Surullista vanhempien autottomien pankakoskelaisten puolesta, jos lähin kauppa tulee olemaan keskustassa. Toivottavasti löytyisi yksityinen kauppias niinkuin löytyi Kiteen Puhokseen, sieltäkin olisi muuten kauppa kadonnut. Pankakosken asukasmäärän luulisi riittävän kyläkaupan pitoon ja käyhän siellä varmaan jonkun verran asiakkaita Pankakosken takana olevista kylistä, joten nyt kysytään kyläyhteisöltä yhteisiä ponnistuksia asian järjestämiseksi, toivottavasti eivät heti luovuta, häviäväthän kaupan mukana monet muutkin palvelut ja talojen myynti tulee käymään entistäkin hankalammaksi.
Pankakosken kauppa lopettaa
32
1477
Vastaukset
- kauppa.tarvitaan
Kesäaikaan varsinkin Pankakosken kauppa on ollut vilkkaassa käytössä Ruunaalla vierailevien turistien ansioista.
Pankakosken eläkeläiset vanhenevat yhden vuoden jokainen vuosi ja monelta on jo otettu ajokortti pois erinäisten sairauksien takia, joten lähikauppa on tarpeen. Joukkoliikennettä Pankakoskelle ei enää ole lukuun ottamatta muutamaa koululaisvuoroa talviaikaan. - kylmä.bisnes
Se on kannattavuus kysymys. Jos viivan alle ei jää grynderin mielestä riittävästi, niin lihoiksi. Siinä ei inhimillisyys auta.
- prosentin.voittaa
Kauppa kannattaa silloin kun ostaa eurolla ja kahdella myy.
- eikökiinnosta
Kauppahan on sinänsä kannattava ja asiakaspohja riittävä, mutta K-ryhmä ei halua tehdä uusia investointeja vanhaksi käyneisiin kalusteisiin ja rakennuksen kuntoon.
- mökit.puretaan
eikökiinnosta kirjoitti:
Kauppahan on sinänsä kannattava ja asiakaspohja riittävä, mutta K-ryhmä ei halua tehdä uusia investointeja vanhaksi käyneisiin kalusteisiin ja rakennuksen kuntoon.
Kyllä investoi, jos on bisneksen paikka.
- alaou
Jos työttömällä ei ole autoa polkupyörää voi kauppasioille tulla kävelen keskustaa Muskotti löytyy Rantalasta olisi Pankakoskelaisille lähin kauppa
- Ykäsalin.kingi
Tehtaallla kuulemma nykyäön alkolykko jiten kalhanjuonti vähentynyt 79%. Nykyään kun ei pääse yli0.1 primillen kännissä portista siässä. Tuon takia kauppa mene kiinni.
- tarkka.mittari
Tiedän, että olet yksi niistä, jotka eivät pääse koskaan portista tehtaan alueelle. Viisari värähtää sinulle jo parkkipaikalla. Nytkin vaikuttaa kirjoituksestasi päätellen lukemasi olevan heiman yli 3,7 promillea.
- turha.valittaa
Yleensä nuo kaatuu siihen kun se kauppa pidetään vain hätävarana,,,kun en muistanut keskustassa käydessäni ostaa maitoa,,,sitten valitetaan jos se menee kiinni!
Liian vähien ostosten takia ne kaupat sulkeutuu!
Tietysti knnattaa ajaa keskustaan hakemaan 3 kahvipakettia, kun kyläkaupasta saa samalla rahalla korkeintaan 2 pakettia!- hiivanmyynti.ei.kannata
Olen samaa mieltä. Pankakoskelaiset ostavat päivittäin keskusten marketeista kärrillisen elintarvikkeita, mutta Pankakosken kaupasta kerran viikossa vain 50 sentin hiivapaketin.
- Kylläkauppaatarvitaan
hiivanmyynti.ei.kannata kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Pankakoskelaiset ostavat päivittäin keskusten marketeista kärrillisen elintarvikkeita, mutta Pankakosken kaupasta kerran viikossa vain 50 sentin hiivapaketin.
Tavallaan ymmärrän heitä, jotka työnsä puolesta ovat päivittäin keskustassa, että tekevät samalla ostoksensa siellä, mutta eläkeläiset ja työttömät, miksi heidän pitäisi pelkän kauppareissun takia mennä keskustaan, tuskin kaikilla on edes autoa. Pankakosken taajamassa asunee noin 1000 asukasta, aloittajan mainitsemassa Puhoksen kylässä lähes puolta vähemmän ja siellä idearikas ja tarmokas yrittäjä on saanut kaupan pyörimään, niin miksi ei Pankakoskella.
https://www.facebook.com/puhoksenkylakauppa/ - ketju.vai.yksityinen
Kylläkauppaatarvitaan kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän heitä, jotka työnsä puolesta ovat päivittäin keskustassa, että tekevät samalla ostoksensa siellä, mutta eläkeläiset ja työttömät, miksi heidän pitäisi pelkän kauppareissun takia mennä keskustaan, tuskin kaikilla on edes autoa. Pankakosken taajamassa asunee noin 1000 asukasta, aloittajan mainitsemassa Puhoksen kylässä lähes puolta vähemmän ja siellä idearikas ja tarmokas yrittäjä on saanut kaupan pyörimään, niin miksi ei Pankakoskella.
https://www.facebook.com/puhoksenkylakauppa/Yrittäjä ei kuulu mihinkään kauppaketjuun, joka määrittelee kaupan kannattavuuden. Ketjun pitää saada riittävän suuri voitto toimittamilleen tarvikkeille. Kauppiaalle jää itselleen vain hyvin vähän myymistään tuotteista. Ykstyisena yrittäjä saa ostaa myytävät tuotteensa mistä haluaa eikä välikäsille tarvitse maksaa.
- Kylläkauppaatarvitaan
ketju.vai.yksityinen kirjoitti:
Yrittäjä ei kuulu mihinkään kauppaketjuun, joka määrittelee kaupan kannattavuuden. Ketjun pitää saada riittävän suuri voitto toimittamilleen tarvikkeille. Kauppiaalle jää itselleen vain hyvin vähän myymistään tuotteista. Ykstyisena yrittäjä saa ostaa myytävät tuotteensa mistä haluaa eikä välikäsille tarvitse maksaa.
Juuri tällaista ketjuista vapaata yrittäjää sinne tarvitaankin, ketjuja ei kiinnosta, sitä olen yrittänyt koko ajan sanoa,
- EiVarmaanSaaKyytiä
Nuo köyhät eläkelläiset voi kulkea noiden hyvätuloisten tehtaan työkyrien kyydissä keskustaan kauppa asioille, sillähän se selviää!
- termospulloporvarit
Tosihan se on että paperiporvarin, eli termospullokokoomukselaisen auton penkit likaantuu jos niillä köyhiä vanhuksia kuljetellaan!
- Diapamilla.kulkee
Kuka hullu vanhuksia kuskaa- ajakoot taksilla. Sos demareissa on vain ladalla ajavia läskimahoja, porvari ajaa bemarilla.
- EiOoBemariaEikäTuu
Aika nuukasti on lieksassa ladoja, mutta vanhempaa ja saksasta tuotua bemarin kotteroa vähän enempi! Kannattaa kesällä ajella luu pihalla ja aurinkolasit päässä, jos sulla on bemari! Mutta toivottavasti olet senverta pitkä eläjä että näkee takanatuleva, että bemarissa on kuski! Tässä muuanpäivä joku tatti ajoi bemarilla edessä, ja näytti ettei siinä ole kuskia ollenkaan! laittakaa tyynyä perseenalle, kylla se sitten siitä pituus kasvaa!
Kyllä on todella paha juttu, jos Pankakoskelle ei jää yhtään kauppaa.
Tontteja myydään, että joku rakentaisi.
Onko siellä väki mennyt todella niin vähiin.- sääli.vanhuksia
Väki ehkä riittäisi, mutta se käy keskustan marketeissa ostoksilla.
sääli.vanhuksia kirjoitti:
Väki ehkä riittäisi, mutta se käy keskustan marketeissa ostoksilla.
Sehän se on monen maaseutukaupan kuolinsyy ollut.
- reoiiuyioouiyoy
Eihän tuossa ole ongelmaa, ihmiset käy muualla kaupassa kuten tähänkin asti!
- KaikkiKorretKasaan
Kyllä se on ongelma niille, joilla ei ole autoa ja katoavathan siinä myös kaikki oheispalvelut, posti, veikkaus, matkahuolto. Joku energinen ja yrittäjähenkinen ihminen saisi varmasti tästä elannon itselleen aivan kuten Puhoksen kauppiaskin, voisi tehdä kaupasta omansa näköisen yhteistyössä asiakaskunnan kanssa. Jos kauppaa ei ole, Pankakosken arvostus vähenee entisestään ja kylän nääntyminen odottaa.
- älä-kitise-vaan-yritä
Miten voitte olla niin ääliöitä että vaaditte jotain sinne yrittäjäksi, ja itse ette käytä niitä palveluja? Voithan itse kokeilla rikastua perustamalla sinne kaupan ja asiamiespostin, matkahuollon palvelut, ja veikkauspalvelut, ei siihen ole estettä!
Älä muille kitise vaan yritä itse jos arvelet sen olevan tuottoisaa puuhaa!
Siitä vaan kaikkia korsia kasaamaan, ja kokeile onnistuuko niinkuin Puhoksessa!- KaikkiKorretKasaan
Vain joku pelkästään omaan napaansa tuijottava voi tehdä noin yksinkertaisia olettamuksia. Ensinnäkään minun ei tarvitse enää rikastua, minulla on jo varallisuutta aivan riittävästi ja en myöskään asu Pankakoskella vaan aivan Lieksan keskustassa, mutta minulla on kyky tuntea empatiaa kanssaihmisiä kohtaan, toisin kuin sinulla, jota ei pätkääkään kiinnosta muiden hyvinvointi.
- älä.kitise.vaan.yritä
KaikkiKorretKasaan kirjoitti:
Vain joku pelkästään omaan napaansa tuijottava voi tehdä noin yksinkertaisia olettamuksia. Ensinnäkään minun ei tarvitse enää rikastua, minulla on jo varallisuutta aivan riittävästi ja en myöskään asu Pankakoskella vaan aivan Lieksan keskustassa, mutta minulla on kyky tuntea empatiaa kanssaihmisiä kohtaan, toisin kuin sinulla, jota ei pätkääkään kiinnosta muiden hyvinvointi.
Aika outo olet kun toisten pitäisi ruveta yrittäjäksi sinua miellyttääkseen! Minua ei todellakaan kiinosta muitten hyvinvointi kun ovat itse tyrineet homman, kun eivät ole ostaneet kaupasta joka nyt lakkautetaan!
Voikoot hyvin tai pahoin,,oma vikansa!
Minä en ko. paikan kauppaa tarvitse koska asun keskustan liepeillä, ja saan palvelut muualta!
- Yllätyksetlopu
Enpä oo tiennytkään että joku arvostaa Pankakoskea.
- Hyhhyh
Kaupassa on ollut niin kauan kuin muistan homevaurio. Yhdessä vaiheessa se oli todella paha. Kaurahiutaleissa esimerkiksi oli homeen hajua. Vielä lähiaikoinakin haiskahtivat tikkujäätelön paperipäällykset homeelta. Työntekijöitä on ollut sääli, kun ovat työskennelleet homeelle altistuneina. Ei tietenkään kaupan loppuminenkaan mikään ilouutinen ole.
- taksikallis
Nämä grynderikaupat voisivat valjastaa kauppa-autoja kiertämään maaseutuja,koska sieltä ei ole edes kyytejä sellaisille,joilla ei ole omaa autoa,se olisi oikeaa palvelua.
- kimppakyytiä
Myymäläautoja kiertäisi jos ne kannattaisi, mutta ei yhden tai kahden asiakkaan vuoksi kannata! Mutta eikö paremminkin voisi porukka sopia ja tilata kimppakyydin jolla pääsisi asioille keskustaan? Ei se paljon porukalla maksaisi, jos vaikka on 9-10 henkilöä ja kävisi kerran viikossa keskustassa pankakoskelta!
Harmi vain vanhojen ja sairaiden puolesta.
- KäärikääHihat
Kökar Ahvenanmaalla on Suomen toiseksi pienin kunta, asukkaita vain 250. Heiltä hävisi kauppa tämän vuoden tammikuussa, mutta kuntalaiset eivät jääneet kädet ristissä istumaan vaan päättivät ruveta myymään osuuksia tulevasta kaupasta kyläläisille, tarkoituksena oli alkuun koota 50000 euroa, mutta homma onnistui yli odotusten ja he saivat kasaan 158000 euroa. Nyt uuden kauppatalon rakentaminen on käynnissä ja kauppa on suunniteltu avattavaksi juhannukseksi, he siis vuokraavat rakennuksen tulevalle kauppiaalle, näin siellä pidetään huolta, että kylässä on kauppa jatkossakin.
Tästä on juttua ruotsinkielisissä tv-nytt uutisissa, alkaa n. 20 minuutin kohdalla.
https://arenan.yle.fi/1-4273611 - Anonyymi
Asuukohan siellä enää ketään
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle441721Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2831709- 231578
- 961316
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71238Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101077Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii66986Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86960Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66935Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko13921