RakkausrunotVastattu 18v

Läheisyytesi puhuu

Hetket jolloin sieluni oli luhistuneena etsin osoitetta onneen laaksoa jossa levähtää. Hyväilyjen kuohuvaa merta vapisevalle vartalolleni olla eheänä nainen naisena vankassa sylissäsi. Tulit silloin aistin jokaisen sorm…
RakkausrunotVastattu 18v

Ajan hammas

Olen kasvanut arkisista haavoistani astunut varjoista valoon syli täynnä kaipausta. Odottiko minua aamuissani eilen kukaan muu kuin keikistelevä punarinta kaipasivatko kenenkään kädet sykettä omilleen ? Tiedän ei aika o…
RakkausrunotVastattu 18v

Sinä teet sen kauniimmin

On hetkiä jolloin satuttaa lumenhiljaisuus vastavirran karheat pyörteet ja vuosien varjot silmieni ympärillä syksyisten lehtien kahinakin elämästä raskaiden askelten alla. Vapauta vesi myötävirtaan riko äänettömyys kuis…
RakkausrunotVastattu 18v

Puhutaan hiljaa rakkaudesta

Olet maa jota palvon jalkojeni alla taivaan sini silmissäni ranta minussa jota väreilevä vetesi lämmin hiekkasi hyväilee. Taivut tuulena ihollani sukellat hiusteni hopeaan pisaroin unohdut huulilleni ja uumillani hengit…
RakkausrunotVastattu 18v

Enkelille

Olin kuin itkevä ikääntynyt kaarnainen runko huojuvana alastomalla kalliolla. Nyt olen rakentanut siltaa kasvattanut kipuani irti ja taivas on jälleen auki. Lempeät kädet löysivät ihoni valkeuden elämän varjot ovat väis…
RakkausrunotVastattu 18v

Korvaamaton

Pakkanen, viima ja meren viileät suolatyrskyt sulkivat sieluni huoneet. Vielä hetki sitten hymy syntyi lainehtivista tähkäpäistä mutta sanattomuuden saleissa se hukkui kylmien katseiden alla. Heilimöivän heinäkuun lehdo…
RakkausrunotVastattu 18v

Hiljaisilla poluilla

Tänäkin iltana hiljaiset hongat kurottuvat taivasta kohden kaiut on vaienneet enkä totu tähän irrallisuuteen. Viivyit vartalollani unohduit unieni hiekkaan ja jätit jälkiä iholleni. Tiedän kyllä että aamulla kuparinen a…
RakkausrunotVastattu 18v

Lähtevien laivojen satama

Kun elämä muuttuu haaleaksi puhe tyhjiksi kupliksi ja eläväiset silmät pysähtyy suu mykistyy. Silloin autius on käsin kosketeltavaa siltikin tuntuu että siitä olisi vain silmänräpäys kun polttavat sormenpäät lukivat iho…
RakkausrunotVastattu 18v

Hopeinen tie

Elämäni kuin sateenkaaren kirjo ukkosen Jumalan jylinä myös päivien kultaista kehrää. Suljettuja ja avattuja portteja kyynelten hiljaista kimaraa kun sielu on ollut sanoista tyhjä. Monologini on kirjoitettu. Tiedän suoj…
RakkausrunotVastattu 18v

... olla ihminen

Ota minut ja sieluni lähellesi synnytä hymyn kare kasvoilleni iholleni kosketusten väre. Elämän epäinhimillisyydessä haluaisin kuulla tuudittavan kehtolaulun huuliltasi tuntea virtaavan sisälläni vielä rinnanlämpöisen m…
RakkausrunotVastattu 18v

Pieni, suuri maailmain

En tarvitse elämääni jylhien vuorten kumua en laaksojen laajaa maisemaa minulle riittää nämä vehreät sammaleiset töyräät. Vihreän kullan humina kaislikon salaperäinen kieli ja kivien taskuissa kupliva vallaton vaahto. N…
RakkausrunotVastattu 18v

Se on ihmisen kokoinen

Maalaa purtesi kylkeen ’ broken heart ’ yksinäisen miehen maisemaasi. Ehkä vielä joskus muistat minut turvattomuuden tunteeni vuosisataiset näkymättömät sieluni arvet ja elämää hamuavat käteni. Hetket jolloin varteni va…
RakkausrunotVastattu 18v

Alhosta aalloillesi

Kuinka paljon sanojen säilän leiskuntaa suolaista vuolasta virtaa olenkaan jättänyt eilisiin ? Niin että viimein kauttasi voin antaa tilaa anteeksiantoa itselleni olla enemmän. Sinun rakkautesi mirha ihollani kehojen su…
RakkausrunotVastattu 18v

Love story

Auringon valo näissä suvisissa aamuissa värisevine säteineen ihoillamme on kuin lämmin keltainen maito. Kaksi vierekkäin lepäävää vartaloa ja levottomien sydänten pauhu Sinun ja minun. Virvatulten virkeyttä kuin viljan …
RakkausrunotVastattu 18v

Paikkasi elämässä

Yritän suojella itseäni piilossa kaikkien katseilta uupuneena kun jokainen ruumiinjäseneni tietää paikkansa nyt liiankin hyvin. Ja sieluni näkymättömät haavat Sinua koskemattomina ovat silti minussa olemassa. Kuuletko s…
RakkausrunotVastattu 18v

Mitä jälkeesi jäi

Vain hetki siitä kun olit vielä tässä kädenojennuksen ja tuoksuni päässä ihosi nukasta ihollani. Suljen korvani tuulen ja laineiden itkulta heinäsirkkojen viuluiltakin kaipaavan sydämeni sykähdyksiltä. Silmäni kostuvat …
RakkausrunotVastattu 18v

Eilisestä, huomisesta

Olen siruineni yksin yössä maailma myrskyää ja minun sieluni Sinussa silta luoksesi on pitkä ehkä saavuttamaton. Eilen olin tähtesi kirkkain tänäänkö vain himmennyt taivaanranta ? Vaelsit sydämeeni ja kaikki mihin koski…
RakkausrunotVastattu 18v

autathan minua

kaarnaisessa kyljessä viilto viilto vankassa varressa joka pureutuu ytimeen saakka niin kuin minullakin jokainen sana jolla minua on haavoitettu sieluni syvyyteen sydämeni syrjään arpeutuen tarvitsen Sinut hellimään haa…
RakkausrunotVastattu 18v

... edes tämä yö

Aisteissa, tuoksujen valtakunnassa tunnen ihollani värisevät käsien liikkeet lempeän yöilman ja nälkäisten huulien äänettömän kutsun. Luoja olet luonut hedelmällisyyteni sylin rakkaudella täyttää kyynelteni kehdonkin. M…
RakkausrunotVastattu 18v

Mistä onneni on ...

Minun onnellisuuteni se on Sinusta syntynyttä kesäisen niityn kasteestakin ja usvaisen yön unelmista. Tuoksujen suloisesta harmoniasta nukkaisella nurmipedillä jossa sylissäsi sain olla vain Sinulle, Sinun. Mutta kun yö…