IkäväVastattu 7 kk

Varokaa heikkoja jäitä

🤔☎📣 Täällä Espoossa retkiluistelija on pudonnut jäihin ja onnistunut pysymään pinnalla pelastuslaitoksen tuloon asti. Jäällä kannattaa olla mukana naskalit, pilli ja vedeltä suojattu puhelin. Mielellään siis kännykkä,…
IkäväVastattu 8 kk

Hyvää Runebergin päivää

🤔📝☕Paitsi runojen kirjoittajana Runeberg kunnostautui myös naisten liehittelijänä. Ehkäpä siitä on peräisin sanonsta "puhuu kuin ruuneperi" joka nykysuomeksi tarkoittaa moottoriturpaa. En tiedä miksi, mutta minussa li…
IkäväVastattu 8 kk

Milnellä on kivoja ajatuksia ystävyydestä

🥰🎸🎤 Nalle Pus sanoi:"Ystävyys on sitä, että kun laittaa silmänsä kiinni ja ajattelee ystävää, niin poskilihakset alkavat vetäytyä korvia kohti " Nasu tuli takaa Puhin vierelle ”Puh!”, kuiskasi hän ”No mitä?” ”Ei mitä…
IkäväVastattu 8 kk

Hyvää helmikuuta

🤔❄🐦 paukkupakkasista huolimatta. Paukkupakkasten nimitys tuli siitä, kun kovalla pakkasella puutalojen nurkat napsuivat seinälautojen/hirsien jäätyessä. Helmikuun nimi tulee helmiäispilvistä, joita näkee auringonlasku…
IkäväVastattu 8 kk

Nyt on ikävää mulla

🤧🧻☕kun olen kylmettynyt eilisellä kauppareissulla. Miten sitä huonokuntoisena kaipaakin enemmän toista ihmistä? Ihan vaan vaikka keittämään sitruunateetä hunajalla.
IkäväVastattu 8 kk

Kyynelehtiminen on terveellistä välillä

😢🧅🍊 silmät puhdistuu hyvin. Tein appelsiiniviipaleista ja hopeasipulista salaattia. Muuten hyvä, mutta kyyneleet valuu silmistä sitä syödessä. Jos silmät joskus punottaa niin siihen voi olla tuollainenkin syy.
IkäväVastattu 8 kk

Minäkin olin paleltumisuhan alla

🥶 🌺🧊 ollut jouluntähti joulun tienoilla. Eikä mua kukaan lämmittänyt🔥 Nyt on kiva, kun ulkona tarkenee kävellä (yksinkin).😉 Hyvää Yötä itse kullekin lukijalle!
IkäväVastattu 8 kk

Vasen korva soi ja oikeassa kuuluu jumputus

🤔👂📣 Vanhoissa uskomuksissa vasemman korvan soiminen on saattanut tarkoittaa, että joku ajattelee sinusta pahaa, kun taas oikea korva on soinut hyvistä ajatuksista. asemman korvan soimisesta on sanottu, että joku sill…
IkäväVastattu 8 kk

Kauneudenhoito tai kauneuttomuudenhoito vaatii

🤔💄🍫 paljon erilaisia tuotteita. Kampaajan suosittelema hiusnaamio vaikuttaa mukavalta. Haittapuolena se, että hiustenpesu pitkittyy vartilla, joka on aineen vaikutusaika. Vaikka onhan se vartti vähemmän, kuin mitä on…
IkäväVastattu 9 kk

Nykyaika on mennyt kummalliseksi

🤔💶🚣 kun kaikki mitataan rahassa. Nytkin kun paatillaan yksin valtamerellä soutelemassa ollut mies pelastettiin veneen rikkoontuessa, niin ihmist miettii vaan, että kuka maksaa sen pelastuksen. Sensijaan, että oltaisi…
IkäväVastattu 9 kk

Päivän smoothie

🤔🍎🥬 Tulipas hyvää, kun tungin sinne melkein kaikkea mitä jääkaapissa oli. Oli porkkana, sitruuna, omena, kiinan kaalia ja mökiltä tuotuja mustaherukoita. Kiinan kaalin ja porkkanan makua ei juurikaan huomaa. Vettä pi…
IkäväVastattu 9 kk

Tuli tuosta uutisten jätehihnasta mieleen

🤔🍎🍖 kun yhden joulun aikana tuli televisiosta Kannelmäen Prisman kassahihna. Yritin katsella silloin olisiko siellä tuttuja naamoja/tuttu naama. Tietysti oli hauska katsoa myös mitä ihmiset ostivat jouluksi. Sama on …
IkäväEi vastauksia

Mulla ei nuo ajastetut toiminnot oikein onnistu

🤔🕚🫖 olin kerrankin ajoissa ehtinyt ajomatkan päässä olevalle konttorillemme. Eikä se olisi haitannut, että olinkin päivän etuajassa. Se harmitti kun toiset saivat tietää asiasta kun soittelin perään ja kysyin missä o…
IkäväEi vastauksia

Nytpä tahdon olla mä

🤔🎇❤ Hyvän Uuden vuoden 2026 toivottaja! Juhlavasti kumisten ainakin alkoi tämä vuosi! Ihan ilmaiseksi parvekkeella katselin hiilihapotettua kivennäisvettäni siemaillen sen pahimman jytinän aikaan.
IkäväVastattu 9 kk

Uutiset ovat täynnä ikäviä asioita

🤔📰👀 huomenna varmaan saamme tietää kuinka monta silmää ym. on mennyt rakettien kanssa. Muutamat ovat jo jättäneet seuraamatta uutisia, kun ne ovat niin masentavia. On niissä kuitenkin mukaviakin juttuja. Niinkuin uut…
IkäväVastattu 9 kk

Sinkkunaisille sopii apuri

🤔🛋💪 joka mukisematta siirtää painavatkin huonekalut (max. 300 kg) sinne mihin pikkurouva haluaa. Se ei myöskään väsy koskaan. Eikä mukise vastaan saati jakele neuvoja huonekalujen paikoista. Näyttää olevan edullinenk…
IkäväVastattu 9 kk

Hyvää arkeen palaamista!

😍🎄🥣 joulu on jälleen kerran lusittu ja arki koittaa. Mulla alkoi tämä päivä ikävästi kun selkä napsahti aamulla sängystä noustessa. Siinä sen näkee, että sängyssä poistuminen on epäterveellistä. Nyt on ollut pakko li…
IkäväVastattu 9 kk

Miten niin suomenkieli vaikeaa?

🤔🥔🐀 siinähän kuitenkin sanat lausutaan niinkuin kirjoitetaan. Muissa kielissä näin ei tapahdu. Kuuntelen juuri joululauluja Vegalta. Siinä haastateltiin vanhaa pappaa, joka oli savustanut itse joulukinkin. Toimittaja…