IkäväVastattu 2 v

Onko tämä nyt sitten se ensi lumi?

😎🌨⛷ vai mistä on kysymys? Ensin lämpö lähentelee kymmentä astetta ja seuraavana hetkenä on lunta toistakymmentä senttiä. Kerkesin jo talvivaatteetkin puhdistaa kesätauolle 🙄 Itse en ole niin arvaamaton, kuin luonto. …
IkäväVastattu 2 v

Laitan kirjautuneena hyvän yön toivotuksen

😋🍿☕ ettei tarvitse niiden lukea, jotka katsovat asiakseen kommentoida ikävästi. Kevään tulo ja päivän pidentyminen saavat mielialan positiiviseksi. Palstalla käynti ei kuulu mielialaa kohentaviin harrastuksiin. Hyvää …
IkäväVastattu 2 v

Pääsiäiseen liittyy moni perinteitä

🥰🐣🌿 yksi on palmusunnuntain virpominen. Tapa on peräisin Karjalasta, josta se on levinnyt ympäri Suomen. Sieltä on peräisin paljon hyvää, niinkuin karjalanpiirakat ja Säkkijärven polkka (iskän synnyinseudulta). Hyvää…
IkäväVastattu 2 v

Herkkuruoista

🤔🐸🍲 kerran erehdyin maistamaan simpukoita. Se kokemus teki minusta epäluuloisen kaikkia vierasmaalaisia herkkuja kohtaan. Tänään joku mainitsi syöneensä sammakonreisiä. Ei kiitos minulle. Onneksi suomalaiset sammakot…
IkäväVastattu 2 v

Pirkka nikseistä

😅🧻☕ luen aina pirkkaniksit pirkka lehdestä. Tällä kertaa siellä oli niksinä ottaa aikakausilehti mukaan pitkille junamatkoille ajanvietteeksi. Aika hyvä, mutta outoa olettaa ettei kukaan keksisi sitä itse. Ja ihmetytt…
IkäväVastattu 2 v

Kuuntelen joskus ruåttinkielisiä

🤔🇸🇪☕ohjelmia että kielitaito jotenkin säilyy. Nyt ykkösellä studio65:ssä jutellaan ruuasta. Ruotsi on kyllä vaikeata. Suomi on siitä helppoa, että täällä sanotaan maalata ja ateria. Ruotsiksi ne on måla ja måltid. Si…
IkäväVastattu 2 v

Uusia tuulia nukkumisongelmiin

😴🥛🛏 lämmin iltamaito tai nukkumaanmenon aikaistaminen eivät olekaan paras tapa lisätä unen pituutta. Paras tapa voikin olla se kun herää aina aamulla samaan aikaan väittää me naiset: https://www.is.fi/menaiset/hyva-f…
IkäväVastattu 2 v

Onpas pimeä päivä!

🥰❤🍫 Just sopiva soffannurkassa lojumiseen ja haaveiluun konvehtien kanssa. Vai mitä? I'm a Believer - The Monkees https://youtu.be/wB9YIsKIEbA
IkäväVastattu 2 v

Adidas tietoliikenne

🤔🥾💊 taitaa olla nyt tehokkain tapa selvittää onko tarvitsemani lääke jo saatavilla. Apteekki.fi sivusto näyttää, että sitä on tullut Suomeen , mutta muuten sivusto jumittaa. Viime viikolla apteekissa sanottiinkin sit…
IkäväVastattu 2 v

Rescue mammalle?

🙄🐶🏡 Olen jumiutunut ruutu.fi:n koiralle koti ohjelmaan. On liikuttavaa, miten koirille löytyy uusi rakastava koti, kun edellisestä kodista joudutaan luovuttamaan syystä tai toisesta. Tuo munkin nössökkä ❤ ties minkäl…
IkäväVastattu 2 v

Hamstraajat jo liikkeellä

🤔⛽🐳 Pumpuilla voi polttoaine loppua maanantaina alkavan 2 viikon lakon takia. Yleensä 20 litraa tankkaavat ottavatkin nyt tankin täyteen. Uskomaton 40 kilon määrä mikromuovia menee valaan kitusiin sen ahmiessa krillej…
IkäväVastattu 2 v

Terveet ihmiset ovat Suomen hyvinvoinnin perusta

🤔🩺💊 Ennalta ehkäisevä terveydenhoito on siksi tärkeää. Neuvolajärjestelmä toimii maillä hyvin, mutta siihen se huolehtiminen loppuukin. Muistan miten kivaalta tuntui, kun raskausaikana minusta yhtäkkiä huolehdittiink…
IkäväVastattu 2 v

Sanotaan että numero 13

🇫🇮🤔👍 on huonon onnen luku. Taikauskoisia varten joissakin jenkkien kerrostaloissa on 13. kerros ja huone 13 jätetty pois. Jotkut ihmiset jopa pelkäävät numeroa 13. Toivottavasti kukaan triskaidekafobiasta kärsivä ei…
IkäväVastattu 2 v

Kalevalanpäivän tietopläjäys!

🇫🇮😢😡 Sipulikyyneleet ovat erilaisia, kuin itkun kyyneleet. Jälkimmäisissä on enemmän proteiineja. Tutkimusten mukaan naisten kyyneleet vähentävät miesten agressioita. Tätä on tutkittu mittaamalla miesten aivoissa ag…
IkäväVastattu 2 v

Mitähän varten käy niin

🤔🌀☕ että kun jotkut keksii kivat nimet jolla erottuvat joukosta niin muutama kilahtaa ja alkaa sotkemaan juttuja. Sama koskee tietysti rekattujakin. Muakin yritetään väittää milloin miksikin. Sen takia kirjoitinkin om…
IkäväEi vastauksia

Kivaa sohjopäivää!

🥰🫶🍫 emojit alkuun, että mun aloitus helpommin erottuu ja turhana pitävät voivat jättää lukematta. Uutiskatsaus: Joitakin kännyköitä voidaan korjata jo itse. Uutinen linkissä https://yle.fi/a/74-20072346 Muistelo: Enn…