RakkausrunotVastattu 19v

Tällaista mietin

Sitten kun minä olen vanha, tiedän ettei minusta ole enää kirjoittamaan koukistunein ja särkevin sormin. Jos Sinä näet minua paremmin ja jos muuten vain suinkin voit, kirjoittaisitko puolestani jos hitaasti luettelisin …
RakkausrunotVastattu 19v

En halua todellisuuteen

Haluaisin palata Sinuun enemmän kuin aavistaa saatat, avata portit ruostunein lukoin lukitut. Kun sanat tykyttävät huulilla, ja vaienneena olen itseni vanki sydämeni tuskasta rikki. Uneni on vapaa, siinä Sinun kaipaava …
RakkausrunotVastattu 19v

En ole unohtanut

Ikkuna avoimena kuulen, kuinka viimeiset vaahteran lehdet varisevat kahisten maan viileälle sydämelle. Jälleen tämä uneton yö, jonka hiljaisuuden rikkoo haukan viiltävä huuto. Puut mykkinä, lähes alastomina jo taipuvat …
RakkausrunotVastattu 19v

Tiedä tämä

En pysty laskemaan kyyneleideni määrää niitä jotka ovat kastelleet nämä kylmät ja aistittomat näppäimet. Monet vieraat ovat viestini ruudulta lukeneet, ja kadulla tuntemattomat ohi kulkeneet toiset pysähtyneet. Kuinka v…
RakkausrunotVastattu 19v

Kykenemätön

En voi astua enää tätä maata jota ennen jalkojesi alla palvoin. Minä tarvitsen sen taivaan ja ne tähdet, jotka viitoittivat polun ennen meidän kulkea. Tänään taivaani peittävät pilvet tähtiä en näe. Silti haluaisin tans…
RakkausrunotVastattu 19v

Hiljaisuuden suojissa

Kaupungissa ikkunoiden alla soljuu autojen loputon virta. Yksinäisyyteni kujalla en enää muista milta rakkaus maistuu. En myöskään kosketuksen suloista huumaa. Rinnoillani eivät enää viivy lapsen pehmeä huulet, eivätkä …
RakkausrunotVastattu 19v

Kauniimpi valokuvaa

Valokuvaa kauniimpi kuutamossa koski ja silta, kun kuohut muistavat enää kuplansa ja kevään ärjyntä on vaimennut solinaksi pyörteet kätkeytyneenä kivien taskuihin. Kuuletko syksyn riitteen askelten alla rannan raidikon …
RakkausrunotVastattu 19v

Ilman Sinua

Olen elänyt Sinusta ja Sinua paitsi. Sanoilla olet minua kivittänyt et tuntenut tuskaani, et kuullut satoja itkujani etkä laskenut murtumisteni määrää. Liekin hiipuessa, silmin kyyneltyvin olen kulkenut tämän polun. Mut…
RakkausrunotVastattu 19v

Kuuman kesän muisto

Rakkaani muistatko vielä sen kesäyön ja sen kiihkon, kuinka sulauduimme yhdeksi rannan vielä niin lämpimällä hiekalla ja kosteiden ihojemme värisevän laulun. Ja kuinka syys hiipi kuin varkain, sytyttämään kylmät tähdet …
RakkausrunotVastattu 19v

Taistelu merellä

Epätoivoisesti luovin karikkoisilla vesillä sammuneiden majakoiden reiteillä. Uuvuin myrskyjen raivoon, viimein huutoni kuulit. Ohjasit purteni, kaipaavien käsien polttavien huulien satamaan.
RakkausrunotVastattu 19v

Unta ?

Ahtaita kylmiä loukkoja vaelsin, nihkeät seitit takertuivat kasvoilleni. Tunsin selässäni pistävät katseet, tuhatjalkaiset ihollani jotka kiiruhtivat hiusteni juuriin. Saavutin valon kultaisen kehän, jonka sisällä kehdo…
RakkausrunotVastattu 19v

Unohduksen yö

Suloisten kuiskausten yöhön mahtuu vain kaksi ja tunteiden meri. Kauan ovat silmäni kastuneet kaipauksen kyynelistä mutta tänään, tänään ne kostuvat sylisi lämmöstä. Olen vajonnut seesteiseen katseeseesi, taintunut kosk…
RakkausrunotVastattu 19v

Kaikessa soi syys

Taivas kuin tulta, aamurauha. Kuuletko askeleitteni äänen yönviileiden ruohojen sokerikuorrutuksessa, näetkö pakkasen kultaamat lehdet puissa kuiskaako sinulle kaislikko hyrisevän laulun ? Täällä riisun murheeni, piirrä…
RakkausrunotVastattu 19v

Kaikkoavaa

Mykkiä katseita nöyrien käsien kosketusta, särkyneiden unelmien sirpaleita. Eilen. Äänesi raukeus hiustesi uni ja tuoksu, autuas sylisi turva. Tänään. Ohimolla yhä polttaa viimeisen suudelmasi viileä hehku, miks´ haipuu…
RakkausrunotVastattu 19v

Hiljaisin hiljaisuus

Haluaisin pysäyttää ajan päivien lyhetessä, kun kosken ärjyntä yltyy ja tummuvat rannat täyttää kylmän väreilevä usva. Kurkiaura etenee, vaeltajien vapaa tavattoman pitkä matka alkaa. Sydän vaeltaa, etsii emmekä mekään …
RakkausrunotVastattu 19v

Aatuutilullaa

Pulleat pienet ja somat kätesi lapsonen, niin olivat ammoin omat kun oli mummusi taaperoinen. Hehkuvat poskesi helisee nauru. Ei sorise vielä ärrä älläksi väkisin vaihtuu ” poikakaverissa ” Aaro särähtämättä älläkin ÄRR…
RakkausrunotVastattu 19v

Saanko anteeksi ?

Laivani myrskyssä ruoritta, niin kuin itsekin uupuneena harhailusta. Viimeinkin satamassa, huomassasi. Anna anteeksi orpouteni hajallinen rikottu minäni, matka on ollut pitkä. Elämä, minä tulen.
RakkausrunotVastattu 19v

Tuntematon sinä

Sinua on joskus vaikea ymmärtää ainakin toisinaan lukea kirjaasi tuntemattomilla aakkosilla kirjoitettua. Löytää kätköä johon piiloudut. Ja kuitenkin tapasimmehan juuri äsken. Revimme kuvamme toinen toistemme edessä, ko…
RakkausrunotVastattu 19v

Tyhjä huone

Uupuneena kuljen satamaan, jylisee pauhaa. Katson punaiseen sulavaan horisonttiin, joka hitaasti hiipuu merten taa. Tyrskyjen suolaiset suudelmat kasvoillani käy viiltäen kaipauksen kipu ylitsein. Ajatuksien kädet kurot…
RakkausrunotVastattu 19v

Syysmelankoliaa

Syksy elämän neljäs vuodenaika korjataan talteen lyhteet, ne muistoistakin kertyneet. Kun elon ehtoo jo häämöttää ja edessä on hetki jolloin sormemme yhteen lomittuneet, kirpoavat raueten toisistaan vaiennein huulin sil…