Jokin ajoi minut kulkemaan ihmisten askelista ja autojen hurinasta vaiennutta rantatietä. Sen varrella puro solisee elävästi kuin kesällä, ja kosken pauhu synnyttää talvella hyhmäisen vaimeaa liplatusta laituriin. Mutta…
Tämän kylän nimessä vihainen sointi, silti se on lempeämpi muita jotka vielä muistan kulkeneeni. Et ole kokenut tätä rauhaa ja tyyneyttä täällä asuvaa, et kosken pauhua kuullut tai kaislikon suloista hyrinää. Et kokenut…
Olen odottanut ja odottanut kulkenut lattiaan näkymättömän polun, ikkunasta ikkunaan kulkien levottomin sydämin. Jokainen lehdetön ja alaston pihapuu jonka näen, hytisee odottaen valkoista harsoa peitokseen. Mutta minun…
Umpilampi, Impi Lempi Umpilampi ja tiedä en miks tuon nimen sain. Enää en impi oo lain kas kun sen yhden kerran sain, ja aineistasi alkunsa sai lapsi niin jäi impeys ja poikuuteskin, oi. Daisarit sai käytön uuden kun im…
Palattuasi meriltä toivoin niin paljon muuttuneen, että olisit rakentanut linnan minun asua olisit ollut turvamuuri se suojakseni tehty. Mutta Sinä menit merillesi takaisin joiden saarilla seireenit laulavat, ja majakka…
Halusin uusiutua jättää pimeyden, elämäni ahtauden. Kuulit toiveeni saatoit minua käteni kädessäsi aurinkoon, vuorelle lohdulliselle. Jonka ihon ääneen puhumaton kieli on aina astujalleen tuntematon ja jonka juurelta ok…
Eniten minua satuttavat lähtösi sulkemasi oven naksahdus, joka on kuin jääpuikon lävistys povellani. Askeleidesi äänten vaiettua jäljellä vain tyhjä hiljaisuus, ja takasta kuvastuvat revontulet ahdistavat kyyneleitäni. …
Kaikki se mikä minua lähinnä on, maa routaantunut jalkojeni alla ympärillä alastomina kaartuvat mykät raidat ja männyt ovat sisäisen autiuteni summa. Huomaan ruosteenpunaisella niityllä kopeana käyvän joutsenparin, ikui…
Kuuntele rakkaani Myrskytuuli, nuotion olen sytyttänyt hohtavia hiekanjyväsiä polullesi ripottanut Sinun luokseni löytääksesi matkalla läpi salaisten metsien. Lepää matkallasi äärellä pyhien vetten, juo janoosi rauhoitt…
Pelkojeni pimeissä huoneissa kuvitellut kuiskaukset särkevät korviani, yön äänet muuttuneet uhkaaviksi joita minä alastomuudessani pelkään. Älä pyydä minua nyt itseäsi unohtamaan, vaan palaa lyhdyiksi huoneisiini antama…
En tiedä, monessako satamassa ankkuroidessasi olet jättänyt käsiesi tatuoinnit ostettuihin syleihin. Kuinka moneen niistä olet piiloutunut öiksi, kaipaukseni unohtaaksesi. Mutta kulje yhä meriesi teitä, seuraavien satam…
Kahden aikuisen kohtaaminen, edessä kypsän iän liitto. Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä, ja lähisukulaisten todistaessa sanotte toisillenne TAHDON. Pekka, pujotat Eeva-Liisan nimettömään kultaisen sormuksen rakkau…
Pidän kaarituetuista rintaliiveistä, kohottavat sillai mukavasti ei sitten mitään problematiikkaa. Haluaisin verhota itseni pitsisiin pikkumustiin, mutta, mutta ... Ne tahtovat olla hintaluokaltaan kukkarolleni liiankin…
Olet tulivuori, minä rinteittesi polttava laava mutta useammin halusin ärjyntäsi kuulla, kulkea pintasi jokaisen poimun. En silti alistu kerjäämään rakkauttasi, anomaan sitä loputtomasti. Olet sammuksissa, enkä voi asua…
Aavistatko, montako arvistani Sinusta muistona minussa asuu ? Lehtesi takana julkesit nauraa käsittämättä, että paluuta entiseen jälleennäkemisen riemua et kokisi. Olin Sinulle kuollut, unohdettu menneisyys ja minä elin…
Kuljen kosken yläjuoksua, kiveltä kivelle ja huomaan raitarunkojen kyynelehdinnän. Tämä syksyinen hetki satuttaa. Kaipaukseni olen istuttanut kurkiauran kauaksi kantaa, itse sen unohtaakseni. Niin paljon on muuttunut ei…
Katson laiturilla meripihkatulien lepattaviin liekkeihin ja toivon että olisin ollut liekkisi sydän. Vakuuttelujesi meressä laivani haaksirikkoutui, jäljellä rannalle ajautuneet rakkauteni sirpaleet. Rikkinäinen kompass…
Syntini 1. Liikakiloni Ah - minä suklaan himoon niin heikko 2. Savukkeet Aivan liian usein imen tuota tappavaa käärylettä nauttien ja toisinaan myös vähemmän nauttien vain totuttu tapa. 3. Viini Huulilleni nostan ehkä m…
Tiedätkö, Sinussa on jotakin erikoista. Et Sinä viikingistä käy, sellainen karisma puuttuu. Mutta hopeoitu charmisi ja viettelijä Sinussa, kun katseesikin jo saa polveni oudosti notkahtelemaan. Saat veren kasvoiltani pa…
Auringon laskiessa, satoi viimeinen kesäsade. Muuttolinnut vielä sähkölangoilla jättämässä jäähyväisiä tälle syksyn kultaamalle maalle. Ja minä hämyisin käsin rukoilin, ettet lähtisi niin kuin ne. Vaan että levottomuude…