RakkausrunotVastattu 18v

Niin monin tavoin

Jos olet nälkäinen murran leivästäni Sinulle osan janossasi lasken leilin huulillesi. Jos väriset vilusta peitän Sinut saalein ja taljoin. Olet sekoitus lohtua sielun parantajaa ja rakastajaa mutta jokin osa Sinua ei ku…
RakkausrunotVastattu 18v

Että tietäisit ...

Anna minun olla tänään nainen katko kasvoiltani surujen säikeet vuodata kanssani vuosisataisten itkujen aiheet. Että aamun autereessa huokaisit hiuksiini rauhan hyväilisit, hyväilisit elämänmittaisen intohimon minuun. V…
RakkausrunotVastattu 18v

Mittumaari

Metsäorvokkien silmät sulkeutuu pisaroivan kasteen alle koski ja jokainen vaiennut rantakivi tunnistaa Sinut ja minut. Pähkinäpuun alla Sinä seppelöit hiusteni hopean valkeassa mittumaarin yöttömässä yössä. Koko galaksi…
RakkausrunotVastattu 18v

Vastaus on Sinulla

Eilen oli vesi tummaa tunsin kyllä tuulen taivaan viileät helmet kasvoillain mutta huulet ne eivät taipuneet hymyyn. Odotin saapumistasi sitä että ottaisit osan taakasta harteideni painosta pois. Avaisit sylisi tulen mi…
RakkausrunotVastattu 18v

Sinä vain

En ole nähnyt hänen itkevän milloinkaan mutta tiedän että hänen silmiensä piilossa asuu mykkien murheiden mantu. Kaipaus kokeneiden käsiensä kalliolla. Ja minun sydämeni epävakainen rytmitys seilaa hänessä onnellinen, o…
RakkausrunotVastattu 18v

Vähän on paljon

Olen taipunut murheideni edessä luovuttanut kyyneleni tuulien viedä ja lehvistön huojunta se valvoi orvon minäni askellusta. Kaipaukseni se on enemmän paljon, paljon enemmän kuin utuisen ulapan äärettömyys. Ylitä vuoret…
RakkausrunotVastattu 18v

Tiedä haluni

En ymmärtänyt taakkaani painoa ennen kuin vuoret oli siirretty edestäni ja raskaimpina roikkuvat pilvet ajettu yltäni avaruuksiin. Hipaistu janoisten huulieni kaarta ikävästäni itketty puolta saatettu väsynyt utuisiin u…
RakkausrunotVastattu 18v

Maailmasi maailmaani ...

Kirjoitan janan elämää nuoruuteni jolloin poskeni hehkuivat kuin syksyn karpalot. Silmäni säihkyivät ja puhe se helisi kuin vaskikello mutta elämä muuttuu. Pilvet jo painavat silti odotan iholleni aamun kehrää kuumaa ky…
RakkausrunotVastattu 18v

Palamaton

Poskillaan punaisten pilvien purppura hiuksillaan kevään hiukkasia ilmavaa, leijuvaa kultaa. Mutta mitä onkaan surullisten silmiensä syvyydessä läikkyvä kaipauksen virta huulilla häivähdys katkeruutta. Hän elää katveess…
RakkausrunotVastattu 18v

Olenko riittämätön ?

Kaiken keskellä ravitsematon sielu ja sydämeni aristelee päivää ja yötä oksiston onttoa kalsketta nurkkiin. Käki kukkui kolmasti kolmen toteutumattoman toiveeni verran mutta kirsikoiden kukkahuntuun laskeutui lohdullist…
RakkausrunotVastattu 18v

Vaienneen toiveet

Laulakaa laupeuden linnut visertäkää sieluni surut ilmojen halki nukkukaa nukkukaa unohdukseni yöhön. Herättäkää haluni aamuun ja auttakaa avaamaan uudet ukset elämään ja jos vielä yhtä toivon rakkauden rantojen hiekkaa…
RakkausrunotVastattu 18v

Onko oikea aika ?

Pidin käsieni kourussa hiekkaa valutin sen hiljaa jyvä jyvältä meren ohimolle laineiden ja kyynelteni huuhdottavaksi. Kaikki kuin kuluneiden vuosien virtaa joina unohdin olla nainen ja elää. Sinun kanssasi maljani hehku…
RakkausrunotVastattu 18v

Kun rakkaus kuolee ...

koko metsikkö kerää varjonsa pääni päälle jokaista kavahdan pelkään. Ei ole lehvät lempeitä ja tuulien tuima syli lyö näkymättömiä haavoja kasvoilleni. Missä on kesän hehku silmieni entinen loiste onnettomien käsieni ko…
RakkausrunotVastattu 18v

Kuilun partaalta taivaisiin

Kun seurana on vain hiljaisuus alaston hyvän julkisivun ylläpitämä maailma mitä eniten silloin sieluni halaa ? Läsnäoloa pulppuavaa elämän virtaa suonien sykettä hänen suoniaan vasten. Mutta hän saapuu ja laskee myrttis…
RakkausrunotVastattu 18v

Ikuisesti Sinun

Tiedäthän Sinä kyynelistä huuhtoutuneiden arkojen silmieni säryn ahavoituneiden huulieni ja vapisevan vartaloni halun. Muukalaisen katseessa kohtaan Sinun kasvojesi kaipauksen meren kuohuissa tunnen intohimosi ihollain.…
RakkausrunotVastattu 18v

Kuinka paljon rakkautta ?

Mietin suuria ajattelijoita Sokrate, Aristoteles ja sitä kuinka paljon he maailman historiaan ovat jättäneetkään lauseitaan elämään. Entä minä sitten ? Mitä minusta lopulta jää vain tuhkaa ja tomua haipuvaa ei mitään me…
RakkausrunotVastattu 18v

Lohduttoman laulu

Kuutamoiset kaarisillat kahden toistaan haluavan vartalon välinen väreilevä kostea kiihko. Hän oli kaukana ja lähellä kuitenkin minua osa. Hän kosketti koskettamatta vapautti häkistä hauraan mutta mitä on rikkaus ja köy…
RakkausrunotVastattu 18v

Lohdutuksen laulu

Hetkinä jolloin kipu lyö vahvimmin ohimoille se herää ikävä valkoiseen hietarantaan jossa oli niin helppoa unohtua maininkien maagiseen lauluun katsoa sylissäsi suolaisten laineiden lieskamerta ja himmenevää sateenkaart…
RakkausrunotVastattu 18v

Uniikki, särkyvää

Minulla on vain yksi sydän lupaathan hoitaa sitä hellien niin kuin hoivaisit lintua pientä siipiä silittäisit ja auttaisit avutonta lentoon. Sillä tämä sydän ja sielu on kipeydessään kantanut kauas kauaksi menneestä vie…
RakkausrunotVastattu 18v

Melankoliasta räiskyvään etydiin

Malttamaton sydämeni säröinen sieluni ja kaulasuonillani viileä kaipauksen karpalonauha. Kaikki minussa nyyhkytysteni läpi huutaa jykevää lämmintä kättä tarttumaan omaani silittämään sileiksi murheideni särmät. Minä sii…