Voisin kirjoittaa tuhansin sanoin rakkaudesta mutta ei puhun joulukuisen valvotun levottoman yön. Hämärälintujen aikaiset lennot taivaankannen äänettömän repeämisen punaisena levittäytyvän usvan kun aamu löi yölle kättä…
Kuvittelen Sinut Sinut joka et ole todellinen löydän kauttasi itseni tunnistan tarpeeni ihmisenä, naisena ja olet sulattanut sydänjääni. Kuinka minä Sinua kutsun tai soitan kun en tiedä nimeäsi en osoitetta johon lähett…
Ketä minä nyt katson ylöspäin kun he kaikki ovat jo poissa ja puhun vain kumpujen sytytetyille kynttilöille. Kun tapaamme, hengitän syvään joku ailahtaen sisälläni liikahtaa vapisevin sormin luen nimet kullatuin kirjaim…
En halua ajatella enkä kuulla maailmanlopusta mitään koska on liian monta asiaa kesken. Pitää kirjoittaa tämä eletyn elämän sateenkaari kuivata arkilla värisevät kyyneleet. Ja vaikka murheiden mantuni on pidempi kuin nä…
Hiljaisuuden kuva pirtin takkatulen räiskähtely ja odotuksen riutuvat tuokiot kun poskille nousee hehkuva kuume jossa millimetri millimetriltä ennen niin levollinen katse repeää salamoi kasvoilleni. Tiedän että pian jo …
Kaikki se jonka olen yrittänyt sulkea ulkopuolelleni tarraa jatkuvasti minuun kiinni haluaa ottaa ylivallan hallita mieltäni. Samalla tavoin kuin kutsumaton vieras kuokkija soluttautuu kuhisevaan joukkoon salaa, huomaam…
Niin paljon muistan hymyileviä silmiä salaisia katseita joista aina häkellyin. Varpaiden kosketusta rantahiekkaan kun aurinko hyväili minut odottaessani merimiestä rohkeaa aallokon kyntäjää saapuvaksi. Ne olivat rakkaud…
Sinun kätesi ne ovat vielä niin pienet niihin mahtuu juuri ja juuri Titi-nallen tai Rutun pehmoinen tassu. Unipiapusi rytätty kulma joulupipareista tähtönen ja nameista vaahtokarkkinaru. Toisin on nämä mummusi kädet nii…
Miten kirjoittaa rakkaudesta Luojan sumunraskaana aamuna kun luonnossa kaikki on kuollut ja päivä ajaa hitaasti aamun päälle. Kuinka usein olen kuvitellut kaiken unohtuneen mutta takkatulen räiske kekäleiden punainen he…
Kuvittelin joskus ettei se tavoita minua enää mutta huomasin heikkouteni se on jälleen läsnä. Viipyilee huulilla, kirvelee kiirii iholla pehmein mutta silti niin purevin kynsin. Intohimon esikuvana väikkyy vallankumouks…
Talvi kulkee pois niin kuin ohikiitävät hetket mikään ei ole pysyvää et Sinä, en minä ei lehmusten nyt jo nukahtaneet rungot. Ennen kuin päivä on kiertynyt iltaan yön vaiteliaaseen reunaan kirjoita kirjoita nimesi minuu…
Millainen on maailma katsoen korkeuksista tuntematta kipua veden kiirivää liplatusta ihollani sormien puristumista sormiin ? Olla vaienneella sydämellä sydämettä tietää että rakkauskin on ? Luulen tietäväni että tämä ka…
Rakastin joskus poispainuneina suvina jolloin kuiskaukset takertuivat juhannusruusuun ja kiihkeät vartalot painuivat rantahiekkaan. Hiukseni liehuivat tuuleen kasvoillani viipyivät öisin kuunsäteet joilla Sinun sormesi …
Kuljin tänään läpi valkoisen pumpuliniityn ja metsän reunan ruohonkorsiin ja oksistoon oli takertuneina välkkyvät kiteet. Hiljaisuudessa mietin ei elämä ole aina pehmeä ja lämmin kuin linnunmaito se on myös vaiennut rou…
Jätetään muu maailma varastetaan edes yksi päivä vain rakkaudelle. Aloitetaan se nyt kun täyteläinen juustokuu nauraa jonka ohitse tähtivyö viistää ja pimeys puhuu hyrisevän yön. Liu´uta sormiasi maisemaani tunne kuinka…
Tämä on sellainen hetki kun haluan käpertyä itseeni kuunnella sisintäni ja olla kaiken ulkopuolella ymmärrätkö ? Ehkä et mutta jonain päivänä se selkeytyy Sinulle niin toivon. Minussa on niin monta nikamaa kylkiluuta ja…
Vedenharmaa maisema hämärä jossa latvat kurottuvat taivasta kohden taivasta joka odottaa tähtien sukeltamista. Meri on mykkä sen pohja on kuun ja avaruuden väritöntä, kuollutta hiekkaa. Mahdatkohan ymmärtää kuinka tämä …
Aamut ja päivät pusertuvat liian hitaasti eteeni ja ankarat arjet joiden läpi on kuljettava. Odotuksen ovella silmien saarekkeisiin sukeltamista ihon nukalla unenlämpöisten käsien liikettä. Tämä ei ole päättymätön tarin…
Ei se ohimoilleni unohtunut viivähti vain valtaisa varjo, pimeän poika. Näin kuinka malttamattomina jäiset tähdet puhkoivat taivaan ja yön patsaat olivat liikkumatta. Ja minun levottoman sieluni Sirius etsi sopivaa lask…
Niin kanssakulkijat hänet nimesivät ja koko kylä hänet tunsi pienen harmaahapsisen miehen erakon. Hän siisti juoppojen jäljet keräsi pyöräänsä heitellyt pullot ja osti saamillaan rahoilla piimää ja Hampparinväärää. Sätk…