Vapaa kuvaus

You don’t need no teeth to eat my beef.

Aloituksia

43

Kommenttia

799

1. Hapansäilöntä

Hapattaminen on ikivanha tapa säilöä elintarvikkeita. Happamuus hidastaa ja jopa estää bakteerien toiminnan joten elinta
    Säilöntä
    2
    368
  2. Vaihtoehto joulun inhokkiruualle

Taas on joulun inhokkiruoka valittu ja aivan murskaavalla äänten enemmistöllä. Itsekään en pidä lipeäkalasta. Se on aika
    Ruoka ja juoma
    8
    361
  3. Pastramia

Oletteko kokeilleet pastramin tekemistä kotona? Pastrami on suolalihaa, jonka pinta on maustettu ja liha savustettu. Per
    Liharuoka
    11
    356
  4. Miten pilkotte sipulit ilman kyyneliä?

Itsellä paras vinkki on terävät veitset. Kun otin käyttöön japanilaiset keittiöveitset ja aloin teroittamaan ne itse nii
    Yleistä ruoasta
    5
    348
  5. Tuleeko ankanrasvasta hyvä valkokastike?

Teen lasagnea, johon tein o eilen valmiiksi ragu Bolognesen ja kohta rakentelen lasagnet vuokiin ja laitan savustimeen 1
    Ruoka ja juoma
    5
    347
  6. Baccala alla Napoletana

Tein uudenvuodenaaton pääruokana samaa mitä joulunakin eli baccala alla napoletanaa, jossa pääraaka-aineena on merten il
    Kala ja äyriäiset
    4
    319
  7. Lettujen life hack

Life hack on "any trick, shortcut, skill, or novelty method that increases productivity and efficiency, in all walks of
    Ruoanlaitto
    4
    290
  8. Kasvikset pahin ruokamyrkytysten aiheuttaja

Nyt on hyvä muistuttaa tällä uutisella siitä, että kasvikset ovat pahin ruokamyrkytysten aiheuttaja. Muistakaa pestä kas
    Ruoka ja juoma
    18
    289
  9. Keskustelua makkaranteosta

Olen silloin tällöin tehnyt kotitekoisia savustettuja makkaroita. Ne eivät ole koskaan onnistuneet oikein kunnolla vaan
    Ruoanlaitto
    10
    288
  10. Maissileipä

Mietin, että laitanko tämän avauksen leivonnaisiin vai grillaukseen, mutta liittyy enemmän barbequeen ja grillaukseen ni
    Grillaus
    2
    283
  11. Mitä veitsiä käytätte?

Palstalla japanilaisten veitsien käyttö herättää silmitöntä vihaa. Mitä veitsiä käytätte? Miksi ette käytä japanilaisia
    Ruoka ja juoma
    8
    277
  12. Joulukuusen kastelu

Vinkki ensi jouluun kuusen kastelun kanssa kamppailevien kanssa. Meillä on joulukuusi ollut hyvinvoivana jo pari kuukaut
    Joulu
    1
    277
  13. Vinkkejä valurautapannun käyttöön?

Olen viime aikoina tykästynyt valurautapannuihin ja avaisinkin tähä liittyen keskustelun valurautapannun käyttövinkeistä
    Ruoka ja juoma
    7
    277
  14. Miksi voileipä halkaistaan kolmioksi?

Amerikkalaiset halkaisevat voileipänsä kolmioksi ja tämä tapa on levinnyt Suomeenkin. Täällä on yleisesti myynnissä valm
    Ruoanlaitto
    16
    260
  15. Suolasienet

Yleensä säilön sienet kuivaamalla, mutta sienisalaattiin ainoa oikea sieni on suolaamalla säilötty kangasrousku. Aiemmin
    Säilöntä
    0
    253
  16. Kunnon hampurilaiset

Tein taas hampurilaisia ja olen yhä varmempi, että vähemmän on enemmän. Pihviin riittää kunnon naudan jauheliha, vajaa y
    Ruoka ja juoma
    9
    253
  17. Miksei ruokavirasto osaa varoittaa botulismista?

Taas botulismiin on kuollut kaksi ihmistä ja sairastunut 17 Italiassa. Lähteenä on taas ollut öljyyn pakatut kasvikset.
    Ruoka ja juoma
    4
    227
  18. Ideoita makeista pizzoista

Moni huippukokki tekee myös makeita jälkiruokapizzoja. Kokeilin tänään omenapizzaa kun ensimmäiset omenat ovat jo kypsiä
    Pizza
    4
    222
  19. Tonkatsu possun leike

Itse en yleensä syö porsaan sisä- tai ulkofilettä kun ne ovat mauttomia ja kuivia, mutta nyt oli S-Marketissa punalapute
    Liharuoka
    4
    216
  20. Pasta con la bottarga

Huomasin, että jääkaapissa on viime vuodelta jäänyt vielä kolme kimpaletta kuivattua mätiä eli bottargaa. Ajattelin koke
    Ruoka ja juoma
    2
    148