Heikki Turunen kertoo Turjailija- kirjassa teostensa muutamien henkilöiden esikuvista.
Onko Kätkäläisellä joku esikuva?
Osaisikos ja voisikos joku täällä kirjoitteleva valaista asiaa?
Kuka kumma Kätkäläinen
7
65
Vastaukset
- paljon-Kätkäläisiä
Kätkäläisiä löytyy jokaisesta kylästä. Kätkäläinen on ahkera, mutta yksinkertainen, kateellinen, mutta rohkea luonnonlapsi. Reppuselkäisiä Kätkäläisiä näkee Lieksan Citymarketin käytävällä harva se päivä.
- muistelua
Kätkäläinen ei ole Turusen kirjojen henkilöitä, vaan Hämäläisen. Esikuvia varmasti löytyy Suomen maaseudulta.
- rotestimökinpoika
Luepa tarkemmin, kukaan ei väitä Kätkäläistä Turusen romaanihahmoksi.
- UTE-lias
rotestimökinpoika kirjoitti:
Luepa tarkemmin, kukaan ei väitä Kätkäläistä Turusen romaanihahmoksi.
No ei se sitä niin tarkasti osaa lukea. Saattaapi olla niinkin, ettei ymmärtänyt.
Ajattelin, että kun täällä on näitä tietäjiä niin ehkä vanha lieksalainen tai Kamuttaja olisi osannut vastata, mutta eipä vaan... :-)
Kyllä Kätkäläisellä oli esikuva.
Simo kertoi tämän olevan Pohjois-Karjalainen pienviljelijä.
Mies on kierrellyt savotoita ja tehnyt kaikenlaisia hanttihommia, ja ollut aika lailla juuri Kätkäläisen tyylinen.
Idea oli kuulemma tullut siitä.
Tuo Kätkäläinen on jäänyt kirjana mieleeni erikoisen hyvin eräästä syystä, josta olen täällä aikaisemmin jo kertonut.
Eräs erittäin hyvä ystäväni mies sairastui parantumattomaan syöpään.
Hänen yksi mielikirjojaan oli tuo Kätkäläinen.
Tämä ystäväni pyysi minua lukemaan tuota kirjaa hänelle murteella koska tiesi minun hallitsevan lajin.
Tämä kuoleva syöpäpotilas halusi vielä eläytyä tarinaan alkuperäisellä tyylillä.
Kävin lukemassa sitä hänen kuolinvuoteensa vieressä.
Lukeminen tuotti hänelle monia hauskoja hetkiä, sillä hän piti huumorista.
Olin tämän ystäväni hautajaisissa vetämässä tilaisuuden.
Kyseessä oli aika tunnettu taiteilija joka kuoli muutama vuosi sitten.- pystyikinkö.minä
Hienosti tehty kuolevalle kuka hän oli.
- meen.kysymään.huomenna
Tuosta sain idean. Yksi tuttava on saattohoidossa ja tykkää Välskärin kertomuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031054
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt581005Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144798- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103581Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto90577- 78541
- 53537
- 39528