Heikki Turunen kertoo Turjailija- kirjassa teostensa muutamien henkilöiden esikuvista.
Onko Kätkäläisellä joku esikuva?
Osaisikos ja voisikos joku täällä kirjoitteleva valaista asiaa?
Kuka kumma Kätkäläinen
7
<50
Vastaukset
- paljon-Kätkäläisiä
Kätkäläisiä löytyy jokaisesta kylästä. Kätkäläinen on ahkera, mutta yksinkertainen, kateellinen, mutta rohkea luonnonlapsi. Reppuselkäisiä Kätkäläisiä näkee Lieksan Citymarketin käytävällä harva se päivä.
- muistelua
Kätkäläinen ei ole Turusen kirjojen henkilöitä, vaan Hämäläisen. Esikuvia varmasti löytyy Suomen maaseudulta.
- rotestimökinpoika
Luepa tarkemmin, kukaan ei väitä Kätkäläistä Turusen romaanihahmoksi.
- UTE-lias
rotestimökinpoika kirjoitti:
Luepa tarkemmin, kukaan ei väitä Kätkäläistä Turusen romaanihahmoksi.
No ei se sitä niin tarkasti osaa lukea. Saattaapi olla niinkin, ettei ymmärtänyt.
Ajattelin, että kun täällä on näitä tietäjiä niin ehkä vanha lieksalainen tai Kamuttaja olisi osannut vastata, mutta eipä vaan... :-)
Kyllä Kätkäläisellä oli esikuva.
Simo kertoi tämän olevan Pohjois-Karjalainen pienviljelijä.
Mies on kierrellyt savotoita ja tehnyt kaikenlaisia hanttihommia, ja ollut aika lailla juuri Kätkäläisen tyylinen.
Idea oli kuulemma tullut siitä.
Tuo Kätkäläinen on jäänyt kirjana mieleeni erikoisen hyvin eräästä syystä, josta olen täällä aikaisemmin jo kertonut.
Eräs erittäin hyvä ystäväni mies sairastui parantumattomaan syöpään.
Hänen yksi mielikirjojaan oli tuo Kätkäläinen.
Tämä ystäväni pyysi minua lukemaan tuota kirjaa hänelle murteella koska tiesi minun hallitsevan lajin.
Tämä kuoleva syöpäpotilas halusi vielä eläytyä tarinaan alkuperäisellä tyylillä.
Kävin lukemassa sitä hänen kuolinvuoteensa vieressä.
Lukeminen tuotti hänelle monia hauskoja hetkiä, sillä hän piti huumorista.
Olin tämän ystäväni hautajaisissa vetämässä tilaisuuden.
Kyseessä oli aika tunnettu taiteilija joka kuoli muutama vuosi sitten.- pystyikinkö.minä
Hienosti tehty kuolevalle kuka hän oli.
- meen.kysymään.huomenna
Tuosta sain idean. Yksi tuttava on saattohoidossa ja tykkää Välskärin kertomuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3094014BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62515Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3042493- 692210
- 781851
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4091611MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/321381Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2011232Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku221196"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341182