Vapaa kuvaus

You don’t need no teeth to eat my beef.

Aloituksia

37

Kommenttia

724

1. Kotitekoinen suolaturska

Suolaturska on erittäin maukasta kalaa ja parempaa kuin tuore turska. Portugalilaisilla sanotaan olevan 1001 suolaturska
    Kala ja äyriäiset
    3
    2485
  2. Mistä nitriittisuolaa halvimmalla?

Tarkoitus olisi tehdä pastramia ja muutamia muita suolalihaherkkuja, jotka edellyttävät märkäsuolausta ja nitriittiä. Is
    Liharuoka
    1
    1695
  3. Parmankinkku

Tilasin Italiasta puolikkaan luuttoman parmankinkun ja sille kunnon leikkuutelineen. Ohessa linkki kinkkuun ja telineese
    Liharuoka
    66
    1478
  4. Chili con carne

Mieheni pyysi tekemään chili con carnea kun teen sitä aina niin hyvin. Tällä kertaa päätin salaa korvata lihan kasviksil
    Kasvisruoka
    88
    1118
  5. Kampasimpukkavertailua

Tein pannulla ruskistettuja kampasimpukoita testausmielessä pari viikkoa sitten. Halusin varmistaa, että uusi valurautap
    Kala ja äyriäiset
    8
    1104
  6. Onko hirven maito terveellistä?

Kuulin eräältä rouvalta, että hirven maitoa on lypsetty ja juotu satoja tuhansia vuosia.
    Yleistä juomista
    35
    1041
  7. Hyvät pizzajauhot

En ole mikään ammattipizzaiolo vaan paistelen kesäisin ulkona Ooni pizzauunilla. Avasin viime viikonloppuna mökillä pizz
    Pizza
    12
    893
  8. Pihviä, pizzaa ja kalaa airfryerissä

Jaetaan ihanat vinkit airfryerin yllättävistä käyttökohteista. Tuleeko hyvät pihvit ja pizzat? Itsellä on kattava repert
    Ruoanlaitto
    54
    888
  9. Miten leikkaatte graavilohen?

Kämmen alaspäin ja tukikäsi pitää lohen fileestä kiinni vai kämmen ylöspäin ja tukikäsi pitää leikattavasta siivusta kii
    Kala ja äyriäiset
    20
    747
  10. Mitä on riistan maku?

Riistan makua pidetään enimmäkseen negatiivisena asiana? Olen aina ihmetellyt mitä se riistan maku on? Itse tavoittelen
    Riista
    5
    723
  11. Botulismi vegaanimakkaroista

Tutkimuksen mukaan suomalaisista vegaanimakkaroista 32% sisältää Clostridium botulinum bakteeria, joka sopivissa oloissa
    Kasvisruoka
    16
    678
  12. Japanilaiset veitset?

Kuinka moni käyttää japanilaisia veitsiä? Itsellä on perussetti eli yanagiba, usuba ja deba. Koska olen vasuri, veitset
    Ruoka ja juoma
    9
    556
  13. Tuoreita metsäsieniä pizzaan

Tänään löysin kauden ensimmäiset kantarellit, herkkutatit ja lampaankäävät ja koska olin etukäteen varma saaliista niin
    Pizza
    11
    537
  14. Juhannus 2024 grillaukset

Mitä olette suunnitelleet grillaavanne tänä juhannuksena? Samalla voisimme jakaa hyviä vinkkejä grillaukseen. Itse ajatt
    Grillaus
    2
    499
  15. Maksapihvit

Kuinka moni tekee maksapihvejä? Minun on saatava niitä aina silloin tällöin. Tänään tein erityisen onnistuneet pihvit, j
    Liharuoka
    8
    491
  16. Ohjeita lampaan ribseille

Katselin kaupan pakastealtaasta jo edullisia lampaan paisteja pääsiäiseksi. Pääsiäsenä minulla on tapana savustaa lampaa
    Grillaus
    3
    323
  17. Hapansäilöntä

Hapattaminen on ikivanha tapa säilöä elintarvikkeita. Happamuus hidastaa ja jopa estää bakteerien toiminnan joten elinta
    Säilöntä
    2
    317
  18. Miten pilkotte sipulit ilman kyyneliä?

Itsellä paras vinkki on terävät veitset. Kun otin käyttöön japanilaiset keittiöveitset ja aloin teroittamaan ne itse nii
    Yleistä ruoasta
    5
    306
  19. Tuleeko ankanrasvasta hyvä valkokastike?

Teen lasagnea, johon tein o eilen valmiiksi ragu Bolognesen ja kohta rakentelen lasagnet vuokiin ja laitan savustimeen 1
    Ruoka ja juoma
    6
    304
  20. Maailman paras majoneesi

Tein jouluaaton erästä ruokalajia varten japanilaisen tartar -kastikkeen, jossa piti käyttää tietysti japanilaista majon
    Ruoka ja juoma
    4
    301