KirjallisuusVastattu 18v

Sitä ei minulla ole

Taitamattomuuttani en rakkaudesta kirjoita mutta kirjoitan yksinäisistä kuutamoöistä jolloin tähdet pyrkivät akkunalle häikäisemään valvovia arkoja silmiäni. Autiosta sylistä siipirikkoudestani ja toimettomien käsieni k…
RakkausrunotVastattu 18v

Ystäväni, rakkaani

Maksan velkaani Sinulle joka olet jakanut elämäni vaikeimmat hetket kuivannut kuivaamatta kyyneleeni kuunnellut kuuntelematta. Ja Sinulle joka aina jaksat lohduttaa vaikka oma elämäsi on kulkenutkin karikolta karikolle.…
RakkausrunotVastattu 18v

Sielu puhuu

Se on ahdistanut minua orjantappuroiden puristuksella asuttanut tuskan taskuihini saanut epätoivossani tempomaan tuntemattomia ovia. Jättänyt jälkensä kyynelin hiljaisiin kiviin ja kuljettuun mantuun yksinäisiin kujiin …
RakkausrunotVastattu 18v

Tyhjyys puhuttelee

Yhteen puristetut hyväilemättömät huulet ja sielu täynnä pyhää vihaa mihin minä itseni puran ? Valotar puhaltaa päivää ravistelee puut ja ruosteiset heinät eloon minuun se ei yllä. Ripottelen ajatukseni paperille jokain…
KirjallisuusVastattu 18v

Älä anna tämän päättyä

Kalliovuorten suojissa delfiinien synnyinseudulla siellä, missä ne tyrskyissä kohtaavat ja lähettävät signaalein lemmenlaulunsa vaahtopäihin. Huipullaan kujertaa kyyhkyt ja pimeimmissä sopukoissaan on perhosten salainen…
RakkausrunotVastattu 18v

My way

Tarvitsisin kuulla korvalehdelläni hipaisevan kuiskauksen tuntea hiuksillani sykähtelevien sormiesi suudelmat ja nähdä silmissäsi pitkän kaipauksen. Katsoa hämäryydessä pitkien ripsiesi varjoja kasvoillasi piirtää avoim…
RakkausrunotVastattu 18v

Sytytä minut

Haluaisin vielä elämään herätä kiihkeään rytmiisi ja valvoa kanssasi sarastukseen kaipauksen painavaa kipua pois. Odotan Sinua minullahan ei ole mitään muuta. Tule ja tunnustele vuosikymmenten kuluttamia kämmenselkiäni …
RakkausrunotVastattu 18v

Pehmein kosketuksin

Ihollani ikävä karheita mutta niin helliä käsiäsi jotka sanojakin enemmän puhuvat ja joiden kosketuksen lämmin muisto polttaa auringon lailla. Vuoksesi jätän eilisen kirjoittamatta sillä Sinun suudelmasi ovat antaneet m…
KirjallisuusVastattu 18v

Kysymyksiä

kuinka paljon minä tuhlasin itseäni uskoin, kuuntelin ja täytin maljaani elämällä olisiko se enää kirjoittamisen arvoista kuinka pelastit minut ja lopulta kuitenkin irrotit otteestasi miksi kaipauksen kipu kirjoittaa yh…
RakkausrunotVastattu 18v

Kirjoitan taas Sinulle

Katso minuun kasvoillani juonteet yli puoli vuosisatainen elämä kapina, alistuminen ja itsetunnon rapistumisen juonteet. Minun pitäisi nyt olla parhaassa iässä naiseudessani mutta miksi en osaa elää ? Auta minua herätä …
RakkausrunotVastattu 18v

Kuultua

Aamu on katkonut yön tummat ja viileät säikeet räväyttänyt taivaan hehkuvaan liekkiin. Vielä on vapaata vettä viimeisten joutsenten levähtää vaikka jo paisuvat jäät. Irtoaako minusta jotain joutsenten noustessa lentoon …
RakkausrunotVastattu 18v

Carpe diem

Kuinka usein suunnittelemme huomenna, huomenna tai minä aion. Kaikesta siitä jonka voisimme tehdä jo tänään juuri nyt. En muista kauanko on huuliesi kosketuksesta enkä tiedä oletko lukenut silmieni surua koskaan. Toivoi…
RakkausrunotVastattu 18v

H-hetki ?

Onko siitä viikko kuukausi vaiko jo vuosi ? En osaa sanoa juuri nyt koska elämä pysäytti vaikka tiedänkin sen jossain sorisevan ulkopuolella minusta. Varmuudella se myös sykkii noiden katsomieni rantatien varrella olevi…
RakkausrunotVastattu 18v

Syvyyksissä

Sarastuksesta syntyy aamu ja hangella väikkyy vielä tähtipöly pakkasen jäiset kynnet pureutuvat paukkuen tammiston kylkiin. Minulla on kylmä ja tämä kaikki on niin todellisen tyhjää Sinua ilman. Kaiken keskellä näen kui…
RakkausrunotVastattu 18v

Ihmeiden tekijälle

Sinä voisit tehdä minut merkitykselliseksi enkä minä kysyisi mitään kuuntelisin vain kunnes olisit rantani kiertänyt. Kyynelistä ahdistuneet silmäni jos vielä kuivaisit kasvaisit pala palalta minuun. Kulkisitko vierellä…
RakkausrunotVastattu 18v

Pyydän, en vaadi

Olen itkenyt hiljaista itkua yössä kirjoittanut ruumiilliset kipuni ja syvimmät sieluni haavat. Jokainen vyön alle isketty virallisen tahon nuijan lyönti on satuttanut enemmän kuin yksikään fyysinen sivallus. Kun kaikki…
RakkausrunotVastattu 18v

Helmiä, helmiä

Helmet kirkkaimmat iloista syntyneet tummat suruista ja kaipauksesta, ihmisen ikävästä silloin kun oma käsi on kaivannut toisen kättä. Kun varjot ovat Sinua lähenpänä syntyy kyynelteni kimaltava helmiketju. Mutta Sinua …
RakkausrunotVastattu 18v

Silmusta

Olin hauras ja eksyksissä elämältä en etsinyt mitään enkä kuullut ihmisen ääntä. Näin vain liikkumattoman veden puhumattomat puut eivätkä nekään nyyhkytyksistäni piitanneet. Odottamatta vesi heräsi eloon puut kuiskivat …
RakkausrunotVastattu 18v

Ihmisen tuhka

Nuuhkaisen pakkasaamua kylmä käy nilkkoihin kiiveten ohimoilleni asti. Jos nyt olisi kesä korvani tavoittaisivat kosken pauhun mutta tänään se hengittää heikosti hyhmäisenä vaahtoamatta. Koko luonto on kietoutunut hämyn…
RakkausrunotVastattu 18v

Tuntematon tie

Luonto ei puhu jäänkylmä hiljaisuus huokaa ja oksistossa värisee orvot lehdet enkä minä ole kukaan noille jykeville vartijoille. Sinulle olisin tuttuakin tutumpi kanssasi voisin vieläkin itkeä ja nauraa. Mutta Kohtalo p…