TV-maksusta 20% menee FST:lle.

urtrampnings lager

Onhan kuitenkin jonkinsortin kosto nämä FST ohjelmat, joiden alapuolelle ei pääse kukaan, ehkä kakkosta lukuunottamatta.Tuntemani rikssvenska, hassu sana jo tuo,tarkoittaako rikkaita ruotsalaisia, puhuu mielummin saksaa tai englantia, koska Wasakielessä ei ole järkeviä termejä monille tekniikan aloille, tai sitten ovat niin hölmöjä, että itsekkin naureskelevat.Esim etuakselisto on heillä "framvagn"hevoskärryjen ajalta.Mielummin sanovat front suspension.Samoin kytkimen painelaakeri,release bearing, on sveaksi urtrampnings lager.Häpeävät itsekkin, paitsi jäärät,jotka ei tiedä mistä puhutaan.Pellekieltä,mutta ei haitanne tuettua tilanpitoa.

11

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wegt

      Miten aloitus liittyy Maarianhaminaan?

      • Miina ja Suoma

        Mikä tälle palstalle sitten kuuluu, pitääkö olla ruotsalaista hapansilakkaa vai mitä?


      • Miina ja Suoma kirjoitti:

        Mikä tälle palstalle sitten kuuluu, pitääkö olla ruotsalaista hapansilakkaa vai mitä?

        Hapansilakka ei kuulu ahvenanmaalaiseen ruokavalioon, joten ei kuulu palstalle. Suomen tv-lupa-asiat kuuluvat muualle, koska me maksamme lupamme maakuntahallitukselle. Suomalaisia tv-kanaviakaan ei täällä kovin paljon katsella, joten väärä palsta niillekin.


      • Suoma ja Miina
        ahvennainen kirjoitti:

        Hapansilakka ei kuulu ahvenanmaalaiseen ruokavalioon, joten ei kuulu palstalle. Suomen tv-lupa-asiat kuuluvat muualle, koska me maksamme lupamme maakuntahallitukselle. Suomalaisia tv-kanaviakaan ei täällä kovin paljon katsella, joten väärä palsta niillekin.

        Kyllä ahvennaisen pitäisi se tietää jos hän mainitsee, että saarella asuu se 5% suomenkielisiä pitäisi myös suomenkielisten ohjelmienkin katsojia olla sielä silloin.

        Manner-Suomessa asuu vajaa 5% ruotsinkielisiä ja heillä omat kanavat ja ohjelmat.

        "ahvennaisen mukaan"
        Suomalaisia tv-kanaviakaan ei täällä kovin paljon katsella, joten väärä palsta niillekin.

        Näyttää siltä, että palsta on aina väärä sen mukaan miten asiaa tulkitaan ahvennaisen näkökannalta katsottuna.    


      • Suoma ja Miina kirjoitti:

        Kyllä ahvennaisen pitäisi se tietää jos hän mainitsee, että saarella asuu se 5% suomenkielisiä pitäisi myös suomenkielisten ohjelmienkin katsojia olla sielä silloin.

        Manner-Suomessa asuu vajaa 5% ruotsinkielisiä ja heillä omat kanavat ja ohjelmat.

        "ahvennaisen mukaan"
        Suomalaisia tv-kanaviakaan ei täällä kovin paljon katsella, joten väärä palsta niillekin.

        Näyttää siltä, että palsta on aina väärä sen mukaan miten asiaa tulkitaan ahvennaisen näkökannalta katsottuna.    

        Kun tämä on Ahvenanmaan palsta, niin ehkä kannattaa kuitenkin keskustella Suomen tv-ojelmista, joita ei täällä tehdä ja jotka harvoin käsittelevät Ahvenanmaata vaikkapa TV-ohjelmat palstalla. Täällä puhuttaisiin sitten Ahvenmaasta. Ahvenanmaalla on oma paikallis-tv, sen ohjelmista voidaan kyllä keskustella tällä palstalla.


      • Miina ja Suoma
        ahvennainen kirjoitti:

        Kun tämä on Ahvenanmaan palsta, niin ehkä kannattaa kuitenkin keskustella Suomen tv-ojelmista, joita ei täällä tehdä ja jotka harvoin käsittelevät Ahvenanmaata vaikkapa TV-ohjelmat palstalla. Täällä puhuttaisiin sitten Ahvenmaasta. Ahvenanmaalla on oma paikallis-tv, sen ohjelmista voidaan kyllä keskustella tällä palstalla.

        katsellaan tai ei
        ahvennainen 29.1.2009 klo 20.50
           Kun tämä on Ahvenanmaan palsta, niin ehkä kannattaa kuitenkin keskustella Suomen tv-ojelmista, joita ei täällä tehdä ja jotka harvoin käsittelevät Ahvenanmaata vaikkapa TV-ohjelmat palstalla. Täällä puhuttaisiin sitten Ahvenmaasta. Ahvenanmaalla on oma paikallis-tv, sen ohjelmista voidaan kyllä keskustella tällä palstalla.


        Tällä palstalla keskustellaan ihan vapaasti kaikesta mikä vähänkin liittyy ahvenanmaahan ja sen rasisteseen käytökseen.


      • Miina ja Suoma kirjoitti:

        katsellaan tai ei
        ahvennainen 29.1.2009 klo 20.50
           Kun tämä on Ahvenanmaan palsta, niin ehkä kannattaa kuitenkin keskustella Suomen tv-ojelmista, joita ei täällä tehdä ja jotka harvoin käsittelevät Ahvenanmaata vaikkapa TV-ohjelmat palstalla. Täällä puhuttaisiin sitten Ahvenmaasta. Ahvenanmaalla on oma paikallis-tv, sen ohjelmista voidaan kyllä keskustella tällä palstalla.


        Tällä palstalla keskustellaan ihan vapaasti kaikesta mikä vähänkin liittyy ahvenanmaahan ja sen rasisteseen käytökseen.

        Suomen tv-lupa ja Suomen tv-ohjelmat eivät mielestäni kuulu Ahvenanmaan palstalle. Minusta ny pitäisi kirjoittaa esimerkiksi siitä, että valtakunnansyyttäjä uhkaa syytteellä PAF:a, jos se jatkaa nettipelien järjestämistä suomalaisille. Syyttäjän mukaan PAF:n suomenkielinen sivusto pitää poistaa (ruotsinkielisestä ei mainita mitään). Eikö ole mitä selvintä ahvenanmaalaisten syrjintää? Ja jos ahvenanmaalaisella yrityksellä on suomenkieliset verkkosivut, valtakunnansyyttäjä uhkaa syytteellä? Eikö se sitten ole rasismia?


      • pelien suhteen jos
        ahvennainen kirjoitti:

        Suomen tv-lupa ja Suomen tv-ohjelmat eivät mielestäni kuulu Ahvenanmaan palstalle. Minusta ny pitäisi kirjoittaa esimerkiksi siitä, että valtakunnansyyttäjä uhkaa syytteellä PAF:a, jos se jatkaa nettipelien järjestämistä suomalaisille. Syyttäjän mukaan PAF:n suomenkielinen sivusto pitää poistaa (ruotsinkielisestä ei mainita mitään). Eikö ole mitä selvintä ahvenanmaalaisten syrjintää? Ja jos ahvenanmaalaisella yrityksellä on suomenkieliset verkkosivut, valtakunnansyyttäjä uhkaa syytteellä? Eikö se sitten ole rasismia?

        ahvena on kuitenkin päättänyt perustaa oman peli-ahvenensa niin se ei voi toimia suomessa ei minkään muunkaan maalainen.


      • eroakirkosta.fi
        Miina ja Suoma kirjoitti:

        katsellaan tai ei
        ahvennainen 29.1.2009 klo 20.50
           Kun tämä on Ahvenanmaan palsta, niin ehkä kannattaa kuitenkin keskustella Suomen tv-ojelmista, joita ei täällä tehdä ja jotka harvoin käsittelevät Ahvenanmaata vaikkapa TV-ohjelmat palstalla. Täällä puhuttaisiin sitten Ahvenmaasta. Ahvenanmaalla on oma paikallis-tv, sen ohjelmista voidaan kyllä keskustella tällä palstalla.


        Tällä palstalla keskustellaan ihan vapaasti kaikesta mikä vähänkin liittyy ahvenanmaahan ja sen rasisteseen käytökseen.

        kirko & valtio kirkko on evoluutioteorian vuosia kieltänyt suomi tv, ihminen on laumaeläin siis moniavioinen. Jos joutuisin asumaan saarella jossa ei olis kun yhtä saman Äidinmaidon antamaa tietoa, olemme ylivertaisia älä yhdy junttiin siitä ei hyvä seuraa. En haluis olla sellasissa housuiss täytyy mennä ottaa aspe. tapletti.hyvää päivänjatkoo.


      • pelien suhteen jos kirjoitti:

        ahvena on kuitenkin päättänyt perustaa oman peli-ahvenensa niin se ei voi toimia suomessa ei minkään muunkaan maalainen.

        Mutta valtakunnansyyttäjä on kertonut, että he antavat ulkomaisten yhtiöiden toimia rauhassa, koska on vaikea saada selville suomalaisia pelaajia, mutta PAF:n pelit he kieltävät. Ahvenanmaan syrjintää? Muita ei haasteta oikeuteen, vain ahvenanmaalainen yhtiö. Onko laki siis sama kaikille?


      • k:s asiaa
        ahvennainen kirjoitti:

        Mutta valtakunnansyyttäjä on kertonut, että he antavat ulkomaisten yhtiöiden toimia rauhassa, koska on vaikea saada selville suomalaisia pelaajia, mutta PAF:n pelit he kieltävät. Ahvenanmaan syrjintää? Muita ei haasteta oikeuteen, vain ahvenanmaalainen yhtiö. Onko laki siis sama kaikille?

        en voi nyt kommentoida.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe