Minä en kehtaa aukasta kirjaa,,

Kössi-eno

jossa ei lue kannessa Päätalo, näin se on!

22

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

      kirjaa, jonka kannessa lukee Mika Waltari. Saatat yllättyä positiivisesti, ainakin joidenkin teosten osalta. Myös Veikko Huovinen on aikamoinen laadun tae. Hän on myös kainuulainen, joka tietämättään opetti suomen kansalle lampaanpaistamisen jalon taidon.Puhumattakaan Arto Paasilinnasta,vaikka taso onkin vuosien mittaan rapistunut.

      • aika tökeröitä

        kirjoittajia kaikki


    • hohoh

      oletpa sitten aika lukematon, sivistymätön, oppimaton kaveri.
      ei päätalossa mitään vikaa, mutta aika yksipuoliseksi kirjallisuutesi on kyllä jämähtänyt.

      • Kössi-eno

        oen pärjämmyt Kalle Päätalolla,Veikko Huovisella ja Heikki Turusellea,


      • vuoksesi
        Kössi-eno kirjoitti:

        oen pärjämmyt Kalle Päätalolla,Veikko Huovisella ja Heikki Turusellea,

        kirjastosta ei löydykkään muita kuin mainitsemiasi? Saattaisi olla lukijoita toisenlaisellekkin kirjallisuudelle.


      • Kössi-eno
        vuoksesi kirjoitti:

        kirjastosta ei löydykkään muita kuin mainitsemiasi? Saattaisi olla lukijoita toisenlaisellekkin kirjallisuudelle.

        Vaikkapa Henning Mankelia,on niin s..tanan hyvä kirjailija,vaikka ruottalainen onkin!!


      • siinä tapauksessa
        Kössi-eno kirjoitti:

        oen pärjämmyt Kalle Päätalolla,Veikko Huovisella ja Heikki Turusellea,

        lukea myös Kari Hotakaista. Itsekin hain pitkään hyvää kirjailijaa Kallen, Heikin ja Veikon lisäksi. Nyt se on löytynyt.


      • Kössi-eno
        siinä tapauksessa kirjoitti:

        lukea myös Kari Hotakaista. Itsekin hain pitkään hyvää kirjailijaa Kallen, Heikin ja Veikon lisäksi. Nyt se on löytynyt.

        Ja jos haluat vaihtelua,lue Jari Tervon tuotantoa.Se on vähän omalaatuista,mutta hyvää,,


    • leikkimieli leksa

      Joko olet laiska tai ujo. Kainuussa kehtaaminen merkitsee molempia, muualla enemmän ujoutta.

      • Kössi-eno

        Mulle isä opetti lukemisen tärkeyden.Isä aina sanoi,"että meillä on ymmärrettävä erilaisia ihmisiä".
        Siksi minä luen ja yritän kirjoittaa myös itse.


      • isäsi
        Kössi-eno kirjoitti:

        Mulle isä opetti lukemisen tärkeyden.Isä aina sanoi,"että meillä on ymmärrettävä erilaisia ihmisiä".
        Siksi minä luen ja yritän kirjoittaa myös itse.

        opetuksia sisäistänyt, jos luet vain kolmen kirjailijan kirjoja.


    • "Katri"

      Luen kaikenlaisia kirjoja: romaaneja, dekkareite,
      matkakuvauksia, joskus elämäkertoja.

      Vanhat kotimaiset , jotka on koottu Valittuhin
      teoksiin on hyviä,

      Maalla ei ole väliä, suppea olisi valikoima, jos
      lukisi pelkästään kotimaisia.

      Aikaa ei aina ole, ehkä sitten eläkkeellä enemmän, jos sinne asti pääsee.
      Internet syö aikaa, senkäytössä täytyy pitää järki päässä.

      • se on tämä

        kirjallisuus ja kiire mennyt kummalliseksi.
        ennen oli klassikoita, jotka kestivät aikaa vuosisatoja. nyt kirjailijoita löytyy jokaisen naapurista, jotka tuottavat vähintään teoksen per vuosi ja joita myydän korkeintaan yksi vuosi ja sitten unohdetaan.
        netistä löytyy melkein kaikkien kirjoitustaitoisten ja -taidottomien tekstejä ja blogeja, sun muuta pölinää ilman laitaa ja määrää.
        kyllä perinteiset kirjat ovat kärsineet jonkinasteisen inflaation, hinnat kyllä hirvittää.


      • ja hyviä
        se on tämä kirjoitti:

        kirjallisuus ja kiire mennyt kummalliseksi.
        ennen oli klassikoita, jotka kestivät aikaa vuosisatoja. nyt kirjailijoita löytyy jokaisen naapurista, jotka tuottavat vähintään teoksen per vuosi ja joita myydän korkeintaan yksi vuosi ja sitten unohdetaan.
        netistä löytyy melkein kaikkien kirjoitustaitoisten ja -taidottomien tekstejä ja blogeja, sun muuta pölinää ilman laitaa ja määrää.
        kyllä perinteiset kirjat ovat kärsineet jonkinasteisen inflaation, hinnat kyllä hirvittää.

        löytyy www.antikka.net linkin kautta,josta löytyvät tietääkseni kaikki merkittävät antikvariaatit.


      • paras...
        ja hyviä kirjoitti:

        löytyy www.antikka.net linkin kautta,josta löytyvät tietääkseni kaikki merkittävät antikvariaatit.

        ...pohjoinen kirjailija on Rosa Liksom.

        Olen lukenut kaikki Rosan kirjat ja annan hänen rehelliselle inhorealismilleen 10 pistettä ja papukaijamerkin.


      • rosa on
        paras... kirjoitti:

        ...pohjoinen kirjailija on Rosa Liksom.

        Olen lukenut kaikki Rosan kirjat ja annan hänen rehelliselle inhorealismilleen 10 pistettä ja papukaijamerkin.

        hyvä, jatkaa pohjoisen perinteitä mukkaa ja palsaa (vaikka olikin kuvataiteilija) kunnioittaen.
        pohjoisen kertojasta yrjö kokosta olen myös erityisesti tykännyt.


    • susikalle

      Rantaneuvos julistaa olevan Päätalolle sukua. Kumpi on kirjailija???

      • kummankin kirjoittamia kirjoja löytyy kirjastoista. Neuvoksen mielestä sellainenkin on kirjailija, joka kirjoittaa, vaikka pöytälaatikkoon koko tuotantonsa ja julkaistaan, vaikka hänen kuolemansa jälkeen, totesi kirjailija, rantaneuvos Eero Seppänen Suomussalmelta.
        Ps. Neuvos on ns, omakustanne kirjailija, tiedoksi täten saatettakoon!


      • vaihtoehto
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        kummankin kirjoittamia kirjoja löytyy kirjastoista. Neuvoksen mielestä sellainenkin on kirjailija, joka kirjoittaa, vaikka pöytälaatikkoon koko tuotantonsa ja julkaistaan, vaikka hänen kuolemansa jälkeen, totesi kirjailija, rantaneuvos Eero Seppänen Suomussalmelta.
        Ps. Neuvos on ns, omakustanne kirjailija, tiedoksi täten saatettakoon!

        omakustanteelle vai onko tässä mitään eroa?:

        http://www.pilotkustannus.fi/


      • ainakin
        vaihtoehto kirjoitti:

        omakustanteelle vai onko tässä mitään eroa?:

        http://www.pilotkustannus.fi/

        taivalkoskella syntynyt veikko räisänen pilotin
        kautta muistaakseni julkaissut jo kaksikin aivan
        oikeaa hyvää kirjaa.
        kannattaa tutustua. toisessa oli jopa puolankalainen edesmennyt kuuluisuus, kenu ikuistettu kansien väliin oikein elävästi.
        kirjopitustyyli päätalomaista laveaa kerrontaa.


      • vaihtoehto kirjoitti:

        omakustanteelle vai onko tässä mitään eroa?:

        http://www.pilotkustannus.fi/

        on omakustanne kirjailija, tulee omillaan toimeen, eikä hae mitään yhteiskunnallisia tukia, jotka vain vääristävät asijoita. "Neuvos"


      • ainakin kirjoitti:

        taivalkoskella syntynyt veikko räisänen pilotin
        kautta muistaakseni julkaissut jo kaksikin aivan
        oikeaa hyvää kirjaa.
        kannattaa tutustua. toisessa oli jopa puolankalainen edesmennyt kuuluisuus, kenu ikuistettu kansien väliin oikein elävästi.
        kirjopitustyyli päätalomaista laveaa kerrontaa.

        kirjailijan kerran Taivalkoskella, Päätalo päivillä, "Neuvos"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      817
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      623
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe