Itse olin 5-vuotta täyttänyt, kun opin.
Kuinka monta kirjaa arvelet lukevasi vuodessa?
- Minä luen yli 200, mutta en pidä tarkkaa kirjanpitoa. Silloin kun pidän päiväkirjaa, merkitsen sinne lukemani kirjat ja arviot niistä.
Minkä kirjan ottaisit mukaan autiolle saarelle?
- Mahdotonta päättää jos saa ottaa vain yhden. Silloin kai valitsisin paksuuden perusteella, ja ohuiden lehtien - en kuitenkaan mitään raamattuja.
Minkä kirjan ottaisit mukaan kuolemanselliin?
- Nyt, nyt, Muzzi Qummayainen, top tykkänään...
Minkä ikäisenä opit lukemaan?
6
562
Vastaukset
- kerron..
Aloin lukemaan 4-vuotiaana,kun äidin aika kului pikkuveljien hoidossa.
Luen niin paljon että vaikea sanoa määrää.
Joskus tulee luettua kirja yhteen putkeen,joskus taas on niin puiseva teos menossa että pakko jotain muuta lukea vuorotellen huonon kirjan kanssa.
Mulla on paha tapa,että en jätä kirjaa kesken vaikka olisi kuinka huono.
Oliskohan n.250-300 kirjaa vuodessa aika lähellä oikeaa.
On kyllä aina kirja kesken,ja muutama odottamassa.Joka viikko pino kirjastosta.
Ottaisin ehkä autiolle saarelle jonkun Kingin järkäleen.Paitsi että ne tulee luettua liian nopeasti,loppuis tuo lukeminen parissa päivässä.
Oli muuten vaikea kysymys.
Kuolemanselliin tietysti mukaan Houdinin elämänkerta. - tuuli-juulia
Luultavasti jotain 4-vuotiaana, tuntuu kuin oisin osannu lukea aina...en muista sitä hetkeä kun opin tai mitään sellasta erityistä "ahaa-elämystä" lukemaan oppimisesta. Mut äiti sanoo, että olin neljän, kun hän huomas että osaan lukea.
Kuinkahan monta kirjaa tulee lukeneeks vuodessa...pitäis laskea... No voihan sitä jonkun arvion heittää...kai se siinä parinsadan nurkilla pyörii, jos kaikki lasketaan, siis tenttikirjat ja lapselle luetut (ei kuvakirjoja ;D). Vaihtelee varmaan vuosittain, joskus voi mennä reilusti yli 200, ja toisinaan jää alle, riippuu miten paljon on aikaa käytettävissä lukemiseen.
Autiolle saarelle, joo. Voiskohan tilata kustantajalta sellasen kokoelmaversion, että kaikki lempikirjat sais yksiin kansiin? Jotain tarpeeks haastavaa, sellasta jonka voi lukea sen parisataa kertaa pitkästymättä...
Kuolemanselliin...Mahdollisimman paksun tyhjän kirjan, siis päiväkirjan. Siihen ensin kirjoittais oman elämäntarinansa ym. pohdintaa ja sitten lukis sen niin monta kertaa kuin ehtis.- qummamuzzi
Tässä tuli nyt tämä forumin mainious esiin: kun ei itselle välähtänyt mitään kuolemansellin kohdalla, tiesti toinen heti oikean vastauksen!
- elisant
-Minä opin noin 6-vuotiaana lukemaan.
Kuinka monta kirjaa arvelet lukevasi vuodessa?
- Koskaan en ole lukua kirjoista tuossa mielessä pitänyt enkä varmaan tule pitämäänkään. Lukumäärä vaihtelee niin kovin paljon, riippuen siitä minkä verran on aikaa lukea ja asiaan paneutua.
Minkä kirjan ottaisit mukaan autiolle saarelle?
- Hmm.. autiolle saarelle... Jonkin hyvän runokirjan tai kauhua, jotta voisi illan tullen pelätä kaikkia rapinoita ja metsän ääniä. Tai satuja.. oma maailmansa niissäkin. *hymy*
Minkä kirjan ottaisit mukaan kuolemanselliin?
- Toinen pahalainen kymysys... Jonkin josta jää hyvä mieli... sellainen olisi tuossa tilanteessa ehdoton, ja toinen hyvä vaihtoehto olisi se perinteinen eli Raamattu keventämään sitten vaikka sitä "syntisäkkíä". - jaffat
Opin kyl lukeen vasta koulussa eli 7 vuotiaana.
Luen tosi paljon kirjoja vuodessa. En ole niitä laskenutkaan.
Autiolle saarelle ottaisin mukaan jonkun selviytymisoppaan.
Kuolemanselliin Raamattu. olin seitsemän vuotias kun opin lukemaan!
Muistaakseni luen noin 50 kirjaa ja pidän niistä lukupäiväkirjaa.Autiolle saarelle ottaisin mukaan vitsikirjan.
Kuoleman selliin ottaisin tiina kirjoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654