Nyt kysyn kuka muistaa poliisit mitä on ollut Lieksassa sotien jälkeen lyhytaikaisetkin.
Kuka muistaa Lieksasta
38
<50
Vastaukset
- hyvämuistinen
Minä muistan varmaankin lähes kaikki, mutta en tietenkään lähde täällä nimiä mainitsemaan.
- Poliisit.muistista
No jos vaikka parinkymmenen vuoden ajalta sotien jälkeen ei tuoreempia.
- vanaha.lieksalainen
Wanha lieksalainen varmaan mustaisi kysy häneltä ja joku muukin
- se.oli.ainakin
Yksi vähän aikaa ollut oli Seppo Turunen.
- näin-muistelen
Ketjussa "Kulman nurkilta" on mainittu joitakin lieksalaisia poliiseja nimeltä. Kannattaa aloittaa sieltä.
- rotestimökinpoika
Pankakoskella pikkupoikana asuneena muistan sanonnan: minäpä sanon Liimataiselle. Olikohan siellä sen niminen poliisi?
- pollari
Oli seki polliisi
- oitrfghjkcc
Huhtalan Kallehan oli yksi,oli aika pitkä mies!
- Anonyymi
Jos Kalle näki enemmän kuin kaksi henkilöä seisoskelemassa, tuli välittämästi huuto; Hajaantukaa! Nykyiset Lieksan poliisit ovat vellihousuja.
Mihinkäs sinä tarvitset tuota luetteloa?
Jos olet taitava netin käyttäjä niin löydät.
Minä en ole taitava, mutta taitavat kuulemma löytää jostain.- minä.löydän
kyllä sinut selvitetään vaikka täytyisi kaivaa viipurin kaatopaikka niin kohta nimesi komeilee täällä
- nimi.esiin
minä.löydän kirjoitti:
kyllä sinut selvitetään vaikka täytyisi kaivaa viipurin kaatopaikka niin kohta nimesi komeilee täällä
Kaiva vain se on hyvin vaarallinen eikö nämä tajua
- olen.varma
Kamuttaja on ilmiselvästi entinen poliisi
- SeppoE-63
No niin varmaan, muistan kyllä Huhtalan nimen mainitun
- huh.huh.huhtala
Onko kamuttaja tuo Huhtala?
- rasiva
Kalle on kuollut jo monta vuotta sitten.
- arvoitus.ukko
rasiva kirjoitti:
Kalle on kuollut jo monta vuotta sitten.
Kuka se kamuttaja sitten on
- rasiva
Sehän voisi olla E.A lyhennettynä , sen niminen poliisi oli Pankakoskella aikoinaan.
- Enkaatanukallunmopoa
rasiva kirjoitti:
Sehän voisi olla E.A lyhennettynä , sen niminen poliisi oli Pankakoskella aikoinaan.
Asui heittopellolla. Oli liian "virallinen" siihen yhteisöön.
- puhut.potaskaa
Enkaatanukallunmopoa kirjoitti:
Asui heittopellolla. Oli liian "virallinen" siihen yhteisöön.
älä ole hölmö tai älä teeskentele sellaista ei siell ole koskaan asunut ketään poliisia
- entlieksalainen
Muistan ainakin yhden poliisin, syntynyt Pielisjärvellä. Oli Lieksassa poliisina jonkun aikaa.Hän muutti etelään oli siellä eläke ikään asti, muutti takaisin Lieksaan. Oli kaiken kansan pidetty poliisi. Terv. hänelle olethan 1kk vanhempi kuin minä. Kerronpa yhden jutun menneiltä ajoilta. olimme lähdössä evakkoon meidät oli ohjattu härkävaunuun toisten ihmisten joukkoon. Minä ja kyseinen henkilö olimme hermostuneet toinen meistä kun oli lopettanut itkun niin toinen oli aloittanut, loppua ei ollut kuulemma tullut sitten millään. arvaatte oliko mukava toisilla kuunnella meitä olihan ollut tässä härkävaunussa muitakin perheitä. tarina on tosi kertoi Kertojana oli Äiti.
- ukkiolivääpeli
Missä päin olitte evakossa. Minunkin äitini kertoi evkkomatkastaan härkävaunussa. Evakkomatkan aikana hän on ollut jo 8v. Oli äitinsä kanssa evakossa Savossa Alapitkällä, olisiko ollut tuo paikka Lapinlahtea.
ukkiolivääpeli kirjoitti:
Missä päin olitte evakossa. Minunkin äitini kertoi evkkomatkastaan härkävaunussa. Evakkomatkan aikana hän on ollut jo 8v. Oli äitinsä kanssa evakossa Savossa Alapitkällä, olisiko ollut tuo paikka Lapinlahtea.
Alapitkä on/oli kylä Lapinlahdella.
Lapinlahdella oli Nerkkoo toinen kylä jossa oli paljon evakkoja.
Siellä ei ollut pahempia vaikeuksia, mutta Pohjanmaalla oli aika pahoja.Hieno ja nostalginen kertomus tuo evakkomatka.
Ne ovat olleet kovia aikoja etenkin meidän vanhemmille.
Lieksastahan mentiin evakkoon vain Talvisodan aikaan, silloinkaan ei viety kaikkia.
Jatkosota oltiin kotona.
Nimiä ei kannata mainita.- vanha.lieksalainen
kamuttaja kirjoitti:
Hieno ja nostalginen kertomus tuo evakkomatka.
Ne ovat olleet kovia aikoja etenkin meidän vanhemmille.
Lieksastahan mentiin evakkoon vain Talvisodan aikaan, silloinkaan ei viety kaikkia.
Jatkosota oltiin kotona.
Nimiä ei kannata mainita.Huomaatteko että kamuttaja alkaa hätääntyä kun paljastuminen on aivan oven takana. Pistäkää nimi vaan sitä se näkyy kaipaavan kun kertoo yksityiskohtia itsestään.
- feikkilauma
vanha.lieksalainen kirjoitti:
Huomaatteko että kamuttaja alkaa hätääntyä kun paljastuminen on aivan oven takana. Pistäkää nimi vaan sitä se näkyy kaipaavan kun kertoo yksityiskohtia itsestään.
feikkejä ovat jotka sanoo tietävänsä,,,,,,,,,,rotestimökin poikakaan ei tiedä vaikka esiintyi kovin tietävänä, mutta kiitos kun kertoi kyseeessä olevan poliisin
- tiedän.ulkonäöltä.nyt
entlieksalainen kertoi kamuttajan asuvan nyt täällä keskuudessamme...................siinnä ukkoporukassa joka kokoontuu on yksi entinen poliisi ja on näkyy iso ja riski mies vieläkin........ei näy joka aamu olevan siinnä "liivijengissä" kittaamassa kahvia kärellä
- rotestimökinpoika
feikkilauma kirjoitti:
feikkejä ovat jotka sanoo tietävänsä,,,,,,,,,,rotestimökin poikakaan ei tiedä vaikka esiintyi kovin tietävänä, mutta kiitos kun kertoi kyseeessä olevan poliisin
Epäilin yhtä henkilöä Kamuttajaksi mutta erehdyin täysin. En tietääkseni esiintynyt kovin tietävänä. Tuo poliisiksi luuleminen johtui siitä että käsitin yhden tekstin väärin. Olen varmaan Kamuttajaa paljon nuorempi.
- löopppuuilisesti
rotestimökinpoika kirjoitti:
Epäilin yhtä henkilöä Kamuttajaksi mutta erehdyin täysin. En tietääkseni esiintynyt kovin tietävänä. Tuo poliisiksi luuleminen johtui siitä että käsitin yhden tekstin väärin. Olen varmaan Kamuttajaa paljon nuorempi.
kydlä miä sinut kamutnnttaja vielÄÄ otrtfan ja teloooon littanaksiiii kujon tavattttaan houmenna käreeen kuppilasssaa minä komahuttttan sinnhnhnu miussaä se kuhvila oiikkkeeeen on niin kerro se tavafttaan sielllä
- entlieksalainen
tiedän.ulkonäöltä.nyt kirjoitti:
entlieksalainen kertoi kamuttajan asuvan nyt täällä keskuudessamme...................siinnä ukkoporukassa joka kokoontuu on yksi entinen poliisi ja on näkyy iso ja riski mies vieläkin........ei näy joka aamu olevan siinnä "liivijengissä" kittaamassa kahvia kärellä
Mikähän kohta se on missä kirjoitin kamuttajasta että hän asuisi Lieksassa.Koettakaa vaan kaivella lisää vihjeitä hänestä kun kamuttaja teitä tuntuu kiinnostavan.
- voi.ressukkaa
löopppuuilisesti kirjoitti:
kydlä miä sinut kamutnnttaja vielÄÄ otrtfan ja teloooon littanaksiiii kujon tavattttaan houmenna käreeen kuppilasssaa minä komahuttttan sinnhnhnu miussaä se kuhvila oiikkkeeeen on niin kerro se tavafttaan sielllä
Jahas sulla alkoi heittää jo. Onko kuningas alkoholi vai väärät lääkkeet.
- entlieksalainen
Lapinlahti oli paikka. Talon nimeä en muista kyllä äiti sanoi sen nimenkin ,itse en muista olinhan vähän päälle 2 vuotta. Setalo näkyy Nurmes- Kuopio tielle mäen päällä noin 1 km linnun tietä. Olivat olleet talon väki erittäin vihaisia meistä evakoista.
- ukkiolivääpeli
Taisi olla paljon lieksalaisia Lapinlahdella. Liekkö sitten ollut tuo Alapitkä vaikka talon nimi. On yksi valokuvakin, jossa on äitini karitsa sylissään evakkotalon pojan kanssa .
- älä.välehtele
kamuttaja kirjoitti:
Alapitkä on/oli kylä.
älä höpsi ei ikinä siellä ole ollut selaista kylää
älä.välehtele kirjoitti:
älä höpsi ei ikinä siellä ole ollut selaista kylää
On ollut ja on vieläkin.
Asukkaita noin 400.
- Anonyymi
Hizzan maik56mg, kamuttsja, wanha lieka, tanhio takaperä ja reinikainen.
- Anonyymi
Vanhan perimätiedon mukaan eräs poliisi oli hermostunut putka asiakkaaseensa ja sen suunsoitoon, mennyt pampun kanssa sitä ojentamaan, mutta olikin riuska mies poliisia vastassa! Se oli napannut pampun poliisilta pois ja laittanut poliisin putkaan, ja istunut sitten päivystäjän pöydän ääreen!
Aamulla olivat ihmetelleet kun ei poliisia näy ja asiakas istuu pöydän ääressä? Asiakas oli vastannut tiedusteluun että missä se poliisi on? Siihen oli asiakas vastannut että se poliisi oli ruvennut rehumaan pampun kanssa joten pistin sen putkaan! Perimätiedon mukaan se poliisi oli vaihtanut paikkakuntaa,,,häpeän vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2317411Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432946- 502432
- 1062386
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101- 981617
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2341604Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141468Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4061451Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71434