Lavatähtien verotettavat tulot v.2004
-Kari Tapio: 345 668 euroa
-Jari Sillanpää: 243 868
-Kirka: 75 435
-Tapani Kansa: 101 620
-Eija Kantola: 68 148
-Jorma Kääriäinen: 110 350
-Janne Tulkki: 188 502
-Anne Mattila: 209 047
-Anneli Mattila: 32 750
-Katri Helena: 104 566
-Paula Koivuniemi:143 584
-Danny: 49 496
-Matti Ruohonen: 85 568
-Teppo Ruohonen: 91 109
-Arja Koriseva: 88 353
-Topi Sorsakoski: 59 840
-Johanna Pakonen: 67 470
-Johanna Debreczeni: 40 110
- Tomi Metsäketo: 26 380
Lavatähtien tulot
25
2631
Vastaukset
- Kikka
Joku täälä ilkku ,ettei Tapsa Kansalla ole varaa ostaa uusia farkkuja. Kyllä tommosella reilulla 100 000 eurolla jo farkut ostaa.
- janskuli
moni artistihan saa niitä tulojaan perustamalla oman firman ja noissa ei kyllä kaikissa näy pääomatulot, eli todellisuudessa tulot on joidenkin kohdalla vielä paljon isommat
- Hemuli
Ainakin Kansalla,Sillanpäällä, Korisevalla,Dannyllä ja Katri-Helenalla on oma firma.
- tulot
tarkistelkaahan miten tuloja luetaan, kyllä näissä on mukana kaikki tulot, niin ansio-, kun pääomatulotkin!
- Inkeri
Tämän aamun Hesarissa Klabbi antoi hyvän selityksen suuriin tuloihinsa: ahkera keikkailu. Keskimäärin 15 keikan kuukausivauhti uuvuttaisi nuoremmatkin, se on 60-vuotiaalta sydänsairaalta hatunnoston arvoinen suoritus. Kun jotkut tuntuvat kuvittelevan, että laulamalla raha irtoaa helposti, sopii koettaa perässä. Joka toinen päivä keikka jossain päin Suomea, jonne ensin vielä ajetaan tuntikausia (Klabbi vielä omana kuskinaan) ei kuulosta minusta kovin helpolta elämältä.
Minä ainakin suon artisteille heidän tulonsa kaikin mokomin, ne on saatu rehellisellä työllä, mitä ei voi kaikista Herlineistä ja muista perijöistä sanoa.- OK.
Rahanahneus saa ihmisissä arvaamattomia voimia aikaan. Kuten Eija Kantola sanoi. Liiallinen keikkojen ahnehtiminen on rahanahneutta.
- Huomautus
OK. kirjoitti:
Rahanahneus saa ihmisissä arvaamattomia voimia aikaan. Kuten Eija Kantola sanoi. Liiallinen keikkojen ahnehtiminen on rahanahneutta.
Kari on kertonut, että hän tekee keikkoja siksi niin paljon, että bändi saisi leipää pöytään. Bändissä on neljä muuta jäsentä, joiden ainoa tulonlähde on soittokeikat. Mutta nyt iän myötä Karin on pakko vähentää arkikeikkoja.
Ja Karin suosio on suuri, kysyntää riittää. Siinä ei ole rahanahneuden kanssa mitään tekemistä! Muusikon ammatti on vaativa ja raskas. Huomautus kirjoitti:
Kari on kertonut, että hän tekee keikkoja siksi niin paljon, että bändi saisi leipää pöytään. Bändissä on neljä muuta jäsentä, joiden ainoa tulonlähde on soittokeikat. Mutta nyt iän myötä Karin on pakko vähentää arkikeikkoja.
Ja Karin suosio on suuri, kysyntää riittää. Siinä ei ole rahanahneuden kanssa mitään tekemistä! Muusikon ammatti on vaativa ja raskas.Kyllä kysyntää riittää muillakin ja muusikoita "elätettäväksi" mutta keikkoja voi silti karsia.Ei ole pakko puskea silmät sumeena sitä 15 keikkaa kuukaudessa.
Tapani Kansa sanoi yhdessä haastattelussa keväällä ,että hän on nyt lopettanut ns. "pakkotyöt". Häntä stressasi se, että kalenteri oli buukattu täyteen keikkoja jo puolitoista vuotta eteenpäin. Ja paljon mielenkiintoisia työtilaisuuksia jäi tekemättä ja kokematta, kun kalenterissa ei ollut tilaa.
Nyt Tapsa sanoi ,että hän valkkaa ITSE ne kaikista mielenkiintoisimmat työtarjoukset.- ??!
Justiinax kirjoitti:
Kyllä kysyntää riittää muillakin ja muusikoita "elätettäväksi" mutta keikkoja voi silti karsia.Ei ole pakko puskea silmät sumeena sitä 15 keikkaa kuukaudessa.
Tapani Kansa sanoi yhdessä haastattelussa keväällä ,että hän on nyt lopettanut ns. "pakkotyöt". Häntä stressasi se, että kalenteri oli buukattu täyteen keikkoja jo puolitoista vuotta eteenpäin. Ja paljon mielenkiintoisia työtilaisuuksia jäi tekemättä ja kokematta, kun kalenterissa ei ollut tilaa.
Nyt Tapsa sanoi ,että hän valkkaa ITSE ne kaikista mielenkiintoisimmat työtarjoukset....Karista negatiivisia puolia esiin. Tapsahan tekee kaiken sinusta loistavasti ja parhaiten. Asia ok. Mutta: Kerropa Justiina selitys, miksi vielä jossain vaiheessa muistaakseni alkuvuodesta eräällä keskustelufoorumilla sanoit Kari Tapion suosikiksesi. Tämä tuli varmaan monelle yllätyksenä! Haluan selityksen sinun "takinkääntöösi." Tätä et varmaan halunnut tulevan julki, mutta alkaa jo nyppimään tuo sinun asenne. Mitä tapahtui, että Kari Tapio -fanista tuli Karin vihaaja?!
- rita
Justiinax kirjoitti:
Kyllä kysyntää riittää muillakin ja muusikoita "elätettäväksi" mutta keikkoja voi silti karsia.Ei ole pakko puskea silmät sumeena sitä 15 keikkaa kuukaudessa.
Nyt Tapsa sanoi ,että hän valkkaa ITSE ne kaikista mielenkiintoisimmat työtarjoukset.Jotenkin alkaa kyllästyttämään tuo "Tapsafilosofia".
- Kikka
rita kirjoitti:
Jotenkin alkaa kyllästyttämään tuo "Tapsafilosofia".
Jaa, ehkei ole pakko lukea jos kyllästyttää.
- Kikka
Kirjoitat aivan asiaa. Jokainen artisti on kyllä jokaisen tienaamansa sentin todella ansainnut.Se on kovaa hommaa esiintyä ja laulaa ja laittaa itsensä likoon. Olla aina töissä yleisön edessä julkisen arvostelun kohteena. Kuinka moni olisi itse työssään valmis siihen? Siihen päälle vielä reissaamiset yms. Minä en ainakaan heidän rahojaan kadehdi.
Laulaminen on myös tärkeää, ja arvokasta työtä.Harvassa, jos missään muussa ammatissa voi antaa ihmisille niin paljon elämyksiä iloa, lohtua ja antoisia hetkiä ,kuin laulajan ja muusikon ammatissa.
Ja tarkoitan siis nimenomaan LAULAJIA. En mitään näitä laulavia, mutta laulutaidottomia julkisuuden kipeitä sirkuspellejä, kuten Nykäsen Matti, jasmin Mäntylä, Teuvo Loman, Salarakkaat yms. Heidän ei tulisi ansaita senttiäkään laulamalla, mutta aina jotkut tolvanat heidän keikoilleen eksyy. - rita
Kikka kirjoitti:
Jaa, ehkei ole pakko lukea jos kyllästyttää.
Seuratakseen keskustelua noin ylipäänsä on kyllä melkein luettava kaikki kirjoitukset.Eikös se vähän niinkuin sillä tavalla mene.
- Kikka
??! kirjoitti:
...Karista negatiivisia puolia esiin. Tapsahan tekee kaiken sinusta loistavasti ja parhaiten. Asia ok. Mutta: Kerropa Justiina selitys, miksi vielä jossain vaiheessa muistaakseni alkuvuodesta eräällä keskustelufoorumilla sanoit Kari Tapion suosikiksesi. Tämä tuli varmaan monelle yllätyksenä! Haluan selityksen sinun "takinkääntöösi." Tätä et varmaan halunnut tulevan julki, mutta alkaa jo nyppimään tuo sinun asenne. Mitä tapahtui, että Kari Tapio -fanista tuli Karin vihaaja?!
Mä luulen, että toi Karin vihaaja on vähän liian kärjistetysti sanottu.
Tuskin Justiinax, sentään Karia vihaa, vaikkei häntä ihanoikkaan.
Minä en ainakaan VIHAA ketään artistia, vaikka monia kyllä INHOANKIN.Mutta se on eri asia.
Minä vihaan vaan sellaista joka on tehnyt jotain oikein pahaa. ??! kirjoitti:
...Karista negatiivisia puolia esiin. Tapsahan tekee kaiken sinusta loistavasti ja parhaiten. Asia ok. Mutta: Kerropa Justiina selitys, miksi vielä jossain vaiheessa muistaakseni alkuvuodesta eräällä keskustelufoorumilla sanoit Kari Tapion suosikiksesi. Tämä tuli varmaan monelle yllätyksenä! Haluan selityksen sinun "takinkääntöösi." Tätä et varmaan halunnut tulevan julki, mutta alkaa jo nyppimään tuo sinun asenne. Mitä tapahtui, että Kari Tapio -fanista tuli Karin vihaaja?!
Ja sinä se sitten päätit kaivaa meikäläisen kaapista ne ns.luurangot esiin... Ei se mitään.
En ainakaan myönnä,että olisin koskaan ollut mikään varsinainen Kari Tapio-FANI. Siis silleen,että omistaisin sen kaikki levyt ja kävisin monta kertaa vuodessa sen keikalla tms. On mulla kolme Karin levyä ja pari kertaa olen nähnyt sen livenäkin,joten en mä sitä sillee kammoksu, mutta en mitään takkiakaan ole kääntänyt.
Viimeaikoina joku siinä on vaan alkanut tökkiin.Varmaan johtuu osaks näistä pääosin Kari Tapio fanien kirjoittelemista Tapsa Kansa mollaamisista.Kun ne ei pidä Tapsaa minään, niin en minäkään sitten viitsi Karia täälä alkaa kehumaan suu vaahdossa.Hoitakoon hänen faninsa sen homman. Tapsa on mulle kuitenkin laulajista aina se ykkönen,eikä siitä pääse mihinkään,että paska fiilis tulee,kun sitä joku oikein asiattomasti ivaa.
Mä en ainakaan myönnä,että mä olisin alunperin aloittanut sen Kari Tapio vs. Tapani Kansa vastaanasettelun täälä.
Kari Tapiossa on mua alkanut nyt sitten pikkuhiljaa tökkimään on myöskin se ,että se tekee aina ihan samanlaisia lauluja. Niissä on aina kaikissa se sama idea. "Valoon päin" levy oli erillainen. Siitä mä tykkäsin ja tykkään edelleenkin kovasti. Mulle kaikista mieleenpainuvimmat Kari Tapion tulkinnat on just tuolta levyltä ( Valoon päin, Mun sydämeni tänne jää, Olen kuullut on kaupunki tuolla, Syys surumielinen... )Niissä on jotain enemmän, kuin jossain Juna kulkee tai Paalupaikka renkutuksissa.
Kolmas asia mikä on alkanut tökkimään on se ,että Kari Tapio on kokoajan jakelemassa haastatteluja eri lehtiin,vaikka ne kaikki haastattelut on yleensä aina sitä samaa vanhan toistoa. Pitäis keksiä jotain uutta sanottavaakin joskus.
Ei Kari mun mielestä vielä jokin aika sitten jatkuvasti ollut naama läiskeillään jonkun lehden sivuilla. Kun on liikaa esillä se alkaa ainakin joitakin ärsyttämään ja naama kuluu.
Pakko se on kuitenkin myöntää, että Kari Tapio on yksi maamme parhaista miesartisteista.Hyvin monia ihmisiä hän lauluineen tuntuu koskettavan. Eikä se edes määi ;)Kikka kirjoitti:
Mä luulen, että toi Karin vihaaja on vähän liian kärjistetysti sanottu.
Tuskin Justiinax, sentään Karia vihaa, vaikkei häntä ihanoikkaan.
Minä en ainakaan VIHAA ketään artistia, vaikka monia kyllä INHOANKIN.Mutta se on eri asia.
Minä vihaan vaan sellaista joka on tehnyt jotain oikein pahaa.Ketään ei vihata. Vihaminen on tyhmää.
- Saapas
Huomautus kirjoitti:
Ja Karin suosio on suuri, kysyntää riittää. Siinä ei ole rahanahneuden kanssa mitään tekemistä! Muusikon ammatti on vaativa ja raskas.Noinhan se menee. Ei keikolle kysyntä ole rahanahneutta, vaan artistista pidetään ilmeisen paljon!
- ??!
Justiinax kirjoitti:
Ja sinä se sitten päätit kaivaa meikäläisen kaapista ne ns.luurangot esiin... Ei se mitään.
En ainakaan myönnä,että olisin koskaan ollut mikään varsinainen Kari Tapio-FANI. Siis silleen,että omistaisin sen kaikki levyt ja kävisin monta kertaa vuodessa sen keikalla tms. On mulla kolme Karin levyä ja pari kertaa olen nähnyt sen livenäkin,joten en mä sitä sillee kammoksu, mutta en mitään takkiakaan ole kääntänyt.
Viimeaikoina joku siinä on vaan alkanut tökkiin.Varmaan johtuu osaks näistä pääosin Kari Tapio fanien kirjoittelemista Tapsa Kansa mollaamisista.Kun ne ei pidä Tapsaa minään, niin en minäkään sitten viitsi Karia täälä alkaa kehumaan suu vaahdossa.Hoitakoon hänen faninsa sen homman. Tapsa on mulle kuitenkin laulajista aina se ykkönen,eikä siitä pääse mihinkään,että paska fiilis tulee,kun sitä joku oikein asiattomasti ivaa.
Mä en ainakaan myönnä,että mä olisin alunperin aloittanut sen Kari Tapio vs. Tapani Kansa vastaanasettelun täälä.
Kari Tapiossa on mua alkanut nyt sitten pikkuhiljaa tökkimään on myöskin se ,että se tekee aina ihan samanlaisia lauluja. Niissä on aina kaikissa se sama idea. "Valoon päin" levy oli erillainen. Siitä mä tykkäsin ja tykkään edelleenkin kovasti. Mulle kaikista mieleenpainuvimmat Kari Tapion tulkinnat on just tuolta levyltä ( Valoon päin, Mun sydämeni tänne jää, Olen kuullut on kaupunki tuolla, Syys surumielinen... )Niissä on jotain enemmän, kuin jossain Juna kulkee tai Paalupaikka renkutuksissa.
Kolmas asia mikä on alkanut tökkimään on se ,että Kari Tapio on kokoajan jakelemassa haastatteluja eri lehtiin,vaikka ne kaikki haastattelut on yleensä aina sitä samaa vanhan toistoa. Pitäis keksiä jotain uutta sanottavaakin joskus.
Ei Kari mun mielestä vielä jokin aika sitten jatkuvasti ollut naama läiskeillään jonkun lehden sivuilla. Kun on liikaa esillä se alkaa ainakin joitakin ärsyttämään ja naama kuluu.
Pakko se on kuitenkin myöntää, että Kari Tapio on yksi maamme parhaista miesartisteista.Hyvin monia ihmisiä hän lauluineen tuntuu koskettavan. Eikä se edes määi ;)Vihaaja oli liian voimakas ilmaisu, sori. Kiitos asiallisesta vastauksestasi Justiinax. Ymmärrän kyllä, että sua harmittaa Tapsan haukkuminen. Tapsa ja KT ovat molemmat hyviä laulajia. Eikä kaikkia juttuja tarvitse ottaa liian vakavasti. Ilmoitetaan vaan asiattomat viestit ylläpidolle. Hyvää jatkoa kaikille!
??! kirjoitti:
Vihaaja oli liian voimakas ilmaisu, sori. Kiitos asiallisesta vastauksestasi Justiinax. Ymmärrän kyllä, että sua harmittaa Tapsan haukkuminen. Tapsa ja KT ovat molemmat hyviä laulajia. Eikä kaikkia juttuja tarvitse ottaa liian vakavasti. Ilmoitetaan vaan asiattomat viestit ylläpidolle. Hyvää jatkoa kaikille!
Oleppa hyvä vaan :) Hyvä ,että vastaus tyydytti.
Kaippa mä aina joskus otan nuo Tapsan ilkeimmät mollaamiset vähän liiankin henkilökohtaisesti, vaikak hyvin tiedän ,ettei kukaan voi millään miellyttää kaikkia.
Hyvät jatkot sulle myös.- Saalistaja
OK. kirjoitti:
Esiintyjän on tienattava silloin, kun töitä on. Sekin päivä kuitenkin koittaa, jolloin niitä työtilaisuuksia ei niin kovin paljon enää olekkaan.
Kantola vaan katkeruuksissaan ja kateellisena puhuu läpiä päähänsä. - moro
Saalistaja kirjoitti:
Esiintyjän on tienattava silloin, kun töitä on. Sekin päivä kuitenkin koittaa, jolloin niitä työtilaisuuksia ei niin kovin paljon enää olekkaan.
Kantola vaan katkeruuksissaan ja kateellisena puhuu läpiä päähänsä.On kyllä olemassa myös artisteja, jotka tekevät rajoitetusti keikkoja, vaikka kysyntää olisi paljonkin. Esim. Jari Sillanpää ei tee tanssikeikkoja paljoakaan, kuten ei myöskään T.Kansa, vaan hetekevät enimmäkseen erilaisia konsertteja.
Molemmille herroille riittäisi varmasti kysyntää myös tanssilavoille esiintymään. - veeti s
Kikka kirjoitti:
Kirjoitat aivan asiaa. Jokainen artisti on kyllä jokaisen tienaamansa sentin todella ansainnut.Se on kovaa hommaa esiintyä ja laulaa ja laittaa itsensä likoon. Olla aina töissä yleisön edessä julkisen arvostelun kohteena. Kuinka moni olisi itse työssään valmis siihen? Siihen päälle vielä reissaamiset yms. Minä en ainakaan heidän rahojaan kadehdi.
Laulaminen on myös tärkeää, ja arvokasta työtä.Harvassa, jos missään muussa ammatissa voi antaa ihmisille niin paljon elämyksiä iloa, lohtua ja antoisia hetkiä ,kuin laulajan ja muusikon ammatissa.
Ja tarkoitan siis nimenomaan LAULAJIA. En mitään näitä laulavia, mutta laulutaidottomia julkisuuden kipeitä sirkuspellejä, kuten Nykäsen Matti, jasmin Mäntylä, Teuvo Loman, Salarakkaat yms. Heidän ei tulisi ansaita senttiäkään laulamalla, mutta aina jotkut tolvanat heidän keikoilleen eksyy.oon eriä mieltä tuosta jasminista kyllä kanssasi-oon ollut sen keikalla ja jasmin kyllä oikeasti osasi laulaa ja oli tosi mukava yleisöä kohtaan ja laulaa oikeaa kunnon tanssimusiikkia-ei mitään läähätysdiskokappaleita kuten esim nuo paljon puhutut salarakkaat.tuntui tosissaan osaavan homman ja nauttivan siitä, eikä mua ainakaan haittaa ettäon aiemmin ollut julkisuudessa vaan kauneutensa takia.
- Kari fani
Teille Kari Tapiosta jauhajat pyyntö:
Jättäkää Kari rauhaan noinen kirjoituksinenne ym
Kari tekee työtä jota hän rakastaa ja se mitä Kari tienaa ei kuulu teille. Ja te jotka ette käy Karin keikoilla ettekä halua mennä niin olkaa hiljaa.
Siis lopettakaa koska Karikin varmasti haluaisi
vain tehdä työtään ja olla rauhassa kaikilta narisijoilta ym hänen elämäänsä tonkijoilta ym....
Minä ymmärrän Karia tosi hyvin.- Kikka
Toi sama koskee kyllä varmaan ihan kaikkia laulajia.
- Byymä
jotku tienaavat.
Nuo hankkeet on piinats verrattuna vaikkapa keski-eurooppalaisiin artisteihin.
Me suomalaiset, jotka olemme koko ikämme eläneet pimeässä korvessa, olemme hieman yksinkertaisia eläjiä, osaamme kyllä kadehtia, mutta mitään muuta me ei sitten osatakaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706754
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323618- 613047
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915- 171630
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271626Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471360