Olen miettinyt taulu-TV:n ostoa pixmaniasta.
Kertokaa kokemuksenne kyseisestä firmasta, tuliko toimitus ongelmitta, entä uskaltaako VISA:lla maksaa, onko vaara että luottokortin tiliin pääsee joku väliin , kun tilaa ulkomailta ?
Lähinnä tuo maksu epäilyttää eniten...
onko pixmania luotettava ?
23
8931
Vastaukset
- pari kymppiä
enemmän ja ostaisin suomesta. Harmeja tulee kun et ole tyytyväinen tuotteeseen ja palautat niin joudut sitten odottelemaan rahojen palautusta pari kuukautta ps.kokemusta on. ja kun katsot sitä hintaa niin sitten siihen tulee monta muuta maksua ja ninta on melkein samakuin suomessa!!!
no minä en tilaa enään pixmaniasta, maksan mieluusti pikkasen enemmän koto suomessa ja pystyn myös luottamaan kauppiaaseen ja toi takuu juttu on se eri kiva lähettää vaik ranskaan korjattavaksi YM.YM- pixmaniac
"Harmeja tulee kun et ole tyytyväinen tuotteeseen ja palautat niin joudut sitten odottelemaan rahojen palautusta pari kuukautta ps.kokemusta on."
No voihan vittu! :D Siis miten niin KUN ei ole tyytyväinen? Millä perusteella Pixmaniasta tilattuihin tuotteisiin ei voisi olla tyytyväinen? Siksikö kun sinä et nyt sattunut olemaan? Anna mulle jarru.. Ei kannata olla niin ryynipää, että tilaa sellaisia tuotteita, mistä ei tiedä mitään. Silloin niitä pettymyksiä helposti tulee.
"ja kun katsot sitä hintaa niin sitten siihen tulee monta muuta maksua ja ninta on melkein samakuin suomessa!!!"
Älä jauha paskaa. Ei todellakaan ole sama hinta kuin Suomessa kaikkien kulujen kanssakaan. Minä tilasin Pixmaniasta taulutelevision ja siihen vielä 15:ttä laitetta ohjaavan kaukosäätimen. Silti koko paketti tuli kaikkien kulujen kanssa halvemmaksi kuin jos olisi ostanut esim. Verkkokaupasta PELKÄSTÄÄN saman telkkarin. Kaiken kukkuraksi Pixmania antaa 2 vuoden takuun, Verkkokauppa vain yhden.
"ja toi takuu juttu on se eri kiva lähettää vaik ranskaan korjattavaksi YM.YM"
Jos sinulla on tuote hajonnut niin se ei tarkoita, että kaikilla muillakin hajoaisi. Voihan mikä tahansa telkkari hajota merkistä ja ostopaikasta riippumatta mutta kannattaakin kaikessa rauhassa tutkia ja kysellä mitkä merkit ovat hyviä ja kestäviä.
Mitä tulee tuohon maksamiseen niin turvallista on. Käytä vaikka oman pankkisi tilisiirtoa. Rahat menivät turvallisesti perille :) pixmaniac kirjoitti:
"Harmeja tulee kun et ole tyytyväinen tuotteeseen ja palautat niin joudut sitten odottelemaan rahojen palautusta pari kuukautta ps.kokemusta on."
No voihan vittu! :D Siis miten niin KUN ei ole tyytyväinen? Millä perusteella Pixmaniasta tilattuihin tuotteisiin ei voisi olla tyytyväinen? Siksikö kun sinä et nyt sattunut olemaan? Anna mulle jarru.. Ei kannata olla niin ryynipää, että tilaa sellaisia tuotteita, mistä ei tiedä mitään. Silloin niitä pettymyksiä helposti tulee.
"ja kun katsot sitä hintaa niin sitten siihen tulee monta muuta maksua ja ninta on melkein samakuin suomessa!!!"
Älä jauha paskaa. Ei todellakaan ole sama hinta kuin Suomessa kaikkien kulujen kanssakaan. Minä tilasin Pixmaniasta taulutelevision ja siihen vielä 15:ttä laitetta ohjaavan kaukosäätimen. Silti koko paketti tuli kaikkien kulujen kanssa halvemmaksi kuin jos olisi ostanut esim. Verkkokaupasta PELKÄSTÄÄN saman telkkarin. Kaiken kukkuraksi Pixmania antaa 2 vuoden takuun, Verkkokauppa vain yhden.
Jos sinulla on tuote hajonnut niin se ei tarkoita, että kaikilla muillakin hajoaisi. Voihan mikä tahansa telkkari hajota merkistä ja ostopaikasta riippumatta mutta kannattaakin kaikessa rauhassa tutkia ja kysellä mitkä merkit ovat hyviä ja kestäviä.
Mitä tulee tuohon maksamiseen niin turvallista on. Käytä vaikka oman pankkisi tilisiirtoa. Rahat menivät turvallisesti perille :)Miten tuo takuu käytännössä toimii Ransksasta ostetussa tuotteessa. Suomessa takuukorjaukset pitää tehdä ilman kuluja asiakkaalle. Suomessa myöskään myyjän ja maahantuojan vastuu ei lakkaa takuun loppumiseen.
- Vittuuntunut
pixmaniac kirjoitti:
Mitä tulee tuohon maksamiseen niin turvallista on. Käytä vaikka oman pankkisi tilisiirtoa. Rahat menivät turvallisesti perille :)Tämän paskan yrityksen toiminta on niin H*lvetin syvältä ettei viitsi mennä edes katsomaan.
Itse tilasin kameran, jonka piti tulla 2-5 arkipäivässä, no ei tullut niin soittelin asiakas palveluun jossa kerrottiin että kyllä siinä vielä pari viikkoa menee kun se ranskasta tulee. Peruin tilauksen ja rahoja olen kuukauden odottanut ja odotan edelleen. asiakaspalvelu kyllä toimii hyvin, muuta hyvää ei olekkaan.
Ja aivan turha sanoa, että mitäs perut tilauksen, kun se kuuluu yrityksen velvollisuuteen palauttaa rahat 8-10 päivässä kun siellä sivuilla niin lukee.
Laadusta en tiedä mutta eihän se nettikaupan vastuulla olekkaan vaan valmistajan. - _Tyytyväinen_
Olen muutaman ostoksen Pixmaniasta tehnyt. Toimitusajoissa ollut viivettä, mutta kun en tiedä kaikkia tavarankuljetusketjuun kuuluvia, on vaikea sanoa, että viivästyminen johtuisi Pixmaniasta.
Tyytyväinen olen ollut.
HP:n skannerissa oli vikaa, otin yhteyden HP:n tukipalveluihin, parin s-postin jälkeen tuli vaihtokansi ja ohjeet myös viallisen osan paluttamiseen. Postissa joutui pari ylimäääräistä kertaa käymään, ei muuta riesaa. - Karmasti Pettynyt
_Tyytyväinen_ kirjoitti:
Olen muutaman ostoksen Pixmaniasta tehnyt. Toimitusajoissa ollut viivettä, mutta kun en tiedä kaikkia tavarankuljetusketjuun kuuluvia, on vaikea sanoa, että viivästyminen johtuisi Pixmaniasta.
Tyytyväinen olen ollut.
HP:n skannerissa oli vikaa, otin yhteyden HP:n tukipalveluihin, parin s-postin jälkeen tuli vaihtokansi ja ohjeet myös viallisen osan paluttamiseen. Postissa joutui pari ylimäääräistä kertaa käymään, ei muuta riesaa.Entäs tä. Tilaus tehty 3 kk sitten tavaraa ei kuulu, mutta selityksiä sitäkin enemmän.
Pixmania koskevia juttuja on myös kokemus sivuilla. Näyttää niitä kokemuksia olevankin, eikä läheskään kaikki ole hyvää. Takuu ei pelaa, mitään ei korvata, tavarat ja rahat jää saamatta. Eikä edes Suomen kuluttaja-neuvoja voi auttaaa. Kaikki petkutukset pitää laittaa kaavakkeela kuluttajariitalautakuntaan,ja siellä kestää kuukausista vuosiin, eikä sittenkään asiatt korjaannu. Eli rahat menevät, kuin hontimet kaivoon.
- hifimies
Tilasin pixistä mikin ja dvd soittimen.
Molemmat hajos alle vuodessa. Takuujutttuja olisi pitänyt säätää, lähetellä jne. En viitsinyt säätää. Kalliimmaksi tuli kuin koto-suomesta ostaminen...
En tilaa enää mitään Pixmaniasta! Voisin kylläkin tilata edelleen stpauls soundista, top-angebotelta, thomannilta jne...- pixmaniac
Syytä valmistajaa, älä liikettä. Kuka käski ostaa niitä halvimpia ufo-merkkejä? Siellä on laadukkaita ja tunnettujakin merkkejä. Ihan oman tyhmyytesi piikkiin saat pistää sen, että ostat halvan, joka sitten hajoaa.
- taappellista
Kannattaa olla tarkkana niin suomesta kuin muualtakin ostaessa noista takuista. Itse tilasin pixmaniasta taulutv:n. Merkki ei ole tunnettu täällä suomessa. Otin kumminkin kyseisen merkin takuusta selvää että jos tuote hajoaa niin heillä tuote noudetaan kotoa ja palautetaan korjattuna tai vaihdettuna uuteen vastaavaan, toimien myös suomessa. Sama juttu suomesta kun ostaa, kannattaa tarkistaa takuun toimivuus. Toisten merkkien takuu on parempi kuin toísilla, vaikka ostat suomesta. Monet sanoo että sit joudut oleen kauan ilman tv:tä kun ne noutaa sen ja hakee.No niin joudun olemaan ilman tv:tä ihan samalla lailla, kun kyse on suomesta ostetusta tuotteesta. Ja monella merkillä joudut itse roudaamaan sen tv:n johonkin tiettyyn huoltooon.
Itse olin tyytyväinen pixmanian palveluun. Plussaa oli tilauksen seuranta. Ja ystävällinen asiakaspalvelu kun soitti. - Pinja
pixmaniac kirjoitti:
Syytä valmistajaa, älä liikettä. Kuka käski ostaa niitä halvimpia ufo-merkkejä? Siellä on laadukkaita ja tunnettujakin merkkejä. Ihan oman tyhmyytesi piikkiin saat pistää sen, että ostat halvan, joka sitten hajoaa.
On käytännössä vaikea saada laite takuuseen kun se on ostettu ulkomailta vaikka kuinka luvataan vaikka mitä. Ei siinä säästöt paljon lohduta jos vehje sattuukin toimimaan vain vähän aikaa ja myyjä pesee kätensä jutusta. Ei mistään voi olla enää varma, oli kuinka merkkituote hyvänsä. Näin on näreet.
- ,,,
Pinja kirjoitti:
On käytännössä vaikea saada laite takuuseen kun se on ostettu ulkomailta vaikka kuinka luvataan vaikka mitä. Ei siinä säästöt paljon lohduta jos vehje sattuukin toimimaan vain vähän aikaa ja myyjä pesee kätensä jutusta. Ei mistään voi olla enää varma, oli kuinka merkkituote hyvänsä. Näin on näreet.
Niin toki voi hajota, mutta laitteen saa yhtähyvin takuuseen kuin Suomestakin ostetun.
- kalibanos y
Joo, itse olen yrittänyt ostaa mp3 soitinta siten, että olisin tilannut sen Saksan Pixmanian kautta, oli ollut 40 ekee halvempi, mutta Saksan
puoleinen Pixmania pakoitti aina suomenkieliselle
sivulle kun ilmoitin ostomaaksi Suomen, joten ostamatta jäi. Kummallista, kun tuote tulee tänne kuitenkin Euroopasta (rahastusta?). Tuohon Visa kortiin kannattaa suhtautua varovasti. Olen ostanut Visalla Saksasta ja Kiinasta muutaman kerran ja yhteys on ollu SSL suojattu. Silti viime keväänä sain Luottokunnalta puhelinsoiton kansainvälisestä riskiryhmästä, jossa kyseltiin olenko antanut eräälle englantilaiselle vedonlyönti toimistolle 150£ maksusitomuksen. Vastasin kieltävästi ja siellä oli muitakin tapahtumia jotka oli tehty rikollisesti kortilleni. Puhelimessa sovitiin, että korttini toimii vielä puoli tuntia, että kerkiän nostamaan käteistä ja sitten kortti suljetaan.
Sain uuden luottokortin jo vajaa viikon päästä.
Mulle ei tullut muuta kun kortinvaihtovaiva ja seuraava lasku, jossa oli epämääräisiä tapahtumia
mutta siihen riitti kirjallinen paperi luottokunnalle jossa kiistin saamani laskun ja asia oli sitten OK. Eli ei tullut kuin vaivaa ja
uskallan kuitenkin jo ostella ulkomailta Visalla,
mutta suosittelen että olet tarkkana.- Nteau
"Pixmania pakoitti aina suomenkieliselle
sivulle kun ilmoitin ostomaaksi Suomen, joten ostamatta jäi. Kummallista, kun tuote tulee tänne kuitenkin Euroopasta (rahastusta?)."
Ei rahastusta, vaan kun ulkomaalainen liike myy Suomeen enemmän kuin x€ vuodessa niin joutuu maksamaan veroja Suomeen. Suomessa veroprosentti 22% ja Saksassa muistaakseni 16%, tuon takia Suomeen tilattavat tuotteet hieman kalliimpia kuin Saksaan ostettavat.
" Tuohon Visa kortiin kannattaa suhtautua varovasti. "
Visalla voi maksaa huoletta, kun luottokunta takaa että liike on luotettava sekä kortilla maksu sujuu turvallisesti. Mikäli korttiasi käytetään väärin niin luottokunta maksaa kulut näin sinulle ei aiheudu mitään ylimääräistä. - kalibanos y
Nteau kirjoitti:
"Pixmania pakoitti aina suomenkieliselle
sivulle kun ilmoitin ostomaaksi Suomen, joten ostamatta jäi. Kummallista, kun tuote tulee tänne kuitenkin Euroopasta (rahastusta?)."
Ei rahastusta, vaan kun ulkomaalainen liike myy Suomeen enemmän kuin x€ vuodessa niin joutuu maksamaan veroja Suomeen. Suomessa veroprosentti 22% ja Saksassa muistaakseni 16%, tuon takia Suomeen tilattavat tuotteet hieman kalliimpia kuin Saksaan ostettavat.
" Tuohon Visa kortiin kannattaa suhtautua varovasti. "
Visalla voi maksaa huoletta, kun luottokunta takaa että liike on luotettava sekä kortilla maksu sujuu turvallisesti. Mikäli korttiasi käytetään väärin niin luottokunta maksaa kulut näin sinulle ei aiheudu mitään ylimääräistä.Saksan arvonlisävero on tällä hetkellä 19% ja oikessa olet siitä kun saksalainen firma myy Suomeen tietyllä määrällä tavaraa lankeaa veroksi sama prosentti, kun täällä 22%. En nyt jaksa "saivarella" siitä summasta mikä se on.
Se ei silti selitä sitä hintaeroa Suomessa verrattuna Saksaan, rahastusta se on, jos tuoteen hinta on täällä noin 45-55€ kalliimpi, kuin Saksassa ja kysymyksessä on vain noin 250€ maksava tuote. Jos olemme EU:ssa niin miksi me emme voi vapaasti valita ostopaikkaa EU:n alueen sisältä. Pixmania pakkovalitsee maan mistä meidän täytyy ostaa, vaikka pitäisi olla mahdollista ostaa sieltä mistä haluaa. Siksi en edelleenkään osta sieltä mitään.
Toinen asia siitä Visasta. Minähän varoitin miten siinä voi käydä! Kannataa siis olla varovainen. Kerroin myös, että Luottokunta hoiti vastuunsa. En kehoittanut olla ostamatta. - Nteau
kalibanos y kirjoitti:
Saksan arvonlisävero on tällä hetkellä 19% ja oikessa olet siitä kun saksalainen firma myy Suomeen tietyllä määrällä tavaraa lankeaa veroksi sama prosentti, kun täällä 22%. En nyt jaksa "saivarella" siitä summasta mikä se on.
Se ei silti selitä sitä hintaeroa Suomessa verrattuna Saksaan, rahastusta se on, jos tuoteen hinta on täällä noin 45-55€ kalliimpi, kuin Saksassa ja kysymyksessä on vain noin 250€ maksava tuote. Jos olemme EU:ssa niin miksi me emme voi vapaasti valita ostopaikkaa EU:n alueen sisältä. Pixmania pakkovalitsee maan mistä meidän täytyy ostaa, vaikka pitäisi olla mahdollista ostaa sieltä mistä haluaa. Siksi en edelleenkään osta sieltä mitään.
Toinen asia siitä Visasta. Minähän varoitin miten siinä voi käydä! Kannataa siis olla varovainen. Kerroin myös, että Luottokunta hoiti vastuunsa. En kehoittanut olla ostamatta.Tais olla että tän vuoden alusta nous 16% -> 19%?
Se mitä itse olen viimevuonna tuotteita Pixmaniasta katsonut niin tuo 16% ja 22% on selittänyt hinnaneron.
Nyt vilkasin nopeesti LCD-telkkuja niin jotkut oli noin 300€ kalliimpeja kuin Suomen Pixmaniassa kuin Saksan, mutta jotkut oli halvempia ja saman hintasiakin. Joten taitaa olla että Pixmania on eritelty maakohtasesti ja on eri kamppikset jne...
Vaik hinta onkin korkeempa Suomen Pixmaniassa niin silti hinnat ovat huomattavasti halvempia kuin muissa nettikaupoissa mitkä tarjoavat suomenkielisen palvelun. Joten ennemmin ostaa Pixmaniasta kuin Suomalaisesta liikkeestä. Tosin sanakirjan avulla tilauksen saa tehtyä vaik kieltä ei osaisikaan. Muiden liikkeiden hintoja kannattaa vilkasta http://www.idealo.de/
Visalla ostaessa kannattaa olla yhtä varovainen kuin Suomesta ostaessakin, mikään ei estä että esim lähikauppasi tekee kaksoislaskutuksen jne...
- Nteau
"entä uskaltaako VISA:lla maksaa, onko vaara että luottokortin tiliin pääsee joku väliin , kun tilaa ulkomailta ?"
Kun maksussa käytetään SSL salausta niin tuohon väliin ei pääse kukaan. Yleensä kortin tiedot saadaan kun liikkeen palvelimelle murtaudutaan. Siis ihan samat riskit kun ostaisit Suomesta.
Sekä olethan tietoinen että luottokunta maksaa kaikki kulut jos korttiasi käytetään väärin. Sillä luottokunta myöntää Visan maksu jutut vain luotettaville yrityksille. Siis Visa on paljon turvallisempa vaihtoehto kuin postiennakko, ennakkomaksu...
Nyt kun ollaan EU:ssa niin tavaran liikkuminen maasta toiseen on helppoa ja hintojenkin vertailu myös, joten tyhmää maksaa kalliita Suomen hintoja jos EU:n alueelta tuotteen saa paljon halvemmalla. Ja mitä ennemmän tavaroita ulkomailta tilataan niin kauppiaiden on pakko laskea hintoja tai tavarat jää varastoon.
Pixmaniasta ei tule mitään lisäkuluju postikulujen lisäksi, postikuluthan näkee ennen tilauksen vahvistamista. - hyvää palvelua
Itse olen tykännyt, olen ostanut digikameran (yli 50 euroa halvempi kun kotimaassa) ja viimeksi fotoprintterin. Parasta ollut tilauksen seuranta ja hyvä tiedotus missä mennään ja lähetti on tuonut kotiovelle. Tilaukset tulleet nopeammin mitä olen odottanut, parhaimmillaan kesti 2 pvää, toisella kertaa 5.
Negatiiviset nettikauppakokemukset rajoittuu giganttiin, jossa tuote oli matkalla ensin 14 pvää eikä mitään infottu missään välissä eikä seurantakoodia annettu. Ei myöskään lopulta viitsitty edes soittaa, että tuotetta ei olekkaan varastossa. No, sitten peruin kaupan ja vaadin rahoja takaisin. Rahojen palautus kesti 60 pvää ja 3 sähköpostia ja yhden pyhelun vielä perään. Enää en ikinä osta mitään gigantin liikkeistä.
Eli palveluissa ja hinnoissa on eroa. - vittuuntunut
Ei todellakaan ole turvallinen! Älä IKINÄ tilaa pixmaniasta. piste.
Oman kokemukseni perusteella aivan kauhea paikka. Tuotteet tulee "suoraan" ranskasta ja siinä menikin toista viikkoa(pixmanian aikaa 48 tuntia :)), jos olisin loppuun asti odottanut niinkuin olisi kannattanut. Joten päätin perua tilauksen.
No sepäs ei käynyt aivan niin helposti kun sitä rahojen palautusta oottelin ensin vajaa kuukauden, (pixmanian aikaa se on 8-10 arkipäivää".
Sen jälkeen aloin soittelemaan asiakaspalveluun, jossa vastasi viron/venäjän aksenttia puhuva nainen, en tiedä olenko rasisti, mutta ei se ainakaan luotettavuutta lisännyt.
Siellä käskivät soittaa pankkiin jonka kautta maksettiin, kun oli kuulemma pankin vika. Pankissa sanottiin että raha on mennyt pixmanian tilille, mutta sitä ei ole lähetetty takaisin! goodjob. :)
No soittelin sitten uudelleen asiakas palveluun ja lähettivät sieltä lomakkeen s-postissa jota nyt täyttelen paraikaa, mutta tässä vaiheessa voin jo kertoa, vituttaa tämä pixmanian toiminta enemmän kuin tarpeeksi. :)...
Ja huolimatta siitä, että asiakas palvelu ei ole puhtaasti kotimaista, se toimi kyllä ihan hyvin.
ainoa plussa tämän "yrityksen" toiminnassa.
Pitääpä muistaa tulla kertomaan jos saan kangettua ne rahani takaisin.
Ja huolimatta siitä, että asiakas palvelu ei ole puhtaasti kotimaista, se toimi kyllä ihan hyvin.
ainoa tämän hujari yrityksen toiminnassa. - Peruskuluttaja
Ostin Pixmaniasta Schauen-merkkisen joululahjatelevision, joka ei toiminutkaan jostain syystä. Soittelin asiakaspalveluun, joka yhdisti minut suoraan Ruotsin puolelle. Siellä virkailija kertoi, ettei ostamani televisio yksinkertaisesti toimi Suomessa. Kuitenkin sitä mainostetaan edelleen yhtiön suomenkielisillä sivuilla. En suosittele yhtiön palveluita muutenkaan, odottelen palautukseni saapumista takaisin Ranskaan edelleen, jotta ehkä sitten joskus maksavat rahani takaisin.
- lllllllllllll
Tilasin sieltä tänään järjestelmäkameran luetettavalta vaikutti
(Sony A200)- Maxpower94
olen tilannut jo yli 1000€ edestä tavaraa pixmaniasta ja aina on tullut viikon sisällä ja ei ole mennyt rikki.... nyt jouluksikin tilasin sieltä tietokoneen osia 425€ edestä ja hyvin tuli perille... (säästin samalla n.50-100€ kun ostin pixmaniasta).
olen siis tilannut näyttöjä,tietokoneen osia ym ja kaikki on mennyt hyvin ja visalla on maksettu... voin sanoa että luotettava pulju kunhan ei laske sitä postia mukaan mitä he käyttävät koska on hidas... (PNL)
- nimetön;)
ei kanata pixmaniasta, huono ja epäluotettava paikka
- Monta normia tv:ssä
Tv-standadit ovat eri maissa hieman erilaiset. Siksi televisio kannattaa ostaa suomalaisesta kaupasta. Asia tulee esille, myös jos joskus ostat matkailuaton ja lähdet kiertelemään Eurooppaa. Jo Eestissä televisio saattaa näkyä huonosti, koska etenkin hdtv-standardi on hieman erilainen kuin Suomessa. Venäjällä digitelevisio ei vielä näy koko maassa. Vanha analoginen järjestelmä myös poikkeaa Suomesta, joten siihenkin tarvitaan moninormitelevisio. Radion voit ostaa ulkomailta, maailmassa on vain kolme ularadiostandardia, Meidän CCIR, Venäjän OIRT ja japailainen systeemi. Digiradiota ei olevielä monessa maassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6202364Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,281182- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101016- 92916
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?91787Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229623