Jatkuvasti täällä tehdään avauksia vedystä sähköautojen puolelle rikkoen keskustelualueen sääntöjä. Facebook "vety" ryhmä paljastaa että vedystä ei olla kiinostuneita. Jäseniä noin 1100 ja kasvu jäänyt paikoilleen jurnaamaan ja samoin itse keskustelu vedystä on aivan olematonta kun kukaan ei oikein edes aidosti vaivaudu kysymään vedystä mitään. Vain mainostetaan uusia vetyuutisia, mutta niiden sisältö ei herätä aitoa keskustelua.... koska se ei kiinnosta. Vain muutama kymmenen käyttäjää siellä viitsii pitää ryhmää elossa vetyuutisilla, mutta muuten on ihan kuollutta. Ilmeisesti omalla nimellä ei uskalleta keuhkota vedystä, mutta täällä suomi24 propagandaa halutaan tehdä uskoen että nuorisoon uppoaa vetytekniikka ilman epäilyksiä? Täälläkin vain muutama henkilö ammattimaisesti keuhkoaa vetytekniikasta ammattimaisesti, joten heillä on varmasti omat edut siinä kyseessä.
https://www.facebook.com/groups/vetyh
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
Vetytekniikka ei kiinnosta juuri ketään.
284
3573
Vastaukset
- Anonyymi
Ja tähän se vedystä hypettäminen perustuu ja pitää saada suuret massat mukaan kun on omat sijoitukset kyseessä.
https://www.facebook.com/groups/vetyh/posts/1686250015079005/- Anonyymi
"Ja tähän se vedystä hypettäminen perustuu ja pitää saada suuret massat mukaan kun on omat sijoitukset kyseessä."
Ja tuollaista mielikuvittelee ilmeisestikin suoraan tai epäsuorasti (pappa betaalar) Kempower-sidonnainen palstan iki-foldaaja ... hurjasti on vuosista toisiin älyllisesti epärehellistä propagandisti-intoa pelkäksi EV-autoista kiinnostuneeksi. Vai onko iskä Tesla-kauppias.
Mutta ole huoleti, ei s24:n komentoinnit ja uutisoinnit muuta vetytalouden kehitystä suuntaan tai toiseen, pappa betaalar viikkorahasi eivät ole uhattuina, hengitä ihan vain rauhassa ;-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja tähän se vedystä hypettäminen perustuu ja pitää saada suuret massat mukaan kun on omat sijoitukset kyseessä."
Ja tuollaista mielikuvittelee ilmeisestikin suoraan tai epäsuorasti (pappa betaalar) Kempower-sidonnainen palstan iki-foldaaja ... hurjasti on vuosista toisiin älyllisesti epärehellistä propagandisti-intoa pelkäksi EV-autoista kiinnostuneeksi. Vai onko iskä Tesla-kauppias.
Mutta ole huoleti, ei s24:n komentoinnit ja uutisoinnit muuta vetytalouden kehitystä suuntaan tai toiseen, pappa betaalar viikkorahasi eivät ole uhattuina, hengitä ihan vain rauhassa ;-)Jotain vetytaloutta varmaankin tulee, mutta vetyhenkilöautot jää tulematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain vetytaloutta varmaankin tulee, mutta vetyhenkilöautot jää tulematta.
Vetyä ei tulla näkemään kuluttajamallisten autojen käyttövoimana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyä ei tulla näkemään kuluttajamallisten autojen käyttövoimana.
Ei tietenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyä ei tulla näkemään kuluttajamallisten autojen käyttövoimana.
No ei varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei varmasti.
Sähköauto täälläkin kiinnostaa, vetypommit taas ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto täälläkin kiinnostaa, vetypommit taas ei.
Näin se menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja tähän se vedystä hypettäminen perustuu ja pitää saada suuret massat mukaan kun on omat sijoitukset kyseessä."
Ja tuollaista mielikuvittelee ilmeisestikin suoraan tai epäsuorasti (pappa betaalar) Kempower-sidonnainen palstan iki-foldaaja ... hurjasti on vuosista toisiin älyllisesti epärehellistä propagandisti-intoa pelkäksi EV-autoista kiinnostuneeksi. Vai onko iskä Tesla-kauppias.
Mutta ole huoleti, ei s24:n komentoinnit ja uutisoinnit muuta vetytalouden kehitystä suuntaan tai toiseen, pappa betaalar viikkorahasi eivät ole uhattuina, hengitä ihan vain rauhassa ;-)Eiköhän ne vetyautoilijat nimenomaan ole niitä "pappa betalar" kun maksaa 70 000 - 90 000e ihan perus vetyauto. Harvalla kun on sellaiset tulot että omilla tuloilla niitä ostetaan.
- Anonyymi
Kun selaa alaspäin vety facea niin ne artikkelit missä on kommentteja, niin kovin lyhyitä ja mitään sanomattomia sanomaltaan eikä niistä juurikaan opi mitään uutta. Aito keskustelu loistaa poissaolollaan kun vertaa muihin autoihin liittyviin facebook ryhmiin. Ihankuin vedystä keskustelua jotenkin hävettäisiin? Tai sitten nimenomaan itse vetytekniikka ei kiinnosta vaan vain oma työpaikka vetyalalla tai vetysijoitukset, jolloin itse vedyn tuomasta tavallisesta arjesta ei tarvitse keskustella. Pitää vain höynäyttää uusia ihmisiä vedyn kannattajaksi samaan tapaan kuin VERKOSTOMARKKINOINNISSA.
- Anonyymi
Verkostomarkkinoinnissa ja vetytaloudessa/vetyautoissa on samankaltaisuutta. Suuria visioita eikä ongelmia tunnusteta.
https://www.riku.fi/rikosuhripaivystys/riku-lehti/riku-lehti-2-2018/pyramidihuijausten-katteettomat-lupaukset/ - Anonyymi
Niin, ja nyt sitten tehtiin jälleen yksi vetyavaus väitetysti väärälle palstalle, hieno logiikka.
Poikaselle turhuuden turujen facekin on elämän referenssi. Isot pojat puhuvat siellä sähköautoista, upeaa. Paljonkos siellä haasteltiin ev:stä teslan alkumetreillä, ai ei juurikaan tai liki lainkaan, miksiköhän.
Entä jos laittaisin vaikka kymmeniä linkkejä faktainfoon vetyalouden todelliseen etenemiseen liittyen, myös kumirengasliikenteen piirissä ... ai niin , ei käy vety-huoli-poikaselle kun ei ole facessa, että sellaista.
No, mutta kun noin kauniisti kerran pyydetään, niin laitetaampa jälleen hieman vetytietoa, jotta ei pääsisi aivan unohtumaan ;-)
"Hydrogen"
"The EU's hydrogen strategy explores the potential for renewable hydrogen to help decarbonise the EU in a cost-effective way."
- https://energy.ec.europa.eu/topics/energy-systems-integration/hydrogen_en
Nyt Vuosaressa tullaan tuottamaan vihreää vetyä noin 90%:n hyötysuhteella !
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17711037/vihreaa-vetya-90n-hyotysuhteelle-vuosaaressa-2024
Suunitelmat myös kevyemmille kulkuneuvoille, eli niitä ei plaaneissa ole sivuutettu.
"Flexensistä irrotettu HydRe Oy valmistelee vetytankkausasemien verkoston rakentamista Suomeen ja Pohjois-Eurooppaan palvelemaan erityisesti raskasta liikennettä. Yhtiö aikoo avata Liedon aseman vuoden 2024 loppupuolella ja yhteensä kahdeksan asemaa vuoden 2025 loppuun mennessä."
"Ilmastohyötyjen lisäksi puhtaan vedyn käyttö liikenteen käyttövoimana kasvattaa energiaomavaraisuutta, koska sillä korvataan fossiilisia tuontipolttoaineita. HydRe toimittaa asemiltaan ainoastaan paikallisesti tuotettua puhdasta vetyä sekä raskaalle kalustolle että kevyemmille kulkuneuvoille."
- https://etn.fi/index.php/embedded-conference-finland/13-news/14448-lietoon-rakennetaan-suomen-ensimmaeinen-vetytankkausasema
Heffner Energyn laitteilla tuotetaan __ biomassasta vihreää **carbon negatiivistä** vetyä 1,5 - 3,0 euroa / kilo !
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17680542/vihreaa-vetya-biomassasta-1-5-euroakg---3-euroakg
Mutta eikös olekin patteri-Kempower-fanin maailmankuvissa "paradoksaalia" kun edellenkin toivon synteettisten polttoaineiden tulevan yhdeksi vahvaksi vaihtoehdoksi.
Huimia saavutuksia jo nyt, vaikka tuosta uupuukin tieto tuotantovolyymeistä, polttoaineen hyötysihteesta vs. bensa, sekä sen tämän hetken hinta.
"Synteettinen bensiini myyntiin huoltoasemilla Saksassa – päästöt 90 prosenttia pienemmät"
"Tehdas ilmoittaa sen niin kutsutun well-to-wheel -päästöjen olevan 90 prosenttia alhaisemmat kuin tavallisella fossiilisella polttoaineella ..."
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32b630b5-f76f-445a-9671-5c7709869038
Simple like this!
Mikäli tuo synteettinen polttoaine olisi jo nyt kaikkialla EU:ssa saatavilla kuluttajaystävälliseen hintaan, niin suurin autoilun osa päästöongelmaa olisi jo ratkaistu ja lisäksi helpolla, teollisuuskustannuksellisella ja joustavalla tavalla.
Jäljelle jäisi dieselit, joissa niissäkin voi edelleen kehittää kestävällä pohjalla olevien bio-polttoaineidnen kehittamistä.
Tuon jälkeen olisi sitten autotellisuudella aikaa edelleen innovoida paremmiksi ympäristöystävällisiä ratkaisuja ja vaihtehtoaja ... tämä, ilman koko alan teollisuuden poliittista pakko-ohjaamista mega-saasteakkujen raiteille.Niinpä. Liikenne kun ei ole vain pelkkää henkilöautoilua tai lautailua kesäisin omine haittoineen. On lento,kaivaja etenkin raskas tavaraliikenne, jota ilman tulisi kaikille nopeasti nälkä ja vilu.
- Anonyymi
Vetytalous, vetyautot jne. ovat suuren kehitystyön kohteena siksi, että nyt jo nähdään, ettei akkuautoilla voi olla suurempaa tulevaisuutta. Maailma ei yksinkertaisesti kestä tolkutonta akkujen määrää.
- Anonyymi
Hyvin kestää.
- Anonyymi
"Ilmeisesti omalla nimellä ei uskalleta keuhkota vedystä, mutta täällä suomi24 propagandaa halutaan tehdä uskoen että nuorisoon uppoaa vetytekniikka ilman epäilyksiä?"
Ristiriitojen poikanen. No, kerropas missä harrastelet tuota valmisasenteellista anti-vety-propagandaasi omalla nimellä. Ai et missään, no mites tässä nyt näin kävikään ;-) - Anonyymi
Edelleenkin totuus on se että vain kovin vähän on ihmisiä joita vety kiinnostaa. Muutenhan keskustelua siitä olisi ja paljon. Mutta kun ei ole.
- Anonyymi
Jos kerran vety on niin mahtavaa ja tulee valloittamaan maailman, niin miksi siitä ei sitten juurikaan keskustella?
- Anonyymi
Miksi mediassa (lehdistössä) puhutaan paljon enemmän sähköautoista ja niiden lataamisesta kuin vetyautoista ja vetytaloudesta? Johtuisiko se siitä että sähköautot kiinnostaa, mutta vety ei juurikaan eikä vetyartikkeleilla juurikaan lisätä lehtien myyntiä?
- Anonyymi
Johtuu.
- Anonyymi
Sähköautot nyt puolella on paljonkin puhetta myös vedystä (rajoitetusti) omalla nimellä, mutta facebook vedyssä melko surkeasti. Miksi näin? Toisessa ryhmässä keskustellaan, mutta siihen varta vasten nimetyssä vety ryhmässä ei.... melkoinen ristiriita.
- Anonyymi
Vety on hyvä energiamuoto toisin kuin saastuttavat akut. En vain ymmärrä patteripoikien pelonsekaista prpoagandaa vetyä vastaan. vety toimii jo nyt mutt akkuteknologia on lapsen tasolla. Odotellaan akkutekniikan kehittymistä. Eiköhön pian saadaan alas ufo josta saa kopsata tekniikkaa. Ei nyky patterilla pitkästi pötkitä mutta patteriuskjovaiset on ihan kiimoissaan sähköautosat ja yli sata v sitten jo räpellettiin akkujen kanssa autoissa. Etanolikin on puhtaampaa kuin akku.
- Anonyymi
Faktaa kehiin. Missä tankkaan vetyauton?
Vety tulee mutta ei juuri henkilöautoliikenteeseen. Vetyä tarvitaan terästeollisuuden puhdistamiseksi. Lisäksi sitä voitaisiin käyttää sähkön varastointiin.
Kaikki se mitä mitä nykyisistä ja tulevista tuulimyllyistä saadaan vedyksi muuttamalla, menee jo yhden terästehtaan tarpeisiin. Ekologisesti tuo on paljon parempi kuin väkisin tunkea vetyä henkilöautohin. Katsos kun jo yksi terästehdas saastuttaa tänään saman kuin 2/3 Suomen henkilöautoista yhteensä.
Vetypellet ei vaan osaa laskea eikä selvittää asioita. Ollaan niin sen yhden ajatuksen huumassa. - Anonyymi
Älä missään tapauksessa tutustu vetyautojen tankkasjonoihin, suuriin arvonalennuksiin, vedyn hinnan nousemiseen, vetyautojen huoltoverkostoon, vetypolttokennojen ongelmiin (Nexo), tiheään huoltotarpeeseen (alle 10 000km) jne. ja ole autuaan tietämätön vetyautoilun huonoista puolista jolloin uskot raudan lujasti että vetyauto on järkivalinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktaa kehiin. Missä tankkaan vetyauton?
Vety tulee mutta ei juuri henkilöautoliikenteeseen. Vetyä tarvitaan terästeollisuuden puhdistamiseksi. Lisäksi sitä voitaisiin käyttää sähkön varastointiin.
Kaikki se mitä mitä nykyisistä ja tulevista tuulimyllyistä saadaan vedyksi muuttamalla, menee jo yhden terästehtaan tarpeisiin. Ekologisesti tuo on paljon parempi kuin väkisin tunkea vetyä henkilöautohin. Katsos kun jo yksi terästehdas saastuttaa tänään saman kuin 2/3 Suomen henkilöautoista yhteensä.
Vetypellet ei vaan osaa laskea eikä selvittää asioita. Ollaan niin sen yhden ajatuksen huumassa.Kunhan vihreän siirtymän kymmenien miljardien vetyhankkeet parin vuoden päästä käyvät ja kukkuvat täydellä teholla niin eiköhän Witukkeen sulaton yhteyteenkin laiteta tehtaanmyymälä mistä voi tankata vetyä halvalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktaa kehiin. Missä tankkaan vetyauton?
Vety tulee mutta ei juuri henkilöautoliikenteeseen. Vetyä tarvitaan terästeollisuuden puhdistamiseksi. Lisäksi sitä voitaisiin käyttää sähkön varastointiin.
Kaikki se mitä mitä nykyisistä ja tulevista tuulimyllyistä saadaan vedyksi muuttamalla, menee jo yhden terästehtaan tarpeisiin. Ekologisesti tuo on paljon parempi kuin väkisin tunkea vetyä henkilöautohin. Katsos kun jo yksi terästehdas saastuttaa tänään saman kuin 2/3 Suomen henkilöautoista yhteensä.
Vetypellet ei vaan osaa laskea eikä selvittää asioita. Ollaan niin sen yhden ajatuksen huumassa.Ei ne osaa.
- Anonyymi
Samaa jossittelua jälleen. JOS synteettistä polttoainetta saa kuluttaja ystävälliseen hintaan joskus tulevaisuudessa. Juu, 10e litra nyt, voi olla vaikeaa puristaa hintaa edes 3e/litra jotta autoilijat suostuisivat sitä kipurajoilla ostamaan. Ollaan vielä todella kaukana että synteettinen polttoaine olisi kilpailukykyistä hinnaltaan ja sitä voidaan tuottaa MILJOONIA LITROJA PÄIVÄSSÄ ympäri maailman per valtio vastaamaan kysyntään syrjäyttäen aidosti öljynpumppauksen maaperästä. Ja mistä tähän sitten se kaikki energia mitä synteettinen polttoaineen valmistus tarvitsee?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/529e8c04-045a-4ddd-8145-c1decebee239- Anonyymi
"Samaa jossittelua jälleen. JOS synteettistä polttoainetta saa kuluttaja ystävälliseen hintaan joskus tulevaisuudessa."
Lukemansa sisäistämisen ongelmia, jossa keskenkasvuinen propagandisti koettaa tavoilleen uskollisena käännellä asioita niskoilleen.
Yhden ainoan Tesla-Kempower-aatteen pakkomielteisestä patterifanaatikosta poiketen toivotan tervetulleiksi aidomman ekologiset vaihtiehdot ja niiden edelleen kehittämisen kuten vetybiilit, synteetiset polttoaineet, sekä mahdolliset tulevat jokerit.
Simple.
- Anonyymi
Taitaa vetynarsistia ottaa todella pahasti kupoliin kun kaikkihan sen näkee ettei vety kiinnosta. ;)
- Anonyymi
Niin siitä sisäistämisestä. Tuotanto MILJOONIA LITROJA PÄIVÄSSÄ. Ja mistä kaikki sähkö tähän?
- Anonyymi
Venäjä hyötyy vetytaloudesta eniten kun saa myytyä maakaasua vedyn valmistamiseen. Samoin myös synteettisen polttoaineen valmistamisesta kun siihen tarvitaan valtavasti sähköä. Eikä se sähkö ole aina puhdasta, koska hiilivoimaloita ei pystytä ajamaan alas ja niitä rakennetaan jopa lisää 2020-luvulla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241677/tulevaisuuden-vetytalous-on-pitkaan-viherpesua- Anonyymi
Juuri niin.
- Anonyymi
Siis siellä vety facessa jotkut kyllä postaa vetyuutisia, mutta ei sitten keskustele omalla nimellään niistä? Aika outoa.
- Anonyymi
Jos kiinnostaisi, niin ryhmä vety kasvaisi joka kuukausi edes sadalla uudella jäsenellä. Mutta kun ei kasva.
- Anonyymi
Ei vety kiinnosta tavallisia ihmisiä oikeasti. Se on nyt todistettu. Vetyfanaattisuuden ilosanoma ei uppoa, koska se aiheuttaa enemmän hiljaisuutta kuin keskustelua.
- Anonyymi
Ei tavallisia ihmisiä vety kiinnostakkaan, mutta vetynarsistia kylläkin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17233769/vetytalouden-kannattaminen-narsismin-piirteilla- - Anonyymi
Melko hiljaista on myös ulkomaalaisilla vetykeskustelu foorumeilla. Ei sielläkään juurikaan vetytekniikka kiinnosta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17250419/missa-muualla-voi-keskustella-vetyautoista- Anonyymi
Ketään ei kiinnosta.
- Anonyymi
Jäsenmäärät facebook ryhmissä:
Sähköautot nyt - 31 300.
Kotilataus nyt - 10 700.
Latausverkosto nyt - 13 800.
Kun selaa ryhmiä, niin niissä on aivan selvästi KESKUSTELUA, koska sähköautojen tekniikka kiinnostaa selvästi. - Anonyymi
Vetymainoksia tulee keskimäärin pari viikossa ryhmään. Myös sen takia siellä on melko hiljaista.
- Anonyymi
Vety on kehno.
- Anonyymi
Tässä on yksi harvoja keskusteluja mistä voi jopa oppiakkin jotain. Yllättävää ettei negatiiviseen arvosteluun (keskusteluun) vedystä kovin paljon tule puolustuspuheita vaikka vedyn kannattajia (tai vain oikeasti uteliaita) paljon ryhmässä. Kuitenkin tämäkin keskustelu tyrehtyi jo ennenkuin se edes kunnolla alkoikaan.
https://www.facebook.com/groups/vetyh/posts/1828909520813053/ - Anonyymi
Vain suomi24 pakkokäännytys kiinnostaa muutaman ammattimaisen vetyfanaatikon toimesta, mutta ei sitten vedyn omalla keskustelupalstalla, koska sille ei ole enään tarvetta. Jeesuksella ja vedyn toisella tulemisella on paljon yhteistä... aina vain sitä odotetaan tapahtuvaksi. :o)
- Anonyymi
Näkee hyvin taas kuinka hyökkäävää on kommentointi vetynarsistilla kun sisimmässä sattuu. ;)
- Anonyymi
Hyökkäävällä kirjoittelulla ei saavuteta vetyautojen suosiota vaan sillä että itse tuote on hyvä. Hyvä tuote myy ilman suurempaa mainostusta, mutta huonoa tuotetta joudutaan "pakkomyymään" suostuttelupuheilla. Vetyauto on nyt se huono tuote todistetusti monen vuoden jälkeenkin, koska niitä ei vain saada kaupaksi maissa missä on myynnissä vetyautoja ja vetytankkausverkostoa.
Odotellaan myös tietoa paljonko vety maksaa pumpulla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17717322/koska-julkistetaan-vetytankkausaseman-kuluttajahinta-suomessa
Ja sitten myös kuinka hyvin se asema pysyy auki vuositasolla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744170/vetytankkausaseman-aukiolon-luotettavuus-heikkoa-
Sekä saadaanko niitä ihmisiä sitten ostamaan vetyautoja kuten netissä kovasti väitettään. Olen aika varma että aika hiljaista on vielä pitkän aikaa autokaupoissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17224516/miten-ihmiset-saadaan-innostumaan-vetyautoista-suomessa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17259553/mita-saa-70-000---90-000e-vetyauton-hinnalla
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina - Anonyymi
Narsistinen luonne ei halua myöntää tappiotaan. Aina vain selitellään vaikka todisteita hänen nokkansa alle toimitetaan. "Fake news" Trump tyylillä vain kuitataan todisteet.
- Anonyymi
Putin hyötyy kaikkein eniten vetytaloudesta ja vetyautoista, koska silloin Venäjän valtio voi myydä valtavat määrät maakaasua ja sähköä vedyn valmistamiseen jarruttaen myös vihreää siirtymää.
- Anonyymi
Tuohon menee kyllä pitkä aika että pääsee EU:n myymän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon menee kyllä pitkä aika että pääsee EU:n myymän.
Täysin mahdollista, mutta jos Putin voittaa sodan, niin saattaa EU:ssa säännöt muuttua myönteisemmäksi ostaa taas Venäjältä kaasua ja sähköä.
- Anonyymi
Ryhmä "Plug-in hybridit", jäseniä 9800, selvästi keskustelua.
- Anonyymi
Vety tosiaan on tärkeä juttu ja varmasti osa tulevaisuuden energiaratkaisua.
Vihreä tuulivoimalla vety tulee teräksen tuotantoon ja muuhun teollisuuteen.
jossain vaiheessa siitä ehkä tehdään raskaan-, lento- ja laivaliikenteen polttonesteitä.
Henkilöautoihin tuskin tulee pitkään aikaan kuin koeluontoisesti, ainakaan Suomessa.- Anonyymi
Ei tule koskaan.
- Anonyymi
Vety varmaan pärjää teollisuudessa, niin että kaikki sivutuotteet otetaan talteen ja hyödynnetään. Elektrolyysilaitos tuottaa vetyä, sivutuotteena lämpöä kaukolämmön tarpeisiin, sivutuotteena happi otetaan talteen myyden se teollisuudelle ja vielä yksi vetytankkausasema tehtaan kylkeen tai lyhyellä siirtoputkella läheiselle tontille. Ehkä tällä yhtälöllä vetytalous voisi pärjätä kun kaikki mahdollinen hyödynnetään.
Sitten enään vain tulee ongelmaksi HIC ilmiö, jonka kustannukset voivat yllättää esim. 10 vuoden kohdalla. Siihen pitäisi keksiä ratkaisu sillä rakenteiden uusiminen on kallista kun siihen pitää laskea myös huoltokatkokset, jolloin ei vetyä pystytä tuottamaan myyntiin eikä myöskään myymään sivutuotteita. Ja räjähdysvaara on myös olemassa kun jotain pettää salakavalasti (tiiviste?) ja vetyä tihkuu kohti sähkölaitteita (kipinän mahdollisuus). Ja jos huonolla onnella sattuu vakava räjähdys 20 vuoden aikana, niin koko yhtälö voi mennä pahasti miinukselle taloudellisesti. Se pamaus myös vahingoittaa pahasti ympäristön rakennuksia kuten youtuben videossa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17696132/vetytalouden-suuri-haaste-on-nimelta-hic-ominaisuus-
https://www.youtube.com/watch?v=ydgd_ZvZ5xg - Anonyymi
Ei vetyautot ketään oikein kiinnosta. Huomaahan sen että sähköautoja on noin 300 erilaista menopeliä mutta vetyautoja noin 10. Autotehtaatkin puhuvat enemmän sähköautojen valmistamisesta kuin vetyautojen valmistamisesta.
https://ev-database.org/
https://h2.live/en/fcev/ - Anonyymi
Edelleenkään ei facebook vety keskustelua vaikka varmasti tämäkin avaus niissä piireissä on nähty. Onko se vain niin ettei oikeaa keskustelua vedystä oikein riitä aiheena? Vai halutaanko vain hehkuttaa ja avoin keskustelu paljastaisi myös vedyn heikkoudet, joita nyt hypettämisen aikaan pitää piilotella jotta saadaan vetytalous käyntiin ja vetyautot liikenteeseen?
- Anonyymi
Tehdään niinkuin kauppiaatkin: Kehutaan kovasti omaa tuotetta ja tuotteen huonoja puolia piilotellaan sekä vähätellään. Sitä tämä vedyn hypetys juuri on.
- Anonyymi
Sähköautojen puolella tulee uusia sähköautomerkkejä jotka ole koskaan valmistaneet polttomoottoriautoja, mutta vetyautojen puolella vain 2 merkkiä? Ei siis uudet autotehtaatkaan usko vetyautoihin aidosti. Lisäksi löytyy useita polttomoottoriautojen valmistajia jotka luopuvat viimeistään 2030 vuosiluvun tienoilla täysin polttomoottoreista keskittyen ensisijaisesti sähköautojen valmistamiseen.
"Yhteenvetona voidaan todeta, että ICE-kehitys on pysähtynyt äkilliseen ja dramaattiseen pysähtymiseen. Tulevaisuus on nyt lujasti täyssähköautojen käsissä."
https://www-hotcars-com.translate.goog/car-companies-no-longer-investing-in-ice/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp#ford-in-europe - Anonyymi
Vetynarsisti toimii kuin kauppias. Kaikki on saatava vetyyn koukutettua ja pidettävä (epätoivoista) pöhinää koko ajan ettei unohdu kilpailevien käyttövoimien varjoon.
- Anonyymi
Tai muuten menee "firma" konkkaan.
- Anonyymi
Puhu pukille.. Lentokoneet alkaa testaileen vetyä ja saat olla aivan varma että se siirtyy vielä rekkoihin ja henkilöautoihin...
- Anonyymi
Tästä se vetyvallankumous alkaa...
https://yle.fi/a/74-20020143 - Anonyymi
"Puhu pukille.. Lentokoneet alkaa testaileen vetyä ja saat olla aivan varma että se siirtyy vielä rekkoihin ja henkilöautoihin..."
Kyllä, marginaalisena ryhmänä. Samaa luokkaa kuin etanoliautot.
Onko sinulla jotain näyttöä siitä että normaalit ihmiset suurina massoina on kiinnostuneita vedystä muuta kuin vain sanallista hypettämistä? Facebook vety keskustelupalstan jäsenmäärät ja omalla nimellä keskustelun vähäisyys toimii eräänlaisena mittarina ettei vety kiinnosta ketään. Samoin suomi24 vetyautot on melko hiljaista. Ja jos ei kiinnosta, niin miten ihmisille saadaan myytyä vetyautoja? Ja miksi niissä maissa missä on vetytankkausverkostoa kohtuullisesti niin ei saada vetyautoja myytyjä merkittäviä määriä?
Ei ole mitään konkreettista todistetta esitetty että vetyautoilu lyö aidosti läpi lähivuosina. Lentokonepuolella myös odotellaan todisteita että lentoyhtiöt (esim. Finnair) todella ostavat vetylentokoneita ja (suurilla) kansainvälisillä lentokentillä on vetyinfraa niiden vetytankkaamiseen kaikkine turvamääräyksineen ja vedyn täydennys ketjuineen kun vetyä menee valtavia määriä henkilöautoihin verrattuna.
Ja pohdintaa myös raskaskaluston kilpailukyvystä jos pitäisi siirtyä vetyrekkoihin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17710443/vetykuorma-autot-eivat-ole-kilpailukykyisia-viela-pitkaan-aikaan- - Anonyymi
Aina vain menee epätoivoisemmaksi kun koitetaan saada vetyautoille nostetta. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17769408/tesla-vetyauto - Anonyymi
Ja lisää epätoivoa. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17769546/nissan-unohdettu-suotta-vetykeskustelussa - Anonyymi
lueskele tuolta.....
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/puhdas-suorittaja-bmwn-vankka-vetymaasturi-kuluttaa-kilon-satasella/c8ab004a-faac-44a2-9b08-7af82c737590?ref=iltalehti:5d54&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*1vw6465*_ga*MTkwNzY5ODEzOC4xNjczNTI2NDIy*_ga_3L539PMN3X*MTY3ODE3NDA3OS45NC4xLjE2NzgxNzUxMjkuMC4wLjA. - Anonyymi
Teollisuudessa tullaan käyttämään vetyä enenevässä määrin, mutta henkilöautoihin se ei tule koskaan
- Anonyymi
Vety polttoaineena on ohimenevä ilmiö. Vedyn jakamisen infra tulee raskaaksi eikä polttokenno ole mikään halpa juttu sekään. Siksi henkilöautot kulkevat tulevaisuudessa sähköllä, mutta erityisesti raskaan liikenteen ratkaisu on synteettinen polttoaine. Sitä tehdään vedystä auringonvalon ja tuulivoiman avulla ja hukkalämmöllä voidaan lämmittää asuntoja.
- Anonyymi
Näin on.
- Anonyymi
Kyllä tuleivaisuudessa autot kulkee säkhöllä, vain akku korvautuu polttokennolla.
- Anonyymi
Jälleen epätoivoa, kun ei ole mitään vastinetta vedyn kiinnostuksen epäsuosioon esittää niin laitetaan linkki, joka on käytännössä vetyautomainos. :D
- Anonyymi
Myyntitilastot paljastavat ettei vetyautot kiinnosta. Yhdysvalloissa viimeiset 11 VUOTTA ja VAIN 15 000 vetyautoa myyty.... todella vähän. Mutta netissä voidaan kyllä valehdella että sellaisen kaikki ostaa ihan kohta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17770801/yhdysvallat-11-vuotta-ja-vain-15-000-vetyautoa-myyty- - Anonyymi
Ja Kaliforniassa autoja pyöreästi 15 miljoonaa versus 15 000 vetyautoa missä käytännössä vetyautoilu on mahdollista. Koko yhdysvallat yli 290 miljoonaa nykyään. Siihen nähden vetyautot ei kiinnosta ketään.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina - Anonyymi
Pitäisi muidenkin maiden myyntitilastot lähteä selvästi nousuun jos vetyautot kiinnostaisivat. Ei ole Ruotsissa eikä Norjassakaan edes vetytankkausasemat lisääntyneet vaikka sielläkin vetyautoiltu muutaman sadan vetyauton voimin lähes 20 vuotta.
- Anonyymi
Vety on täysi mahdottomuus henkilöautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vety on täysi mahdottomuus henkilöautoissa.
Niin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on.
Mahtavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vety on täysi mahdottomuus henkilöautoissa.
Pitää paikkansa.
- Anonyymi
Jokainen järkevä tajuaa tuon.
- Anonyymi
Teollisuudessa vety toimii, ei autoissa.
- Anonyymi
Näinhän se on.
- Anonyymi
Tämä on todettu asiantuntijoiden toimesta.
- Anonyymi
Vety on hävinnyt kisan monessa eri maassa tavallisten ihmisten mielessä vaikka politiikassa vetyä saatetaan hehkuttaa.
- Anonyymi
Mutta silti Putin kiittää jos vetyautoista edes keskustellaan kun on toivoa että tulevaisuudessa myydään valtavasti maakaasua Eurooppaan.
- Anonyymi
Putin ei ole edes hengissä kun vetyautot yleistyvät.
- Anonyymi
Vetyautot eivät yleisty.
- Anonyymi
miksipä tuo kiinnostaisi?
- Anonyymi
Jos vetyautot kiinnostaisi ihmisiä niin niiden myyntimäärät olisivat selvästi kilpailukykyisiä muihin käyttövoimiin nähden... mutta kun eivät ole. Huonosti menee kaupaksi maissa missä on jo kohtuullisesti vetytankkausverkostoa. Ruotsissa ja Norjassa vetyautokauppa ei vain käy.... hiljaista on.
- Anonyymi
Sähköautoja on vuosien varrella valmistettu noin 300 erilaista, mutta vetyautoja vain noin 10 erilaista. Kertoo siitä mikä käyttövoima ihmisiä kiinnostaa. Vety jää jalkoihin, sillä ne eivät kiinnosta juuri ketään.
https://ev-database.org/
https://h2.live/en/fcev/ - Anonyymi
Valehtelu jatkuu edelleen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17787251/vetyauto-kiinnostaa-nyt-eniten- Anonyymi
Vetypoika se jaksaa.
- Anonyymi
Tottakai jaksaa kun on oma työpaikka/yritys tai sijoitukset kyseessä, niin vetyä pitää hehkuttaa. Viis siitä vaikkei ketään juurikaan kiinnosta eikä vetyautot mene kaupaksi. Pitää vain sinnikkäästi suostutella ihmisiä vetyautojen pariin venyttäen totuutta.
- Anonyymi
Vetyspämmärin trollausta vain. Sillä ei ole muuta elämää.
- Anonyymi
Jokaisella on perverssionsa. :D
- Anonyymi
Sori ei kiinnosta vetypommit.
- Anonyymi
Aika hiljaista on myös suomi24 vetyautot keskusteluissa.
- Anonyymi
Kyllä vetytekniikka kiinnostaa huijareita, kuten Nikolaa ja Hyzonia. Paljon hypetettyjä vetyfirmoja menossa konkkaa.
Toinen ryhmä ovat yhteiskunnan varoja haalivat lusmut.
Ainoa oikeasti järkevät vedyn käyttökohteet ovat lannoitteet ja muut kemian tuotteet, sekä teräs. - Anonyymi
Sori ei tuu mitään.
- Anonyymi
Ei kiinnosta ajaa pommilla.
- Anonyymi
Eipä niitä edes tule.
- Anonyymi
Vetyspämmeri osoittaa millaisia idiootteja vetypellet ovat.
- Anonyymi
Nimenomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan.
Näin on.
- Anonyymi
qhrhheqhe here hre h heq he
- Anonyymi
Ei.
- Anonyymi
AEY RY ERYAERYA AY ERAYE R
- Anonyymi
Miksi kiinnostaisi?
- Anonyymi
Propagandalla ei kiinnostusta saada aikaiseksi vaan oikeasti toimivalla ja kiehtovalla tuotteella. Vetyautot eivät ole sellainen tuote kuten Tesla oli aikoinaan.
- Anonyymi
Nyt alkaa uusi propaganda nimeltä synteettinen polttoaine. Ei myöskään sen realiteettiä tunnusteta.
- Anonyymi
Synteettinen polttoaineen hinta tulee olemaan vielä vuosia YLI 3e/litra (nyt noin 10e/litra), niin vaikea kuvitella sen menevän kaupaksi niillä harvoilla tankkausasemilla missä sitä on tarjolla.
- Anonyymi
En millään usko että ne harvat aidot vetyfanit myös ostavat oikeassa elämässä vetyauton vielä moneen vuoteen. Hehän nimenomaan tietävät vetyautojen keskusteluja seuraamalla että vetyautoilu on kallista ja hankalaa.
- Anonyymi
Ei ole facebook vety lähtenyt nousuun vaikka tällä avauksella saadaan varmasti näkyvyyttä ryhmälle. Edelleen jäsenmäärä sitkeästi pyöreästi 1100 ja keskustelu olematonta.
- Anonyymi
Tuo on todiste siitä ettei vety kiinnosta. Ei jäsenmäärä kasva vaikka kuinka pommittaa vedystä.
- Anonyymi
Edelleenkin jäsenmäärät ryhmässä vety noin 1100. Hiljaista on.
- Anonyymi
Ei edes Shelliä tunnu enään kiinnostavan vetytankkausbisnes kun sulki useita asemia Englannissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17805069/shell-sulki-vetyasemat-ei-kannata - Anonyymi
Otsikoista voi päätellä ettei myöskään synteettiset polttoaineet saa aidosti kannatusta.
- Anonyymi
Ei varmasti kiinnosta vety kun täyssähköautoilijoista 96% ostaa jälleen täyssähköauton Suomessa.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/34b24e14-23cd-4596-a3e7-7e77d20605e8- Anonyymi
Vaikea uskoa että muutamalla vetytankkausasemalla saadaan vetyautojen suosiota kasvuun kun se ei ole onnistunut edes yli sadalla vetytankkausasemalla muutamissa maissa mahdollistaen ajamisen ristiin rastiin maata esim. Saksa ja Japani. Muutama vetytankkausaseman verkosto rajoittaen autoilua poiketen reitiltä hakemaan vetyä vastaan ympäri Suomea latausverkosto mahdollistaen kaikkialle täyssähköautolla ajamisen ilman merkittävää reitiltä poikkeamista. Kumman vaihtoehdon sinä valitsisit?
Kun ihmiset tottuvat 2020-luvulla täyssähköautoiluun, niin vaikea uskoa että edes 30 vetytankkausasemaa saa merkittävää vetyautoilijoiden suosion nousua kun ihmiset oppivat myös vetyautojen taloudellisen puolen täyssähköautoja vastaan.
- Anonyymi
Vaihtaako täyssähköautoilija vetyautoon kun muutama vetytankkausasema saadaan Suomeen? Tuskimpa sillä silloin tosissaan joutuu suunnittelemaan mihin kaikkialle vetyautolla oikeasti pystyy ajamaan. Aikaa ja rahaa menee myös vedyn hakemiseen kun pitää poiketa selvästi reitiltä tankkausta varten kun taas sähköautolla voi ajaa suht suoraan määränpäähänsä ympäri Suomea, koska latausverkosto on jo kohtuullisen hyvä.
- Anonyymi
Edelleenkin vetypalstalla on hiljaista. Sekä suomi24 että facessa.
- Anonyymi
Älä sano noin, sillä reilu kahdessa viikossa facebook vety on kasvanut kahdella uudella jäsenellä. Kyllä se kasvaa! :D
- Anonyymi
Mutta keskustelu ei ole siellä kasvanut noiden kahden liittyjän ansiosta. :D
- Anonyymi
Pari ihmistä tullut lisää vety faceen, jee! Nyt 1112 jäsentä! :D
- Anonyymi
Suomi24 vetyautot osio on selvästi hiljentynyt. Paukut loppuneet väittelyssä. Vety ei siis kiinnosta.
- Anonyymi
Älä yllytä vetyhönöä, hän ottaa kyllä haasteen vastaan.
- Anonyymi
Vetytekniikassa pitäisi tapahtua jotain uutta mullistavaa, joka nostaisi sen hyötyjä paremmalle tasolle, jotta väittelyyn tulisi uutta uskottavuutta. Uutta vetytekniikkaa odotellessa...
- Anonyymi
Ei sitä vaan koskaan tule. Fysiikan lakeja ei voi muuttaa.
- Anonyymi
Ennätys taisi olla 1116 jäsentä, mutta tippui 1115 jäseneen. Ei kasva ryhmä ei.
- Anonyymi
Enemmän pitäisi kiinnittää huomiota siihen ettei siellä ole edelleenkään juurikaan keskustelua vedystä.
- Anonyymi
Koska ei ole oikeaa aitoa USKOTTAVAA tekniikkaa vedyn takana, niin paha siitä on keskustella. Ehkä omalla nimellä nolaamisen pelko on suurempaa kuin nimettömästi, joka tyrehdyttää keskustelun. Tiedetään sisimmässä että ollaan altavastaajia ja vedyllä ongelmia riittää vielä ratkottavaksi, jolloin ei haluta kuulla vedyn vastustajien negatiivisia kommentteja.
- Anonyymi
En ymmärrä kun ei edes vetytankkausasemat aiheuta keskustelua vety palstalla. Väitetään niitä olevan muutama rakenteilla, mutta onko jo aloitettu oikeassa elämässä esim. kaivinkone kaivaa perustuksia tontille?
- Anonyymi
Jaa ei kiinnosta ketään? Koko ajanhan täällä pissitään hunajaa ja kerrotaan kuinka olemme pian uusi Eldorado kun maailman firmat kantavat tänne miljardeja sijoitettavaksi vetyyn. Eiköhän tuosta vedyn määrästä joku siivu autoihinkin piisaisi?
- Anonyymi
Vety ei tule henkilöautoihin.
- Anonyymi
Toyotakin laittoi kiinni useita miljardeja Mirai henkilöautoon eikä siltikään noin 10 vuoden jälkeen voittanut tavallisia auton ostajia puolelleen. Ei ne projektit ja miljardit takaa sitä että ihmiset arvostaisivat vetytekniikkaa oikeassa elämässä.... kuten facen hiljainen vety palsta sen todistaa.
- Anonyymi
Ei kasva vety ryhmän koko kun taas tippunut 1114. Ja edelleen ihan hiljaista keskusteluissa.
- Anonyymi
Taas lähtenyt yksi, nyt 1113.
- Anonyymi
Näyttää kuitenkin kiinnostavan https://www.hs.fi/talous/art-2000009620399.html
- Anonyymi
Tuo on kuulemma huijarifirma.
- Anonyymi
Mediaa jaksaa hetken kiinnostaa, mutta sitten parissa viikossa unohtuu. Samaan tapaan kävi myös Inkoon vihreän vedyn terästehtaalle.
Miksei facebook vety ryhmä kasva ja keskustelua siellä lisäänny jos kiinnostaisi? - Anonyymi
Vetyautot ovat jo täysin unohdettu kokeilukonsepti.
- Anonyymi
Noin 50% uusista autoista on ladattavia. Vetyautoja myytiin 0. Ei vetyautot kiinnosta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17877780/toukokuussa-sahkoautoja-rekisteroitiin-kaikkien-aikojen-suurin-maara-eli-4-872-autoa-- Anonyymi
Vetyasemiakin on jokseenkin nolla. Ei tuu mitään vetyautoilusta.
- Anonyymi
Epätoivoista on kun vedystä tullaan jatkuvasti jauhamaan väärälle palstalle.
- Anonyymi
Pakkohan on vetyfanaatikko häviäjän jotain yrittää kun sähköautojen suosio harmittaa. Tullaan jatkuvasti pakkomainontaa harrastamaan sähköautojen palstalle kostona kun ei kestetä häviötä.
- Anonyymi
Kosto on todellakin hirmuista vetyfanaatikoilla kun tullaan hehkuttamaan tekniikkaa mitä ihmiset eivät halua ostaa. :D :D :D
- Anonyymi
Vety on promise warea, keino huijata tyhmiä
- Anonyymi
Miksei facebook vety ole pakkomainontaa sähköautoista? Tulis heti bannia ja avaukset katoaisivat.
- Anonyymi
Pakkomainonta ei ole tae menestyksestä. Vety tuotteena (eri osa-alueet) pitää ollaa sellainen että suuret massat sitä päätyvät ostamaan. Toistaiseksi maailmalla suuri yleisö on sitä mieltä että vety tuotteena on huono ja eivät halua sitä ostaa.
- Anonyymi
Ei ole suuret massat ostamassa vetyautoa. Pelkkä nettihehkutus ei riitä koska sen vastapainona löytyy netistä myös paljon negatiivisia kommentteja vetyautoja kohtaan. Toisinsanoen vaikka joku innostuisi harkitsemaan ostavansa vetyauton, niin hinnan kuullessaan alkaa entistä enemmän miettimään että kannattaako todellakin laittaa noin 80 000e vetyautoon että onko se teknisesti niin hyvä kuin sen väitetään olevan.... ja opiskellen vetyautoilua löytää paljon negatiivisiakin puolia, niin into varmasti laantuu ja ostaa samalla rahalla jonkun toisen käyttövoiman auton mielummin. Näin on varmasti käynyt monelle aikoinaan maissa missä on kohtuullinen vetytankkausverkosto. Ihmiset eivät vain halua ostaa vetyautoa vetyverkostosta huolimatta koska vetyautoilu on hankalaa ja kallista.
- Anonyymi
Ei kasva ryhmä vety edelleenkään. Jäänyt todellakin jurnaamaan paikoilleen. Ilmeisesti nyt kaikki vedystä kiinnostuneet on löydetty eikä niitä ole kuin 1117 tällä hetkellä. Tämä ryhmän jäädessä tyngäksi todistaa sen ettei vety kiinnosta ihmisiä.
- Anonyymi
Äläs nyt, 1120 jäsentä. Nyt lähti ryhmä nousuun! :D
- Anonyymi
Edelleen epätoivoinen vetyspämmääminen jatkuu suomi24 sähköautojen puolella. Kertoo vain röyhkeydestä ja inhosta sähköautoja kohtaan. Suoranaisesta kateudesta kun sähköautot myy, mutta vetyautot ei.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi- - Anonyymi
Tukia ne vetyhönöt vain kerjää. Sen takia tulevat baskomaan väärälle palstalle pakkokäännytyksellä kun eivät voi tekniikalla leveillä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17809057/miljoona-vetyautoa-suomessa-tarvitsee-2133-miljoonaa-euroa-tukea- - Anonyymi
Baskovat myös efuel uutisilla. Niin suurta on viha sähköautoja kohtaan kun pakkomainontaa pitää harrastaa.
- Anonyymi
Näin se on.
- Anonyymi
Ei kukaan halua jatkuvasti pakkomainontaa kalliista ja huonommasta vetyautosta.
- Anonyymi
Jippii, 1122! Nyt on syytä juhlaan!
- Anonyymi
Ei ole juhlan aihe kun ei ryhmä kasva.
- Anonyymi
Toisille se pakkomainonta väärälle palstalle on pakkomielle.
- Anonyymi
1123, homma etenee todella hitaasti.
- Anonyymi
Todellista tyhmyyttä on pakkomainostaa tuotetta joka ei myy juuri ollenkaan missään maassa. Hevostakin voisi kehua mainiona vaihtoehtona liikkumiseen kaupungista toiseen, mutta jos ihmiset ajattelevat sen olevan epäkäytännöllinen vaihtoehto nykyaikana, niin ei niitä hevosia saada kaupaksi pakkomainonta spämmäykselläkään.
- Anonyymi
Mutta jos se hevonen toimisikin vedyllä, niin menisikö kaupaksi? ;)
- Anonyymi
Monta kohtaa kiistattomia todisteita miksi vetyauto on hävinnyt kisan. Pakkospämmääminen on siis turhaa, koska vetyauto tuotteena on huono eikä ihmiset suostu sitä ostamaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17994861/todisteita-etta-vetyautot-ovat-havinneet-kisan- - Anonyymi
Vireonin (Hydren) pojilla epätoivo päällä kun pitää täällä mainostaa.
- Anonyymi
Vetyautot ei kiinnosta edes autokauppiaita. Jotkut autokauppiaat sanovat jopa suoraan etteivät ota vetyautoja myyntiin ollenkaan. Toyota Mirai maksanut uutena YLI 50 000 dollaria, 6 vuotta vanha kohtuu kilometreillä ja autoliike hyvittää noin 5000 dollaria. Todella surkeaa on kiinnostus autokauppiailla ja kertoo vain siitä että niitä on vaikeata saada edelleen kaupaksi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa- - Anonyymi
Vetyautojen ahdinko syvenee kun ihmiset oppivat että vetyauton pääoma käsiin. Toisinsanoen todella huono sijoitus autona rahassa mitattuna.
- Anonyymi
Sähköautot ovat jo voittaneet pelin 23 maassa.
https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautot-ovat-ylittaneet-kriittisen-keikahduspisteen-jo-23-maassa/ - Anonyymi
Kirjoita hakusanaksi " vety ", arvaa mihin ohjaudut!
- Anonyymi
Ohjaudun monien yritysten optimoituihin sivustoihin jotka yrittävät tehdä rahaa vedyn avulla. Yritysmaailmassa google optimointi on elintärkeää, jotta hakusana tuottaa google haulla jo etusivulle tai viimeistään toiselle sivulle osuman, jotta yritys on näkyvissä kovassa kilpailussa.
- Anonyymi
Miksi kiinnostaisi? Vetyautosuunnitelmat o haudattu.
- Anonyymi
Ei tosiaankaan kiinnosta.
- Anonyymi
Nyt 1119 jäsentä. Pikkuisen pienentynyt ryhmä. Ihankin ryhmä on saavuttanut maksimi kokonsa kun ei moneen kuukauteen ole edes 1200 jäseneen ryhmä kasvanut vaikka epätoivoisesti vedystä jauhetaan väärällä palstalla.
- Anonyymi
Ja vedynhän piti olla voittaja, mutta ryhmän pieni koko ja vähäinen keskustelu todistaa monilla eri internetin vedyn keskustelupalstoilla ettei vety oikeasti kiinnosta ihmisiä.
- Anonyymi
Edelleen aika hiljaista facebook vety.
- Anonyymi
Odotan edelleen todisteita että vety on voittaja että paljon ihmisiä siirtyy vetytekniikan käyttäjiksi eikä vain tyhjää puhetta.
- Anonyymi
Niitä todisteita tuskin saat.
- Anonyymi
Voi niitä todisteita silti odotella.
- Anonyymi
Odottavan aika on pitkä.
- Anonyymi
Tuotanoin, vetyauto on myös sähköatuo joten vetyautoista keskustelu kyllä kuuluu tähänkin ryhmään. Aivan samoin perustein voisi bannata akkusähköautoista keskustelun täällä.
- Anonyymi
Juu, ja dieselautoissakin on akku. Niistäkin pitäisi voida puhua.
Ja tietenkin sähköpolkupyöristä, kännyköistä, akkuporakoneista, ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja dieselautoissakin on akku. Niistäkin pitäisi voida puhua.
Ja tietenkin sähköpolkupyöristä, kännyköistä, akkuporakoneista, ...Tuota dieselautossa käyttövoimana on diesel, vetuauton moottori käy sähköllä.
Et taida tietää mistään mitään, kunhan vain kirjoittelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota dieselautossa käyttövoimana on diesel, vetuauton moottori käy sähköllä.
Et taida tietää mistään mitään, kunhan vain kirjoittelet.Huh huh kun keksitään taas tekosyitä tunkea vetyjaskaa väärään ryhmään. Samaan tapaan voisi sitten kaukalopallosta jauhaa jääkiekko ryhmässä kun kumpaakin lajia pelataan luistimet jalassa mailalla. Tai autokoulun asioista jauhaa korkeakoulun ryhmässä kun kouluttamisessahan siinä on kyse. :o)
Ja täyssähköautoista ja ladattavista hybrideistä voi sitten puhua sujuvasti kaikissa vetyautoryhmissä koska nekin kulkevat sähköllä?
Ja ladattavat päältä ajettavat ruohonleikkurit myös vetyautoryhmään vai keskustelemaan kun nekin kulkevat sähköllä. :D
- Anonyymi
Mikä helvatin vety? Missä on vetyasemia tai vetyautokauppoja? Nyt tahtia lyövät Tesla ja muut sähköautoja valmistavat autotehtaat. Meidän suomalaisten palvoma Toyota ei ole yksi niistä.
- Anonyymi
No globaalisti oikein sähköautojen (ei plugarien) myynti on edelleen suhteellisen pientä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No globaalisti oikein sähköautojen (ei plugarien) myynti on edelleen suhteellisen pientä.
Joo, vain noin 33% myytiin syyskuussa 2023 täyssähköautoja pelkästään pienessä maassa nimeltä Suomi. Siis joka kolmas myyty oli täyssähköauto, joka on paljon enemmän kuin pyöreästi 0,0% vetyautojen myynti monessa ei maassa vuodesta toiseen.... ja vielä globaalisti. :D
Joten "No globaalisti oikeiden vetyautojen (ei vetypolttomoottorien) myynti on edelleen suhteellisen pientä."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18036353/syyskuussa-ensirekisteroidyista-autoista-591--oli-sahkoautoja
- Anonyymi
Ei vetyauto muutu suosituksi tuotteeksi vain niin väittämällä vaan sen kokonaiskokemus pitää jotenkin hurmata ihmiset. Itse auto voi hurmata jotkut, mutta asiat sen ympärillä latistavat tunnelman.
- Anonyymi
Jotkut vain luulevat niin että hokemalla muuttuu suosituksi kunhan vain tarpeeksi hokee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut vain luulevat niin että hokemalla muuttuu suosituksi kunhan vain tarpeeksi hokee.
Varmaan jollakin on elämänsäästöt pelissä ja yrittää epätoivoisesti saada vetyä etenemään. Tosin todella typerää luulla, että Suomi24 häiriköinti asiaa mitenkään auttaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan jollakin on elämänsäästöt pelissä ja yrittää epätoivoisesti saada vetyä etenemään. Tosin todella typerää luulla, että Suomi24 häiriköinti asiaa mitenkään auttaisi.
Oma työpaikka vedyn parissa (konsultti?) tai suuret vetysijoitukset pörssissä, niin pakkohan sitä on uskotella myös muille vedyn "paremmuudesta". Tai muuten on paljon elämässä hävittävää.
- Anonyymi
Anonyymisti on helppo levittää disinformaatiota. Ilmankos facebook vety onkin paljon hiljaisempaa vedyn osalta.
- Anonyymi
1116 ukkelia vety ryhmässä, tippumaan päin vaihteeksi. Ei niillä vetymainoksilla ryhmää kasvateta vaan oikealla kiinnostavalla vetytekniikalla.
- Anonyymi
EIkä vetyuutisten perusteella olla mitään mullistavaa keksitty, joka nostaisi vetytekniikan edelläkävijäksi.
- Anonyymi
Näyttää ainakin virallista Suomea kiinnostavan äärimmäisen paljon.
- Anonyymi
"Näyttää ainakin virallista Suomea kiinnostavan äärimmäisen paljon."
Mitä esität todisteeksi tälle VALHEELLISELLE väittämälle? - Anonyymi
Vetyauto on myös sähköauto joten sallitaan keskustelu niistäkin täällä.
- Anonyymi
"Vetyauto on myös sähköauto joten sallitaan keskustelu niistäkin täällä."
Samalla tekosyyllä voi myös vetyautojen palstoilla jauhaa sitten täyssähköautojen tekniikasta kun kerran ovat kumpikin "sähköautoja"? Jääkiekko palstalla voi keskustella kaukalopallosta kun kummassakin lajissa pelataan mailalla kaukalossa? Kissoista voi jupista koirien palstalla kun kumpikin ovat lemmikkejä? Autokoulusta voi jutella korkeakoulujen palstalla kun kummassakin tähdätään tutkinnon läpi pääsemiseen?
MIKSI sinä et suostu jauhamaan vetyautoista niille nimenomaan tarkoitetulla palstalla? Oletko vain kateellinen ja pottuuntunut kun täyssähköautot ovat paljon suosituimpia eikä vetyautojen palstaa lue juuri kukaan, jolloin et saa ääntäsi kuuluviin? Ja sen takia keksit TEKOSYYN että väärällä palstalla voi jauhaa vetyautoista? - Anonyymi
1115 jäsentä. Ryhmän kasvu pysähtynyt seinään.
- Anonyymi
Seinästä voi pompata aina vastapalloon ja ryhmä uuteen nousuun.
- Anonyymi
Jes, 1116, tästä lähtee uuteen nousuun!
- Anonyymi
Vetytankkausasemia ei rakenneta sen takia kun tiedetään ettei vetyautot kiinnosta ihmisiä.
- Anonyymi
Voidaanhan muutama vetyasema rakentaa ja todeta sitten 5 vuoden päästä ettei vetyautot sittenkään myyneet ... kuten on käynyt monessa maassa. On nimittäin pitkä matka vetyauton houkuttelevuuteen esim. vetykilo maksaisi pumpulla 4e/kilo, jolloin se alkaisikin kuulostamaan houkuttelevalta. Katteettomia lupauksia on saatu kuulla vedyn hinnan laskemisesta viime vuosina, mutta oikean elämän näytöt (tankkaus hinnasto) puuttuu.
- Anonyymi
Vetyautot kuluttavat noin 1,2 kg vetyä per sata kilometriä, eli kallista on vetyautoilu verrattuna sähköautoihin.
- Anonyymi
Kyl sen huomaa että kansaa täyssähköautot kiinnostaa. MG4 ja MG5 autot kiinnostavat selvästi koska lähtöhinta noin 30 000e ja pääsee 350km. Ilmeisesti hintalaatusuhde jo monien mielestä hyvä. Ei ihmekkään että ryhmä kasvoi jo 2000 jäseneen 10-06-2023 perustamisesta lähtien ja juttua riittää eikä juurikaan "mainoksia" vaan oikeata autokeskustelua.... toisin kuin facebook vety.
https://www.facebook.com/groups/mgsuomi - Anonyymi
Ilmeisestikin tuollaisten epärelevanttien aivottomuuksien tehtailu vastaa johonkin "arvoitukselliseen" (keskenkasvuiseen) viettiin / pakkomielteeseen.
Kunhan se EU:n vasta direktiiveihinsä kirjaama vetyverkko on joskus valmis, kuten vetytalouskin kypsemmässä kuosissa, niin vasta silloin voi alkaa hahmotella niiden vetybiilien kiinnostavuutta tai ei-kiinnostavuutta, riippuen niiden silloisesta hinnasta ja saatavuudesta, kuten vetykilonkin hinnasta.
Sitten samainen avaaja itse intoutuu foldaamaan vimmalla vedystä EV-ketjuissa, silloin kun jotkut tekevät patteriautoista faktapohjaisia, mutta ei niin mieluisia ja ideologiaa vastaavia avauksia.- Anonyymi
Vetynarsistille paras tapa on näyttää k eskisormea keskustella asiallisesti ja rehellisesti myös vedyn huonoista puolista tieteen sekä erilaisten tutkimusten valossa eikä sortua manipulointiin esim. linkkaamalla linkin, ottamalla sieltä jonkun vetyä ihannoivan lainauksen ja jättämällä mainitsematta että jokin negatiivinen yksityiskohta asiassa saa kenties hyötysuhteen tai taloudellisuuden kuralle tietäen ettei tule yleistymään oikeassa elämässä esim. sähköbensan ihannointi. Kyllä se kokonaisuus pitää olla hyvä ja toimiva, sillä pelkällä hypetyksellä ei saada kansaa innostumaan.... maksamaan sähköbensasta vähintään 4e/litra (todennäköisesti paljon enemmän).
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17233769/vetytalouden-kannattaminen-narsismin-piirteilla-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798059/vihreaa-sahkoa-ei-pida-hukata-vetyautoihin-ja-synteettiseen-polttoaineeseen-
- Anonyymi
Miksi niitä vetyavauksia pitää jatkuvasti tehdä väärälle palstalle? Miksi se oma palsta ei riitä?
- Anonyymi
"Sitten samainen avaaja itse intoutuu foldaamaan vimmalla vedystä EV-ketjuissa, silloin kun jotkut tekevät patteriautoista faktapohjaisia, mutta ei niin mieluisia ja ideologiaa vastaavia avauksia."
"Informaatiota" jaetaan selvästi molemmin puolin ja hyvä niin. Kummankin leirin vastustajista on hyötyä sillä silloin kaivetaan tosissaan myös niitä täyssähköautojen kuin vetyautojen huonoja puolia, jolloin tieto lisääntyy ja on helpompaa jokaisen tehdä valintansa kumman käyttövoiman valitsevat kun tietoa on paljon.
Vetyfanaatikkojen suurin ongelma on etteivät suostu myöntämään tappiotaan ja väittävät vimmatusti aina vain vuodesta toiseen vetyautojen lyövän läpi. Millään osa-alueella näin ei ole tapahtunut kun tutkitaan esimerkiksi myyntitilastoja, mutta niin vain valheellisesti väitetään.... vuodesta toiseen.... aina vain lähivuosina tapahtuu suosiossa läpimurto, vaikkei mitään merkittävää teknistä edistymistä ole tapahnut vetytekniikassa jolla voitaisiin uskottavasti todistaa että nyt on kaikki toisin. Tätä "ilosanomaa" on viljelty jo 90-luvulta saakka että "lähivuosina". Ja oma vety facebook loistaa hiljaisuudellaan keskustelun osalta kun ei kehdata omalla nimellä niitä hehkuttaa, mutta nimettömästi koitetaan propagandaa tehdä. Sen sijaan sähköautot nyt puolella tuhansia ihmisiä keskustelee omalla nimellään täyssähköautoista.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18057280/yksikaan-vetyajoneuvo-ei-tule-pitkassa-juoksussa-halvemmaksi - Anonyymi
X-burger Espoossa myy vetyä.
- Anonyymi
Saa sieltä myös atomeja.
- Anonyymi
Vetytekniikan pakkomainostaminen kertoo vain epätoivosta.
- Anonyymi
Miksi se oma vetyosio ei riitä?
- Anonyymi
Kerrostalokyttääjä kyttää myös kuka saa kirjoittaa minnekin.
- Anonyymi
Perkele kun kerrostalossa ei saa asua naapurin kämpässä. Kutsuivat poliisit. Ihmeen kyttääjiä!
- Anonyymi
Lähes vuosi sitten oli myös noin 1100 facebook vety jäsentä linkin keskustelun mukaan... ja edelleen samassa. Ei tunnu kiinnostavan ihmisiä ei.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata- - Anonyymi
Onneksi on edes uutiskanava vetyuutisille niin pysyy kärryllä kehityksessä.
- Anonyymi
Mistä kehityksestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kehityksestä?
Noh, 2022 vedyn kehitys vetyautojen myynnin osalta oli -30%. Tänä vuonna päästään samoihin lukemiin.
Muutama vuosi sitten sähköautoja myytiin vain 300 kertaa enemmän kuin vetyautoja. Nyt sähköautojen kaula on pitkälti yli 1000-kertainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kehityksestä?
Siitä hypettämis kehityksestä että joitakin vetyautoja kehitetään... jotka eivät mene myöhemmin merkittävästi kaupaksi. :)
- Anonyymi
Jos ei aikaisemmatkaan vetyautot ole menneet kaupaksi ja niissä uusissa vetyautoissa ei ole mitään merkittävää teknistä uudistusta esim. vähintään 50% pidempi kantama ja hinta 50% pienempi, niin miten ne voisivat mennä kaupaksi?
- Anonyymi
Pieni paradoksi.
Kuitenkin ahkeralla anti-vety-trollilla vetyautot ovat huumeen tavoin aina ja jatkuvasti pientä mieltä dominoimassa, aina läsnä, aamusta iltaan. - Anonyymi
Pieni paradoksi.
Kuitenkin ahkeralla anti-täyssähkö-trollilla täyssähköautot ovat huumeen tavoin aina ja jatkuvasti pientä mieltä dominoimassa, aina läsnä, aamusta iltaan.- Anonyymi
Aivotonta jopa toisten ilmaisujen apinointia, kun älylliset eväät jäävät puutteellisiksi.
Fakta. EV on eko-susi jo syntyessään. Piste.
Tarvitaan kilpailevia vaihtoehtoja, monikossa ja mahdollisesti sellaisia joita ei vielä olla edes innovoitu.
Mitä vetyautoon tulee, niin se _puhdistaa ilmaa_ kahden dieselin verran, eli varsin hyvä suoritus. Pariisiin tulee muutama sata vetytaxia lisää ensi vuoden Olympialaisiin.
- Anonyymi
Jos se vety on niin mahtava juttu, niin miksei siitä tavallinen kansa ole kiinnostunut keskustelemaan? Facebook vetykin toimii lähinnä vetytekniikan uutisten mainospalstana noin 10 ihmisen peukuttamana per uutinen, mutta niistä uutisista ei vaivauduta keskustelmaan käytännössä ollenkaan vaikka niitä hypetetään? Miksi näin?
Ja monella muulla niin kotimaisella kuin ulkomaalaisella keskustelupalstalla on samaan tapaan hiljaista suhteessa muihin palstoihin.
Vety ei vain oikeasti kiinnosta vaikka pieni marginaaliryhmä pyrkii niin uskottelemaan avaten jatkuvasti väärälle palstalle vetyavauksia, koska tietää ettei omat vetypalstat kiinnosta ihmisiä ja näin pakkomainontaa on pakko epätoivoisesti harrastaa kuvitellen tyhmänä että se epäsuosittu tekniikka lähtisi sillä nousuun. - Anonyymi
"Fakta. EV on eko-susi jo syntyessään. Piste."
Fakta. Vetyauto ei mene kaupaksi edes 20 vuoden jälkeenkään, joten se on jo susi syntyessään. Piste. :D - Anonyymi
"Tarvitaan kilpailevia vaihtoehtoja, monikossa ja mahdollisesti sellaisia joita ei vielä olla edes innovoitu."
Kyllä, aidosti kilpailevia vaihtoehtoja jotka ovat käytännössä parempia kuin täyssähköautot, joita myös kansa haluaa ostaa. Niin kauan kuin muita vaihtoehtoja ei suuria määriä osteta, niin ne ovat käytännössä huonoja vaihtoehtoja. Se vetyauton ja synteettisten polttoaineiden paremmaksi hokeminen ei riitä vaan niitä pitää myös saada oikeasti kaupaksi. Vetyautot pitää nyt perää käyttövoimissa oikeasti uskottavista käyttövoimista. Ehkä häkäpönttöautot jäävät vetyautojen taakse joita ei edes autotehtaat valmista sarjatuotantona.
"Historiallinen käänne Suomen autokaupassa
Sähköautot ovat ensisignaalien perusteella nyt ohittaneet entisen kuninkaan eli bensiinin.
Syyskuun rekisteröinneistä noin 40 prosenttia oli täyssähköjä, 36 prosenttia bensa-autoja, 19 prosenttia lataushybridejä ja viisi prosenttia dieselejä. Toisin sanoen kolme viidestä uudesta autosta ottaa pääasiallisen etenemisvoimansa töpselistä.
Koko vuoden ensirekisteröintitilastoissa sähköautoja on kaikista rekisteriin laitetuista autoista ollut noin 33 prosenttia, bensa-autoja noin 40 prosenttia. "
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f3f0e718-c850-4d21-b012-5e4b63a32871- Anonyymi
"Kyllä, aidosti kilpailevia vaihtoehtoja jotka ovat käytännössä parempia kuin täyssähköautot, joita myös kansa haluaa ostaa."
Aito kilpailu tarkoittaisi myös EU:n ja valtiovaltojen taholta tapahtuvaa tasapuolista kohtelua, tukea ja alati toistuvaa julkista rummuttamista.
Patteriautot ovat poliittinen pakkovalinta, ei autonvalmistajien oma valinta.
Autonvalmistajat sidosryhmineen ovat olleet __pakotettuja__ laittamaan suunnilleen kaikki voimavaransa tuolle väärälle ja raskaasti ympäristötuhoiselle hevoselle.
Ilman tuota poliittista pakkoa ja ilman valheellista, sekä alati aivopesevää vihermarkkinointia tilanne näyttäytysi aivan toiselta.
Mutta, nyttemmin aurinko paistaa ja lämmittää hieman heikommin patterimarkkinoita, jossa niiden uutuudenviehätys ja ensikiima on hiipumassa.
Itselleen voi toki halutessaan toistuvasti valehdella, mutta ohessa todellista Faktaa patteriautojen tulevien vuosien näkymistä.
"Autoala: Suomalaisilla valheellinen kuva sähköautojen myynnistä"
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/855253a0-48e6-44ab-b9d6-5d34753d5268
*
"Euroopan autokaupasta tuli ”kuoleman laakso – Sähköautojen tilausmäärät romahtaneet"
"Kauppiaiden kirjaamat asiakastilaukset ovat puolittuneet viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna."
" Kutsumme vuosien 2024–2027 välistä aikaa ”kuoleman laaksoksi”. Se tarkoittaa vähäisen vaihtoarvon, suuren tarjonnan ja matalan kysynnän jaksoa, hän tarkentaa."
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/36d792ff-be7a-4144-9e35-99f3b428cb81
Että näin, hieman faktaa patteripalstan teemaankin kuuluen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä, aidosti kilpailevia vaihtoehtoja jotka ovat käytännössä parempia kuin täyssähköautot, joita myös kansa haluaa ostaa."
Aito kilpailu tarkoittaisi myös EU:n ja valtiovaltojen taholta tapahtuvaa tasapuolista kohtelua, tukea ja alati toistuvaa julkista rummuttamista.
Patteriautot ovat poliittinen pakkovalinta, ei autonvalmistajien oma valinta.
Autonvalmistajat sidosryhmineen ovat olleet __pakotettuja__ laittamaan suunnilleen kaikki voimavaransa tuolle väärälle ja raskaasti ympäristötuhoiselle hevoselle.
Ilman tuota poliittista pakkoa ja ilman valheellista, sekä alati aivopesevää vihermarkkinointia tilanne näyttäytysi aivan toiselta.
Mutta, nyttemmin aurinko paistaa ja lämmittää hieman heikommin patterimarkkinoita, jossa niiden uutuudenviehätys ja ensikiima on hiipumassa.
Itselleen voi toki halutessaan toistuvasti valehdella, mutta ohessa todellista Faktaa patteriautojen tulevien vuosien näkymistä.
"Autoala: Suomalaisilla valheellinen kuva sähköautojen myynnistä"
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/855253a0-48e6-44ab-b9d6-5d34753d5268
*
"Euroopan autokaupasta tuli ”kuoleman laakso – Sähköautojen tilausmäärät romahtaneet"
"Kauppiaiden kirjaamat asiakastilaukset ovat puolittuneet viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna."
" Kutsumme vuosien 2024–2027 välistä aikaa ”kuoleman laaksoksi”. Se tarkoittaa vähäisen vaihtoarvon, suuren tarjonnan ja matalan kysynnän jaksoa, hän tarkentaa."
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/36d792ff-be7a-4144-9e35-99f3b428cb81
Että näin, hieman faktaa patteripalstan teemaankin kuuluen.Hieman faktaa on myös se että vetytankkausasemat tarvitsevat myös massiivisesti tukia VEROVAROIN.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17809057/miljoona-vetyautoa-suomessa-tarvitsee-2133-miljoonaa-euroa-tukea-
- Anonyymi
"Patteriautot ovat poliittinen pakkovalinta, ei autonvalmistajien oma valinta. "
Miksi sitten Kiinassa on useita autonvalmistajia, jotka eivät ole koskaan valmistaneet polttomoottoriautoja? Johtuisiko se yksinkertaisesti siitä että täyssähköautot myyvät?
Miksi sitten Kiinassa on vain muutama vetyauton valmistaja? Johtuisiko se siitä ettei vetyautoja saada oikein kaupaksi ja ei uusia merkkejä tule markkinoille? - Anonyymi
Olen jo moneen kertaan kysynyt eri keskusteluissa sinulta samaa kysymystä mihin et selvästikkään suostu vastaamaan.
Kerro meille mikä on aidosti vähän ympäristöä kuormittava auto jonka kaikkien tulisi valita eli tarkka merkki ja malli. Laitathan liitteeksi myös uskottavan ympäristöraportin mukaan mihin väitteesi perustuu. Ja miksi ympäristöjärjestö Greenpeace on kanssasi vahvasti eri mieltä?
Miksi jätät kerta toisensa jälkeen tähän kysymykseen vastaamatta jos kerran täyssähköauto on "megasaastetta"? Johtuisiko se siitä että VALEHTELET?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241661/greenpeace-ei-nae-sahkoautoja-quotmegasaasteenaquot- - Anonyymi
Miksei ne helvetin kalliit vetyautot ole sitten "poliittinen valinta"? Hyundai Nexo maksaa karvalakkiversiona 80 000e suomessa, johon harvalla on varaa. Sitten vielä noin 10 000km välein perushuolto ja jakohihnan hintainen ionisuodattimen vaihto aina noin 50 000km välein, joten kallista tulee olemaan vetyautoilu. Ja tähän vaihtoehtoon koitat ihmiset "pakottaa" maksaen tolkuttomasti vetyautoilusta. Tämä jos jokin on todella ikävä pakkovalinta, joten kyllä ihmiset äänestävät kukkarollaan ja ostavat mielummin sen täyssähköauton.
- Anonyymi
Samaan aikaan oikeassa elämässä mikä tilanne on nyt eikä vain "ehkä sitten 2024-2027" unohtaen että talous on ylipäätänsä taantumassa ja myös uusien polttomoottoriautojen myynti tulee tippumaan melko varmasti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18068704/norjassa-93-rekisteroidaan-ladattavina-
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f3f0e718-c850-4d21-b012-5e4b63a32871
"Historiallinen käänne Suomen autokaupassa
Sähköautot ovat ensisignaalien perusteella nyt ohittaneet entisen kuninkaan eli bensiinin.
Syyskuun rekisteröinneistä noin 40 prosenttia oli täyssähköjä, 36 prosenttia bensa-autoja, 19 prosenttia lataushybridejä ja viisi prosenttia dieselejä. Toisin sanoen kolme viidestä uudesta autosta ottaa pääasiallisen etenemisvoimansa töpselistä.
Koko vuoden ensirekisteröintitilastoissa sähköautoja on kaikista rekisteriin laitetuista autoista ollut noin 33 prosenttia, bensa-autoja noin 40 prosenttia. "
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f3f0e718-c850-4d21-b012-5e4b63a32871 - Anonyymi
"Aito kilpailu tarkoittaisi myös EU:n ja valtiovaltojen taholta tapahtuvaa tasapuolista kohtelua, tukea ja alati toistuvaa julkista rummuttamista."
Kannatat siis sellaisen tekniikan tukemista VEROVAROIN mitä ihmiset eivät oikeasti halua ostaa edes 20 vuoden jälkeenkään? - Anonyymi
Tottakai kannattaa, eihän ne vetyautot muuten myy. :D
- Anonyymi
Kaliforniassa mietitään onko enään järkevää tukea vetyautojen infraa VEROVAROIN, koska siitä suuresta kuluerästä hyötyy vain niin pieni määrä ihmisiä. Toisinsanoen päättäjätkin ovat alkaneet kyseenalaistamaan että onko se enään järkevää.... 20 vuoden jälkeen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006879/kaliforniassa-vaitellaan-vetytankkausasemien-rakentamisen-jarkevyydesta- - Anonyymi
"Mutta ole huoleti, ei s24:n komentoinnit ja uutisoinnit muuta vetytalouden kehitystä suuntaan tai toiseen, pappa betaalar viikkorahasi eivät ole uhattuina, hengitä ihan vain rauhassa ;-)"
Jos niillä kirjoituksilla ei ole mitään vaikutusta niin miksi sitten itse jatkuvasti ylistät täällä suomi24 vetyautoja ja synteettisiä polttoaineita useita kertoja viikossa? - Anonyymi
Siksi kun ajattelee että niillä vedyn pakkomainostamisilla on merkitystä. ;)
- Anonyymi
Niistä pakkomainostamisista on se hyöty että myös vedyn huonoista puolista tietoa leviää moniin eri ketjuihin.
- Anonyymi
Kuka niitä pakkomainoksia jaksaa lukea? Ei telkkuakaan katota mainosten takia!
- Anonyymi
Vety olisi hyvä vaihtoehto jos oikeasti vetyautot maksaisivat noin 30 000e, tankkausasemia max 100km välein ja vedyn hinta oikeasti halpa esimerkiksi 3e kilo. Mut ku ei oo mitään merkkei et näin tulis käymään viides vuodes.
- Anonyymi
Vetynarsistin ongelma on se ettei kestä sitä ettei vedystä olla kiinnostuneita ja pakkokäännytys jatkuu.
- Anonyymi
Kyllä vedyn ongelmat vielä ihmisille selviää eikä enään hypettäminen auta.
- Anonyymi
Vetyauto on sähköauto ja keskustelu vetyautoista kuuluu tälle palstalle. yhtä naurettavaa olisi vaittää, että täällä ei saa keskustella dieselhybrideistä koska on oma palstansa dieselautoille.
Tosiasia on kuitenkin se että maailma kehittyy. Onko se noin kova pala kun ei enää itse olekkaan kehityksen kärjessä ja oman auton tekniikka vanhenee. - Anonyymi
Saako facebook vety sitten jauhaa täyssähköautoista jos vetyauto on sähköauto?
- Anonyymi
Ei varmasti saa, mutta vetyfanaatikot tietää ettei juuri kukaan ole kiinnostunut vetyautoista niin sitä pakkomainontaa pitää harrastaa tekosyyllä väärällä palstalla.
- Anonyymi
Jotenkin vain tuntuu ettei ne vetyintoilijat itsekkään oikeasti usko vetyautoon, koska harva sellaisen ostaa kuitenkaan kun oppivat itsekkin niiden heikkoudet.
- Anonyymi
Totuus vetyautoista paljastuu viimeistään siinä vaiheessa kun eri autolehdet testaavat niitä kattavasti. Viimeistään kalliit kulut ja hankala autoilu herättää ihmiset siihen ettei sellaista kannata ostaa.
- Anonyymi
Huh tätä vetyhumpuukkia.
- Anonyymi
Joulupukilla ja vedyllä on paljon yhteistä. Hyvää joulua kaikille vetyyn hurahtaneille!
- Anonyymi
Kyllä Aasian maissa tulee varmaan vety yleistynyt kun siellä ei sähköautot tule onnistumaan jo helteet yksistään tuhoaa akut...Eurooppaa vaan vedetään höplästä jonkun aikaa...
- Anonyymi
Jos kuumissa maissa täyssähköautot ovat huono vaihtoehto ja mukamas akut tuhoutuvat nopeasti, niin miksi ihmeessä niitä sitten menee kaupaksi? Thaimassa on noin +30c lähes ympäri vuoden. Vietnamissa suurinpiirtein yhtä kuumaa kuin Thaimaassa ja siellä on myös oma autotehdas VinFast valmistaen täyssähköautoja.
"Kokonaismarkkinatilanteessa Thaimaa raportoi 6 875 sähköautojen myynnistä syyskuussa, ja BYD:n markkinaosuus oli 47 %. Vuoden yhdeksän ensimmäisen kuukauden kumulatiivisia lukuja arvioitaessa Thaimaa rekisteröi 50 347 sähköautoa, joista BYD:n osuus oli 36 %. Tammi-syyskuussa Thaimaan kokonaisautojen myynti oli 500 942 yksikköä, ja sähköautojen osuus tästä luvusta oli 10,05 %. Tämä on merkittävä muutos edellisvuodesta, jolloin Thaimaassa myytiin vain 9 729 sähköautoa. Vuoden 2023 myynti YLITTÄÄ VIIME VUODEN LUVUT YLI VIISINKERTAISESTI."
https://carnewschina-com.translate.goog/2023/10/07/byds-ev-sales-in-thailand-reached-a-new-high-in-september-2023/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
https://www.tui.fi/matkat/thaimaa/saa/
https://vinfastauto.us/story - Anonyymi
Taitaa myös Thaimaassa olla 0,0% vetyautoja?
- Anonyymi
Jos tuonkaan vertaa, hihii!
- Anonyymi
Jotkut vihaa niin paljon sähköautoja että kannattavat sen takia periaatteen vuoksi vetyautoja. Vaikea uskoa että itse nämä kannattajat ostavat vetyautoa itselleen.
- Anonyymi
Ei vetyautot kiinnosta jos joutuu jotain 80 tonttua maksamaan.
- Anonyymi
Joo 80 tonttua ei kiinnosta edes jouluna vaikka jotkut ihan hulluina jouluun ovatkin.
- Anonyymi
Minä en usko tonttuihin enkä vetyautoihin.
- Anonyymi
Joulu meni jo joten ei tarvitse uskoa tonttuihin.
- Anonyymi
Facebook vetyautot ja vetytankkausverkosto kasvaa myös todella hitaasta ja ihan samaan tapaan melko hiljaista. Ei sielläkään vetytekniikasta aidosti keskustella. Vain mainospalstana sekin toimii.
- Anonyymi
Miksi facebook vety ei riittänyt vaan piti avata uusi vastaava palsta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi facebook vety ei riittänyt vaan piti avata uusi vastaava palsta?
Koska tajuttiin ettei pelkkä vety kiinnosta.
- Anonyymi
Välillä nuo facen vetymestat on jopa kiinni kommentoinnilta mikä on outoa.
- Anonyymi
Vain Toyota jaksaa olla kiinnostunut aidosti vedystä kun on myöhästynyt akkuautojen kisasta.
- Anonyymi
Ei Toyotalla ole muuta mahdollisuuksia kuin tehdä niitä autoja jotka myy. Ei heidän vetyauto eikä sähköauto oikein vakuuta kun niitä ei mene juurikaan kaupaksi.
- Anonyymi
eli siis kun sähköautot on saaneet ritiikkiä niin myös vetyautot joten joutuukohan päättäjät viälä siihen tilantteeseen että on pakko hyväksyä se että pitöää myös takaisinottaa diesel &bensa-autot?? Ei kun tuli vuan miäleen tämmöne skenaario nyt hmm??????????
Kyllähän ongelma on iso eli kun yritetään keksiä ratkaisuja ilmasto-ongelmaan(joka on ihan totta eli tuskin sitä kukaan voi enää kiistää) mutta ei viisaat piät näy osaavan keksiä vielä ratkaisuja sillä ihmiset on havainneet esim sähköautoissa hyvinkin paljon ongelmakohtia(savutukset&tuleen syttymiset&räjähtämiset)..
Mihinköhän tää kaikki vielä menee? Pelottaa ajatella, mut koska jos pelottaa niin silloin parempi katsoa kissavideoita hahha! Tai kuunnella musiikkia tai tehdä työtä. Murheet pian unohtua =)
Mut kai noi viisaat päät osaa keksiä vielä ratkaisut ongelmakohtiin, toivottavasti, sillä muuten ihmisten mitta tulee kohta täyteen. Ei ihmiset oo tyhymiä! - Anonyymi
"Mut kai noi viisaat päät osaa keksiä vielä ratkaisut ongelmakohtiin, toivottavasti, sillä muuten ihmisten mitta tulee kohta täyteen. Ei ihmiset oo tyhymiä!"
Vetyautojen suhteen ihmisillä on tullut mitta täyteen kun niitä ei yksinkertaisesti osteta maissa missä on jopa kohtuu hyvä vetytankkausverkosto.- Anonyymi
Aijaa mielenkiintoista hmm. Onko miten kalliita vaiko halpoja nämä vetyautot? Oma villi veikkaus ei varmaa nkovin halapoja jos niitä vetyautoja ei vielä markkinoil oo niin paljoo , onko näin?
Ja sitten kysyn että onko vetyautoissa ongelmia jotka voisi johtaa siihen että ne särkyy herkästi?
sähköautoissa kun sähköautoissa olltu eniten ongelmia paukkupakkasilla kun viimeksi siitä luin aikakausilehdestäni kun eräs akateemikko kirjoitti siitä tiukkaankin sävyyn kun hän sanoi että teiden varsille jäänyt sähköautoja.
- Anonyymi
"sähköautoissa kun sähköautoissa olltu eniten ongelmia paukkupakkasilla kun viimeksi siitä luin aikakausilehdestäni kun eräs akateemikko kirjoitti siitä tiukkaankin sävyyn kun hän sanoi että teiden varsille jäänyt sähköautoja."
Et tietenkään mitään linkkiä laittanut väitteellesi. Kuitenkin oikean elämän kysely paljastaa ettei merkittäviä ongelmia ole paukkupakkasilla täyssähköautojen kanssa. Samoin hinausyrittäjät tukevat samaa sanomaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18207181/kysely-paljastaa-etta-97-parjaa-sahkoautolla-kovilla-pakkasilla-- Anonyymi
Tuossa oli sellainen kysymysten asettelu, että kysyjä sai haluamansa vastauksen. Mutta kun luki iltapäivälehdistä oikeita kokemuksia, niin huomasi, ettei sähköautolla tee mitään Suomen talvessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa oli sellainen kysymysten asettelu, että kysyjä sai haluamansa vastauksen. Mutta kun luki iltapäivälehdistä oikeita kokemuksia, niin huomasi, ettei sähköautolla tee mitään Suomen talvessa.
no mä en nyt ossaa sannoo yhtään mitään kun toiset sanoo toisin ja toiset eri tavalla niin mitä sitten uskoa, mut kai se oma kokemus sitten kertoo sen kun jos edes joskus pystyy ostaan sähköautoa kun ne on niin kalliita mut tod näk niije hintataso tulee alemmas kun niitä alakaa tulla enempi markkinoille mut oon kuullu että sähköauton korjaus maksaa maltaita. Veljeni sanoi että maksaa tosi paljon. Veljeni on keskiluokkaa oleva IT-alalla toimiva ja sano ettei heilä ole välttämättä varaa ostaa nyt sähköautoa.
Noh voihan se olla että oon väärässä sähköautojen suhteen että ne onkin ihan toimivia. Hyvä tietenkin jos ne on toimivia. Oma kokemus sen varmasti sitten tulevaisuudessa kertoo paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa oli sellainen kysymysten asettelu, että kysyjä sai haluamansa vastauksen. Mutta kun luki iltapäivälehdistä oikeita kokemuksia, niin huomasi, ettei sähköautolla tee mitään Suomen talvessa.
Ja ne uutisten kommenttiosiothan on tunnetusti juuri niitä uskottavia tietolähteitä. :D
Aina voi myös laittaa youtubeen sähköauton merkin ja "winter" sanan perään että millaisia arvosteluja eri ihmiset niistä antaa. Esim. "mg4 winter".
Kuitenkin hyvin moni valitsee aina uudestaan sähköauton autoa ostaessaan, joten jostain sekin kertoo. Jos sähköautoilla ei tee mitään talvella, niin miksi sitten sähköautoilijat ostavat taas uudestaan sähköauton kun on kerran henkilökohtaista kokemusta myös talvesta oikeasti sähköautolla pärjäämisestä talvella (toisin kuin netin polttis huutelijoilla) ja ovat myös valmiita maksamaan siitä polttomoottoriautoa selvästi enemmän?
"If teetti keväällä kyselyn sähköautoilla ajaville asiakkailleen. Kyselyn tulokset antavat jonkinlaisen kuvan siitä, kuinka tyytyväisiä yhtiön asiakkaat ovat olleet päätökseensä hankkia sähköauto.
Vaikka otanta, 306 suomalaista sähköautoilijaa, on verrattain pieni, suosittelisi peräti 98 prosenttia heistä sähköautoilua tuttavilleen. Noin 75 prosenttia tietää jo nyt, että heidän seuraavakin autonsa on ehdottomasti sähköauto. Loputkin päätyisivät sähköautoon todennäköisesti. Erityisen tyytyväisiä ovat Tesla-kuskit."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vakuutusyhtion-kysely-98-prosenttia-suomalaisista-sahkoautoilijoista-samaa-mielta-yhdesta-asiasta/8721432
Kysely kuinka moni ostaa uudestaan sähköauton.
https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/posts/10158989719254685/
- Anonyymi
"Noh voihan se olla että oon väärässä sähköautojen suhteen että ne onkin ihan toimivia. Hyvä tietenkin jos ne on toimivia. Oma kokemus sen varmasti sitten tulevaisuudessa kertoo paremmin."
On ihmisiä jotka inhoavat sähköautoja ja pyrkivät levittämään niistä muunneltua negatiivista totuutta tai jopa valehtelemaan. Totuuden selvität sillä että alat seuraamaan sähköautojen keskusteluita monilta eri keskustelupalstoilta ja katsot eri sähköautojen arvosteluita youtubesta (niitäkin tehdään yllättävän paljon monessa eri maassa), niin alkaa se totuus tulemaan sinulle entistä enemmän esille. Ja aina voi myös kysyä jos jokin askarruttaa facebookissa "Sähköautot - Nyt!" ryhmässä, jossa on noin 39 000 jäsentä ja kasvaa joka kuukausi hiljakseen.
https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt
Kannattaa kiinnittää huomiota nimenomaan siihen kuka pyrkii pysymään asialinjalla uskottavissa perusteluissaan ja niistä voi myös aidosti oppia. Samoin viralliset tutkimustulokset painavat paljon enemmän kuin vain mututieto esim. sähkö ei tulevaisuudessa riitä kun sähköautot yleistyvät vaikka monena vuotena siitä on keskusteltu ja kerrottu että jos kaikki suomen henkilöautot muuttuisivat yhdessä yössä sähköautoiksi, niin sähkönkulutus nousisi noin 10% eli riittää hyvin. On paljon myös ihmisiä jotka kieltävät totuuden vaikka heille tutkimustietoa toimitetaan nenän eteen eivätkä pysty esittämään mitään puolueetonta uskottavaa vastatutkimusta useista pyynnöistä huolimatta, koska häviötä on ilmeisesti niin vaikeata kestää tai haluavat tahalleen saada sähköautot huonoon valoon kun eivät suostu myöntämään.
"Tarkka kysymys kuuluu seuraavasti: ”Jos kaikki Suomen henkilöautot vaihdettaisiin sähkökäyttöisiksi, riittäisikö nykyinen sähköntuotanto kattamaan lisääntynyt sähkön tarve?”
Aloitetaan yksinkertaisella omalla laskutoimituksella. Vuonna 2020 Suomessa ajettiin 39,1 miljardia kilometriä. Jos sähköauton keskikulutus olisi 20 kilowattituntia per sata kilometriä, tarkoittaisi tämä vuodessa noin 7,82 terawattitunnin kulutusta
Vuonna 2020 Suomen sähkönkulutus on ollut 81,6 tWh, eli vajaan kahdeksan terawattitunnin kulutuksen nousu tarkoittaisi noin 9,6 prosentin lisäystä – joka kuulostaa suhteellisen suurelta. Suomessa sähkönkulutus on kuitenkin ollut vuonna 2007 90,4 tWh, eli käytännössä jopa korkeammalla tasolla johon sähkönkulutus edellä mainitulla kaavalla nousisi. Sähkön siis pitäisi riittää hyvinkin, etenkin kun nykyisin Suomen omaa sähköntuotantoa on boostaamassa surullisenkuuluisa Olkiluoto 3."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kysy-autoista-riittaako-sahko-jos-kaikki-ajavat-sahkoautoilla/ - Anonyymi
Sähköautoissa ei ole yhtään kiinnostavaa 50 k€ hintaluokassa.
- Anonyymi
No onko sitten vetyautoissa kiinnostavaa autoa noin 80 000e hintaluokassa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17259553/mita-saa-70-000---90-000e-vetyauton-hinnalla- Anonyymi
Ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei.
Millainen olisi sitten kiinnostava vetyauto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen olisi sitten kiinnostava vetyauto?
Tällä hetkellä itse vetyauto voi olla kiinnostava, mutta vedyn hinta ja vetytankkausasemien vähyys latistaa kiinnostavuuden.
- Anonyymi
Ei juuri kenelläkään ole varaa ostaa 80 000e vetyautoa. Ei ne ole oikeasti suosittuja.
- Anonyymi
Vetyautot kuolivat.
- Anonyymi
Vetyautot eivät ole kuolleet. Vain niiden myynti on ihan kuollutta.
- Anonyymi
Pääsiäinen tulee ja vetyautot heräävät kolmantena vuosikymmenenä kuolleista. :)
- Anonyymi
Vetyautoilu on uskonto eikä aito intohimo. Kun intohimo puuttuu niin ne eivät mene kaupaksi.
- Anonyymi
Toisilla on intohimo tehdä vetyautoista valheellista propagandaa omien etujensa takia.
- Anonyymi
Facebook vety edelleen vain noin 1100 jäsentä. Ei lähde millään ryhmä kasvamaan. Kertoo vain edelleenkin siitä ettei vety kiinnosta. Muutenkin melko vähän siellä on keskustelua ja edelleenkin toimii lähinnä vain vetyuutisten mainospalstana.
- Anonyymi
Ei lähde nousuun ei.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702