Grillaava_rouva
![]()
You don’t need no teeth to eat my beef.
Aloituksia
43
Kommenttia
799
Hapansäilöntä
Hapattaminen on ikivanha tapa säilöä elintarvikkeita. Happamuus hidastaa ja jopa estää bakteerien toiminnan joten elinta2368Vaihtoehto joulun inhokkiruualle
Taas on joulun inhokkiruoka valittu ja aivan murskaavalla äänten enemmistöllä. Itsekään en pidä lipeäkalasta. Se on aika8361Pastramia
Oletteko kokeilleet pastramin tekemistä kotona? Pastrami on suolalihaa, jonka pinta on maustettu ja liha savustettu. Per11356Miten pilkotte sipulit ilman kyyneliä?
Itsellä paras vinkki on terävät veitset. Kun otin käyttöön japanilaiset keittiöveitset ja aloin teroittamaan ne itse nii5348Tuleeko ankanrasvasta hyvä valkokastike?
Teen lasagnea, johon tein o eilen valmiiksi ragu Bolognesen ja kohta rakentelen lasagnet vuokiin ja laitan savustimeen 15347Baccala alla Napoletana
Tein uudenvuodenaaton pääruokana samaa mitä joulunakin eli baccala alla napoletanaa, jossa pääraaka-aineena on merten il4318Lettujen life hack
Life hack on "any trick, shortcut, skill, or novelty method that increases productivity and efficiency, in all walks of4290Keskustelua makkaranteosta
Olen silloin tällöin tehnyt kotitekoisia savustettuja makkaroita. Ne eivät ole koskaan onnistuneet oikein kunnolla vaan10288Kasvikset pahin ruokamyrkytysten aiheuttaja
Nyt on hyvä muistuttaa tällä uutisella siitä, että kasvikset ovat pahin ruokamyrkytysten aiheuttaja. Muistakaa pestä kas18288Maissileipä
Mietin, että laitanko tämän avauksen leivonnaisiin vai grillaukseen, mutta liittyy enemmän barbequeen ja grillaukseen ni2281Mitä veitsiä käytätte?
Palstalla japanilaisten veitsien käyttö herättää silmitöntä vihaa. Mitä veitsiä käytätte? Miksi ette käytä japanilaisia8277Joulukuusen kastelu
Vinkki ensi jouluun kuusen kastelun kanssa kamppailevien kanssa. Meillä on joulukuusi ollut hyvinvoivana jo pari kuukaut1276Vinkkejä valurautapannun käyttöön?
Olen viime aikoina tykästynyt valurautapannuihin ja avaisinkin tähä liittyen keskustelun valurautapannun käyttövinkeistä7276Miksi voileipä halkaistaan kolmioksi?
Amerikkalaiset halkaisevat voileipänsä kolmioksi ja tämä tapa on levinnyt Suomeenkin. Täällä on yleisesti myynnissä valm16260Suolasienet
Yleensä säilön sienet kuivaamalla, mutta sienisalaattiin ainoa oikea sieni on suolaamalla säilötty kangasrousku. Aiemmin0253Kunnon hampurilaiset
Tein taas hampurilaisia ja olen yhä varmempi, että vähemmän on enemmän. Pihviin riittää kunnon naudan jauheliha, vajaa y9253Miksei ruokavirasto osaa varoittaa botulismista?
Taas botulismiin on kuollut kaksi ihmistä ja sairastunut 17 Italiassa. Lähteenä on taas ollut öljyyn pakatut kasvikset.4227Ideoita makeista pizzoista
Moni huippukokki tekee myös makeita jälkiruokapizzoja. Kokeilin tänään omenapizzaa kun ensimmäiset omenat ovat jo kypsiä4222Tonkatsu possun leike
Itse en yleensä syö porsaan sisä- tai ulkofilettä kun ne ovat mauttomia ja kuivia, mutta nyt oli S-Marketissa punalapute4216Pasta con la bottarga
Huomasin, että jääkaapissa on viime vuodelta jäänyt vielä kolme kimpaletta kuivattua mätiä eli bottargaa. Ajattelin koke2148