaltaan vaikuttaa siihen, että joissakin piireissä tuo "uskovaisuus" käpristyy kovin pieneksi, ehkä lähinnä yhden agendan liikkeeksi. Amerikoissa varsinkin näistä välillä uutisoidaan. Kenen "kristillisyys" on seksuaalivähemmistöjen lyttäystä, kenen aborttiklinikoiden työntekijöiden surmaamista tms. Täydellistä Kristuksen opetuksen raiskaamista siis, mutta niin kovin "uskovaista". Lievempää muotoa em. ilmiöstä esiintyy monissa tämän palstan kirjoituksissa. Lievempää sikäli, että ketään ei täällä voi fyysisesti vahingoittaa, mutta kuten Jeesus opetti, jo pelkkä vihastuminen lähimmäiseen on yhtä raskauttavaa, kuin väkivalta. Mitä hän sanoisikaan tämän palstan kokonaisia ihmisryhmiä tuomitsevista kirjoituksista?

• näin.luulen

En tunne kovin hyvin noita helluntailaisia tai muita ns. vapaita suuntia. Käsitykseni kuitenkin on, että niissä varsinkin suositaan hyyyyyvin henkilökohtaista suhdetta Jumalaan, eli kuullaan viestejä suoraan häneltä tms. Tällaisessa on kuitenkin kyse omista harhoista, ja nuo "viestitkin" nousevat sieltä omasta ajatusmaailmasta. tämä käsittääkseni osaltaan vaikuttaa siihen, että joissakin piireissä tuo "uskovaisuus" käpristyy kovin pieneksi, ehkä lähinnä yhden agendan liikkeeksi. Amerikoissa varsinkin näistä välillä uutisoidaan. Kenen "kristillisyys" on seksuaalivähemmistöjen lyttäystä, kenen aborttiklinikoiden työntekijöiden surmaamista tms. Täydellistä Kristuksen opetuksen raiskaamista siis, mutta niin kovin "uskovaista". Lievempää muotoa em. ilmiöstä esiintyy monissa tämän palstan kirjoituksissa. Lievempää sikäli, että ketään ei täällä voi fyysisesti vahingoittaa, mutta kuten Jeesus opetti, jo pelkkä vihastuminen lähimmäiseen on yhtä raskauttavaa, kuin väkivalta. Mitä hän sanoisikaan tämän palstan kokonaisia ihmisryhmiä tuomitsevista kirjoituksista?

"Mitä hän sanoisikaan tämän palstan kokonaisia ihmisryhmiä tuomitsevista kirjoituksista?"

Tarkotat ilmeisesti , kun et sen kummemmin tarkenna, mummomuorin panettelua "aito avioliitto"-yhdistyksen jäseniä ja kannattajia kohtaan. Mummonhan mielestä luonnottoman elämisen kritisointi on pahasta, sellainen elämänmeno hänen mielestään pitäisi vaan nykyaikana kaikkien hyväksyä.

• pilkkuviivaviiva
        näin.luulen kirjoitti:

"Mitä hän sanoisikaan tämän palstan kokonaisia ihmisryhmiä tuomitsevista kirjoituksista?"

Tarkotat ilmeisesti , kun et sen kummemmin tarkenna, mummomuorin panettelua "aito avioliitto"-yhdistyksen jäseniä ja kannattajia kohtaan. Mummonhan mielestä luonnottoman elämisen kritisointi on pahasta, sellainen elämänmeno hänen mielestään pitäisi vaan nykyaikana kaikkien hyväksyä.

En tarkoita! Tarkoitan sitä törkeää tapaa, jolla täällä panetellaan mm. seksuaalivähemmistöjä ja vaikkapa todella halventavia kirjoituksia naispapeista sekä em. tahojen puolustajien halventamista.
        Onko kukaan panettelijoista lukenur Raamattua muuta kuin etsien jakeita tukemaan omia ennakkoluulojaan? Miten Jeesus toimi? Häntä ja hänen seuraajiaan vastaan esitettiin alinomaan syytteitä. Löytyi jakeita, joilla heidän käytöksensä tuomittiin. Jeesus löysi aina ihmistä ja hänen hyväänsä tukevan lainkohdan. Hän ymmärsi hyvin, että hänen oman kansansa pyhät kirjoitukset sisälsivät aikansa eläneitä ja vääriä kohtia. Hän osoitti meille, miten pyhiä tekstejä tulee tulkita. Ihmisen etu menee aina ohi jäykän laintulkinnan. "Uskovaiset" eivät halua tai osaa tätä myöntää.

En tarkoita! Tarkoitan sitä törkeää tapaa, jolla täällä panetellaan mm. seksuaalivähemmistöjä ja vaikkapa todella halventavia kirjoituksia naispapeista sekä em. tahojen puolustajien halventamista.
        Onko kukaan panettelijoista lukenur Raamattua muuta kuin etsien jakeita tukemaan omia ennakkoluulojaan? Miten Jeesus toimi? Häntä ja hänen seuraajiaan vastaan esitettiin alinomaan syytteitä. Löytyi jakeita, joilla heidän käytöksensä tuomittiin. Jeesus löysi aina ihmistä ja hänen hyväänsä tukevan lainkohdan. Hän ymmärsi hyvin, että hänen oman kansansa pyhät kirjoitukset sisälsivät aikansa eläneitä ja vääriä kohtia. Hän osoitti meille, miten pyhiä tekstejä tulee tulkita. Ihmisen etu menee aina ohi jäykän laintulkinnan. "Uskovaiset" eivät halua tai osaa tätä myöntää.

Tuon voin minäkin allekirjoittaa.

"Jeesus löysi aina ihmistä ja hänen hyväänsä tukevan lainkohdan."

Siinä pitänee tehdä parannusta että katsoa enemmän sitä hyvää kuin pahaa....

”…niissä varsinkin suositaan hyyyyyvin henkilökohtaista suhdetta Jumalaan, eli kuullaan viestejä suoraan häneltä tms. Tällaisessa on kuitenkin kyse omista harhoista, ja nuo "viestitkin" nousevat sieltä omasta ajatusmaailmasta.”

Tuo on yksi aika erottava piirre ns. luterilaisuudesta?

Ymmärrän kyllä henkilökohtaisen suhteen. Sitten tuleekin tuo ”viestittely” puoli, jonka katson olevan tuohon suuntaa, ettei todellakaan itse eroteta sitä omaa minää ja mielen rakentamia kuvioita. Toisaalta siihen kiteytyy aikamoinen usko – usko ehkä vain omiin kykyihin?

Tuohon toivoisi kyllä enemmän kriittisyyttä niin, että jokainen tutkistelisi tarkoin asiaa. En siis kiistä sitä etteikö Jumala meille vastaisi. Vaan sen, ettei ne vastaukset aina ole sitä, vaan ihan sitä oman mielen tuotosta.

• pilkkuviivaviiva

Kyllä taas kiertää juttu seksuaalisuuden ja parisuhteiden ympärillä, vaikka Jeesuksen opetuksissa ei juuri niitä etusijalle nostettu. Raamattu on muutenkin itse asiassa mainettaan seksuaalimyönteisempi, kunhan tietää miksi siinä on kirjoitettu, niin kuin on. Eroaminen kiellettii muista syistä kuin aviorikoksen takia, koska senhän voi katsoa tarkoittavan, ettei toinen osapuoli enää halua liitossa olla, ja on loukannut yhteistä sopimusta. Vaimoväellä oli suuri vaara joutua puille paljaille erossa, joten heitä suojelemaan oli tarkoitettu jyrkät kiellot erota. Homoseksuaalisen käyttäytymisen luonnetta ei ymmärretty, ei sitä, että kyse on synnynnäisestä ominaisuudesta, joka on luonteeltaan yhtä normaalia käytöstä kuin heteroseksuaalinenkin käytös, kohdistuu vain samaan sukupuoleen. Raamatussa se ymmärrettiin väärin, yltiöhimokkaana rietasteluna.
      Tänä päivänä Jeesus saattaisi nostaa esille vaikkapa perheväkivallan, päihteet tai ylettömän älylaitteiden parissa puuhastelun, nettipornosta puhumattakaan.

• kirkossa

"Jos seksuaalisuuden oikeanlaisesta toteuttamisesta tehdään uskonnon keskus ja normi, uskonto alkaa näyttäytyä jonkinlaisena primitiivisenä seksikulttina. Seksuaalisuudesta välitetään (irvi)kuva, että se on teknisiä suorituksia oikean järjestyksen ylläpitämiseksi. Tällainen välineellinen ja pinnallinen käsitys ihmisestä on löydettävissä kristinuskon historiasta." Elina Vuola 2013

• uskovainenko sanoi :
      Ja edelleen hän sanoi, että hänen seuraajansa tunnetaan siitä, että he rakastavat toisiaan.
      Raamatussa Jumala tuomitsee heidät uskovat vain välittävät viestin tulevasta tuomiosta jos tavat eivät korjaannu.

• pilkkuviivaviiva

Höpö höpö! Jeesushan kertoi, mitä meiltä tuomiolla kysellään, ja siinä ei puhuttu seksuaalisesta suuntauksesta mitään. Edustat juuri sitä farisealaista Raamatun tulkintaa, jota vastaan Jeesus taisteli.

Höpö höpö! Jeesushan kertoi, mitä meiltä tuomiolla kysellään, ja siinä ei puhuttu seksuaalisesta suuntauksesta mitään. Edustat juuri sitä farisealaista Raamatun tulkintaa, jota vastaan Jeesus taisteli.

Lue tuosta eikö ole totta??

HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

• näinsemenee

Ai meinaatko että lampaan paneskelijat esiintyvät sitten hurskainakin Jeesuksen seuraajina !!??

lyhyesti älä viitsi puhua roskaa et tajua väåhän vähää mistä uskossa on kysymys.

• näinsemenee kirjoitti:

Ai meinaatko että lampaan paneskelijat esiintyvät sitten hurskainakin Jeesuksen seuraajina !!??

lyhyesti älä viitsi puhua roskaa et tajua väåhän vähää mistä uskossa on kysymys.

Lampaiden paneskelun pitäminenkö pramilla tekee sinusta uskon kysymysten suuren tietäjän ja ymmärtäjän?
        Nuo törkeydet ja ylimielinen suhtautuminen toisiin, mitä sinäkin multinikkinä jatkuvasti harrastat, kertoo kyllä aivan muuta.

• pilkkuviivaviiva

Siellä Mooseksen laissa taidettiin kehottaa tappamaan myös tottelemattomat lapset. Sitäkään pykälää ei erikseen ja selkeästi Uudessa Testamentissa kumota. Eli siis...?
      Pertsa, olet juuri kuin fariseukset ja muut kirjaviisaat jotka tulivat Herran luo syyttävä sormi ojossa ja pää täynnä noita pykäliä. Herra vähät välitti laista, jos sillä yritettiin tuomita, väheksyä tai sortaa ihmisiä.

• pilkkuviivaviiva sanoi :
        Siellä Mooseksen laissa taidettiin kehottaa tappamaan myös tottelemattomat lapset.
        Tuohon aikaan lapset tekivät osansa tilan töistä ja siksi oli tärkeää etteivät he pullikoineet.Minä väitän että se kumoutuu juuri tuolla perustelulla ja sinäkin tekisit parhaiten jos lopettaisit hinttailun.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

pilkkuviivaviiva sanoi :
        Siellä Mooseksen laissa taidettiin kehottaa tappamaan myös tottelemattomat lapset.
        Tuohon aikaan lapset tekivät osansa tilan töistä ja siksi oli tärkeää etteivät he pullikoineet.Minä väitän että se kumoutuu juuri tuolla perustelulla ja sinäkin tekisit parhaiten jos lopettaisit hinttailun.

Nyt en ihan ymmärtänyt perustelujasi. Väitän kuitenkin, että juutalaiset eivät ole koskaan edes harkinneet noin idioottimaisen lainkohdan noudattamista. Tämähän on sitren eri asia kuin edelleen joissakin kulttuureissa noudatettavat kunniamurhat.
        Jos niskuroivat ja tottelemattomat lapset olisi lakiin vedoten kivitetty, tuskin edes Jeesus Nasaretilainen olisi saavuttanut aikuisikää.
        Ja ei, en ole hintti, en hinttaile, mutta en hyväksy uskonnon tai muunkaan syyn takiatapahtuvaa ihmisarvon ja oikeuksien polkemista. Näin asennoituen uskon seuraavani itse Kristusta.

Nyt en ihan ymmärtänyt perustelujasi. Väitän kuitenkin, että juutalaiset eivät ole koskaan edes harkinneet noin idioottimaisen lainkohdan noudattamista. Tämähän on sitren eri asia kuin edelleen joissakin kulttuureissa noudatettavat kunniamurhat.
        Jos niskuroivat ja tottelemattomat lapset olisi lakiin vedoten kivitetty, tuskin edes Jeesus Nasaretilainen olisi saavuttanut aikuisikää.
        Ja ei, en ole hintti, en hinttaile, mutta en hyväksy uskonnon tai muunkaan syyn takiatapahtuvaa ihmisarvon ja oikeuksien polkemista. Näin asennoituen uskon seuraavani itse Kristusta.

Jos lapset olisivat kieltäytyneet tilan töistä niin pahimmassa tapauksessa perheestä olisivat kaikki kuolleet.Peruste oli tuo.Kannattaa lukea enempi mitkä osat mooseksen laista eivät enää koske meitä vaikkei kaikkia asioita saakkaan vain lukemalla selviämään.

• missätietoon
        pertsa2012 kirjoitti:

Jos lapset olisivat kieltäytyneet tilan töistä niin pahimmassa tapauksessa perheestä olisivat kaikki kuolleet.Peruste oli tuo.Kannattaa lukea enempi mitkä osat mooseksen laista eivät enää koske meitä vaikkei kaikkia asioita saakkaan vain lukemalla selviämään.

mistä löytyy tieto siitä mitkä osat mooseksen laista eivät enää koske meitä?

• pilkkuviivaviiva
        missätietoon kirjoitti:

Ei mistään. Kyse on siitä, että nämä ns. uskovaiset poimivat mitä nyt kukin tarvitsee agendaansa ajaakseen.

• missätietoon kirjoitti:

Tuossa on sinulle aluksi.Siinä on värikoodattuna mitenkä tooran käskyihin pitäisi suhtautua.Lisäksi on paljon tietoa mikä sinun pitää vähitellen kaivaa esiin ,jotta ymmärtäisit paremmin "mistä ei ole" kysymys.

http://www.laverdaduniversal.org/613mitzvot.html

Kaikki mitä Jumala on toorassa sanonut synniksi on sitä myös Uudessa Liitossa.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Tuossa on sinulle aluksi.Siinä on värikoodattuna mitenkä tooran käskyihin pitäisi suhtautua.Lisäksi on paljon tietoa mikä sinun pitää vähitellen kaivaa esiin ,jotta ymmärtäisit paremmin "mistä ei ole" kysymys.

Kuulla shofarin ääni Pasuunansoiton päivänä (4.Moos. 29:1).
        Laskea 49 päivää Omer-lyhteen leikkauksesta (ensimmäiset lyhteet ohranleikkuussa) (3.Moos. 23:15).
        Keskustella Egyptistä lähdöstä Pääsiäisen ensimmäisenä iltana (2.Moos. 13:8).
        Asua majoissa seitsemän päivää Lehtimajanjuhlan aikana (3.Moos. 23:42
        Ei syödä härän lihaa joka oli tuomittu kivitettäväksi (2.Moos. 21:28).
        Ei pelastaa houkuttelijaa kuolemanrangaistukselta, vaan olla mukana hänen teloittamisessaan (5.Moos. 13:9)

Tuossapa muutama kohta joita siis olisi edelleen noudatettava :D

Oletko Pertsa tosissasi???

Kuulla shofarin ääni Pasuunansoiton päivänä (4.Moos. 29:1).
        Laskea 49 päivää Omer-lyhteen leikkauksesta (ensimmäiset lyhteet ohranleikkuussa) (3.Moos. 23:15).
        Keskustella Egyptistä lähdöstä Pääsiäisen ensimmäisenä iltana (2.Moos. 13:8).
        Asua majoissa seitsemän päivää Lehtimajanjuhlan aikana (3.Moos. 23:42
        Ei syödä härän lihaa joka oli tuomittu kivitettäväksi (2.Moos. 21:28).
        Ei pelastaa houkuttelijaa kuolemanrangaistukselta, vaan olla mukana hänen teloittamisessaan (5.Moos. 13:9)

Tuossapa muutama kohta joita siis olisi edelleen noudatettava :D

Oletko Pertsa tosissasi???

Tule "uskollasi" autuaaksi - minä en voi sinua auttaa.Oli siis tarkoitus että alkaisit itse opiskella sitä tooran merkitystä Uudessa liitossa.Nyt puhut vain puuta heinää joka ei liity mihinkään aiemmin puhuttuun.

• pertsa2012 kirjoitti:

"Kaikki mitä Jumala on toorassa sanonut synniksi on sitä myös Uudessa Liitossa."

Toisin sanoen, Mooseksen laki on sellaisenaan edelleen voimassa. Näinhän sinä nyt väität.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Tule "uskollasi" autuaaksi - minä en voi sinua auttaa.Oli siis tarkoitus että alkaisit itse opiskella sitä tooran merkitystä Uudessa liitossa.Nyt puhut vain puuta heinää joka ei liity mihinkään aiemmin puhuttuun.

"Kristitty / uskossa oleva ihminen, katso nyt tätä listaa Tooran käskyistä! Katso vihreällä merkittyjen käskyjen määrää! Jos sinulle on uskoteltu että Tooran mukaan eläminen tarkoittaa kaikkien 613 käskyn noudattamista, tämä voi olla silmiäaukaiseva sivu!
        Tooran mukaan eläminen on mahdollista! Se ei ole raskasta, vaan miellyttävää siunauksien täyttämää elämää Pyhässä Hengessä! Se on täysin Uuden Testamentin mukaista aitoa kristillistä/messiaanista uskoa!"

ja vielä paripointtia, joita on siis noudatettava:

"Naisen ei pidä käyttää miehen vaatteita (5.Moos. 22:5)
        Ei pukea ylleen vaatetta joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin (5.Moos. 22:11) "

Onko housut naisella siis kiellettävä ja onko alettava todella tarkasti tutkailemaan vaatteiden tuoteselostetta?

Ja nuo katkelmat on siis Pertsan linkittämältä sivulta edelleen noudatettavaksi taritettuja lainkohtia. Samaan kategoriaan kuuluvat siellä siis moneen kertaan julistetut homoseksuaalisuuden muka yhä kristityiltä kieltävät kohdat. Kyllä Pertsa tämä edelleen kuluu aiheesen. Asettaa perspektiiviin millaisen roskan kanssa olemme tekemisissä ns. uskovien ladellessa Ramatun kohtia agendaansa ajamaan.

• a-teisti kirjoitti:

"Kaikki mitä Jumala on toorassa sanonut synniksi on sitä myös Uudessa Liitossa."

Toisin sanoen, Mooseksen laki on sellaisenaan edelleen voimassa. Näinhän sinä nyt väität.

Siis synniksi ja siinä on ateisteilla erottelemista.

"Kristitty / uskossa oleva ihminen, katso nyt tätä listaa Tooran käskyistä! Katso vihreällä merkittyjen käskyjen määrää! Jos sinulle on uskoteltu että Tooran mukaan eläminen tarkoittaa kaikkien 613 käskyn noudattamista, tämä voi olla silmiäaukaiseva sivu!
        Tooran mukaan eläminen on mahdollista! Se ei ole raskasta, vaan miellyttävää siunauksien täyttämää elämää Pyhässä Hengessä! Se on täysin Uuden Testamentin mukaista aitoa kristillistä/messiaanista uskoa!"

ja vielä paripointtia, joita on siis noudatettava:

"Naisen ei pidä käyttää miehen vaatteita (5.Moos. 22:5)
        Ei pukea ylleen vaatetta joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin (5.Moos. 22:11) "

Onko housut naisella siis kiellettävä ja onko alettava todella tarkasti tutkailemaan vaatteiden tuoteselostetta?

Ja nuo katkelmat on siis Pertsan linkittämältä sivulta edelleen noudatettavaksi taritettuja lainkohtia. Samaan kategoriaan kuuluvat siellä siis moneen kertaan julistetut homoseksuaalisuuden muka yhä kristityiltä kieltävät kohdat. Kyllä Pertsa tämä edelleen kuluu aiheesen. Asettaa perspektiiviin millaisen roskan kanssa olemme tekemisissä ns. uskovien ladellessa Ramatun kohtia agendaansa ajamaan.

Te jumalattomat voitte jatkaa keskustelua keskenänne sillä se näyttää hedelmällisimmältä sillä teillä ei näytä olevan mitään tarkoitusta puhua asiaa :-) :-)
        Et ehkä kykene siihen??

• pertsa2012 kirjoitti:

Siis synniksi ja siinä on ateisteilla erottelemista.

Kuinka sinä kristittynä tulkitset juutalaisuutta ja juutalaisuuden suhdetta syntiin? Minun ymmärtääkseni suhde on varsin erilainen kuin kristinuskossa. Tarkemman selonteon voisit saada "dikdukilta".

Jotenkin arvelen sinun olevan niitä kristittyjä joilla on tarve rinnastaa itsensä juutalaisiin ja juutalaisuuteen vaikka sellainen et ole, eikä sinusta sellaista voi tulla.

Jonkinlaiset koomiset mittasuhteet tämä tarve on saavuttanut vapaissa suunnissa levitetyssä, luonnollisesti täysin perättömässä väitteessä jonka mukaan suomalaiset olisivat yksi "kadonneista heimoista".

Mutta ei Tooran tulisi olla kristitylle yhtään sen tärkeämpi kuin Koraaninkaan.

• a-teisti kirjoitti:

Kuinka sinä kristittynä tulkitset juutalaisuutta ja juutalaisuuden suhdetta syntiin? Minun ymmärtääkseni suhde on varsin erilainen kuin kristinuskossa. Tarkemman selonteon voisit saada "dikdukilta".

Jotenkin arvelen sinun olevan niitä kristittyjä joilla on tarve rinnastaa itsensä juutalaisiin ja juutalaisuuteen vaikka sellainen et ole, eikä sinusta sellaista voi tulla.

Jonkinlaiset koomiset mittasuhteet tämä tarve on saavuttanut vapaissa suunnissa levitetyssä, luonnollisesti täysin perättömässä väitteessä jonka mukaan suomalaiset olisivat yksi "kadonneista heimoista".

Mutta ei Tooran tulisi olla kristitylle yhtään sen tärkeämpi kuin Koraaninkaan.

"Mutta ei Tooran tulisi olla kristitylle yhtään sen tärkeämpi kuin Koraaninkaan."
        Niin - Allahilla ei ole poikaa.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Te jumalattomat voitte jatkaa keskustelua keskenänne sillä se näyttää hedelmällisimmältä sillä teillä ei näytä olevan mitään tarkoitusta puhua asiaa :-) :-)
        Et ehkä kykene siihen??

No laitahan joku asia argumentti itsekin :D

Et ole vielä vastannut kysymykseenikään. Oletko ihan tosissasi tuon linkittämäsi sivun kanssa? sieltäkö ammennat oppisi? Ja sinä, SINÄ kaikista kirjoittajista peräät ASIALLISTA keskustelua??? Vetää sanattomaksi!

• pertsa2012 kirjoitti:

"Mutta ei Tooran tulisi olla kristitylle yhtään sen tärkeämpi kuin Koraaninkaan."
        Niin - Allahilla ei ole poikaa.

Kirjoitin arvelevani sinun olevan niitä kristittyjä joilla on tarve rinnastaa itsensä juutalaisiin ja juutalaisuuteen vaikka sellainen et ole, eikä sinusta sellaista voi tulla sekä mainitsin tämän tarpeen saavuttaneen koomiset mittasuhteet vapaissa suunnissa levitetyssä, luonnollisesti täysin perättömässä väitteessä jonka mukaan suomalaiset olisivat yksi "kadonneista heimoista."

No, nyt avasin linkkisi ja googlasin vastaan tulleen nimen Toni Arias. Mitäs löytyikään? Tämä: https://www.facebook.com/toni.arias.1675

"Missä Efraimin fyysiset jälkeläiset ovat? Hoos.13:15 mukaan ”itätuuli” vei heidät, eli Assyyriasta länteen...

...Myös suomalaisten ja monien muiden Euroopan kansojen Israelilaisella perimällä on spekuloitu paljon (Suomalaiset Isaskarin sukukuntaa http://www.britam.org/collins/Issac...
        , Kaleva=Caleb), Suomen vaakunassa on Juudan Leijona, sattumaa? Suomen kielellä ja aramealla on yhtäläisyyksiä?"

Sillä lailla Pertsa. Valitse lähteesi hiukan huolellisemmin.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Et ehkä kykene siihen??

Pertsa, en malta olla linkittämättä tuonne sinun käyttämällesi sivustolle, koska NYT tulee painavaa asiaa.

http://www.laverdaduniversal.org/joulupukki.html

:D :D :D

• lololololoo

Lähdekritiikki ei ole mikään näiden laji jossa vois pärjätä :D

• pertsa2012 kirjoitti:

Pertsa, tuossa linkissä on mielestäni vain pohjaa, jonka avulla voimme lähteä tutkimaan asiaa tarkemmin. Muta sikseen voi jättää ne selitykset ja erilaiset tulkinnat. Sillä aika erikoisia nekin ovat.

• mummomuori kirjoitti:

Pertsa, tuossa linkissä on mielestäni vain pohjaa, jonka avulla voimme lähteä tutkimaan asiaa tarkemmin. Muta sikseen voi jättää ne selitykset ja erilaiset tulkinnat. Sillä aika erikoisia nekin ovat.

Pohjaksi se oli tarkoitettukin sillä asiat pitää pureskella itse ja tehdä tarpeelliset valinnat.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Pohjaksi se oli tarkoitettukin sillä asiat pitää pureskella itse ja tehdä tarpeelliset valinnat.

Millä perusteella Pertsa pureskelet ja teet valinnat? Esim. kun kirjotimme lasten kivittämistä koskevista lakipykälistä, perustelit kantaasi tuon ajankohdan tilanteella ja näkemyksillä. Kun taas niin monesti keskustellaan vaikkapa homoseksuaalisuudesta, heität tooran jakeen toisensa perään ilman minkäänlaista suhteuttamista kirjoittamisajankohdan maailmankuvaan. Miksi näin? On oikein, että kirjoituksia tulkitaan suhteessa siihen ajankohtaan milloin ne on kirjoitettu, mutta siten olisi toimittava johdonmukaisesti kaikkien pykäkien kanssa.

Ja vielä tuosta linkittämästäsi sivustosta; sehän on täynnänsä krationistishaibaa! Onko siis kristityn oltava myös kreationisti? Onko laitettava aivot ja nykytietämys romukoppaan? Vai onko se vain "uskovaisten" näkemys?

• pertsa2012 kirjoitti:

Mutta mihin tuollaisia yksityiskohtaisia listoja tarvitaan, vuosituhansia vanhoja ja vieläpä vieraasta uskonnosta? Noudatetaan, ei noudateta, ei voi noudattaa.. Hassua.

Varsin pitkälle maalaisjärkikin sanoo valtaosalle ihmisistä miten tulisi elää ja vaikka ei siinä aina onnistuisikaan niin yleensä ihminen tiedostaa kuitenkin milloin menee metsään.

• pilkkuviivaviiva
        a-teisti kirjoitti:

Mutta mihin tuollaisia yksityiskohtaisia listoja tarvitaan, vuosituhansia vanhoja ja vieläpä vieraasta uskonnosta? Noudatetaan, ei noudateta, ei voi noudattaa.. Hassua.

Varsin pitkälle maalaisjärkikin sanoo valtaosalle ihmisistä miten tulisi elää ja vaikka ei siinä aina onnistuisikaan niin yleensä ihminen tiedostaa kuitenkin milloin menee metsään.

Ei niitä mihinkään tarvita! Ja tuola Pertsankin linkittämällä sivulla edustettu kreationismi vie homman lopullisesti foliohattuosastolle. Massiivinen määrä todisteita ja tutkittua tietoa kumotaan muutamalla tuhansia Raamatun jakeella. Sitä on kreationismi. Sivustolla väitetään, että kukaan AJATTELEVA ihminen ei ole evoluutiota hyväksynyt. Hmmmmmm.....ei ihme että minua huomattavasti paljon fiksummat kuten Dawkins ovat nostaneet kätensä pystyyn eivätkä enää väittele kreationistien kanssa.

• Ei kreationismin kannatus ole näissä vapaissa suunnissa tai sieltä muutoin oppinsa omaksuneiden keskuudessa mikään harvinainen ilmiö. Jyrkimmillä se on tietenkin sitten usko 6000 vuotta vanhaan ihmiskuntaan ja sen sellaista...

Hulluimmillaan touhu on silloin kun kiistetään evoluutio mekanismina täysin ja seuraavassa lauseessa selitetään Arkin tilaongelma pois ns. nopean lajiutumisen "teorialla", eli sillä, että nykyinen lajikirjo syntyi vasta Genesiksen jälkeen hyvin nopeasti nk. kantalajeista. Tässä siis väitetään tapahtuneen sen kaltaisen "superevoluution" jollaiseen ei usko edes evoluutiotutkijat :D

• a-teisti kirjoitti:

Kuten olet huomannut jotkut ateistit täällä ovat kyselleet noita tietoja ja jo aiemminkin , siksi olen heille nyt antanut langan pään mistä lähteä selvittämään asioita jos HALUAVAT.Suurin osa ymmärrykseni mukaan kuitenkin sotkee itsensä entistä pahemmin suohon mutta ne jotka Jumala kutsuu saavat alkulaukauksen etsinnälleen.Kukaan ei ole väittänytkään tuota etsintää helpoksi , mutta se kannattaa.

Matteuksen evankeliumi:
        7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        Luukkaan evankeliumi:
        11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

• pertsa2012 kirjoitti:

Tiedätkös minkä toisen suuren Abrahamilaisen uskonnon pyhiin kirjoituksiin kuuluu Toora kuin juutalaisuuden?

Millä perusteella Pertsa pureskelet ja teet valinnat? Esim. kun kirjotimme lasten kivittämistä koskevista lakipykälistä, perustelit kantaasi tuon ajankohdan tilanteella ja näkemyksillä. Kun taas niin monesti keskustellaan vaikkapa homoseksuaalisuudesta, heität tooran jakeen toisensa perään ilman minkäänlaista suhteuttamista kirjoittamisajankohdan maailmankuvaan. Miksi näin? On oikein, että kirjoituksia tulkitaan suhteessa siihen ajankohtaan milloin ne on kirjoitettu, mutta siten olisi toimittava johdonmukaisesti kaikkien pykäkien kanssa.

Ja vielä tuosta linkittämästäsi sivustosta; sehän on täynnänsä krationistishaibaa! Onko siis kristityn oltava myös kreationisti? Onko laitettava aivot ja nykytietämys romukoppaan? Vai onko se vain "uskovaisten" näkemys?

Homoilu on todettu synniksi ja kauhistukseksi niin UT:ssa kuin VT:ssa ja minulle riittää oma johdonmukaisuuteni joka määrittelee myös homoilut iljettäviksi ja pahaksi synniksi - pahanhajuista touhuilua kaikenkaikkiaan.

• a-teisti kirjoitti:

Tiedätkös minkä toisen suuren Abrahamilaisen uskonnon pyhiin kirjoituksiin kuuluu Toora kuin juutalaisuuden?

Allahilla ei ole poikaa - kyse on kahdesta eri jumalasta.

• pertsa2012 kirjoitti:

Kuten olet huomannut jotkut ateistit täällä ovat kyselleet noita tietoja ja jo aiemminkin , siksi olen heille nyt antanut langan pään mistä lähteä selvittämään asioita jos HALUAVAT.Suurin osa ymmärrykseni mukaan kuitenkin sotkee itsensä entistä pahemmin suohon mutta ne jotka Jumala kutsuu saavat alkulaukauksen etsinnälleen.Kukaan ei ole väittänytkään tuota etsintää helpoksi , mutta se kannattaa.

Matteuksen evankeliumi:
        7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        Luukkaan evankeliumi:
        11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

Mielestäni olet itsesikin jonkinlaiseen hetteikköön upottanut, Jumalan kostotoimien ja mitä kummallisimpien profetioiden pohdiskeluun aikansa käyttäminen puhumattakaan niistä loputtomista tunneista mitä "homoevankeliumisi" julistamiseen olet käyttänyt kertoo moposi keulivan.

• a-teisti kirjoitti:

Mielestäni olet itsesikin jonkinlaiseen hetteikköön upottanut, Jumalan kostotoimien ja mitä kummallisimpien profetioiden pohdiskeluun aikansa käyttäminen puhumattakaan niistä loputtomista tunneista mitä "homoevankeliumisi" julistamiseen olet käyttänyt kertoo moposi keulivan.

Odottelen tässä vaan sitä milloin dildoilijoita muitakin rusettipäitä aletaan vihkiä avioliittoon kirkon siunaamana ja sitten pannaan taas uusi vaihde päälle.Mitä niihin profetioihin tulee niin eikö sinua kiinnosta toteutuneet ja toteutumassa olevat profetiat kuten esimerkiksi tuo riemuvuosiprofetia :

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=20

• Ei, ei kiinnosta.

• Katsoa voi jos esität lähteet. Luotettavat, pastori F.M Rileyn väsäämät tekstit eivät sellaisiksi kelpaa. Miksikö? No, ei ainakaan vähiten kunnian arvoisan pastorin pohdinnoista: Planeetta X:

http://www.fivedoves.com/letters/aug2011/dru829-2.htm

Helvetti mitä soopaa.

• Sinun pitäsi kyllä Pertsa hiukan huolellisemmin taustoittaa lähteesi, eihän nyt tuollaisen kaverin kirjoituksia voi kukaan pitää vakavasti otettavina lähteinä.

• a-teisti kirjoitti:

Katsoa voi jos esität lähteet. Luotettavat, pastori F.M Rileyn väsäämät tekstit eivät sellaisiksi kelpaa. Miksikö? No, ei ainakaan vähiten kunnian arvoisan pastorin pohdinnoista: Planeetta X:

http://www.fivedoves.com/letters/aug2011/dru829-2.htm

Helvetti mitä soopaa.

Kaveri kirjoittelee ilmeisen vakavissaan Raamatusta ja Niburusta liittäen asiaan profetiat, illumaniitit ja muuta sontaa. Kaiken mahdollisen Raamattu mukaan lukien. Ja kirkkain silmin vielä väittää kosmologian pitävän planeetta x:n olemassaoloa totena ja kosmologien, siis perkele tiedemiesten tutkineen asiaa oikein kuumeisesti ja tulleen siihen tulokseen, että kysdeinen planeetta vaeltaa halki aurinkokuntamme aiheuttaen valtaisaa tuhoa.

Älä nyt hyvä mkies tule tarjoamaan minulle missään asiassa lähteeksi tuollaisen sekopään tekstejä. Älä tarjoa niitä kenellekään, munaat itsesi vain. Täydellisesti.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Homoilu on todettu synniksi ja kauhistukseksi niin UT:ssa kuin VT:ssa ja minulle riittää oma johdonmukaisuuteni joka määrittelee myös homoilut iljettäviksi ja pahaksi synniksi - pahanhajuista touhuilua kaikenkaikkiaan.

Tuossa kyllä olet asian ytimessä, SINUN oma johdonmukaisuutesi, SINUN rusinanpoimintasi. Eli valikoit oman agendasi mukaan kirjaimellisesti yhä vielä "voimassa olevat" Raamatun kohdat, ja miten SINUN agendaasi sopii, valikoit ITSE tulkinnanvaraiset kohdat. Minä, minä, minä minä,....

Mistäs muuten homoseksuaalisen aktin hajun tiedät? Oletko ollut hyvinkin läheltä tarkkailemassa? No joo, asiaton heitto, anteeksi, mutta en malttanut olla heittämättä, kun UT:n puolella nimenomaan Paavali esittää noita homoseksuaalisuuden tuomitsevia lauseita. Nyt Pertsa tarvittaisiin sitä ajankohtaan suhteutettua tulkintaa. Ja Paavalin lukemista ihan ajatuksella ja rivien välistäkin. Paavali oli itse mitä suurimmalla todennäköisyydellä homoseksuaali. Luehan Pertsa ihan rauhassa, mitä mies kirjoitaa. Miksiköhän kirjoitaa niin?

Tuossa kyllä olet asian ytimessä, SINUN oma johdonmukaisuutesi, SINUN rusinanpoimintasi. Eli valikoit oman agendasi mukaan kirjaimellisesti yhä vielä "voimassa olevat" Raamatun kohdat, ja miten SINUN agendaasi sopii, valikoit ITSE tulkinnanvaraiset kohdat. Minä, minä, minä minä,....

Mistäs muuten homoseksuaalisen aktin hajun tiedät? Oletko ollut hyvinkin läheltä tarkkailemassa? No joo, asiaton heitto, anteeksi, mutta en malttanut olla heittämättä, kun UT:n puolella nimenomaan Paavali esittää noita homoseksuaalisuuden tuomitsevia lauseita. Nyt Pertsa tarvittaisiin sitä ajankohtaan suhteutettua tulkintaa. Ja Paavalin lukemista ihan ajatuksella ja rivien välistäkin. Paavali oli itse mitä suurimmalla todennäköisyydellä homoseksuaali. Luehan Pertsa ihan rauhassa, mitä mies kirjoitaa. Miksiköhän kirjoitaa niin?

Jos eivät valintojeni tulokset kelpaa niin ei sitten :-)

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Juu ei, ei kelpaa. Ihan sama mitä itse omassa päässäsi ajattelet, mutta kun hyvinkin usein tuot noita aivopierujasi tänne palstalle, ja lähestulkoon aina jotakin ihmisryhmää tuomitaksesi, on mielestäni paikallaan asettaa ajattelusi perspektiiviin. Tai oikeastaan sinä teit sen itse linkittämällä tuon sivuston, joka ilmeisesti on ajatusmaailmasi mukainen. Jos näin on, olet kyllä kaiken järkevän keskustelun tavoittamattomissa. Tiedän että sinä olet toivoton tapaus, muistan kyllä oman stoorisi kuuloharhoineen. Ei tuollaisen päätä käännetä. Omalta osaltani aion kuitenkin tehdä parhaani, ettei kukaan ota sinua tai kaltaisiasi "ajattelijoita" vakavasti. Esimerkiksi uskonasioiden ja sukupuolisen identiteettinsä kamppailevalle sinunkin kirjoittamiesi viestien kaltaiset oksennukset ovat vimeinen asia, mitä he tarvitsevat ja kaipaavat.

• pertsa2012 kirjoitti:

No, kuinka on? Pidätkö pastori F.M Rileytä edelleen luotettavana ja vakuuttavana lähteenä? Pastori vaikuttaa muuten kaistapäisten teorioiden lisäksi varsin ihastuneelta numerologiaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Numerologia

Teet oikeastaan karhunpalveluksen itsellesi tuomalla esiin tämän kaltaisten henkilöiden tarinointia ja vetoamalla niihin. Viimeisetkin uskottavuuden rippeet karisevat sen siliän tien.

Mutta näiden internetin jättömaiden tunkioiltako sinä todellakin ammennat "tietosi" ja sen varaan rakennat kuvasi todellisuudesta?

• a-teisti kirjoitti:

No, kuinka on? Pidätkö pastori F.M Rileytä edelleen luotettavana ja vakuuttavana lähteenä? Pastori vaikuttaa muuten kaistapäisten teorioiden lisäksi varsin ihastuneelta numerologiaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Numerologia

Teet oikeastaan karhunpalveluksen itsellesi tuomalla esiin tämän kaltaisten henkilöiden tarinointia ja vetoamalla niihin. Viimeisetkin uskottavuuden rippeet karisevat sen siliän tien.

Mutta näiden internetin jättömaiden tunkioiltako sinä todellakin ammennat "tietosi" ja sen varaan rakennat kuvasi todellisuudesta?

Tuo riemuvuosiprofetiansa on käynyt jo suureksi osaksi toteen mitään muuta "lähdekritiikkiä" ei tarvita :-)

Vuonna 1217 juutalainen rabbi Judah Ben Samuel profetoi, että Turkin Ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. 3.Moos. 25:8-13 mukaan riemuvuosi on 50 vuoden jakso. Kahdeksan riemuvuotta on siis 400 vuotta. Ja kuinka kävikään, 300 vuotta myöhemmin vuonna 1517 Turkin ottomaanit valtasivat Jerusalemin kaupungin ja hallitsivat sitä seuraavat 400 vuotta. Liittoutuneet joukot kenraali George Allenby'n johdolla ajoivat heidät lopulta vuonna 1917 ulos kaupungista ja pyhältä maalta. Rabbin profetia 400 vuodesta toteutui täsmälleen ja vuodelleen.

Sama Rabbi oli myös profetoinut, että yhdeksännen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi "ei kenenkään maata." Tämä toteutui täsmälleen vuosina 1917-1967 johtuen siitä tosiasiasta, että Kansainliitto asetti pyhän maan Brittiläisen Mandaatin alaiseksi, eikä se "kuulunut" millekään valtiolle. Vielä Israelin itsenäisyyssodan jälkeen vuosina 1948-1949 Jerusalem oli edelleen jaettu maakaistalla, joka meni suoraan kaupungin sydämen läpi Jordanian hallitessa kaupungin itäistä osaa ja Israelin läntistä. Tuon maakaistan katsottiin olevan ja sitä jopa kutsuttiin nimellä "ei kenenkään maa" sekä israelilaisten että jordanialaisten taholta. Jokainen tuolle kaistalle astuva ammuttiin. Elin tuon ajan ja muistan hyvin raportit sanomalehdissä ja TV:ssä koskien Jerusalemin jakoa. Vasta kuuden päivän sodassa vuonna 1967 Israelin armeija valloitti pyhän maan koko länsirannan ja koko Jerusalemin kaupunki siirtyi takaisin Israelin omistukseen. Siten jälleen kerran tämän Rabbin 750 vuotta aikaisemmin antama profetia toteutui kirjaimelleen.

Eikä siinä vielä kaikki. Sama Rabbi profetoi myös, että kymmenennen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi juutalaisten hallinnassa ja
        messiaaniset "lopunajat" alkaisivat. Kymmenes riemuvuosi alkoi vuonna 1967 ja päättyy vuonna 2017. Rabbin profetia on toteutunut kirjaimelleen tähän päivään saakka. Ei siis ole mitään raamatullista syytä uskoa, ettei se voisi jatkaa toteutumistaan edelleenkin, ja Messiaaniset lopun ajat alkaisivat jossakin kohden tätä kymmenennettä riemuvuotta.

Tässä ei kuitenkaan ole vielä koko profeetallinen kuva. Kahdeksannellatoista vuosisadalla [1700-luvulla] rabbi Vilna Gaon profetoi, että Hurva'n synagooga Jerusalemissa, luultavasti mahtavin juutalainen synagooga koko maailmassa, tuhottaisiin ja jälleenrakennettaisiin kaksi kertaa, tuhottaisiin vielä kerran ja rakennettaisiin kolmannen kerran. Hän ennusti, että kun se jälleenrakennettaisiin kolmannen kerran, niin silloin alkaisi kolmannen juutalaisen Temppelin rakentaminen.

Muslimit tuhosivat Hurva'n synagoogan kohta, kun se oli rakennettu. Sata vuotta myöhemmin se rakennettiin toisen kerran. Sitten Jordanian armeija tuhosi sen toisen kerran Israelin itsenäisyyssodan aikana 1948-1949. Se oli raunioina aina vuoteen 2001! Tuona vuonna Israelin hallitus ja juutalaiset Israelissa alkoivat rakentaa sitä jälleen. Tässä on kiehtova suhde Raamatun lopunajan profetiaan:

Hurvan synagooga on vihitty käyttöönsä 16.03.2010
        Temppelin rakentaminen on myös käynnissä - pappien puvut astiastot jne. ovat suurimmaksi osaksi valmiina ympäri maailmaa ja odottavat vain paikalleenasentamista - tämä on nykyaikaista moduulirakentamista.

• pertsa2012 kirjoitti:

Tuo riemuvuosiprofetiansa on käynyt jo suureksi osaksi toteen mitään muuta "lähdekritiikkiä" ei tarvita :-)

Vuonna 1217 juutalainen rabbi Judah Ben Samuel profetoi, että Turkin Ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. 3.Moos. 25:8-13 mukaan riemuvuosi on 50 vuoden jakso. Kahdeksan riemuvuotta on siis 400 vuotta. Ja kuinka kävikään, 300 vuotta myöhemmin vuonna 1517 Turkin ottomaanit valtasivat Jerusalemin kaupungin ja hallitsivat sitä seuraavat 400 vuotta. Liittoutuneet joukot kenraali George Allenby'n johdolla ajoivat heidät lopulta vuonna 1917 ulos kaupungista ja pyhältä maalta. Rabbin profetia 400 vuodesta toteutui täsmälleen ja vuodelleen.

Sama Rabbi oli myös profetoinut, että yhdeksännen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi "ei kenenkään maata." Tämä toteutui täsmälleen vuosina 1917-1967 johtuen siitä tosiasiasta, että Kansainliitto asetti pyhän maan Brittiläisen Mandaatin alaiseksi, eikä se "kuulunut" millekään valtiolle. Vielä Israelin itsenäisyyssodan jälkeen vuosina 1948-1949 Jerusalem oli edelleen jaettu maakaistalla, joka meni suoraan kaupungin sydämen läpi Jordanian hallitessa kaupungin itäistä osaa ja Israelin läntistä. Tuon maakaistan katsottiin olevan ja sitä jopa kutsuttiin nimellä "ei kenenkään maa" sekä israelilaisten että jordanialaisten taholta. Jokainen tuolle kaistalle astuva ammuttiin. Elin tuon ajan ja muistan hyvin raportit sanomalehdissä ja TV:ssä koskien Jerusalemin jakoa. Vasta kuuden päivän sodassa vuonna 1967 Israelin armeija valloitti pyhän maan koko länsirannan ja koko Jerusalemin kaupunki siirtyi takaisin Israelin omistukseen. Siten jälleen kerran tämän Rabbin 750 vuotta aikaisemmin antama profetia toteutui kirjaimelleen.

Eikä siinä vielä kaikki. Sama Rabbi profetoi myös, että kymmenennen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi juutalaisten hallinnassa ja
        messiaaniset "lopunajat" alkaisivat. Kymmenes riemuvuosi alkoi vuonna 1967 ja päättyy vuonna 2017. Rabbin profetia on toteutunut kirjaimelleen tähän päivään saakka. Ei siis ole mitään raamatullista syytä uskoa, ettei se voisi jatkaa toteutumistaan edelleenkin, ja Messiaaniset lopun ajat alkaisivat jossakin kohden tätä kymmenennettä riemuvuotta.

Tässä ei kuitenkaan ole vielä koko profeetallinen kuva. Kahdeksannellatoista vuosisadalla [1700-luvulla] rabbi Vilna Gaon profetoi, että Hurva'n synagooga Jerusalemissa, luultavasti mahtavin juutalainen synagooga koko maailmassa, tuhottaisiin ja jälleenrakennettaisiin kaksi kertaa, tuhottaisiin vielä kerran ja rakennettaisiin kolmannen kerran. Hän ennusti, että kun se jälleenrakennettaisiin kolmannen kerran, niin silloin alkaisi kolmannen juutalaisen Temppelin rakentaminen.

Muslimit tuhosivat Hurva'n synagoogan kohta, kun se oli rakennettu. Sata vuotta myöhemmin se rakennettiin toisen kerran. Sitten Jordanian armeija tuhosi sen toisen kerran Israelin itsenäisyyssodan aikana 1948-1949. Se oli raunioina aina vuoteen 2001! Tuona vuonna Israelin hallitus ja juutalaiset Israelissa alkoivat rakentaa sitä jälleen. Tässä on kiehtova suhde Raamatun lopunajan profetiaan:

Temppelin rakentaminen on myös käynnissä - pappien puvut astiastot jne. ovat suurimmaksi osaksi valmiina ympäri maailmaa ja odottavat vain paikalleenasentamista - tämä on nykyaikaista moduulirakentamista.

Eli kyllä Pastori Rileyn tuoma profetia minulle kelpaa ja muut saavat sitten mietiskellä missä kohden profetiaa on epäkelpo ohta.

• pertsa2012 kirjoitti:

"Tuo riemuvuosiprofetiansa on käynyt jo suureksi osaksi toteen mitään muuta "lähdekritiikkiä" ei tarvita :-)"

Ensimmäinen kysymys tietenkin on missä on dokumentoitu profetian aitous, ei ole mitään takeita profetian väitteiden aitoudesta. Tämän kaltaiset väitteet tulisi voida näyttää toteen:

"Vuonna 1217 juutalainen rabbi Judah Ben Samuel profetoi, että Turkin Ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. 3.Moos. 25:8-13 mukaan riemuvuosi on 50 vuoden jakso."

"Tässä ei kuitenkaan ole vielä koko profeetallinen kuva. Kahdeksannellatoista vuosisadalla [1700-luvulla] rabbi Vilna Gaon profetoi, että Hurva'n synagooga Jerusalemissa, luultavasti mahtavin juutalainen synagooga koko maailmassa, tuhottaisiin ja jälleenrakennettaisiin kaksi kertaa.."

Pastori Riley ei valitettavasti kelpaa lähteeksi, ja tyypin nettihistoriaa pintapuolisestikin tarkastelemalla on syytä suhtautua äärimmäisen skeptisesti kaikkeen mitä hän kirjoittaa.

Oletko ottanut huomioon, että profetia on mahdollisesti Rileyn jälkikäteen tuottama ja väitteet keksittyjä, satuja siis?

Ei kaverilla joka tosissaan kirjoittelee Niburusta ja siitä kuinka sekin on "profetioitu" ole oikein uskottavuutta. Sen ehkä sentään ymmärrät?

• ei.pysty.löytämään

Missä kohden käsketään tappamaan tottelemattomat lapset? Tuossa joitakin asiaan liittyviä kohtia:

2. Moos. 21:15

15. Joka lyö isäänsä tai äitiänsä,
        se rangaistakoon kuolemalla.

(Vuoden 1938 käännös)

2. Moos. 21:17

17. Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä,
        se rangaistakoon kuolemalla.

(Vuoden 1938 käännös)

3. Moos. 20:9

9. Kuka ikinä kiroaa isäänsä tai äitiänsä,
        hänet rangaistakoon kuolemalla; isäänsä ja
        äitiänsä hän on kironnut, hän on verivelan
        alainen.

(Vuoden 1938 käännös)

9. "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään,
        hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut
        kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan.

(Vuoden 1992 käännös)

• a-teisti kirjoitti:

"Tuo riemuvuosiprofetiansa on käynyt jo suureksi osaksi toteen mitään muuta "lähdekritiikkiä" ei tarvita :-)"

Ensimmäinen kysymys tietenkin on missä on dokumentoitu profetian aitous, ei ole mitään takeita profetian väitteiden aitoudesta. Tämän kaltaiset väitteet tulisi voida näyttää toteen:

"Vuonna 1217 juutalainen rabbi Judah Ben Samuel profetoi, että Turkin Ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. 3.Moos. 25:8-13 mukaan riemuvuosi on 50 vuoden jakso."

"Tässä ei kuitenkaan ole vielä koko profeetallinen kuva. Kahdeksannellatoista vuosisadalla [1700-luvulla] rabbi Vilna Gaon profetoi, että Hurva'n synagooga Jerusalemissa, luultavasti mahtavin juutalainen synagooga koko maailmassa, tuhottaisiin ja jälleenrakennettaisiin kaksi kertaa.."

Pastori Riley ei valitettavasti kelpaa lähteeksi, ja tyypin nettihistoriaa pintapuolisestikin tarkastelemalla on syytä suhtautua äärimmäisen skeptisesti kaikkeen mitä hän kirjoittaa.

Oletko ottanut huomioon, että profetia on mahdollisesti Rileyn jälkikäteen tuottama ja väitteet keksittyjä, satuja siis?

Ei kaverilla joka tosissaan kirjoittelee Niburusta ja siitä kuinka sekin on "profetioitu" ole oikein uskottavuutta. Sen ehkä sentään ymmärrät?

Sinun kannattaisi tarkistaa ne asiat netistä , sillä siitä voisi olla eräässä mielessä sinulle hyötyä.

• Tokihan sinä fiksuna miehenä tuot esille ne luotettavat lähteet kun itsekin varmasti ymmärrät kuinka kullan arvoiset ne olisivat pastori F.M Rileyn taustojen vuoksi?

Ja joka onkin ainoa lähde jonka olet tuonut esiin ja jok¨ta ei uskottavuudessaan voi kovinkaan korkealle arvostaa. Ja varmaan itsekin ymmärrät sen jos vilkaiset kaverin kirjoitukset esimerkiksi tuosta planeetta X:stä?

• Sinun lähteesi suoltaa siis tällaista tekstiä:

"Dear Doves, Below is a letter written by Pastor FM Riley with a Biblical erspective concerning Planet X that I, and others, have presented on 5Doves in the past. Many of you may find this information very interesting and helpful now in understanding today's events as they relate to Comet Elenin and Nibiru, also known as Planet X ...

Planet X
        by Pastor FM Riley, 2/1/11
        Introduction

In 2001 I began seriously studying and writing about Planet X and the role it would play in fulfilling end-time Bible prophecy. My interest in this subject was kindled by receiving documentable information sent to me by reliable sources at that time. After carefully confirming the information I received and studying what the inspired Scriptures actually say about the role the heavenly bodies have to play in fulfilling the end-time prophecies of the Tribulation, I have continued to study and write about the coming of Planet X without apology to anyone.
        Oh yes, I have been mocked, ridiculed, scorned, falsely accused, lied about, and called every vile name my critics could think of [ mostly “dedicated Christian believers” ??? ] to label me, for teaching that Planet X is the real Deal and that it will play a vital role in the fulfillment of the Tribulation prophecies of God's Word. So what? I couldn't care less! I am not the first follower of Christ who has suffered for standing for the truth of God's Word, and I am sure I won't be the last.
        Nine years have now passed since I first began studying and writing about Planet X. In previous articles I repeatedly pointed out that information on this subject was being deliberately kept from the public by the “insiders” that have known the truth about Planet X since 1983 . I have also repeatedly pointed out that the time would come when the wicked “insiders” could not conceal Planet X any longer, and would be forced to admit that it is real. THAT TIME HAS NOW COME! Therefore I am sending forth this article as a brief review for those readers who have never heard about Planet X, and also as an UPDATE on the subject for those who have read my studies on Planet X in the past. Read on……."

Hän myös valehtelee:

The Discovery of Planet X

"Planet X was discovered and photographed in modern times by JPL's deep space
        Infrared Electronic Telescope. The year was 1981 . At that time the astronomers and scientists working on the project were so elated with their discovery that they released the news of its discovery to the public news media."

Ja tämä oli vasta alustus, tarinen jatkuessa levottomuus lisääntyy ja jutut muuttuvat aivan hulluiksi:

https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&tl=fi&u=http://www.fivedoves.com/letters/aug2011/dru829-2.htm&anno=2

Et varmasti kummastele jos pyydän muita lähteitä kuin F.M Rileyn väsäämän tekstin?

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Olen tuota Pertsan linkittämää sivustoa nyt lueskellut enemmän kuin se ansaitsisi tulla luetuksi. Nyt loppui. Ainoa johtopäätös johon voin tulla on, että niin sivuston kirjoittaja(t) kuin sieltä oppinsa ammentavat tarvitsisivat ensinnäkin psykiatrisen diagnoosin ja kunnon lääkityksen. Olen ainakin yrittänyt ymmärtää. Nyt riitti. Elämä on liian lyhyt moisessa roskassa kahlaamiseen.

• sääliks.käy
        pertsa2012 kirjoitti:

Tämä se niin surullista onkin, ei oo kummoinen temppu säveltää tuollaista tarinaa ja uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

• sääliks.käy kirjoitti:

Tämä se niin surullista onkin, ei oo kummoinen temppu säveltää tuollaista tarinaa ja uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

Et siis pystynyt kertomaan miksi säälit ja ketä :-) :-)

• Sinä et pysty kertomaan mistä löytäisin luotettavia lähteitä Niburu-uskovan profetoivan pastorin väitteiden tueksi? Eli onko hänen väittämiään profetioita koskaan edes annettu vai onko kyseessä saman kaltainen soopa kuin tuossa hänen kirjoitelmassaan jossa hän yllätys yllätys: löytää Raamatusta tukea Niburu-uskonnolleen.

• a-teisti kirjoitti:

Sinä et pysty kertomaan mistä löytäisin luotettavia lähteitä Niburu-uskovan profetoivan pastorin väitteiden tueksi? Eli onko hänen väittämiään profetioita koskaan edes annettu vai onko kyseessä saman kaltainen soopa kuin tuossa hänen kirjoitelmassaan jossa hän yllätys yllätys: löytää Raamatusta tukea Niburu-uskonnolleen.

Sinun pitää itse etsiä - kukaan muu ei voi näköjään tehdä sitä puolestasi.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sinun pitää itse etsiä - kukaan muu ei voi näköjään tehdä sitä puolestasi.

Ei sellaisia ole. Luotettavia lähteitä siis. Kyseessä on Jeesuksen ohella myös numerologiaan ja Niburuun hurahtaneen pastorin profetia, yksi sadoista joita hän on tuottanut.

Tai itseasiassa ei edes profetia vaan väite jonka mukaan satoja vuosia sitten eläneet henkilöt olisivat profetoineen kuten hän väittää. Mikään ei kuitenkaan tue tuota väitettä. Melkeinpä voi lyödä päänsä pantiksi, että sanat on sovitettu jälkikäteen pastorin toimesta heidän suuhunsa.

Sinäkin tiedät sen, olet varmasti etsinyt jotakin joka tulisi pastorisi väitteitä mutta et ole mitään löytänyt. Jos olisit toisit sen kyllä esiin.

• ttkkl

Kristittyjä kutsuvat uskoviksi, Oikea uskovainen on kuuliainen Jeesukselle ja Jeesyksen opetuksille!

• totisesti

Amen

• kuis.se.on

Aloittajalta kysyn, että onko alkoholistin oltava juoppo?

• pilkkuviivaviiva

Menee hieman ohi tietoni, mutta olen ollut ymmärtävinäni, että jotkut raitistuneet alkoholistit tekevät eron juovan alkoholistin (juoppo) ja raitistuneen, mutta edelleen alkoholistin välille. Erittäin hyvä kysymys kuitenkin. Fiksusti heittelet.

• a-atte

Opetuslapsia alettiin kutsua kristityiksi Antiokian kaupungissa muutamia vuosia Herran taivaaseen astumisen jälkeen. Silloin sanalla tarkoitettiin "Jeesuksen seuraajaa", joka uskoi todella evankeliumin ja eli Jeesuksen sanojen ohjeiden mukaan. Nykyään sellaista henkilöä sanottaisiin uskovaiseksi tai tosiuskovaksi.

Sittemmin sanalla "kristitty" on alettu tarkoittaa kaikkia katolis-protestanttisiin kirkkoihin kuuluvia jäseniä riippumatta siitä uskovatko nämä Jumalaan ja tottelevatko häntä vai eivät. Kirkkojen jäsenistä osa on jopa ateisteja, joten läheskään kaikkiin kirkon jäseniin ei sana "kristitty" (Jeesuksen seuraaja) sen alkuperäisessä merkityksessä sovellu.

Jopa Jeesuksen seuraajat ovat alkaneet käyttää sanaa "kristitty" kaikista kirkon jäsenistä ja käyttävät Jeesuksen seuraajista nimitystä "uskova" tai "uskovainen".

Kun ateistit ja agnostikot puhuvat kristityistä, tarkoittavat he aina kaikkia kirkon jäseniä, eivät vain uskovia. Ja kun he näkevät historiassa jumalattomien ja syntisten kirkon miesten syntejä, panevat he ne synnit sitten nykyuskovien syyksi, ikään kuin todelliset Jeesuksen seuraajat olisivat samanlaisia kuin feikit kristityt.

• Kristitty on määritelty aina ulkopäin, ja todellakin koko kristitty maailma käsitellään kokonaisuutena. Kun sitten pureudutaan tarkemmin kristinuskoon, niin silloin huomaa miten moninaista suuntauksista se muodostuukin.

Nyt uutena asiana on tullut että joissakin yhteisöissä halutaan korostaa sitä omaa näkemystä niin, että on annettu erillinen merkitys sille omalle uskolle. Sillä halutaan erottautua muista kristityistä.

”…kun he näkevät historiassa jumalattomien ja syntisten kirkon miesten syntejä, panevat he ne synnit sitten nykyuskovien syyksi, ikään kuin todelliset Jeesuksen seuraajat olisivat samanlaisia kuin feikit kristityt…”

Oikeastaan tuo menee toisin päin. Nyt halutaan kieltää miljoonien kristittyjen kristillisyys siksi, ettei se sovi omaan näkemykseen. Kun ei hyväksytä niitä kamalia tekoja, virheitä ja vääryyksiä mihin meitä aiemmat kristityt ovat pääsääntöisesti tehneet, tekee mieli kieltää heidän uskonsa. Sanoa ikään kuin etteivät he kuulu ”meihin”.

Oikeasti pitäisi nöyrästi sanoa, että näin tapahtui. Se mikä oli väärin, oli väärin. Sen jälkeen asettaa kysymys – miten voimme välttää vastaavien tapahtumisen? Virheisät tulee oppia ei kieltää niitä.

• 919

Ei kukaan toista voi mihinkään lähettää. Varoittaa voi, koska joku on lukenut Raamattua ja sieltä ne asiat selviää.
      Jokainen valitsee tiensä ihan itse. Vapaus on annettu. Ero on siinä, miten vapauttaan käyttää, synnin tekemiseen ja hetken nautintojen hakemiseen vai oikeasti eheyttävän uskon etsimiseen ja siitä elämiseen.
      Lyhyt vastaus; kristitty on uskova. Muussa tapauksessa hän on vain nimikristitty. Jäsenyys kirkonkirjoissa ei tarkoita pelastumista taivaaseen. Jeesuksen seuraajat sinne pääsevät. Ne, joilla on nöyrä henki. He elävät uskosta. He luottavat Jumalan johdatukseen elämässään. Se ei aina ole auvoa, vaan vastustusta ja sairauksiakin. Voima kaikkeen tulee Jumalalta. Jeesus on oikeasti tie, totuus ja elämä. Pyhää Henki johdattaa, koska Jumala on kolminaisuus, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• ”Lyhyt vastaus; kristitty on uskova. Muussa tapauksessa hän on vain nimikristitty.”

Toisinpäin, niin nimikristitty, kulttuurikristittykuin muutkin itsensä kristityksi tunnustavat ovat kristittyjä. Se taas on meidän kristittyjen sisäinen juttu, että moni haluaa nostaa juuri sen oman suuntauksen paremmaksi muita kristittyjä.

• etkö.ymmärrä

Et näemmä ymmärrä vaikka rautalangasta sulle mallin vääntäisi. Raamatun mukaan kristitty ON Jeesukseen uskova ja synnistä pois kääntynyt, jollaisia ei nimikristityt ole, hehän elävät jatkuvasti niissä synneissään eivätkä haluakaan kääntyä niistä pois.

• Toki ymmärrän mutta ehkä sinä et halua ymmärtää? Se on aivan sisäistä määrittelyä, ja on monia (sinun oman näkemyksesi lisäksi), jotka katsovat vain sen omansa olevan oikea kristitty. Se siis kuuluu siihen uskonnolliseen suuntaukseesi.

• pilkkuviivaviiva

https://www.youtube.com/watch?v=-AS6rQtiEh8

Tuossa linkissä Richard Dawkins haastattelee kreationisti Wendy Wrightiä. Tämä keikkuu ketjun aiheen laitamilla, mutta laitan osoittamaan, mitä käytännössä tarkoittaa, kun ihminen vain uskoo omiin uskomuksiinsa ja tunteisiinsa. Wright on kaiken järjen ulottumattomissa, ja samoin ovat monet "uskovaiset" omine uskomuksineen ja minä, minä, minä perusteluineen. Mitkään faktat ja järkipuhe ei heitä tavoita. Ihmisillä on omassa päässään lupa ajatella mitä haluaa, mutta tuollainen typeryys tuppaa välillä leimahtamaan tekoihin ikävin seurauksin. Etenkin koululaitoksista ympäri maailman tuollainen roska olisi lopullisesti kitkettävä .

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kreationismin_opetus_kouluissa

• atteisti

Jos uskovaisella nyt tarkoitetaan kristittyä, Raamatun arvovaltaan luottavia ja tuosta kirjasta oppinsa ammentavaa, niin todella suurta on tuon uskon oltava. Tai paremminkin, suuri on sen harhan oltava, joka panee uskomaan.

http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja

Sieltä vähän hyvän ja ihmisiä rakastavan Jumalan sanaa, ja sitähän tuo siis on, joka jae.

• pikkuleijona

"Lyhyt vastaus; kristitty on uskova. Muussa tapauksessa hän on vain nimikristitty. "

Otetaas välillä Jeesuksen mielipide miten Jeesus määrittelee nimikristityn!

"7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
      8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,"

Jeesus näkee nimikristityt ulkokullattuina! Ulospäin haluavat NÄYTTÄÄ kristityiltä, mutta sydän on jo jossain muualla.

Aito kristitty seuraa Jeesusta, on tullut uskoon Jeesukseen ja elää sitten siinä todellisuudessa kaikenmaailman pahojen ihmisten haukuttavana.

• Tuota, Jeesus kyllä tuossa nuhtelee juutalaisia!

• pikkuleijona

"Jeesuksen seuraajat sinne pääsevät. Ne, joilla on nöyrä henki. He elävät uskosta. He luottavat Jumalan johdatukseen elämässään. Se ei aina ole auvoa, vaan vastustusta ja sairauksiakin. Voima kaikkeen tulee Jumalalta. Jeesus on oikeasti tie, totuus ja elämä. Pyhää Henki johdattaa, koska Jumala on kolminaisuus, Isä, Poika ja Pyhä Henki."

Ja tässä on sitten määritelty aito uskova, joka elää Kristuksesta elämäänsä.

Virsi 585 kuvaa hyvin aidon kristityn elämää ja voimanlähdettä ...

"Siunaa ja varjele meitä,
      Korkein, kädelläs.
      Kaitse ain kansamme teitä
      vyöttäen voimalla meitä
      heikkoja edessäs.
      Sulta on kaikki suuruus,
      henki sun hengestäs."

Se voima mitä täälläolevat liberaalit ja ateistit niin raakalla tavalla vihaavat eivät ole meidän omaamme. Me olemme vain heikkoja ja arkoja ihmisiä, mutta Jumalan voima kun tulee meihin, niin nämä vihaajat tunnistaa sen voimana ja tästä syystä niin paljon meitä sitten vihaavat. Henkemme tulee Jumalan Hengestä. Amen

• pilkkuviivaviiva

Katolisella puolella yllättävän fiksuja ajattelijoita. Tässäkin ketjussa on Raamattua lainailtu oman "uskon" mukaan, niin kuunnellaanpas välillä oppinut puheenvuoro.

https://www.youtube.com/watch?v=fgD_AO11Lac

• Kiinnosti tuo puhuja. Richard Rohr on siis amerikkalainen fransiskaanipappi joka käy myös suomessa puhumassa. Hän on kirjoittanut muutaman kirjan ja on eräässä kokoelmassa mukana.

ja kirjailija, joka on tullut tunnetuksi puhujana myös Suomessa käydessään.

Esim. Tiede ja non-dualismi (Science and Nonduality) Osa 2 on arvostteltu näin:

”Fransiskaani Richard Rohr arvostelee selvin sanoin valtakristillisyyttä maallisten valtarakenteiden myötäilystä ja vääristeltyihin ajatuksiin jämähtäneestä mustavalkoisesta opetuksesta. Jeesuksen opit olivat kaikkea muuta kuin dualistisia, kalkkeutuneita ja imperialistisia.”
        http://www.ultra-lehti.com/kirjat/arv-dvd-tiede_ja_nondualismi.html

”Muutos alkaa meistä” kirjasta:

”Voisimmeko me pienet ihmiset luoda parempaa elämää? Johtajien ja kasvottomien instituutioiden edessä tunnemme itsemme monesti avuttomiksi. Tämä kirja etsii ulospääsyä muun muassa Jeesuksen ja Franciscus Assisilaisen hengessä.”

"Voimme muuttaa maailmaa vain muuttumalla itse. Voimme antaa vain itsemme. Voimme tarjota muille vain sen, mitä Jumala on tehnyt meissä"
        http://www.sacrum.fi/tuote/9789516077997/muutos-alkaa-meista

Pitääpä laittaa mieleen tuo ja tutustua hänen kirjoihinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      59
      778
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      763
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      636
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      212
      565
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    6. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      513
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      51
      508
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      496
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      473
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      470
    Aihe