Vuonna 2009 olin töissä Walesissa pienessä kaupungissa. Olimme saaneet sieltä vuoden kestävän projektin. Siinä kaupungissa työttömyys oli hyvin korkea joten mielenosoituksia oli paljon ja aamuisin ei tiennyt pääseekö töihin sillä mielenosoittajat olivat tukkineet tien. He eivät pitäneet siitä kun ulkomaalaiset tulivat sinne töihin ja oman kylän asukkaat olivat työttöminä. Keväällä luin Äänekosken biotuotetehtaasta ja siitä kuinka korkea kotimaisuusaste sillä työmaalla on. Nyt olen töissä kyseisellä projektilla ja kun astelet pukuhuoneisiin niin näen ainoastaan silloin kotimaisen työntekijän kun katson peiliin. Toki onhan meitä paljon suomalaisia täällä, mutta ne jotka työskentelevät ks.projektissa ymmärtävät että kotimaisuusaste ei ole lähelläkään sitä mitä kirjoitettiin/luvattiin. Missä meidän suomalaisten yhteenkuuluvuus on? Emmekö välitä siitä että ulkomaalaiset vievät työmme? Miksi emme tee samoin kuin walesissä ja menemme seisomaan porttien eteen?!! Ehkä päättäjät sitten näkisi että kaikki ei ole niinkuin luvataan!
Äänekosken työmaa(biotuotetehdas)
2
144
Vastaukset
- superhiro
Työmaalla pitäs olla toista tuhatta ulkopuolista työntekijää mutta ei yheksän kahvilla näy kahviossa kun korkeintaan pari sataa suomalaista...
Niin, käyvät omalla repulla. Ja se on hauskaa kun tuovat kotimaastaan asti pitkänki ajan eväät mukanaan. Eivät maksa veroja tänne, eivät kuluta tänne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492