kahdesta pikkupojasta ja siinä on hyvä opetuksen sana;
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703042200080527_ul.shtml
Hieno juttu lehdessä
12
145
Vastaukset
- a-arvio
lapset oppii pienestä lähtien hyväksymään erillaisuuden ja hyväksymään toisensa ja on hienoa katsoa kun ihmiset on ihmisiä toisilleen
monikultturisuus on rikkaus ja onneksi esim. Lieksaan mamukriitikoita on vähän- äidinkertomaa
Kotikasvatuksella on suuri merkitys ihmisen elämäntaipaleelle.
Ei tarvitse olla rikkaantalonlapsi, kun pystyy rikkautta jakamaan läheisille.
Siirin rikkaus ihmisellä elämässä on rakkaus.
- äidinkertomaa
pitää olla suurin ei siirin
- aatuperän.realisti.lux
Taas aivan väärin koko provo aloituksessa.
Perustelut:
1. Väite pitää paikkansa lähtökohtaisesti. Lapsella on koko uusi elämä edessä. Musta lapsi ja valkoinen lapsi jos esimerkin tavoin kasvavat rauhan ja ja "suvaitsevaisuuden" yhteisössä ajatus on äärettömän kaunis ja jopa minun hyväksyttävissä. Mutta vertaus on väärä, koska pakolaiset Lieksassa ovat muuta kuin alusta kasvatettavia tai kasvavia! Haloo, älyätkös kohdan aloittaja!
2. Lasta käytät lyömäaseena, joka on sekä moraalisesti että eettisesti keskustelumme tuoksinassa täysin väärin tehty.
3. He, vaikka nyt tuossa iässä ajattelevat noin, vilpittömin mielin, voivat varttuessaan hyvinkin muuttaa mieltänsä. Ei ole ihmeellistä, että lapsuuden ja nuoruuden tuoksinan jälkeen kumppaneista kehkeytyy pahimpia vihamiehiä toisilleen. Ei suvaitsevaisuus ja suvaitsevainen elämä ole koskaan toiminut missään, eikä tule toimimaan.
Minä kasvatin lapseni oikeisiin realiteetteihin, en pilvilinnoihin kyyhkysiin rauhoihin. Se on elon haavekuva ja uni vain.- AivanVainSinulle
Tuo aloitus oli nimenomaan hyvä ja tarkoituksella otettu.
Siinä ei käytetty lasta lyömäaseena, vaan näytettään, että musta ja valkoinen kasvaa rinta rinnan kohden aikuisuutta.
Minä olen näitä Lieksan keskusteluja seurannut ja en oikein tiedä, että itkeäkkö vaan nauraa ?
Itse kävin koulua 1950-60 luvuilla itärajan tuntumassa, ukkini oli Venäjän karjalainen ja äitini Suomen karjalainen, mutta tulivat Suomeen 1800 luvun lopulla ja olivat Suomen kansalaisia.
Isäni nimi oli Nikolai ja kaikki muutkin etunimet olivat venäläisperäisiä.
Se aiheutti sen, että vuosien aikana sain kuulla hyvin usein, että olen ryssänpentu ja nyt lähellä 70 vuotta sanon, että olen ylpeä sukujuuristani.
Olen yrittäjänä kasvattanut neljä lasta ja kasvattanut heidät hyväksymään ihmisen sellaisena kun hän on, katsomatta sukupuoleen, rotuun, ihonväriin tai vammaisuuteen tai muuhun seikkaan.
En ole koskaan ymmärtänyt, että venäläisiä haukutaan, ruotsinkielistä vähemmistöä haukutaan, saamelaisia haukutaan, mustalaisia haukutaan, maahanmuuttajia haukutaan, en ja en tule hyväksymään ikinä. Ja samalla kun haukutaan sorretaan vähemmistöä.
Meillä on perheessä yksi jäsen täysin sokea, mutta ihmisenä mahatava ihminen, inhimillinen ihminen, ystävällinen ihminen ja vamaisuudestaa huolimatta on koko ikänsä tehnyt työtä ja ei ymmärrä tätä nykyihmistä, makaamassa sängyssä ?
Mutta jos te rasset, jotka päivät päästyin täällä mamuja ja vähemmistöjä haukutte, olette niin hyviä ihmisiä, että teillä on vara haukkua toista, niin olkaa hyvä, mutta se vaatii 100 täydellisyyden. - aatuperän.realisti.lux
Niin. Tekstiä tuli hyväksyttävän paljon. Ajattelen heti ajatuksellani sinua hyväillä hyvin aattesi läpipiha ymmärryksin. Kaikki kuitenkin hyvin. Ajatuskin saa joskus rehellisesti, väsyä. Virkistyy sitten heräämisen vuoksi, myötäkin. Kaivelkaa kokonaisia ajatuksianne. Housut jalkaan nostakaa!;).
- jalojaatinen
Hyvis se on tuo kaunis suvakki. Sain nyt siihen yhteyden. Aijon naina hyvis suvakkia korvat ja ymmärrykset täyteen uuninpankolta. Siitä syntyy tasapaino munan ja pile pillin pienenni kera huiskaamaan kaikelle jaloillinnee jaloillillillimmeemme? Äh. Jaloillillemme;)
- suomalainen.inssi
Hyvä hyvä. Jaloillenne tällä pastalla. Suvakit ryttyyn ja rasset opettelemaan suvakin kera kyllikkiä oikeamielellä.
- tiedän.enemmän
Aloittajan mielenlaatu on monessakin väitöksissä kirjojen todettu petomaiseksi lapseen sekautujaksi.
- Oppi-ojaan-kaataa
Kotikasvatuksella on todella suuri merkitys, kuten olette huomanneet? Joissain videoissa on näkynyt terrorostien lapsia, jotka teloittaa 5-6 vuotiaina vanhempiensa oppien mukaan vääräuskoisia leikkaamalla pään irti!
Mikäs siinä ettei lapset opi, riippuu vaan siitä millaiset vanhemmat on, ja miksei koulukin? Koraanikoulussa itä-maissa saattaa oppia sellaistakin mitä suomessa ei välttämättä opeteta koulussa,,tappamista nimittäin! - Tavanelämää
Minun ei tarvitse monenlaisista taustoista tulevien yhteyttä ja ystävyyttä lehdistä lukea. (Vaikka on mukava juttu.)Päiväkodista lähtien on lapsilla ollut ystäviä eri kieli- ja kulttuuritaustaisissa lapsissa ja nuorissa. Samoin omissa työkavereissa ja naapureissa, joista osasta on tullut hyviä ystäviä.
Tuon lapsen tavoin meitä "värisokeita" ja ihmisen jakamatonta arvoa kunnioittavia on onneksi paljon. Kyllä on mukava juttu aloituksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2412064- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461272Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50982- 40789
- 14780
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30761Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637