Vapaa kuvaus

You don’t need no teeth to eat my beef.

Aloituksia

37

Kommenttia

724

1. Kunnon hampurilaiset

Tein taas hampurilaisia ja olen yhä varmempi, että vähemmän on enemmän. Pihviin riittää kunnon naudan jauheliha, vajaa y
    Ruoka ja juoma
    9
    184
  2. Pihvejä chuck eye rollista?

Ostin jonkin aikaa sitten läheiseltä karjatilalta rotukarjan (Angus) chuck eye rollin ja alkuperäinen tarkoitus oli gril
    Ruoka ja juoma
    0
    56
  3. Pasta con la bottarga

Huomasin, että jääkaapissa on viime vuodelta jäänyt vielä kolme kimpaletta kuivattua mätiä eli bottargaa. Ajattelin koke
    Ruoka ja juoma
    2
    89
  4. Vaihtoehto joulun inhokkiruualle

Taas on joulun inhokkiruoka valittu ja aivan murskaavalla äänten enemmistöllä. Itsekään en pidä lipeäkalasta. Se on aika
    Ruoka ja juoma
    8
    287
  5. Maailman paras majoneesi

Tein jouluaaton erästä ruokalajia varten japanilaisen tartar -kastikkeen, jossa piti käyttää tietysti japanilaista majon
    Ruoka ja juoma
    4
    301
  6. Kasvikset pahin ruokamyrkytysten aiheuttaja

Nyt on hyvä muistuttaa tällä uutisella siitä, että kasvikset ovat pahin ruokamyrkytysten aiheuttaja. Muistakaa pestä kas
    Ruoka ja juoma
    19
    232
  7. Mitä on riistan maku?

Riistan makua pidetään enimmäkseen negatiivisena asiana? Olen aina ihmetellyt mitä se riistan maku on? Itse tavoittelen
    Riista
    5
    723
  8. Puertoricolainen jouludrinkki coquito

Etsiskelin tulevaa joulua varten jouluisia drinkkejä ja törmäsin puertoricolaiseen jouludrinkkiin coquitoon eli "pikku k
    Drinkit ja cocktailit
    2
    256
  9. Kyyhkysestä ruokaa

Pakastimessa on pyörinyt pitemmän aikaa patavalmiita kyyhkysiä ja sain vihdoin aikaiseksi laittaa ne ruuaksi kun löysin
    Riista
    4
    209
  10. Suolasienet

Yleensä säilön sienet kuivaamalla, mutta sienisalaattiin ainoa oikea sieni on suolaamalla säilötty kangasrousku. Aiemmin
    Säilöntä
    0
    138
  11. Kurpitsakeitto

Ajattelin tehdä sadonkorjuuaikaan sopivan kurpitsakeiton, johon ostin 1,8 kilon hokkaidonkurpitsan. En ole koskaan ennen
    Kasvisruoka
    0
    67
  12. Chili con carne

Mieheni pyysi tekemään chili con carnea kun teen sitä aina niin hyvin. Tällä kertaa päätin salaa korvata lihan kasviksil
    Kasvisruoka
    88
    1118
  13. Juhannus 2024 grillaukset

Mitä olette suunnitelleet grillaavanne tänä juhannuksena? Samalla voisimme jakaa hyviä vinkkejä grillaukseen. Itse ajatt
    Grillaus
    2
    499
  14. Hyvät pizzajauhot

En ole mikään ammattipizzaiolo vaan paistelen kesäisin ulkona Ooni pizzauunilla. Avasin viime viikonloppuna mökillä pizz
    Pizza
    12
    893
  15. Tonkatsu possun leike

Itse en yleensä syö porsaan sisä- tai ulkofilettä kun ne ovat mauttomia ja kuivia, mutta nyt oli S-Marketissa punalapute
    Liharuoka
    4
    173
  16. Pihviä, pizzaa ja kalaa airfryerissä

Jaetaan ihanat vinkit airfryerin yllättävistä käyttökohteista. Tuleeko hyvät pihvit ja pizzat? Itsellä on kattava repert
    Ruoanlaitto
    54
    888
  17. Maissileipä

Mietin, että laitanko tämän avauksen leivonnaisiin vai grillaukseen, mutta liittyy enemmän barbequeen ja grillaukseen ni
    Grillaus
    2
    250
  18. Lettujen life hack

Life hack on "any trick, shortcut, skill, or novelty method that increases productivity and efficiency, in all walks of
    Ruoanlaitto
    4
    247
  19. Ohjeita lampaan ribseille

Katselin kaupan pakastealtaasta jo edullisia lampaan paisteja pääsiäiseksi. Pääsiäsenä minulla on tapana savustaa lampaa
    Grillaus
    3
    322
  20. Joulukuusen kastelu

Vinkki ensi jouluun kuusen kastelun kanssa kamppailevien kanssa. Meillä on joulukuusi ollut hyvinvoivana jo pari kuukaut
    Joulu
    1
    211