onkohan järkee

enpalkkiotametästä

niitä susia ei turhaan tarvii tappaa.jos susi tappaa koiran joka on irrallaan heidän aluellaan nii sille ei voi mittään.tuskin kukaan haluis että heidän kotiinsa tulis joku vieras räksyttämään ilman lupaa.ja on ihan turha väittää ettei metsään voi koiran kanssa mennä ilman ettei susi syö sitä,sudet on täällä aina olleet ja kuuluvat suomen metsiin siinä missä muutkin eläimet.on hienoo että löytyy porukkaa jotka jaksavat lopettaa kituvat eläimet tai ajaa heitä pihoista pois vapaaehtoisesti,ne ovat tosi metsästäjiä ja tosi miehiä jotka ei turhaa tapa mitään.joten en ymmärrä tätä srva porukan touhua,isot miehet itkee etteivät voi tehdä mitään ennenku kaikki sudet on tapettu.kyllä sinne mehtään on ennen uskallettu mennä koiran kanssa tai ilman,oli susia tai ei.

37

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dudiko

Oikeassa olet.

• piiperöiden-valitus

turha sudenkaan tulla pihaan ja piiperöiden valittaa jos kytkettyä koiraa susi tulee hakemaan pihasta ja sen suden pasauttaa hengiltä. irokoirat on asia erikseen......Perkele miten kornia kun isot kirjaimet puuttuu, mutta ei kaikki osaa kirjoittaa kun on koulussa käyty vain syömässä!
      Mikähän toisilla lienee, kun mahdottomasti asiaa, mutta sen julkituonti kirjoittamalla on vaikeaa!

• kamala_irokoira

mietippä sitä,mut en oo koskaan kuullutkaan irokoirista.irokoirat on varmasti asia erikseen. :) joko oot uskaltanu mennä mehtään,kirjotuksesta päätellen ainakin liikaa oot ottanu(niinku kaikki teistä)vai joko deliriumia pukkaa irokoira.sillon niitä irokoiria varmasti näkyykin,metässä ja muuallakin.ruppeehan tasottelee irokoira. :)

• kamalempi-IROKOIRA

Eiköhän ole parempi että sinä jätät susikommentit väliin ja keskityt liikkumiseen keppihevosella, ja ihan katuja pitkin! Luulen että sinä eksyisit metsään jo 100 metrin päässä tieltä!
      https://www.youtube.com/watch?v=3QXsI5np_m0

• töitäniillekkin

mamut ja suvakit jäljestää,ei niihin koskis sudetkaan.

• eikäeipysty

joko ne vinkuu et aurinko häikäsee koiran silmiä.

• åpölolkjhnghg

Nyt olisi viherpiiperöillä mahdollisuus näyttää halunsa talkootyöhön jäljestämällä loukkaantuneita eläimiä? Talkoilla ne on tähänkinasti tehty, ja nyt olisi syytä vaihtaa porukkaa, ja antaa homma piiperöiden vastuulle! Ei talkoilu kuulu aina metsästäjille!

• Viherpiiperösuvakkiko

Mikä on viherpiiperö? Tällä palstalla käytetään sellaisia termejä joita ei ihan äkkiä älyä tällainen koulunsa kunnialla läpäissyt kansalainen. Rasset ja suvakit ovat paljon käytettyjä termejä joten kuuluuko nämä termit tiettyä maailmankatsomusta edustavien ihmisten sanavarastoon?

• Vellihousuilleterveiset

Sinulla ketjun aloittajalla on järkeä. Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Isot äijät itkee kuin pikku lapset susien pelossa. Missä on kunnon miehet? Taitavat olla Mähkön mullissa tosi miehet ja vellihousut mekastavat vailla järkeä tässä susiasiassa.

• enpalkkiotametästä

kiitos.kiva huomata etten ole ainut.aikun muutkin tajuis tuon asian,ehkä turha toivoo.

• selvennystä-asiaan

Viherpiiperö on sellainen joka neuvoo toisia petoasioissa, mutta ei tee itse asian eteen muuta kuin, että kannattaa susien liikakasvatusta ja koirasusien kasvatusta! Viherpiiperö on hakkuutyömaillakin esteenä metsähakkuille estäen metsätyökoneita tekemästä laillista työtä, ja aiheuttaen koneenomistajalle huomattavia tappioita! Viherpiiperöiltä ei koskaan saa korvauksia niiden aiheuttamista vahingoista, lukuunottamatta pieniä sakkoja! Ja viherpiiperöt vaatii metsämiehiä viemään koiransa loukkaantuneiden elukoiden jäljitykseen, vaikka mikään laki ei velvoita yksityisomaisuutta, eli koiraa asettamaan tarpeettomaan vaaraan, ja varsinkin vielä metsästäjän omalla kustannuksella! Viherpiiperöt esiintyy mielenosoituksissa naamioituneena ja liikkuvat keppihevosilla, autoon niillä ei ole varaa!
      Valaiseeko tämä yhtään asiaa!

• Koirasudet pitää tappaa heti, jos ne ovat luonnossa villiintyneinä.
      Luonnonsuojelussa on oltava järki mukana.

Aikoinaan yritin mukaan heidän toimintaansa, mutta ei minua hyväksytty, kun en ollut idealisti, vaan halusin toimia järkiperäisesti.

• Tuommoinenonpiiperö

Tuo järkiperäisyyden puute erottaa oikean luonnonsuojelijan ja sen "viherpiipertäjän" toisistaan. Viherpiipertäjä kompastuu lillukanvarsiin, eikä ymmärrä kokonaisuutta.

Viherpiiperryksen tunnusmerkkejä ovat valehtelu, vääristely, solvaus, mielikuvituksen lennättäminen, fanaattisuus suppealla alueella ja vaatiminen muilta, kuin itseltään, taloudellisia ja muita uhrauksia omiin tarkoitusperiinsä, jotka eivät ole realistisia. Epärealistista on piiperöiden vaatimus vaatia muita, kuin itseään, elämään jatkuvan pelon varjossa ja vähätellä vaaratilanteita.

Viherpiiperö kuvittelee olevansa luonnonsuojelijana ylitse muiden, eikä ymmärrä, että maaseudulla ikänsä eläneet ovat niitä arjen luonnonsuojelijoita, jotka eivät edes huomaa sitä olevansa, koska ovat sitä aina olleet.

Viherpiiperryksellä ei välttämättä ole mitään tekemistä luonnonsuojelun tai eläintensuojelun kanssa, vaan motiivina itsekeskeisyys, julkisuus tai oman matkailuyrityksen menestyminen. Piiperryksestä on myös tehty eräänlainen brändi, jota voi käyttää keppihevosena, kiillottamaan sädekehää.

Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää, kuten piiperöiden tekemät tuhotyöt osoittavat.

• ovenkarmi

en liiku keppihevosella,ne pellet voisitte ottaa rakkienne tilalle.eihän kukaan niitä koiria oo pakottanu sinne mehtään viemään,ihme itkua.jos metästätte nii metästäkää,olkaa varovaisia ettei koiran tassuun mee tikku metässä.luulisin et puhe on susien salakaadoista ja turhasta tappamisesta.jotenkin vaikee uskoo että srva porukka on näin pelkureita,pelkkä tekosyy saada suden kaatolupia.tai sit olen vääräs ja sinne mehtään ei metsästäjät vaan uskalla mennä.outoo.kyllä sinne minä olen menny ja tulen menemään jatkossakin,ja koira on mukana.

• ikkunanpoka

Varmaan hesassa koirapuistossa missä on jopa kymmenen puuta, yksitoista on jo liikaa, sinnehän eksyt! Mitäs sinä sitten vouhkaat jos niitä elukoita ei ole pakko jäljestää koirien kanssa, mikä siinä mättää, vai mikä on ongelmana? Eihän niitä sudenkaatolupia saada enää senkään vertaa kuin ennen, koska yhteistyö loppuu? Eikös se ole parempi jos petokanta pääsee hyvin kasvamaan! Jos kuka metsästää koiran kanssa, niin tietää riskit, että koira voi joutua petojen hampaisiin!
      Nythän se rauha palaa maahan kun metsästäjät, ja luvista päättäjät ei tarvitse enää toisiaan!

• lattiavaikatto

oonpa ihan täältä enkä mistään vitun hesasta.

• pitihänarvata

Joo, taidampa tietääkkin kuka olet, asut rauhalan suunnalla!

• lattivaikatto

no ettet mäne syyttömille vinkuu,nii voin sanoo ettei sinnepäinkää.mutta muuten mitä väliä missä asun,en asu missään petoniviidakossa.

• pitihänarvata

Et muuten antanut neuvoja tuohon haavakoiden jäljestyshommaan, ja susien kaatolupien määrään, vaikka arvelin sinun niin tekevän?
      Kuka ne kolarielukat sitten jäljittää ja lopettaa jos metsästäjät ei mielestäsi uskalla mennä metsään?
      Oletko ainut rohkea lieksalainen joka enää uskaltaa mennä metsään, eli jääkö homma sinun kontollesi?

• noeivoiei

itehän ne srva porukka itkee ettei voi koiran kanssa mennä metsään.

• pitihänarvata

Mutta kuka ne sitten jäljityshommat tekee jos metsämiehet ei uskalla, ja poliisi ja rajamiehet ei jouda?

• hiekkalaatikolle

Kyllä aina löytyy tosi miehiä,jotka sinne uskaltaa koirienkin kanssa mennä.

• vihreää.paskaa

Tosimiehiä löytyy jäljityshommiin, mutta siihen porukkaan ei kuulu viherpiipertäjät? Ne antaa mieluummin ohjeita asfalttikaduilta ja kerrostaloista!

• helepostipystyy

80 ja 90 luvulla juostiin kirjamellisesti kaikenlaisten eläinten perässä,kilpailtiin jopa siitä kuka pääse lähemmäksi ettei eläin huomaa.koirasta ei ollut kuin haittaa siinä hommassa.sammaa tehdään vieläkin,enää ei kyl juosta mut koira on tullut touhuun mukaan,ja pääsee elukan kun elukan lähelle kun vaan on osannut kouluttaa koiransa hyvin,räkytys pois heti ekana.ihme touhua nykyään.aseita vielä kantavat.

• En ole koskaan kuullut tuollaisesta kisailusta.

Minun metsästysaseeni on kamera, kynä ja muistikirja.

• kamuttaja kirjoitti:

En ole koskaan kuullut tuollaisesta kisailusta.

Minun metsästysaseeni on kamera, kynä ja muistikirja.

Niin olisihan minulla hyvä jousikin, mutta sillä ammun vain tarkkuutta.
        Laji josta olen lapsesta asti pitänyt.

• uskomatontatouhua

NIINPÄ,EI HETI USKOS

• olen.vihreä

minäkin haluan kirjoitaa vaika lääke ei vielä oikein vaikuta.pidän susista nitä pitää paljon olla.kaiki ei ymmärrä,petoja on oltava,

• villipetoja

Eiköhän ne sudet ole parempi tappaa,kuin viedä lapsia syömään eläintarhaan,kuten Ähtärissä kävi. Lapselta susi veti käden aidan sisäpuolelle ja raateli sitä pahasti.

• joiuyf

olisitko ite iloinen häkin sisällä.ei oo pakko mennä kahtomaan.

• en.kestäisi.sitä

Ei keppihevosia häkkiin!

• Karhuemoa kahden poikasen kanssa olen joskus jäljittänyt.
      Yritin päästä kuvausetäisyydelle, mutta meni pieneen metsäiseen saarekkeeseen suoalueella, niin en uskaltanut seurata enää.

• rajansa-kaikella

Emme oikeastaan tarvitse susia tai karhuja mihinkään. Pois vaan ylimääräiset. Johonkin korpeen ehkä sopivat, mutta kaikki mikä tulee ihmisten ilmoille, henki pois.

• metässäonpuita

taidat varmaan tarkottaa ihtees,etkä susia tai karhuja.ainakin viestin viisaudesta päätellen.

• Mielenkiintoisia ovat keskustelujen tuoksinassa esille tuomanne hajanaiset asialliset ja asiattomatkin perustelemattomat heitot tunteellanne.

Kilpailutilanne on ollut aina luontainen luonnon lakien myötä. Ihminen on pahin susi ilman inhimillisyyttä ja suojeluvaistonsa kera molemmin mielisikiävien aateajatustensa kanssa mahtavin peto lajikehityksensä vaikuttaja koko vallitsevaan maapallon luontoon.

Vai osaa kamuttaja ampua jousimaisilla aseilla. Niin minäkin. Älä toki ota tätä loukkauksena. Minä aloitin aikoinaan noin 5 vuotiaan suurella mielenkiinnolla oppia lentävän esineen kera, tuon puolisuoran ja epäsuoran ammuskelun, aidolla käpykepillä. Paras suoritukseni oli osuma viinimarjapensaassa olevaan Mustarastaaseen. Onneksi se selvisi pienen pökertymisensä jälkeen tolkun lentoon. Ritsoilla sitten metsästin, ja Räkättirastaille, monille tuli lopullinen tuomio. Toki siitä en enää ole ylpeä. Nyt jopa hieman kaduttaa. Elämä pehmentää miehen luontoa. Siperia ei.

• Ai niin. Mitä yhteistä on mielestänne omenatynnyrillä ja piilekelevällä pelastautumisella?

• eneet.psyykkeen.päin

Ei ole turhaa tappamista. Epäjohdonmukaiset ajatukset piiperöillä/ joskus ymmärtämättömien ovat kaistoilla liian vauhdikkaasti meneviä ajattelijoita turhuuden markkinoilla. Täällä. Typeryyden syntyaikojen mennyttä epäplasmaa, liian vihreä, jopa tulevan tieteen kannalta. Vaikeaa oikein hyväksyä subjektiivisesti kelvoksi.

Jos viherpiipertäjällä on paha olo oikeasti, tervetuloa vierihoitoon. Autan halliten, hellien häntä ilman pahuutta, oikeaan, sopivaan suuntaa.
      Vaikeuttavat oikeamielistä asioiden julkista ja muutakin hallintaa välttäen pystyn mielestäni auttamaan hänet suureen, oikeaan suuntaan.

Kaino en ole. Olen mielesi, ymmärryksesi kanssa sopivasti ilman hätää suurta; läsnä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2241
    2. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      49
      2178
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1934
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      290
      1325
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1289
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1226
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      58
      1024
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1012
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      25
      942
    10. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      74
      871
    Aihe