MWP oli lämpimämpi

Sähköteurastaja

4

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Miksi sinulla sähkötrolli ei ole mitään muuta elämää kuin toistella samoja hörhöilyjä loputtomasti?

      Niinsanotusta "keskiajan lämpimästä kaudesta" on väitelty tällä palstalla jo satoja kertoja, esimerkiksi noissa ketjuissa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9447604
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9422001
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9421353
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9414667
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9414275
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9343041
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9333686
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9332684
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9314576
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9264435
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9256850
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9233970
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9179980
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9164586
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9164560
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9164445
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9164214
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9132163
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9103288
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9099738
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8944972
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8937780
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8930952
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8926409
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8913358
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8887322
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8833398
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8833030
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8826633
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8808740
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8789444
      Jne... Jne... Jne... Jne... Jne...

      Yhteenveto: Denialistit väittävät globaalin ilmaston olleen noin 1000 vuotta sitten yhtä lämmin tai jopa lämpimämpi kuin nykyään. Tiede kertoo kuitenkin aivan päinvastaista, eli että kyseinen lämmin kausi oli vain paikallinen ilmiö pienessä osassa maailmaa.

      http://ilmatieteenlaitos.fi/abc/index.html?N=272#272
      "Keskiajan lämpökausi oli ilmastollisesti lämmin kausi Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa suunnilleen 100 vuotta vuoden 1000 molemmin puolin. Grönlannissa lämpökausi alkoi jo ilmeisesti 600-luvulla. Suomessa Keskiajan lämpökausi ajoitetaan aikavälille 980 - 1250 j.Kr. Talvet olivat silloin erityisen lauhoja ja lumettomia Keski-Suomessa. Keskiajan lämpökausi ei kuitenkaan ole ollut maapallon laajuinen, vaan enemmän paikallinen ilmiö. Norjassa viljakasveja kasvatettiin huomattavasti pohjoisempana kuin nykyään. Islanti ja Grönlanti asutettiin Keskiajan lämpökaudella."

      http://en.wikipedia.org/wiki/Medieval_Warm_Period
      "The Medieval Warm Period (MWP) or Medieval Climate Optimum was a time of warm climate in the North Atlantic region"

      http://en.wikipedia.org/wiki/File:2000_Year_Temperature_Comparison.png
      "Northern hemisphere temperature reconstructions for the past 2,000 years"

      http://www.skepticalscience.com/Was-there-a-Medieval-Warm-Period.html

      http://www.realclimate.org/images/ipcc_6_1_large.jpg

    • Hiilinielu

      Tätä on alarmistien vaikea niellä yskimättä. Totuus paljastuu vähitellen, mutta väistämättä, eikä siinä paljoa yskiminen auta!

      • Hiilinielu

        Tämä ylös, ettei totuus unohtuisi!


    • Sähköteurastaja

      Ennätyspitkä linkkiripulointi jönsiltä.
      Kertoo että osui maalin, ja vielä keskelle kymppiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe