Vireonin ensimmäisen aallon Pohjoismaihin rakennettavat vetytankkausasemat löytyvät vihdoin jo kartalta 😃👍
https://vireon.com/our-stations
Vireonin tulevat vetytankkausasemat kartalla
43
457
Vastaukset
- Anonyymi
Juu, yrittävät epätoivoisesti kerätä sijoittajia ja rahoitusta ajatukselleen, mutta siihen setaitaa jäädä, kuten 95% vastaavien yritysten käy.
- Anonyymi
Eivät yritä.
- Anonyymi
Nyt näyttää erittäin hyvältä 👍
- Anonyymi
Niin näyttää 👍
- Anonyymi
Aina vain samaa EPÄTOIVOISTA massaspämmäämistä samalla aiheella. Olet siis Vireonilla selvästi töissä ja koitat huijata muut vetyautojen käyttäjiksi. Kun muut menevättävät vetyautoilussa rahaa, niin vetyfanaatikot rikastuvat. Älä siis lankea heidän huijaukseensa vaan ota aidosti selvää vetyautoilun arjesta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18898798/vetyfanit-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-- Anonyymi
Voitko hieman tarkentaa?
- Anonyymi
Ei se vetytankkausaseman ylläpito ole niin helppoa oikeassa elämässä kuin paperilla niin netissä väitetään.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17809057/miljoona-vetyautoa-suomessa-tarvitsee-2133-miljoonaa-euroa-tukea-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17717322/koska-julkistetaan-vetytankkausaseman-kuluttajahinta-suomessa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18267047/shell-sulkee-vetytankkausasemia-ja-alkaa-rakentamaan-latausverkostoa-- Anonyymi
En ymmärrä...
- Anonyymi
Samalta kartalta löytynee lohikäärmeitä ja ritareita, joulupukin paja, keijumetsä ja muita satuja.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Hienoa että löytyvät jo kartalta 👍
- Anonyymi
Tämä on erittäin hienoa 👍
- Anonyymi
Vetyauto taitaa olla se tulevaisuuden juttu.
- Anonyymi
Kyllä se on 👍
- Anonyymi
Vetyauto taitaa olla se tulevaisuuden juttu
- Anonyymi
Vetyautomies sanoo kyllä 👍
- Anonyymi
Tämä on niin ihanaa 😍
- Anonyymi
Vihdoin ne löytyvät kartalta 👍
- Anonyymi
Tämäpäs vasta 👍
- Anonyymi
Kartta on hyvä.
- Anonyymi
Vireoni on yks jaskanjauhaja! Eipä tunnu asemia nousevan!
- Anonyymi
Siinäpä sitten 👍😃
- Anonyymi
Vetytankkausasemia tulee myös muilta toimijoilta.
- Anonyymi
Harmittaa jo nyt kun noita ei vaan tule.
- Anonyymi
Hienoa, Suomeen on jo melkein yksi tulossa.
- Anonyymi
Siinähän ne ovat kartalla 👍
- Anonyymi
Juu, todellakin vain KARTALLA. Onko jo mennyt yli 3 kuukautta ja edelleen vain odottavassa tilassa?
"Hellesylt Hydrogen Hub
Opening soon"
- Anonyymi
Upean hienoa 👍
- Anonyymi
Upeita vetytankkausasemia tulee 😊
- Anonyymi
Siinä ne ovat kartalla.
- Anonyymi
Oho oho 😮
- Anonyymi
Ihana kartta 💗
- Anonyymi
Lupsakkaa 👍
- Anonyymi
Eikä edelleenkään ole Norjan vetytankkausasema avautunut ja kaikki muut vasta suunnitteilla. On aika heikko esitys vetytankkausverkoston laajenemisesta.
- Anonyymi
Vaikuttaa siltä ettei sitä avata kun on vakavia ongelmia vedyn tuottamisessa Norjassa.
"Ensinnäkin ilman pitkäaikaisia vedyn ostosopimuksia projektirahoitus ei yksinkertaisesti riitä. Elektrolyyserit tarvitsevat jatkuvaa, ruuhka-ajan ulkopuolista uusiutuvaa energiaa saavuttaakseen alle 3 euron/kg tuotantokustannukset, joita tarvitaan kilpailukyvyn takaamiseksi harmaata vetyä tai suoraa sähköistämistä vastaan. Silti sähkön tukkuhinnat Pohjoismaissa ja lähialueilla ovat vaihdelleet 30 ja 80 euron/MWh välillä kahden viime vuoden aikana, mikä tekee tuottoennusteista epävarmoja. Sitä vastoin eräässä alan tutkimuksessa havaittiin, että kahden prosenttiyksikön nousu koroissa voi nostaa energian tasoitettuja kustannuksia lähes 20 prosenttia, mikä on juuri tämä dynamiikka keskuspankkien kamppaillessa inflaation kanssa.
Toiseksi, erillisen vetyverkoston puuttuminen lisää sekä pääoma- että operatiivisia rasituksia. Norjan maakaasulle optimoitu putkistojärjestelmä ei pysty kuljettamaan erittäin puhdasta vetyä ilman kalliita jälkiasennuksia. Kausittaisia tai verkon tasapainottavia puskurivarastoja varten on käytännössä olemattomia varastointitiloja, mikä pakottaa tuottajat joko rakentamaan erillisiä puskurisäiliöitä tai turvautumaan kalliisiin ammoniakin muuntamis- ja merikuljetusreitteihin – vaihtoehtoihin, jotka nostavat kilokustannuksia entisestään. Syrjäiset hankkeet, kuten Mo i Rana, kohtaavat siis kaksinkertaiset rangaistukset: lähellä olevan teollisen kysynnän puutteen ja korkeat logistiikkakulut tuotteen toimittamisesta muualle.
Kolmanneksi, rahoitusympäristö on kiristynyt dramaattisesti Euroopan alkuvaiheen vedyn hypetyksen jälkeen. Pandemian jälkeisten toimitusketjujen ongelmien ja geopoliittisten shokkien seurauksena kehittäjät kohtaavat nyt jopa 25 prosentin laitteiden inflaation ruostumattoman teräksen ja harvinaisten maametallien osalta. Pankit ja institutionaaliset sijoittajat, jotka aikoinaan halusivat tukea lippulaivahankkeita vihreillä aloilla, ovat vetäytyneet vankkojen poliittisten takeiden puuttuessa. Jopa Yhdysvalloissa, jossa inflaation vähentämislaki tarjoaa anteliaita verohyvityksiä vedyn tuottajille, analyytikot varoittavat, että kysyntä ei todennäköisesti toteudu laajamittaisesti ilman rinnakkaisia velvoitteita tai ostohinnan tukea.
Norjalaiset päättäjät vastaavat vastaavasti. Viimeisin teollisuusvalkoinen kirja jättää vedyn pois aiemmasta "kriittisen" asemastaan ja asettaa sen uudelleen yhdeksi vaihtoehdoksi hajautetussa vähähiilisessä portfoliossa. Useat korkean profiilin hankkeet ovat hiljaa hiipuneet: Shellin Aukra-sinisen vedyn suunnitelma hyllytettiin, kun ankkuriasiakkaita ei löytynyt, ja Hellesyltin ja Hammerfestin hajautettujen vetykeskusten konseptitutkimukset eivät koskaan edenneet alkuvaiheen suunnittelua pidemmälle. Jopa Statkraft, täysin hallituksen tuella, siirtyy pienempiin, integroituihin sovelluksiin – kuten vedyn sekoittamiseen olemassa olevissa kaasuturbiineissa – erillisten gigaprojektien sijaan."
https://energynews-biz.translate.goog/norways-hydrogen-hype-collapses-statkraft-retreat-exposes-green-h₂-bubble/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=norways-hydrogen-hype-collapses-statkraft-retreat-exposes-green-h₂-bubble&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
- Anonyymi
Minä kävin tänään tankilla.
- Anonyymi
Upea ensimmäinen aalto 👍
- Anonyymi
Edistystä tapahtunut, mutta ei vieläkään aidosti auki. Ilmeisesti vielä ongelmia on ja pitää varata aika vetyauton tankkaamiseen.
"Hellesylt Hydrogen Hub
Please contact us if you want to refuel at Hellesylt."
Löytyi myös artikkeli aiheesta. Testivaiheessa edelleen. Pitkään on kestänyt että saadaan aidosti vetytankkausasema auki.
https://norwegianhydrogen.com/news/hellesylt-preparing-for-full-scale-green-hydrogen-production- Anonyymi
Kerätäänkö tässä nyt vetyautoilijoiden sähköpostiosoitteita, jotta ne voidaan myydä eteenpäin ja lähettää vetypropagandaa?
https://vireon.com/contact-us
- AnonyymiUUSI
Siinä ne ovat tosiaan kartalla 👍
- AnonyymiUUSI
👍👍
- AnonyymiUUSI
Töpselipellet ovat näreissään. Ihmekös tuo kun ovat haksahtaneet TÖPSELIANSAAN.
- AnonyymiUUSI
👍👍
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 566025
- 575462
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1123897- 543802
- 143745
- 313176
- 592914
- 592806
- 672518
- 471930