Yksityiset tähtitaivaat

Olli Jalosen kirja

Oon lukenu jotain 150 sivua kyseistä kirjaa ja en oo hirveesti siitä vielä tajunnu. Sen Neuvostoliitossa elävän miehen elämän jotenkin tajuan (en sitäkään kyllä kokonaan) mutta se toinen juoni joka sijottuu Suomeen on ihan auki. Siis ketä ne on ne Voima, Stiina yms yms. Aagghh. Oon varmaan vaan liian kärsimätön lukija kun en kestä lukee tollasta jossa ei saa suoraan vastauksia. Pitäis varmaan vaan jaksaa lukee etiäppäin.

Jos joku on lukenu niin voiskohan ystävällisesti vähän valasta tätä juonen kulkua, että saisin motivaationi takaisin kyseistä kirjaa kohtaan. Miksi se yks on siellä Neuvostoliitossa, kenen Elinan perään se haikailee, keitä ne Suomessa olevat tyypit oikeen on? jne.

Kiitos.

8

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjallisuusarvostelijaa lukuunottamatta kukaan. Samaa apurahankeruukirjallisuutta kuin esimerkiksi Wästön "Missä kuljimme kerran" ja Kaari Utrion "Eevan tyttäret".

      Vallanpitäjiä nuoleskelevaa ja ennenkaikkea tylsää kirjallisuusankkalammikon elitisti"kirjallisuutta".

    • kerro kerro

      Aika kovia sanoja sinulta.

      Olen lukenut Westötä ja ihan mukavaa tekstiä, mutta miksi se mahdoton navankaivelu? Siirtyisi vähän muihin aiheisiin.

      • Westöhän se tosiaan oli eikä Wästö. Jag ber om ursäkt!


      • kerro kerro
        Sologdin kirjoitti:

        Westöhän se tosiaan oli eikä Wästö. Jag ber om ursäkt!

        Kertoisit nyt, miten uskallat arvostella P. Westötä, kun konsensuksen mukaan hän on aivan ylittämätön klassikkokirjailija, kritiikin yläpuolella. Tosin (vai juuri siksikö? että on) suomenRUOTSALAINEN.


      • kerro kerro kirjoitti:

        Kertoisit nyt, miten uskallat arvostella P. Westötä, kun konsensuksen mukaan hän on aivan ylittämätön klassikkokirjailija, kritiikin yläpuolella. Tosin (vai juuri siksikö? että on) suomenRUOTSALAINEN.

        henkilökohtaisesti alhaisen yhteiskunnallisen asemani vuoksi, kuten en muitakaan kirjailijoita. En myös juurikaan seuraa kirjallisia aikakauslehtiä enkä YLEn tms. kulttuuriohjelmia. Joudun näinollen arvioimaan kirjat pelkästään lukemani sisällön perusteella.

        Hyvinä puolina mainittakoon, että sivistyneet ystävät eivät voi jättää minua mielipiteideni vuoksi, koska minulla ei ole sellaisia ystäviä. Minulla ei ole mainetta jota menettää eikä minulta liioin voida evätä taiteilija-apurahoja. Minuun ei voida myöskään kohdistaa yhteisön painetta, koska kuulun yhteisöihin vain hyvin väljässä merkityksessä.


      • ketjun aloittaja
        Sologdin kirjoitti:

        henkilökohtaisesti alhaisen yhteiskunnallisen asemani vuoksi, kuten en muitakaan kirjailijoita. En myös juurikaan seuraa kirjallisia aikakauslehtiä enkä YLEn tms. kulttuuriohjelmia. Joudun näinollen arvioimaan kirjat pelkästään lukemani sisällön perusteella.

        Hyvinä puolina mainittakoon, että sivistyneet ystävät eivät voi jättää minua mielipiteideni vuoksi, koska minulla ei ole sellaisia ystäviä. Minulla ei ole mainetta jota menettää eikä minulta liioin voida evätä taiteilija-apurahoja. Minuun ei voida myöskään kohdistaa yhteisön painetta, koska kuulun yhteisöihin vain hyvin väljässä merkityksessä.

        Siis ootko sä ny lukennu sitä Jalosen kirjaa vai et? Asiallisempi vastaus kiitos: siis mitä siinä kirjassa oikeen tapahtuu?:)


      • sukulaissielulta!
        Sologdin kirjoitti:

        henkilökohtaisesti alhaisen yhteiskunnallisen asemani vuoksi, kuten en muitakaan kirjailijoita. En myös juurikaan seuraa kirjallisia aikakauslehtiä enkä YLEn tms. kulttuuriohjelmia. Joudun näinollen arvioimaan kirjat pelkästään lukemani sisällön perusteella.

        Hyvinä puolina mainittakoon, että sivistyneet ystävät eivät voi jättää minua mielipiteideni vuoksi, koska minulla ei ole sellaisia ystäviä. Minulla ei ole mainetta jota menettää eikä minulta liioin voida evätä taiteilija-apurahoja. Minuun ei voida myöskään kohdistaa yhteisön painetta, koska kuulun yhteisöihin vain hyvin väljässä merkityksessä.

        Mitäs me "erakot" (minulle annettu haukkumanimi, josta tykkään oikein kovasti...)!


      • ketjun aloittaja kirjoitti:

        Siis ootko sä ny lukennu sitä Jalosen kirjaa vai et? Asiallisempi vastaus kiitos: siis mitä siinä kirjassa oikeen tapahtuu?:)

        kommentissani, että ei sitä ole lukenut (ainakaan loppuun) kuin HS:n kirjallisuusarvostelija, virkansa puolesta ja maksetulla ajalla. Kesken se minulta jäi; eihän kelvotonta ruokaakaan syödä koko kattilallista.

        Myöhemmin puhuttiin jo muista asioista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe