Koska en sitä missään tapauksessa ole enkä ole koskaan ollut/ tule olemaan, MUTTA ihmettelenpä silti suuresti miten mahdollista, että kaupunkiimme muuttaeet pakolaiset omistavat viimeisintä mallian olevan volvo V 70 auton ja eivät ole kauaa täällä asustelleet..
Millä rahoilla jos saan kysyä?
Itsellä ei tule varmaan koskaan olemaan varaa moiseen ( ei ole kyllä noin prameelle autolle tarvettakaan)
Ihmettelen, hämästelen ja kummastelen.. en varmaan ole ainoa joka hieman kummeksuu..
En halua liemaantua muukalaisvihaajaksi ..
35
2660
Vastaukset
- Oletus
Entä jos se auto onkin leasing-auto? Tuleeko sellainen edulliseksi?
- on tyylistä
ja sadannesta profiilista päätellen tämä tomera tyllerö, jonka tunnistaa
söpösistä kirjoitusvirheistäkin. Diu diu monella palstalla
tuumitaan noiden mamujen autoja sekä muuta vaurautta.
Hyvin on pikku trolli-alokas ottanut mallia! - BadMyntton
Eihän tuo mitään vihaa ole vaan perussuomalaista kateutta:D Mitähän se mahtaa sinulle kuulua, millä rahoilla he ovat sen hankkineet! Ehkäpä heillä on säästöjä, koska eivät tuhlaa rahojansa viinaan ja baareihin??? Miksi sinulla ei ole varaa moiseen kulkupeliin, mihin käytät rahasi ja mistä saat ne? Paljonko on veroprosentti ja onko huollettavia? Onko sinulla jotain sellaista omaisuutta, josta muiden tulisi olla kateellisia ja sinun tehdä selvitys siitä, kuinka olet sen hankkinut??? Jatka vaan hämmästelyä ja kummastelua kyllä se vielä joskus aukeaa...
- moonbridg
Vai niin sinä halusit viestini tulkita. Mielipiteesi sinulle suotakoon. Sellainen tiedoksi, että jos haluan mielipiteeni ilmaista, en katso tarkkoja sanamuotoja jne. Lukion käyneenä ja ihan hyvät arvosanat saaneena huomaan omat virheeni varsin selvästi, mutta eivät ne minua haittaa. Kirjoitan tarkoituksella ns. puhekieltä ihan omaksi ilokseni silloin tällöin :) Harmi jos sanavalintani saivat sappesi noin kiehumaan. Mutta ymmärrän kyllä, että aina ei voi olla hyvä päivä kenelläkään, mistä se johtuu että se väärä jalka joskus pääsee nousemaan sängyn laidan yli niin salakavalasti? ;)Don't you worry, it happens me all the time :)
Kamalasti en ole muita palstoja lukenut, joten apinoijaksi sinun on minua turha syyttää. Aihe mietityttää taatusti muitakin, ainakin mitä olen ystävä- ja tuttavapiirini kanssa ajatuksia vaihtanut.
Trolli-alokas? Ihmeellinen vertaus mielestäni… Harmi että en aluksi meinannut saada kirjoituksestasi selvää lainkaan, olin niin sokaistunut tekstisi lukuisista kirjoitusvirheistä, joille itse taidat silmäsi varsin tehokkaasti ummistaa!
Moonbridge- kun et tiedä
kenelle selität :D
- moonbridg
kun et tiedä kirjoitti:
kenelle selität :D
Että kelle minä oikein selitän? Tarja Haloselle?
- IsäGamillo
Sellainen asia, joka ei meille kuulu.Ei tänne tyhjätaskut muuta,ovat olleet vauraita jo kotimaassaan.Kyllä tuollainen kateus pitäisi kitkeä meistä pois.Oli auto kenen tahaansa,ei olla ääliöitä:))
- .................
jos kyseiset pakolaiset ois ollu jo vauraita kotimaassaan ni ois ne ite voinu kämpät ja sisustukset maksaa. Täälläki juoksee pakolais ohjaaja koko ajan ja soskun rahalla ne elää. Joten pakolaiset pois suomesta koska ne ei tee päivääkään töitä mutta silti elävät kuin herrat ei ole oikein meitä suomalaisia kohtaan.
- ois tarvinnut
päästää pakolaisia, kun täällä omatkin asukkaat elävät vain kädestä suuhun, ilman työtä ja autoa. Ehkä valtio maksaa kunnalle pakolaiskiintiö rahaa tms. kun tääl niitä niin paljon on? Pakolaiset on varmaan siks saaneet kaiken kun niitä opastetaan mitä ja mistä kaikkia etuja pitää/saa hakea. Tavikset joutuu itse ottaan asioista selvää, jos meille nyt mitään neuvoja annetaan Kelas on hyvä palvelu, mutta soskus kävijöit kohdellaan niin kuin ei ihmisiä oltaiskaan.
- 4 lapsen äiti
hei! kirjoitan minäkin jokusen sanan, minä olen tavallinen perheenäiti savonlinnasta, joudun töitteni loppumisen vuoksi käymään sosiaalivirastossa ja saan toimeentulotukea, ihmettelen sitä että samat maahanmuuttajat jonottavat sosiaalitoimistossa, samaan aikaan kanssani ja usein näen samat ihmiset ajelevan hienoila autoillaan, viimeistä muotia olevat muotivaatteet päällään, minulla tai lapsillani ei ole varaa sellaiseen, tuki on niin pieni että riittää korkeintaan ruokaan kun ostaa tarjouksista.
olen kuullut että jos omistaa auton tai veneen, sosiaalivirasto kehoittaa myymään sen pois ja laskee niistä saadut rahat tuloksi eikä tuesta ole senjälkeen tietoa pitkiin aikoihin.
kysynpähän vaan, kun tällä palstalla on eräskin tyyppi Bad joku sellainen kirjoitellut muka kaikki tietäviä kommentteja, oletko itse jonottanut sosialivirastossa? oletko itse nähnyt vääryyttä muuallakin kuin tv.ssä, et varmaankaan, sinun lapsillasi on taatusti kunnon ruokaa ja varaa harastuksiin, jos olisit itse esim.minun asemassani, tarkkailisit enemmän ympäristöäsi ja läheltä! kaukaa mitään tietämättään on hyvä huudella! vääryyttä on ja se on rasitista, myönnä jo, ja kärsijät ovat yllätys, yllätys, ihan tavallisia savonlinnalaisia ei maahanmuuttajia, eihän heitä ole edes kesätöissä, vai onko joku nähnyt heitä 8euroa päivä haravan varressa? minun mielestäni, terveet nuoret olisi samallatavoin oikeutettuja työntekoon kuin alkuperäis suomalaisetkin, jos tämä katsotaan rasistiseksi kommentiksi se on totta, mutta kärsijät eivät ole tummaihoisia vaan me itse! - BadMyntton
4 lapsen äiti kirjoitti:
hei! kirjoitan minäkin jokusen sanan, minä olen tavallinen perheenäiti savonlinnasta, joudun töitteni loppumisen vuoksi käymään sosiaalivirastossa ja saan toimeentulotukea, ihmettelen sitä että samat maahanmuuttajat jonottavat sosiaalitoimistossa, samaan aikaan kanssani ja usein näen samat ihmiset ajelevan hienoila autoillaan, viimeistä muotia olevat muotivaatteet päällään, minulla tai lapsillani ei ole varaa sellaiseen, tuki on niin pieni että riittää korkeintaan ruokaan kun ostaa tarjouksista.
olen kuullut että jos omistaa auton tai veneen, sosiaalivirasto kehoittaa myymään sen pois ja laskee niistä saadut rahat tuloksi eikä tuesta ole senjälkeen tietoa pitkiin aikoihin.
kysynpähän vaan, kun tällä palstalla on eräskin tyyppi Bad joku sellainen kirjoitellut muka kaikki tietäviä kommentteja, oletko itse jonottanut sosialivirastossa? oletko itse nähnyt vääryyttä muuallakin kuin tv.ssä, et varmaankaan, sinun lapsillasi on taatusti kunnon ruokaa ja varaa harastuksiin, jos olisit itse esim.minun asemassani, tarkkailisit enemmän ympäristöäsi ja läheltä! kaukaa mitään tietämättään on hyvä huudella! vääryyttä on ja se on rasitista, myönnä jo, ja kärsijät ovat yllätys, yllätys, ihan tavallisia savonlinnalaisia ei maahanmuuttajia, eihän heitä ole edes kesätöissä, vai onko joku nähnyt heitä 8euroa päivä haravan varressa? minun mielestäni, terveet nuoret olisi samallatavoin oikeutettuja työntekoon kuin alkuperäis suomalaisetkin, jos tämä katsotaan rasistiseksi kommentiksi se on totta, mutta kärsijät eivät ole tummaihoisia vaan me itse!Kyllä olen ollut sosiaalitoimiston asiakas.
Olen ollut myös töissä sosiaalitoimistossa.
Auto voi olla jonkun muun nimissä, kuin sen joka sillä ajaa ja silloin sitä ei voida laskea omaisuudeksi. Usko huviksesi olen tarkkaillut ympäristöäni ja nähnyt oman osani kurjuutta ja yrittänyt mahdollisuuksieni mukaan auttaa apua tarvitsevia. Minä olen pahoillani, että olet menettänyt työsi ja sinulla tiukkaa. Tänä päivänä on pakko mennä sinne, missä töitä on ja tinkiä omasta mukavuudesta ja tuttavapiiristä ja kotikulmista.
Kyllä minun lapsillani on ruokaa ja yksi harrastuskin. Minun tehtäväni on huolehtia siitä. Siksi minä olen muuttanut pois kotikaupungistani, että voin nuo asiat taata.
Kesätöistä, voin vakuuttaa, että enemmistö maahanmuuttajanuorista varmasti mielellään tekisi töitä, mutta kuten tiedät, töitä ei ole suomalaisillekkaan ja voin vain kuvitella, että jos joku maahanmuuttaja saa työpaikan niin mikä haloo siitä nousisi, kun on heti vienyt jonkun toisen duunin!!! On näitä nähty, koskaan ei ole hyvä! - moonbridg
4 lapsen äiti kirjoitti:
kysynpähän vaan, kun tällä palstalla on eräskin tyyppi Bad joku sellainen kirjoitellut muka kaikki tietäviä kommentteja, oletko itse jonottanut sosialivirastossa? oletko itse nähnyt vääryyttä muuallakin kuin tv.ssä, et varmaankaan, sinun lapsillasi on taatusti kunnon ruokaa ja varaa harastuksiin, jos olisit itse esim.minun asemassani, tarkkailisit enemmän ympäristöäsi ja läheltä! kaukaa mitään tietämättään on hyvä huudella! vääryyttä on ja se on rasitista, myönnä jo, ja kärsijät ovat yllätys, yllätys, ihan tavallisia savonlinnalaisia ei maahanmuuttajia, eihän heitä ole edes kesätöissä, vai onko joku nähnyt heitä 8euroa päivä haravan varressa? minun mielestäni, terveet nuoret olisi samallatavoin oikeutettuja työntekoon kuin alkuperäis suomalaisetkin, jos tämä katsotaan rasistiseksi kommentiksi se on totta, mutta kärsijät eivät ole tummaihoisia vaan me itse!Totta joka sana. Autoja ja upeita merkkivaatteita riittää. Vaikka ei ketään kytätä haluakaan niin ei sitä oikein voi olla huomaamattakaan! Se että Savonlinnalaiset eivät saa samanlaista kohtelua sosiaalitoimistossa on VÄÄRIN! Se on RASISMIA meitä paikkakuntalaisia kohtaan ( alk. Suomalaisia). Kaikki pitäisi olla samanarvoisia, silloin ei olisi missään mitään väärää.
Kyllä, Savonlinnalaiset joutuvat haravan varteen 8e päivä, ellei muuta löydy. Mutta en ole kertaakaan nähnyt yhtään maahanmuuttajaa haravan varressa. Se katsos olisi RASISMIA. Sitä jokainen osaa tehdä. On hienoa, että Linnala järjestää kursseja jossa maahanmuuttajiamme sopeutetaan elämään kaupungissamme, mutta eikö sen pitäisi hiljalleen tuottaa tulosta?? Eikö kielitaito karttuisi vaikka työharjoittelussa?? Se voisi olla ihan osa sopeuttamisohjelmaa. Mutta ei, sehän on rasismia eikö totta??
Vääryyttä inhoan yli kaiken. Sitä että toinen tekee saman asian eteen niin paljon enemmän kuin toinen, ja sellaisia päätöksiä tehdään, jotka eivät alkuunkaan ole järkeviä ( välillä). Kritiikkiä ei saisi antaa. Sosiaalitoimiston päätökset ovat järkkymättömiä, erehtymättömiä. Voi kun olisivatkin.
Minä haluan ainoastaan tasa-arvoa kaikille ihon, väriin, sukupuoleen, rotuun katsomatta. En muuta. - BadMyntton
moonbridg kirjoitti:
Totta joka sana. Autoja ja upeita merkkivaatteita riittää. Vaikka ei ketään kytätä haluakaan niin ei sitä oikein voi olla huomaamattakaan! Se että Savonlinnalaiset eivät saa samanlaista kohtelua sosiaalitoimistossa on VÄÄRIN! Se on RASISMIA meitä paikkakuntalaisia kohtaan ( alk. Suomalaisia). Kaikki pitäisi olla samanarvoisia, silloin ei olisi missään mitään väärää.
Kyllä, Savonlinnalaiset joutuvat haravan varteen 8e päivä, ellei muuta löydy. Mutta en ole kertaakaan nähnyt yhtään maahanmuuttajaa haravan varressa. Se katsos olisi RASISMIA. Sitä jokainen osaa tehdä. On hienoa, että Linnala järjestää kursseja jossa maahanmuuttajiamme sopeutetaan elämään kaupungissamme, mutta eikö sen pitäisi hiljalleen tuottaa tulosta?? Eikö kielitaito karttuisi vaikka työharjoittelussa?? Se voisi olla ihan osa sopeuttamisohjelmaa. Mutta ei, sehän on rasismia eikö totta??
Vääryyttä inhoan yli kaiken. Sitä että toinen tekee saman asian eteen niin paljon enemmän kuin toinen, ja sellaisia päätöksiä tehdään, jotka eivät alkuunkaan ole järkeviä ( välillä). Kritiikkiä ei saisi antaa. Sosiaalitoimiston päätökset ovat järkkymättömiä, erehtymättömiä. Voi kun olisivatkin.
Minä haluan ainoastaan tasa-arvoa kaikille ihon, väriin, sukupuoleen, rotuun katsomatta. En muuta.olisit työnantaja ja päättäisit ketä otetaan harjoitteluun, niin väitätkö kirkkain silmin, että jos sinun pitäisi valita naapurin nuoren pojan ja lähes kielitaidottoman maahanmuuttajanuoren, joka pukeutuu huiviin kelillä kuin kelillä niin hän saisi paikan??? Harjoittelupaikkojen saanti, vaikka ilmaista työtä onkin, ei ole niin helppoa. Työnantajan pitää aina miettiä, että kuinka paljon lisätyötä harjoittelijan ottaminen vaatii ja voit uskoa, että kielitaidoton ihminen sitä tettää että jos olet yksityis-yrittäjä joudut aina ajattelemaan mitä asiakkaasi tuumaavat, jos heitä yhtä.äkkiä palveleekin kohtalaisen musta kaveri, joka puhuu huonoa suomea...
- moonbridg
BadMyntton kirjoitti:
olisit työnantaja ja päättäisit ketä otetaan harjoitteluun, niin väitätkö kirkkain silmin, että jos sinun pitäisi valita naapurin nuoren pojan ja lähes kielitaidottoman maahanmuuttajanuoren, joka pukeutuu huiviin kelillä kuin kelillä niin hän saisi paikan??? Harjoittelupaikkojen saanti, vaikka ilmaista työtä onkin, ei ole niin helppoa. Työnantajan pitää aina miettiä, että kuinka paljon lisätyötä harjoittelijan ottaminen vaatii ja voit uskoa, että kielitaidoton ihminen sitä tettää että jos olet yksityis-yrittäjä joudut aina ajattelemaan mitä asiakkaasi tuumaavat, jos heitä yhtä.äkkiä palveleekin kohtalaisen musta kaveri, joka puhuu huonoa suomea...
pizzapaikkamme pitäjilläkin :) Asiakkaita käy, eikä huono Suomi haittaa, siinä oppii samalla :) Koulussa ja sopeuttamiskursseilla oppii suomea ja sitten pitää vain mennä kansan sekaan opettelemaan lisää.
Työkkärin työharjoittelukansio on täynnä paikkoja mistä saa valita. On vaikka minkä alan työtä, harjoittelua siis. Palkkana kelan päiväraha. Uskon että aivan taatusti otetaan nuori harjoitteluun rotuun katsomatta. Ei varmaan joka paikkaan mutta uskon että ainakin yksi tärppää :)Yksi jokaiselle halukkaalle nimittäin :) Niitä nimittäin riittää!
- Ien
Mielestäni muukalaiset eivät muuta ansaitsekkaan, kuin Volvon, Saabin tai Samaran.
Menkööt muualle muiluuttamaan.- idea
Jokaiselle mahanmuuttajalle oma lada:) tekemistä riittää niin ja mumoille pappa tunturit, helemat paukkuu! sosku vois ostaa bensat, niinkuin tähänkin asti!!
- ex-sln
sä oot kateelllinen pakolaisille.mee töihin ja osta auto!
- moonbridg
Minulla on töitä, koulutusta, omistusasunto saunalla ja ihan näppärä uusi auto, lapsi ja kihlattu :)Elän ihan ok. elämää, varmaan 10 vuoden kuluttua on enemmän varakkuutta vielä, mutta se ei ole elämäni päätarkoitus ollenkaan. Se maallisen mammonan kerääminen ympärilleni nimittäin.
Mutta olen joskus ollut minäkin toimeentulotuki asiakas ja tuttuja on edelleen paljon. En itseni puolesta ruikuta laisin, vaan ihan kaikkien lukuisien Savonlinnalaisten puolesta, jotka saavat epätasa-arvoista kohtelua joka näkyy varsin räikeästi. - IsäGamillo
moonbridg kirjoitti:
Minulla on töitä, koulutusta, omistusasunto saunalla ja ihan näppärä uusi auto, lapsi ja kihlattu :)Elän ihan ok. elämää, varmaan 10 vuoden kuluttua on enemmän varakkuutta vielä, mutta se ei ole elämäni päätarkoitus ollenkaan. Se maallisen mammonan kerääminen ympärilleni nimittäin.
Mutta olen joskus ollut minäkin toimeentulotuki asiakas ja tuttuja on edelleen paljon. En itseni puolesta ruikuta laisin, vaan ihan kaikkien lukuisien Savonlinnalaisten puolesta, jotka saavat epätasa-arvoista kohtelua joka näkyy varsin räikeästi.Että sinäkin olet, niin monen lailla pankintalonmies.Autossakin olet haltija, et suinkaan omistaja.Puhut varakkuudesta niinkuin se olisi itsetarkoitus,saattaa olla että 10 vuoden kuluttua olet taas toimeentulohakemuksia täyttämässä.Otitko sen huomioon?? Eihän kenelläkään ole nykyisin vakituista työpaikkaa, otitko sen huomuoon?? Tehtaitakin on rakennettu, että olisivat olleet päivääkään käytössä.Että älähän tuudittaudu siihen uskoon, että olisit vauraampi 10v:den kuluttua.
- moonbridg
IsäGamillo kirjoitti:
Että sinäkin olet, niin monen lailla pankintalonmies.Autossakin olet haltija, et suinkaan omistaja.Puhut varakkuudesta niinkuin se olisi itsetarkoitus,saattaa olla että 10 vuoden kuluttua olet taas toimeentulohakemuksia täyttämässä.Otitko sen huomioon?? Eihän kenelläkään ole nykyisin vakituista työpaikkaa, otitko sen huomuoon?? Tehtaitakin on rakennettu, että olisivat olleet päivääkään käytössä.Että älähän tuudittaudu siihen uskoon, että olisit vauraampi 10v:den kuluttua.
ja jos olet yhtään teksteihini paneutunut, olen nimenomaan viestittänyt, ettei kyse ole missään nimessä kateudesta, jonka vuoksi keskustelun aloitin. Tämähän oli siis Bad Mynthonin mielipide.
Minulle on myös sanottu että olen itse autoton työtön ja sosiaalitoimiston asiakas. Halusin vain kertoa ettei näin ole, vaan opiskelen/käyn töissä ja omistan auton, ihan yksin. En ole varakas, mutta tulen toimeen.
Uskoisin että tulen jatkossakin toimeen sillä hoito-alalla on jatkuva työvoimapula. Ainakin töitä saa tehdä.
Tosiaan kukaan ei ei tiedä tarkalleen tulevaisuudesta ja juuripa siksi toivoisinkin, että JOS itse joskus joutuu elämään muuttuneen elämäntilanteen vuoksi toimeentulotuella, silloin saisin yhtä hyvän kohtelun kuin maahanmuuttajaystäväisemme, joita minulla vastaan ei siis edelleenkään yhtään mitään ole. Ole hyvä ja lue kaikki tekstini viestiketjussa, että ymmärtäisit kokonaisviestini, etkä takertuisi yhteen lauseeseen.
Jos mielipiteeni olisivat rasistisia, minun viestini varmaan olisi jo poistettu. Päinvastoin minulla on ystäviäkin, jotka ovat eri maasta ja kulttuurista :) - moonbridg
IsäGamillo kirjoitti:
Että sinäkin olet, niin monen lailla pankintalonmies.Autossakin olet haltija, et suinkaan omistaja.Puhut varakkuudesta niinkuin se olisi itsetarkoitus,saattaa olla että 10 vuoden kuluttua olet taas toimeentulohakemuksia täyttämässä.Otitko sen huomioon?? Eihän kenelläkään ole nykyisin vakituista työpaikkaa, otitko sen huomuoon?? Tehtaitakin on rakennettu, että olisivat olleet päivääkään käytössä.Että älähän tuudittaudu siihen uskoon, että olisit vauraampi 10v:den kuluttua.
Edelleenkin mielestäni varakkuus on kaikkea muuta kuin itsetarkoitus! Lue huolellisemmin kirjoitukseni, kirjoitinhan, että minusta omaisuuden haaliminen on kaikkea muuta kuin elämäni ainoa päämäärä!
- usko
IsäGamillo kirjoitti:
että tavalliset ihmiset vaurauden perässä juoksee tai ois pakolaisia eriarvosina pitäviä. Minusta jokainen eläköön tavallaan ja antakoon muidenkin elää. Mulle riittää sairaseläkkeellä jaksaminen päivästä toiseen ja kun loppukuusta aina vesi leipä linjalla viikon on niin lihomaankaan ei pääse! Enin osa rahoistani menee lääkkeisiin ja varmaan oisin joskus oikeutettu toimeentulotukeen, mutta kokemukset olleet moisesta paperisodasta niin voimia vievät etten enää jaksa hakea mitään. Alkuperäinen kirjoittaja esitti vaan oman mielipiteen ja näkemyksen asioista ei se ole rasismia? vai onks meillä sananvapaus kielletty kun on pakolaisista puhe? Ja onks ne kaikki ulkomaalaiset edes pakolaisia? Saahan suomalainenkin mennä ulkomaille töihin, miksei sitten Joku muunmaalainen vaik lääkäriks opiskellut vois tulla meille töihin,kun noista lääkäreistä niin huutava puute. Silloin sitä varmaan saapi ajella sellaisella autolla kun haluaa!
- moonbridg
usko kirjoitti:
että tavalliset ihmiset vaurauden perässä juoksee tai ois pakolaisia eriarvosina pitäviä. Minusta jokainen eläköön tavallaan ja antakoon muidenkin elää. Mulle riittää sairaseläkkeellä jaksaminen päivästä toiseen ja kun loppukuusta aina vesi leipä linjalla viikon on niin lihomaankaan ei pääse! Enin osa rahoistani menee lääkkeisiin ja varmaan oisin joskus oikeutettu toimeentulotukeen, mutta kokemukset olleet moisesta paperisodasta niin voimia vievät etten enää jaksa hakea mitään. Alkuperäinen kirjoittaja esitti vaan oman mielipiteen ja näkemyksen asioista ei se ole rasismia? vai onks meillä sananvapaus kielletty kun on pakolaisista puhe? Ja onks ne kaikki ulkomaalaiset edes pakolaisia? Saahan suomalainenkin mennä ulkomaille töihin, miksei sitten Joku muunmaalainen vaik lääkäriks opiskellut vois tulla meille töihin,kun noista lääkäreistä niin huutava puute. Silloin sitä varmaan saapi ajella sellaisella autolla kun haluaa!
Olen samaa mieltä. Ei minunkaan mielestä kyse ole rasismista, vaan oman näkemyksen julki tuomisesta.
Ei ole kaikki ulkomaalaiset pakolaisia ja ihan mahtavaa olisi jos tulisi lisää lääkäreitä ym. ammattilaisia tänne töihin :) Keskussairaalassakin saa ihan mahtavaa palvelua ja asiantuntevaa hoitoa ulkomaalaisilta lääkäreiltä.Ja taatusti saavat ihan millaisilla autoilla haluavat :) Hienoa että tekevät töitä ja maksavat verot, toivon että tienaavat niin hyvin, etteivät ikinä muuta pois! - peko
ensinnäkin yhelläkään afgaanilla tuskin on säästöjä että saa edes kuplavolkkaria :)
toiseks, pakolaisille on lain mukaan maksettava 3 ylläpitoa sisältäen autot yms...(aika outoo kun suomalaisissakin on kodittomia yms vasten omaa tahtoaan, ne on katuojissa, kyllä se siitä sitten juopoks vetää ja itsarin pariin aikanaan)
kolmanneks, minkä helvetin takia kaikkien pitää tunkea suomeen, no ruotsi,norja ja tanska ei niin vaan ota joten tänne kääntyy pakolaisvirta, jopa venäläiset työntää ne tänne kun eivät sinne halua...oiskohan tuossa jotain opittavaa...on ihan hyvä olla suvaitsevainen ja auttaa köyhää mutta jospa joku raja laitetttas.
neljänneks, kun tuolla taaempana oli puhetta autosta ja sensellaisesta...hittooko joku pakolainen tekee autolla kun ei välttämättä ole sellaista ikinä nähnykkään, riippuu toki pakolaisesta, jos kaveri kävelee paljain jaloin kuumalla savannilla 50km ilman tuskia niin kai se täälläkin onnistuu viileessä ilmassa kengät jalassa ja asfaltilla, linjuritkin kulkee...:)
ei saatana, pistää ihan hymyilyttämään.
ja viidenneks, en ole rasisti enkä ikinä tule olemaan, ihan sama minkä värinen tai näkönen kukin on mutta maassa maan tavoilla...työssäkäyvät ynnä muut vastaavat jotka yrittää on ihan ok...kiitos!
sitten vielä sellainen heitto tähän että...otetaanpa esimerkiks afganistan, mitäpä hyö tekis meille jos myö mentäs sinne kuokkimaan...antasko ne meille uudet huone kalut, auton ja toimeentulon 3 vuodeks vähintään ja sitten sosku hoitaa hautaan asti...ei välttämättä...siellä kaivettas iso monttu, meijät laitettas sinne montun laijalle ja joka ukko ja akka sais kuulan kalloon ja maat päälle. - ei tuu mittään
peko kirjoitti:
ensinnäkin yhelläkään afgaanilla tuskin on säästöjä että saa edes kuplavolkkaria :)
toiseks, pakolaisille on lain mukaan maksettava 3 ylläpitoa sisältäen autot yms...(aika outoo kun suomalaisissakin on kodittomia yms vasten omaa tahtoaan, ne on katuojissa, kyllä se siitä sitten juopoks vetää ja itsarin pariin aikanaan)
kolmanneks, minkä helvetin takia kaikkien pitää tunkea suomeen, no ruotsi,norja ja tanska ei niin vaan ota joten tänne kääntyy pakolaisvirta, jopa venäläiset työntää ne tänne kun eivät sinne halua...oiskohan tuossa jotain opittavaa...on ihan hyvä olla suvaitsevainen ja auttaa köyhää mutta jospa joku raja laitetttas.
neljänneks, kun tuolla taaempana oli puhetta autosta ja sensellaisesta...hittooko joku pakolainen tekee autolla kun ei välttämättä ole sellaista ikinä nähnykkään, riippuu toki pakolaisesta, jos kaveri kävelee paljain jaloin kuumalla savannilla 50km ilman tuskia niin kai se täälläkin onnistuu viileessä ilmassa kengät jalassa ja asfaltilla, linjuritkin kulkee...:)
ja viidenneks, en ole rasisti enkä ikinä tule olemaan, ihan sama minkä värinen tai näkönen kukin on mutta maassa maan tavoilla...työssäkäyvät ynnä muut vastaavat jotka yrittää on ihan ok...kiitos!
sitten vielä sellainen heitto tähän että...otetaanpa esimerkiks afganistan, mitäpä hyö tekis meille jos myö mentäs sinne kuokkimaan...antasko ne meille uudet huone kalut, auton ja toimeentulon 3 vuodeks vähintään ja sitten sosku hoitaa hautaan asti...ei välttämättä...siellä kaivettas iso monttu, meijät laitettas sinne montun laijalle ja joka ukko ja akka sais kuulan kalloon ja maat päälle.Totta puhut, aivan samaa mieltä olen ja monet muutkin, aivan turha joidenkin tällä palstalla selitellä sitä miten rankkaa on olla maahanmuuttaja ja että heidän ei tarvii ottaa vastaan työtä joka ei muka vastaa koulutusta, mitä hiton koulutusta, suurin osa on täysin kouluttamatonta nuorta hyväkuntoista miestä, jotka ovat jo oppineet siihen miten pärjätään niin ettei tarvitse tehdä mitään ja kuinka monta maahanmuuttajaa on esimerkiksi kaupungin kesätöissä? sen luulisi osaavan kouluttamatonkin! alkuperäisiä savonlinnalaisia uhkaillaan karensilla ja toimeentulotuen puolittumisella jos et ota vastaan sinulle tarjottua "työtä" joka usein on vain työmarkkinatuen suuruinen palkka!! ja jos onni käy niin saattaa saada ruhtinaallisen 8-euron päivärahan ja sen pitäisi riittää linja-automatkoihin ja ruokaan joka työpäivä, missä mättää kysympähän vain?
- Mynttis
peko kirjoitti:
sitten vielä sellainen heitto tähän että...otetaanpa esimerkiks afganistan, mitäpä hyö tekis meille jos myö mentäs sinne kuokkimaan...antasko ne meille uudet huone kalut, auton ja toimeentulon 3 vuodeks vähintään ja sitten sosku hoitaa hautaan asti...ei välttämättä...siellä kaivettas iso monttu, meijät laitettas sinne montun laijalle ja joka ukko ja akka sais kuulan kalloon ja maat päälle.1. Sinä et voi tuota tietää!
2. Pakolaiselle maksetaan kotoutustukea, joka muodostuu työttömyysturvasta ja toimeentulotuesta, edellyttäen, että kuuluu työttömyysturvan piiriin tai toimenntulotuen piiriin.
3.Ruotsin ja Norjan pakolaiskiintiö on Suomeen verrattuna lähes kaksinkertainen. Tanskalla on pienempi!
4. Suurin osa pakolaisista tulee maista, joissa ei ole savanneja. Suurin maahanmuuttaja ryhmä on juuri mainitsemasi Venäläiset. Jopa Ruotsalaisia muuttaa suomeen kaksi kertaa enemmän kuin esim. Somalialaisia, jotka ovat vasta 4. suurin ryhmä... Uskoisin, että noissa edellämainituissa maissa on kaikissa enemmän autoja kuin Suomessa?
5. Neljännessä kohdassa kirjoitustasi oli selvästi rasistinen kannanotto: " jos kaveri kävelee savannilla 50km ilman tuskia, niin onnistuu täälläkin..." Tämä oli kohdistettu nimenomaan Afrikan maista tulleisiin maahanmuuttajiin!
6. Niinkö kohdeltiin Suomalaisia sotalapsia aikoinaan, kun pakolaiseksi lähtivät... Kuka tervejärkinen haluaisi lähteä sodan runtelemaan maahan, sinäkö? Harmi, ettet ole syntynyt Afganistaniin, saattaisi olla ääni kellossa hieman toinen. Tuskin monikaan sieltä tulleista pakolaisista on tullut tänne kuokkimaan, vaan he ovat tulleet sotaa ja julmuuksia pakoon. Viimeinen lauseesi siellä on arkipäivää ja montussa olevat ovat oman maan naisia, lapsia ja miehiä, mieti sitä!!! - peko
Mynttis kirjoitti:
1. Sinä et voi tuota tietää!
2. Pakolaiselle maksetaan kotoutustukea, joka muodostuu työttömyysturvasta ja toimeentulotuesta, edellyttäen, että kuuluu työttömyysturvan piiriin tai toimenntulotuen piiriin.
3.Ruotsin ja Norjan pakolaiskiintiö on Suomeen verrattuna lähes kaksinkertainen. Tanskalla on pienempi!
4. Suurin osa pakolaisista tulee maista, joissa ei ole savanneja. Suurin maahanmuuttaja ryhmä on juuri mainitsemasi Venäläiset. Jopa Ruotsalaisia muuttaa suomeen kaksi kertaa enemmän kuin esim. Somalialaisia, jotka ovat vasta 4. suurin ryhmä... Uskoisin, että noissa edellämainituissa maissa on kaikissa enemmän autoja kuin Suomessa?
5. Neljännessä kohdassa kirjoitustasi oli selvästi rasistinen kannanotto: " jos kaveri kävelee savannilla 50km ilman tuskia, niin onnistuu täälläkin..." Tämä oli kohdistettu nimenomaan Afrikan maista tulleisiin maahanmuuttajiin!
6. Niinkö kohdeltiin Suomalaisia sotalapsia aikoinaan, kun pakolaiseksi lähtivät... Kuka tervejärkinen haluaisi lähteä sodan runtelemaan maahan, sinäkö? Harmi, ettet ole syntynyt Afganistaniin, saattaisi olla ääni kellossa hieman toinen. Tuskin monikaan sieltä tulleista pakolaisista on tullut tänne kuokkimaan, vaan he ovat tulleet sotaa ja julmuuksia pakoon. Viimeinen lauseesi siellä on arkipäivää ja montussa olevat ovat oman maan naisia, lapsia ja miehiä, mieti sitä!!!oli miten oli mutta silti...vähemmälläkin eduilla pärjää kuin mitä edellä on mainittu, hoidettaisiin ensiks oman maan asiat kuntoon...ja hittooko sitä suomea täysin kansoittamaan, ihan kun ei ois tonttia ympäri maapalloo muuallakin jossa ei sotia ole. ei mennä nyt niin yksityiskohtiin mutta jos tietyissä maissa ei olis sotaa ja täällä olis ja sinne yritettäs mennä pakoon niin ei tulis mitään...joissain maissa niin rakastetaan länsimaalaisia...tuskin tarviaa tarkentaa tätä seikkaa. jos joku nyt miettii että miks suomessa on työttömyyttä ja miks näitä kavereita ei näy siellä "kaupungin haravan varressa" niin tokkopa tuo työ tai muu vastaava kiinnostaa kun sosku ynnä muut hoitaa rahat tilille, autot alle, katon pään päälle jne. jos ihmisellä ei ole kovin paljon tavotteita tai halua muutenkaan hankkia elämässään materiaa niin kyllä siihen valtion (eli veronmaksajien) varat riittää, ja osa elää leveemmin kun tavan duunari joka tekee yötä päivää leipää vaikkapa 4 henkisen perheensä pöytään...edelleenkään en ole rasisti, olen jutellut afgaanien kanssa, ihan mukavaa jengiä varmasti mutta se ei muuta tosiasioita pakolaispolitiikan paskuudesta ja suomen köyhien/huono-osaisten maahan polkemisesta...totuutta on välillä hyvä katsoa silmiin ja lopettaa hyysääminen...tai ei lopettaa mutta laittaa siihen järkevät rajat...monikohan EU maa toimii näin avoimesti...ihan totta ei tässä ole vitunkaan järkeä koko touhussa, se joka muuta väittää on tyhmä tai puhuu paskaa...kyllä...ihmisiä pitää auttaa, toki muutkin kansat vois panostaa siihen hommaan niin ei tarvia leikata lasten,vanhusten ja sairaanhoitokuluissa ihan vaan sen takia kun jotkut on ihan vaan uskontonsa tai muun yhtä tyhmän syyn takia ajaneet itsensä sotaan ja sen seurauksia sietämättöminä hypänneet laivaan ja painaneet kauimmaiseen maahan joka kartalta löytyy.
- BadMyntton
peko kirjoitti:
oli miten oli mutta silti...vähemmälläkin eduilla pärjää kuin mitä edellä on mainittu, hoidettaisiin ensiks oman maan asiat kuntoon...ja hittooko sitä suomea täysin kansoittamaan, ihan kun ei ois tonttia ympäri maapalloo muuallakin jossa ei sotia ole. ei mennä nyt niin yksityiskohtiin mutta jos tietyissä maissa ei olis sotaa ja täällä olis ja sinne yritettäs mennä pakoon niin ei tulis mitään...joissain maissa niin rakastetaan länsimaalaisia...tuskin tarviaa tarkentaa tätä seikkaa. jos joku nyt miettii että miks suomessa on työttömyyttä ja miks näitä kavereita ei näy siellä "kaupungin haravan varressa" niin tokkopa tuo työ tai muu vastaava kiinnostaa kun sosku ynnä muut hoitaa rahat tilille, autot alle, katon pään päälle jne. jos ihmisellä ei ole kovin paljon tavotteita tai halua muutenkaan hankkia elämässään materiaa niin kyllä siihen valtion (eli veronmaksajien) varat riittää, ja osa elää leveemmin kun tavan duunari joka tekee yötä päivää leipää vaikkapa 4 henkisen perheensä pöytään...edelleenkään en ole rasisti, olen jutellut afgaanien kanssa, ihan mukavaa jengiä varmasti mutta se ei muuta tosiasioita pakolaispolitiikan paskuudesta ja suomen köyhien/huono-osaisten maahan polkemisesta...totuutta on välillä hyvä katsoa silmiin ja lopettaa hyysääminen...tai ei lopettaa mutta laittaa siihen järkevät rajat...monikohan EU maa toimii näin avoimesti...ihan totta ei tässä ole vitunkaan järkeä koko touhussa, se joka muuta väittää on tyhmä tai puhuu paskaa...kyllä...ihmisiä pitää auttaa, toki muutkin kansat vois panostaa siihen hommaan niin ei tarvia leikata lasten,vanhusten ja sairaanhoitokuluissa ihan vaan sen takia kun jotkut on ihan vaan uskontonsa tai muun yhtä tyhmän syyn takia ajaneet itsensä sotaan ja sen seurauksia sietämättöminä hypänneet laivaan ja painaneet kauimmaiseen maahan joka kartalta löytyy.
Suomen pakolaispoliitiikka on yksi Euroopan tiukimmista. Pakoilaisille myönnettävät avustukset eivät ole pois sairailta ja lapsilta, ne rahat tulevat muualta kuin kunnan pussista ja tämän tietäisit, jos ottaisit selvää! Jos maahan tulee vuodessa noin 1000 pakolaista, joista noin 50% menee pääkaupunkiseudulle ja loput jakaantuvat noin 50 pakolaisia vastaanottavan kunnan kesken, niin paljonko jää Savonlinnan osaksi? Vuonna 2005 29kpl! Ovatko nämä 29 ihmistä syynä siihen, että Savonlinnalla menee huonosti, vaikka heidän oleskelunsa rahoitetaan muusta, kuin kaupungin varoista? Varmasti enemmän kuluja aiheuttavat juoppojen, narkomaanien, liikalihavien...mukanaan tuomat terveydenhuoltokustannukset, jos tolle linjalle mennään...
BadMyntton kirjoitti:
Suomen pakolaispoliitiikka on yksi Euroopan tiukimmista. Pakoilaisille myönnettävät avustukset eivät ole pois sairailta ja lapsilta, ne rahat tulevat muualta kuin kunnan pussista ja tämän tietäisit, jos ottaisit selvää! Jos maahan tulee vuodessa noin 1000 pakolaista, joista noin 50% menee pääkaupunkiseudulle ja loput jakaantuvat noin 50 pakolaisia vastaanottavan kunnan kesken, niin paljonko jää Savonlinnan osaksi? Vuonna 2005 29kpl! Ovatko nämä 29 ihmistä syynä siihen, että Savonlinnalla menee huonosti, vaikka heidän oleskelunsa rahoitetaan muusta, kuin kaupungin varoista? Varmasti enemmän kuluja aiheuttavat juoppojen, narkomaanien, liikalihavien...mukanaan tuomat terveydenhuoltokustannukset, jos tolle linjalle mennään...
Badmynttis: "Varmasti enemmän kuluja aiheuttavat juoppojen, narkomaanien, liikalihavien...mukanaan tuomat terveydenhuoltokustannukset, jos tolle linjalle mennään..."
Alahan lopettaa se lasolinjuonti, liimanimppaus ja ruutanasipsien syöminen! Sinähän syöt sossun perikatoon senkin tauno!- Realisti
SavoRULES kirjoitti:
Badmynttis: "Varmasti enemmän kuluja aiheuttavat juoppojen, narkomaanien, liikalihavien...mukanaan tuomat terveydenhuoltokustannukset, jos tolle linjalle mennään..."
Alahan lopettaa se lasolinjuonti, liimanimppaus ja ruutanasipsien syöminen! Sinähän syöt sossun perikatoon senkin tauno!Palstahäirikkö taas lempipuuhissaan, sotkemassa asiallista keskustelua alakoulutason jutuillaan.
- kyllä
aika hölömö juttu, että monet ihmiset jotka käyvät töissä eivät pysty ostamaan samanlaisen auton kun joku pakolainen joka ei ole töissä ja elää vaan verorahoilla jotka maksaavat työssäkävijät...Eikä heillä ole edes vältämättä halua mennä töihin. Ja se on vituttava. Mutta kuitenkin miusta se on ollut VOLVO S60 eikä V70...???
- moonbridg
kuten sanoit, ihan niin tarkkaan en tosiaan muistanut, mutta samasta autosta kuitenkin puhumme!
Yhdyn mielipiteeseesi 100%.sti. - Ien
moonbridg kirjoitti:
kuten sanoit, ihan niin tarkkaan en tosiaan muistanut, mutta samasta autosta kuitenkin puhumme!
Yhdyn mielipiteeseesi 100%.sti.mallia 240 kartano.
- BadMyntton
vuosien 2000-2006 vastaanotetut pakolaiset:
2000-0
2001-16
2002-1
2003-0
2004-28
2005-29
2006-0
Yhteensä 74kpl kuudessa vuodessa...- peko
no ei oo lukumääränä paha, mutta palatakseni ketjunaloittajan aiheeseen...niin vastausta varmaankin kaivataan siihen että minkä takia tuo hyysäys menee ylimittoihin, ok...kyllä asunto pitää olla,vaatteet ja evästä...mutta se pistää varmasti aika monen silmään että uutta tavaraa kannetaan selkä vääränä...se on vähän väärin että opetetaan uudet tulokkaat soskun tavoille...siinä ikäänkuin väkisinkin ihminen jää ihan omasta tahdostaan siivettelijäksi.kaipa se avustuskin loppuu aikanaa ja silloinhan nämä hyvin opetetut uudet suomalaiset jäävät soskun rahoille ja ihan varmasti sen homman rahoittaa kaikki ne jotka tekee duuninsa ja hoitaa hommansa. se mitä tulee totuuteen niin kukaan tämän palstan kirjottajista tuskin tietää mitä oikeesti tapahtuu ja kenenkin rahoilla...vai onko täällä joku mahdollisesti eduskunnasta tai ministeriöstä :D
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad901456- 541013
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että379854- 153824
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 57631
- 76622