RakkausrunotVastattu 17 v

Unohda fiktiot

Yöllä sormet tekivät työtä kerivät murheita vyyhtiin aamusta jo aavistus kun ohimoilla jyskytti ja luomia painoi hiipivä uni. Sielussa hatarat rakkauden tuulenpesät vartalo raukeana ja väsyneenä huusi mykkänä läheisyytt…

Harhailua

kuuletko kuinka äänekkäästi järvi nukkuu valittaa yli yksinäisen luodon ja hiljentyneiden rantojen poikki näetkö kuinka unelmissani piirsin taivaalle sateenkaaren ja yhden enkelin varistamaan päällemme auringon kultaa t…
RunotVastattu 17 v

Epikriisi

se on muovisten kansien välissä kymmeniä sivuja lausuntoja ja kuvia hakemuksia ja hylkyjä vuodatettuja paperilla käpristyneitä kauan sitten kuivuneita kyyneleitä odotuksia jotka eivät näy piilossa olevia pettymyksiä nii…

Rakkauden monet kasvot

se poreilee vielä naurussa pirskahtelee kuin vasta lasiin kaadettu vichy kiirii iholla pysähtyy odottaville luomille vaikka aika nakertaa vie mennessään sen suurimman hehkun silti läheisyys asuu meissä ja rakkauden kuoh…

Hiljaisuudessa syntynyt

Kuu roikkuu pakastuneista kynsistään vaienneiden luotojen yllä kuurapartainen ikimetsä aavistaa jo liukuvan aamun. Yö on kaiutta poissa haparoin vuoteeni hämärässä ja ikävä pusertuu sylini uumeniin. Se on niin todellist…
RunotVastattu 17 v

silloin kun koskee

voisin kirjoittaa monin kasvoin rakkaudesta kivuista ja pienemmäksi kasvamisesta suolaisista kasvoni kyynelten kastamista hetkistäkin tai uuden elämän synnyttämisestä mutta on ehkä liian paljon aiheita tai liian monia r…

Ihmiseltä ihmiselle

Pitkän repaleisen ajan jälkeen umpeutuneiden haavojen ja arpeutumisten on uudelleen rakentamisen hetki. Tuntuu hyvältä odottaa lumenpuhtaita, hiljaisia aamuja lähestyvää ääntä tuulen kirpeitä haituvia kasvoillemme mutta…
RunotVastattu 17 v

täysin suunnittelematon

olen tässä yhtä paljaana kuin kohdusta ulosvedettynä syntymäni hetkellä mutta paljon, paljon enemmän kokeneena vuosisataisia kyyneleitä vuodattaneena ripirinnan kipujen ja elämäni kanssa kaiken se tuskan, hampaiden kiri…

Hetkinen ...

jatkuva kiire, ei mihinkään ei aikaa elää ja silti pitäisi tapailla hengittävää kevättuuli seurata vilkkaan Pilven Pojan energinen leikki. Huomata aurinko on tänään lähempänä kuin eilen tuntea kasvoilla virkistävä sade …
RunotVastattu 17 v

Lähellä, kaukana kaikki

Ei ole tulevaisuutta on vain nämä valvotut yöt raudanmakuiset päivät nujersit minut – isänmaa. Teit elämästäni tragedian nöyrrytit sivalsit näkymättömin kämmenin kummallekin poskelleni jo moneen kertaan rikottuun sieluu…
RakkausrunotVastattu 15 v

Elämänpuu

Niin monta oksaa joilla on kannetun kivun ääni itkujen kastamien kyynelten jälki ja väsyneiden luomien unet. Odotusten aamut kaipausten hämärät kellon hakkaavat sekunnit ja hirsien satuttava hiljaisuus. Mutta myös ihmis…

On tullut moni, on mennyt moni

hämärä harteillani istun muistellen hetkiä jolloin olin äärettömän onnellinen aikaa jolloin pelkkä katse riitti sanoiksi toisinaan on pakko kääriytyä itseensä lukea sisäiset haavat salvata ne hiljaisuuden suojissa yksin…

Näin oli tarkoitettu

Kyynelten sija on syvällä silmissäni ne ovat kuivuneet jo kipeimmille muistoilleni erojen unettomille öille. Joita ennen asui huulilla helmeilevä nauru ja läsnä oli lohduttavien käsien lämpö. Murtumisen kaiken katoamise…

Niin pienistä murusista

Valvon haalea kuu kasvoillani tähtien sirinä ei kuulu vaikka hiljaisuus halkoo taivaat. Pitkä pimeä odotan taas jotain tapahtuvaksi poreilevaa naurua tai hymyä minuun sulavaa. Unta ja unelmaa uupumusta ja kyyneleitä se …

Pysähdytään

Tässä minä olen ohenevan hämärän sylissä avaan silmäni näkemään varoen niin kuin vastasyntynyt lapsi. On totuteltava hiljaisuuteen valon häikäisyyn kokemaan ja muistamaan olevansa yhä osa tätä kokonaisuutta. Kaapata mie…
RunotVastattu 17 v

Muu vaara

kuka muruseni kokoaa kiinnittää siipeni ne mustat vaikken niitä itse näekään tiedän niiden tummuuden miksi minä olen se hauras heikko ja houkutteleva jää joka houkuttelee uhkarohkeat liikkeelle kokeilemaan kuinka paljon…

Anno Domino

Satojen aamujen yhteenlaskettu summa käännetyt kivet niin usein raudanmaku suussa mutta kun luulin jo kaiken unohtuneen edessäni ilakoikin hymykuopat karskinpehmeä olemuksesi. Hämmentyneenä pidätän hetken hengitystä pal…

Kenties, kenties

Satuttava lumenhiljainen aamu posket hehkuu ja nimeämätön kaipaus herää. Ikävä eläviin ääniin astioiden kilahteluun yllättävään oven narahdukseen hahmoon joka täyttäisi huoneen. Tai kenties lämpimien aaltojen hyväilyihi…

My story

Kirjoitan sanattomasta rakkaudesta sellaisesta joka leijuu kuin tomu yllä näkymättömänä. Tiedät että se on osa ilmaa sitä jota hengität sitä joka ympäröi koskettamatta mutta on osa jokapäiväistä leipää. Kun käperryt vuo…

Joulukortti

Elämä nöyrryn edessäsi kiitän vuosikymmenten iloista koetuista vastoinkäymisistäkin. Ilman niitä en olisi kasvanut jaksanut ponnistella löytää rakkauden syvintä olemusta. On aika hiljentyä kulkea läpi kimaltavan ihmemaa…