Grillaava_rouva
Vapaa kuvaus
You don’t need no teeth to eat my beef.
Aloituksia
13
Kommenttia
287
Maksapihvit
Kuinka moni tekee maksapihvejä? Minun on saatava niitä aina silloin tällöin. Tänään tein erityisen onnistuneet pihvit, j8421Kampasimpukkavertailua
Tein pannulla ruskistettuja kampasimpukoita testausmielessä pari viikkoa sitten. Halusin varmistaa, että uusi valurautap8896Mitä veitsiä käytätte?
Palstalla japanilaisten veitsien käyttö herättää silmitöntä vihaa. Mitä veitsiä käytätte? Miksi ette käytä japanilaisia8199Miten pilkotte sipulit ilman kyyneliä?
Itsellä paras vinkki on terävät veitset. Kun otin käyttöön japanilaiset keittiöveitset ja aloin teroittamaan ne itse nii5283Miten leikkaatte graavilohen?
Kämmen alaspäin ja tukikäsi pitää lohen fileestä kiinni vai kämmen ylöspäin ja tukikäsi pitää leikattavasta siivusta kii20659Japanilaiset veitset?
Kuinka moni käyttää japanilaisia veitsiä? Itsellä on perussetti eli yanagiba, usuba ja deba. Koska olen vasuri, veitset9463Tuleeko ankanrasvasta hyvä valkokastike?
Teen lasagnea, johon tein o eilen valmiiksi ragu Bolognesen ja kohta rakentelen lasagnet vuokiin ja laitan savustimeen 16261Kotitekoinen suolaturska
Suolaturska on erittäin maukasta kalaa ja parempaa kuin tuore turska. Portugalilaisilla sanotaan olevan 1001 suolaturska32000Hapansäilöntä
Hapattaminen on ikivanha tapa säilöä elintarvikkeita. Happamuus hidastaa ja jopa estää bakteerien toiminnan joten elinta2281Mistä nitriittisuolaa halvimmalla?
Tarkoitus olisi tehdä pastramia ja muutamia muita suolalihaherkkuja, jotka edellyttävät märkäsuolausta ja nitriittiä. Is11453Ideoita makeista pizzoista
Moni huippukokki tekee myös makeita jälkiruokapizzoja. Kokeilin tänään omenapizzaa kun ensimmäiset omenat ovat jo kypsiä4175Tuoreita metsäsieniä pizzaan
Tänään löysin kauden ensimmäiset kantarellit, herkkutatit ja lampaankäävät ja koska olin etukäteen varma saaliista niin11502Onko hirven maito terveellistä?
Kuulin eräältä rouvalta, että hirven maitoa on lypsetty ja juotu satoja tuhansia vuosia.35949