KirjallisuusVastattu 17v

Herääminen

Eiliset ovat jotenkin tässä tunteiden lapsenkehto lämmin ailahdus kun se kaikki oli vastasyntynyttä. Ei käteni kylmenneet eivätkä silmäni sokeutuneet mutta siltikin minusta tuli sisäisesti rampa. Nyt kuuntelen syvää hen…
RakkausrunotVastattu 17v

Adam, Adam

Mies Sinulle huikeaa hetkisen hurmaa uuden elämänaiheen luovuttamista naiselle, naiseen. Et tiedä miltä se kantajasta tuntuu keskellä arkisten astioiden kilinää kuinka uusi elämä kasvaa, sykkii. Ja vaikka syntymisen kip…
RakkausrunotVastattu 17v

Korpimailta valoon

Kuinka lähellä onkaan eilinen karvaan maljan maku huulillani yöt jotka asuttivat minut. Kyynelten piiska kasvoilla sielussani nimeämätöntä odotusta. Viimein löysin palan elämän leipää tuoksuvia maistuvia muruja kämmenel…
RakkausrunotVastattu 17v

Welcome ...

Kaamosyö yö joka kehräsi kuun pimeys puhui puut ja maan. Murenevia mykkiä hetkiä yksin viipyvien katseiden kaipausta lumenhiljaisuutta. Hyvästi yön tähtipöly hyvästi pisaroiden lempeä laulu tervetuloa aamu auringon leik…
KirjallisuusVastattu 17v

Pudotus

Kiskokaa helvettiin kaikki repaleiset kuvitelmani ennen routaa ennen kuin lumi sataa maahan ja tähdet ovat sinistä jäätä. Koskekaa kasvojani nipistäkää niin että tiedän saavuttaneeni lakipisteen utopistisille unelmille.…
RakkausrunotVastattu 17v

Kipu ja rakkaus paperilla

Liiaksi haaksirikkoutumisia majakattomilla merillä suolaisten pärskeiden armoille ajautumista joista jokainen päätyi kuitenkin lopulta kotiin. Pelokkain vapisevin sormin kirjoitin hiertymät ihollani sieluni särkevät haa…
RakkausrunotVastattu 17v

En koskaan ...

en milloinkaan tule sanomaan hyvästejä Sinulle en jättämään kivipuutarhaasi en ärjyvän vuosi voimaa. En silloinkaan kun olen tällä galaksilla toisille enää vain muistojen kultaa silloinkin korkeuksissa sakarallani vielä…
RakkausrunotVastattu 17v

Et Sinä tiedä

jos kirjoittaisin runon kaikesta kokemastani elämässä olisi se loputon jana kirveleviä sanoja rakkaudesta kärsimyksistä ja ruumiin kivuista et haluaisi lukea niitä kuitenkaan peittäisit silmäsi tai katsoisit ohitseni ku…
RakkausrunotVastattu 17v

Sydän tietää, tuntee

Muistojen kudoksissa päivien ja vuosieni kimallus iholla sormien laulu läpi kyynelten silmien arkuus korkeiden kipujen kynnyksistä. Tarvitsin sen kaiken saavuttaakseni rauhan kaipauksenikin löytääkseni ihmisen ikävän. M…
RakkausrunotVastattu 17v

Missä kotini on ?

Kuinka sokea voikaan näkevä ihminen olla ja kuinka paljon enemmän näkee sielullaan hän jonka silmät ovat sokeutuneet. Miten en saattanut kuulla mikseivät korvani tunnistaneet erilaista väritöntä ääntä ? Minussa oli soke…
RakkausrunotVastattu 18v

Kulukuohje

Jo Sää olep päättänny tullam mun lua tuu illalla ja kule naveta seinusta mut äläp pelkkkä ei siält tuoksahra enää. Ohita sit puusse ja koputak kolmast kop pääse mun ovelle se on niist kolmest se jos omp punane verrarink…
RakkausrunotVastattu 18v

Rakas päiväkirjani

Hiivatti soikoon kuinka yhäkin tahtoisin ympärilleni elämän äänten kohinan käsin kosketeltavat hetket silmistäni puristuvan kyyneleet jotka syntyisivät odotuksen riemun täyttymisestä. Unenlämpimälle iholleni väreet kaks…
KirjallisuusVastattu 18v

Kun maailma pysähtyi

Taivaan Isä missä olit silloin kun musta enkeli laskeutui niitti vasta orastavaa viljaa katkaisi heiltä huomisen toiveet ? Kun viattomien silmäparien kipinä ja toivo sammui sisältä kipeytynyt maailmaa ja ihmistä vihaava…

Kipu, kipu, kipu

Koskee, koskee kylkiluihin asti se puristaa sohaisu sisimpään joka laski ohimoilleni varjot. Kuka lienetkään irrallisena lähetän hätäsanoman silmillesi vaikka olenkin Sinulle vain kuva tuntematon hahmo. Olen avoin mutta…
RakkausrunotVastattu 18v

Suuri, pieni ihminen

Se on aina ollut niin että syksyisin linnut muuttaa ruoste lankeaa ruohonkorsiin ja hämärä laskee aikaisin. Haikeudessa herää kaikki kauniit muistot lapsuudesta kukkaseppelet lettipäillä käpylehmien haat ja solisevan pu…
RakkausrunotVastattu 18v

Valitut

Huulilla uinuvat sanat vain mykkää äänetöntä liikehdintää. Katson taivasta tumman kupolin samettista pintaa jonka alle on piiloutunut illan hämyisä reuna. Kuka kuulisi huokaukseni kun tuuli hyväilee ja taivaan itku huuh…
RakkausrunotVastattu 18v

Se oli joku muu

En se minä ollut joka kynsi toisen haavoja auki sai kyynelet kohoamaan silmiin ja nostamaan henkiset aseet. Käänsin toisen poskeni jo toistahan oli jo lyöty ja vaikka oma taakkani painoi en tehnyt siitä numeroa. Katson …
RakkausrunotVastattu 18v

Haavoitettu

Kukaan muu ei nähnyt sitä samanlaisin silmin huuruista lasista rakkautta. Eikä kenenkään sydän tuntenut samaa tuskaa itkenyt mereksi asti niin kuin minun silmäni – kauan. Tuli turtumus tunsin melkein vihaa ja kun kuulin…
RakkausrunotVastattu 18v

otteita pöhkön päiväkirjasta

aamul kom olin kamalam rähjäne miätin et olispa ny joku joka rakastas mussa nin kaikkee nin kum mää miätin jo eilenki kom hörpim kaffetta eikä kukaa vastapäätä eres kulmain alta oh kattomas ja illal olis kamalam kiva ku…
RakkausrunotVastattu 18v

... rakkauden jano

Olin vain jokaisella hengenvedollani odotin että saapuisi joku murtaisi palan leivästään ravitsisi ja laskisi leilin huulilleni. Mutta ei itse päiväni täytin piirsin ajatuksilleni linnunradan kämmeneni ne täytin kullall…