Metsät vastaan puupellot.

Anonyymi-ap

Sanotaan että suomen metsät kasvavat puuta enemmän kuin koskaan ennen, tuo voi pitää paikkansa mutta ojitetut metsäautoteillä ruudutetut puupellot eivät ole metsiä.

Metsä ja puupelto eivät ole sama asia, metsä on puupelto kaadetaan laikutetaan istutetaan kaadetaan laikutetaan ja istutetaan.

Niin ja se puupellon maa-alusta on vielä ojitettu ja sillä vesistöt pilattu.

Metsä vaan on.

8

<50

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Suomen entiset metsät ovat nykyään ojitettuja puupeltoja eivät metsiä.

• Kyllä Suomen "puupellot" ovat ihan oikeita metsiä verrattuna niihin todellisiin yhden lajin puupeltoihin, jotka korvaavat Suomen tuotantometsät jos Suomen metsätaloutta rajoitetaan. Kaakkois-Aasiassa on jo suurin osa sademetsistä hakattu ja Etelä-Amerikassakin tahti on kova. Suomalaisetkin globaaliyhtiöt siellä jo toimivat. Suomalaisia vihreitä radikaaleja ei ohjaa luonnonsuojelu vaan Suomi-viha. Miksi vihreät ja vasemmistolaiset niin kiihkeästi vihaavat omaa maataan?

• Anonyymi00002

Niinpä niin , minua vaan oikeastaan säälittää metsien hävitys.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Niinpä niin , minua vaan oikeastaan säälittää metsien hävitys.

Siitä samaa mieltä. Avohakkuita on liikaa. Tylsät tuotantometsätkin ovat sentään parempia kuin ei mitään. Marjat ja sienet kasvaa niissäkin. Ihmisillä on jokamiehenoikeus liikkua niissä ja niin on eläimilläkin. Eläimille ne ovat ainakin väyliä, joita pitkin voi etsiytyä paremmille elinalueille.

Onko avohakkuille vaihtoehtoja? Kyllä on, mutta kun ne vaihtoehdot maksaa liikaa. Bisnes ei Suomessa kannata kun etelän maissa kasvatetaan ja hakataan surutta metsät puutavaraksi niin kuin halvimmaksi tulee. Bisnes on nykyään globaalia. Sitä tehdään siellä, missä saa parhaat voitot.

Suomi voisi säilyttää luonnonmetsiään lisäämällä suojelualueita ja kansallispuistoja. Siitä pitäisi kai kuitenkin maksaa metsänomistajille. Suomen valtiolla ei siihen ole rahaa kuten hyvin tiedetään.

• Anonyymi00003
        Oikonomi kirjoitti:

Siitä samaa mieltä. Avohakkuita on liikaa. Tylsät tuotantometsätkin ovat sentään parempia kuin ei mitään. Marjat ja sienet kasvaa niissäkin. Ihmisillä on jokamiehenoikeus liikkua niissä ja niin on eläimilläkin. Eläimille ne ovat ainakin väyliä, joita pitkin voi etsiytyä paremmille elinalueille.

Onko avohakkuille vaihtoehtoja? Kyllä on, mutta kun ne vaihtoehdot maksaa liikaa. Bisnes ei Suomessa kannata kun etelän maissa kasvatetaan ja hakataan surutta metsät puutavaraksi niin kuin halvimmaksi tulee. Bisnes on nykyään globaalia. Sitä tehdään siellä, missä saa parhaat voitot.

Suomi voisi säilyttää luonnonmetsiään lisäämällä suojelualueita ja kansallispuistoja. Siitä pitäisi kai kuitenkin maksaa metsänomistajille. Suomen valtiolla ei siihen ole rahaa kuten hyvin tiedetään.

Se vaan on kuulkaas niin, että suojelumetsissä ei ole juurikaan minkäänlaista metsämrjaa, sen olen marjamiehenä huomannut. Ei mitään muuta kuin kuivaa neulasta, sammalta ja sekin huonosti kasvavaa valon puutteessa. Siellä on vaarallista kulkeakin, koska siellä on tauteihin kuollutta lahopuuta ristissä, rastissa ja kaatumassa konkelossa toisia vasten. Marjat ja muu aluskasvillisuus puuttuu hoitamattomasta metsästä lähes täysin, koska kasvit tarvitsee valoa ja myös tilaa. Ns, metsän suojelu on periaatteessa metsän tuhoamista, ainoastaan metsän hoitaminen on myös metsän ja sen aluskasvillisuuden, marjojen ym, sekä eläimistön suojelua. Ei ihmisten eikä eläintenkään hoitamatta jättäminen ole suojelua, vaan se on aivan jotain muuta. Se on hulluutta. Suomessa ei ole puupeltoja, ainoastaan peltoon istutettua metsää voidaan kutsua puupelloksi, jos joku niin haluaa. Avohakkuun jälkeen istutettu uusi metsä kasvaa monenlaista puulajia, vaikka istutus taimet olisivat pelkkää kuusta. Menkää nyt hyvät ihmiset käymään edes metsässä, ennekuin alatte kirjoittelemaan tänne lorujanne.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Se vaan on kuulkaas niin, että suojelumetsissä ei ole juurikaan minkäänlaista metsämrjaa, sen olen marjamiehenä huomannut. Ei mitään muuta kuin kuivaa neulasta, sammalta ja sekin huonosti kasvavaa valon puutteessa. Siellä on vaarallista kulkeakin, koska siellä on tauteihin kuollutta lahopuuta ristissä, rastissa ja kaatumassa konkelossa toisia vasten. Marjat ja muu aluskasvillisuus puuttuu hoitamattomasta metsästä lähes täysin, koska kasvit tarvitsee valoa ja myös tilaa. Ns, metsän suojelu on periaatteessa metsän tuhoamista, ainoastaan metsän hoitaminen on myös metsän ja sen aluskasvillisuuden, marjojen ym, sekä eläimistön suojelua. Ei ihmisten eikä eläintenkään hoitamatta jättäminen ole suojelua, vaan se on aivan jotain muuta. Se on hulluutta. Suomessa ei ole puupeltoja, ainoastaan peltoon istutettua metsää voidaan kutsua puupelloksi, jos joku niin haluaa. Avohakkuun jälkeen istutettu uusi metsä kasvaa monenlaista puulajia, vaikka istutus taimet olisivat pelkkää kuusta. Menkää nyt hyvät ihmiset käymään edes metsässä, ennekuin alatte kirjoittelemaan tänne lorujanne.

Itse loruilet. Haluat asioiden olevan niin kuin loruilet, mikä on tyypillistä polarisoituneelle ajattelulle. Yksinkertaistat asiat sellaisiksi kun aatemaailmasi edellyttää. "Viherpiipertäjät" taas omalla puolellaan yksinkertaistavat asiat sellaisiksi kuin heidän aatemaailmansa edellyttää.

Voin todeta, että olen liikkunut kaikenlaisissa metsissä Suomessa. Olen kolunnut karmeissa risukoissa ja tiheiköissä. Olen kömpinyt yli kaatuneiden puiden myrskytuhoalueilla. Olen väistellyt kosteikkoja, kavunnut ylös kallioille ja alas suppeihin. Ole raahannut fillariakin paikasta, mihin yksi metsätie loppuu paikaan missä toinen alkaa. Luonnonmetsissä voi olla todella vaikea liikkua ellei niihin ole tehty teitä ja polkuja. Kansallispuistoissa niitä yleensä löytyy. Tuotantometsätkään eivät aina ole helppoja, maastosta ja mannusta kaikki riippuu, myös marjojen ja sienten määrä.

• Anonyymi00004

Vihreiden ja vassarien Suomi-viha johtuu kateudesta, jota he ylläpitävät muutoinkin kuin avohakkuiden kohdalla. Kummatkin ovat saaneet mielipideperintöä parin vuosikymmenen takaa kommunistien ajoilta. Nykyiset kiihkoilijat ovat usein juuri kommunistien perillisiä ja pienestä asti aivopesty ankaraan kateuteen. Samaa narinaa ja katkeruutta nykyisillä kansanedustajilla ja kunnallisvaltuutetuilla kuin oli heidän kommunistivanhemmillaan.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Vihreiden ja vassarien Suomi-viha johtuu kateudesta, jota he ylläpitävät muutoinkin kuin avohakkuiden kohdalla. Kummatkin ovat saaneet mielipideperintöä parin vuosikymmenen takaa kommunistien ajoilta. Nykyiset kiihkoilijat ovat usein juuri kommunistien perillisiä ja pienestä asti aivopesty ankaraan kateuteen. Samaa narinaa ja katkeruutta nykyisillä kansanedustajilla ja kunnallisvaltuutetuilla kuin oli heidän kommunistivanhemmillaan.

Kateus onkin melkoinen voimavara ja osin periytyvää. Nykyiset kadehtijat ovat usein 1970 -vuosikymmenen "stallareiden perillisiä ja lapsesta saakka oppineet ja opetettu kadehtimaan muita, yleensä ahkeria suomalaisia. Kuntavaalien ehdokaslistoilta näkee hyvin tämän perinteen varsinkin jos on asunut paikkakunnalla pitkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      3
      1083
    2. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      104
      1030
    3. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      166
      1004
    4. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      65
      765
    5. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      27
      709
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      50
      707
    7. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      704
    8. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      46
      663
    9. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      50
      638
    10. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      597
    11. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      592
    12. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      516
      589
    13. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      553
    14. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      541
    15. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      74
      525
    16. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      516
    17. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      513
    18. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      499
    19. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      495
    20. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      491
    Aihe