Voiko?

äiti ja isä ihmeissään

Voiko ihminen oikeasti syntyä uudelleen?

Oma tyttäreni on nyt melkein kolme vuotta ja hän on alkanut puhumaan: " Silloin kun minä olin iso ja asuin siinä toisessa kodissa, minun kanssani asui mies nimeltä David ja hänen kanssa me kasvatimme ruokaa" jne.

Asumme kerrostalossa ja isovanhemmatkin asuu kerrostalossa, joten ei ainakaan yksikään tuttumme kasvata mitään porkkanoita ym. pihallaan.

David on nykyään joka asiassa mukana (mielikuvituskaveri?) ei mielestäni missään tv-ohjelmassa tai satukirjassa ole sen nimistä hahmoa/miestä
Lapseni ei ole myöskään hoidossa viellä koskaan ollut. (pikkusisko 1v. ja 4kk.) ja leikkikaverina naapurin 2v. tyttö, joka ei paljon puhu.

55

3290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bolgrad**

      Itse puhuin lapsena, eikä minua siihen ns. ruokittu, sillä vanhempani ei ennen jälleensyntymiseen uskonut.
      Lapseni, tai siis keskimmäinen on puhunut entisestä elämästä minulle ja jopa 5v. mietti, voiko hän olla uudelleen syntynyt Jeesus (hi hi)En omasta mielestäni ole häntä kannustanut (en tiedä) mutta appivanhempani ei hyväksy moisia juttuja, joten ei miehenikään liioin, joten en ole oikein myöntänyt, mutta en kieltänytkään hänen puheita.
      Nykyään kyllä puhumme jotain keskenämme, koska on jo iso poika.

      näihin pitää suhtautua avoimesti. Kuunella, mitä he oikeasti sanovat. Kyllä mielikuvituksen luomat kuvat erottaa.
      Nuorin poikani on oikea mestari puhumaan "palturia" hänen juttunsa ovat olleet fantasiaa ja poimittu päivän aikana kuulluista jutuista. (hyvä muisti)

      pitää olla tarkkana ja mieli avoinna.

      • Anonyymi

        Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
        on teksti, jossa sanotaan:

        ”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

        Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.


    • Tammi2

      Joh. 3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. 6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.7. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

      • kuolematon sielu

        aloittaja halusi tietää jälleensyntymisestä eli reinkarnaatiosta ja että puhuuko lapsi edellisestä elämästä.


    • sappua

      >Voiko ihminen oikeasti syntyä uudelleen?<

      Minusta kaikki syntyvät uudelleen.

    • kauttakulkumatkalla

      Ihminen syntyy maan päälle kerran, ja kuolee kerran. Jälleensyntyminen on suuri harha! Meillä on yksi ainoa elämä täällä..ainutkertainen elämä.

      Siunausta!

      • bolgrad**

        Jos olemme saaneet vain yhden elämän, ei raamatun mukaista Jumalaa ole.
        - Miksi jotkut kuolee ennen syntymää?

        Eräällä tutullani kävi ikävästi. Vauva kuoli kohtuu 7. raskauskuukaudella kuristuen napanuoraansa. Tämä poikako sai nyt kaiken "Jumalan sanan" itseensä ja pääsi taivaaseen?

        Lähelläni asuu 102v. mies yksin isossa omakotitalossa ja juo "lääkkeeksi" Vodkaa, että sydän jaksaisi pumpata verta. Miehen muistissa ei mitään vikaa.

        Mikä siis on tämä juttu? Elämän pituus, kun se on joko liian lyhyt tai liian pitkä?

        Kuinka moni vanhus makaa tälläkin hetkellä tiedottomana sairaalassa/vanhainkodissa jo useatta vuotta vaipat housuissa, syötettävänä ja asentoa vaihdettavana?

        Kun puhutaan yhdestä elämästä, lähtökohdat pitäisi olla jokaiselle samat ja kun aika on täynnä, lähteminen pitäisi olla myös helppoa jokaiselle.
        Ei näin!!!


      • kuolematon sielu
        bolgrad** kirjoitti:

        Jos olemme saaneet vain yhden elämän, ei raamatun mukaista Jumalaa ole.
        - Miksi jotkut kuolee ennen syntymää?

        Eräällä tutullani kävi ikävästi. Vauva kuoli kohtuu 7. raskauskuukaudella kuristuen napanuoraansa. Tämä poikako sai nyt kaiken "Jumalan sanan" itseensä ja pääsi taivaaseen?

        Lähelläni asuu 102v. mies yksin isossa omakotitalossa ja juo "lääkkeeksi" Vodkaa, että sydän jaksaisi pumpata verta. Miehen muistissa ei mitään vikaa.

        Mikä siis on tämä juttu? Elämän pituus, kun se on joko liian lyhyt tai liian pitkä?

        Kuinka moni vanhus makaa tälläkin hetkellä tiedottomana sairaalassa/vanhainkodissa jo useatta vuotta vaipat housuissa, syötettävänä ja asentoa vaihdettavana?

        Kun puhutaan yhdestä elämästä, lähtökohdat pitäisi olla jokaiselle samat ja kun aika on täynnä, lähteminen pitäisi olla myös helppoa jokaiselle.
        Ei näin!!!

        haluaa vapaasti. Niinkuin tuo edellinen.
        Olkoon todisteita tai ei mutta minulle (meille)
        jälleensyntyminen ja karman laki on luonnonlaki joka on totta.
        Uskovaiset aikovat elää taivaassa ikuisesti jumalan ja jeesuksen jalkoja pussaillen.


      • bolgrad**
        kuolematon sielu kirjoitti:

        haluaa vapaasti. Niinkuin tuo edellinen.
        Olkoon todisteita tai ei mutta minulle (meille)
        jälleensyntyminen ja karman laki on luonnonlaki joka on totta.
        Uskovaiset aikovat elää taivaassa ikuisesti jumalan ja jeesuksen jalkoja pussaillen.

        Fetissiä!
        Ei kai tässä auta muu kuin antaa ihmisten uskoa, mihin uskovat.

        Joskus vaan nousee höyry päästä kun itse näkee asiat niin luonnollisina ja muut ei näe ollenkaan.

        Taidan siirtyä lukemisen pariin ja jeah, tilasin juuri kirjan ihan heräteostoksena:    

        Atlantis opas muinaiseen viisauteen | lisätiedot
        Diana Cooper. Sivuja 299.
        Muinainen Atlantiksen sivilisaatio kukoisti loistokkuudessaan sekä
        tekniikan että henkisten kykyjen alueella. Atlantislaiset olivat rauhaa
        rakastavia leppoisia ihmisiä, jotka elivät syvässä yhteydessä Luojaansa
        sekä kaikkiin luomakunnan olentoihin. Tämän kirjan myötä pääset
        tutustumaan atlantislaisten hämmästyttävään elämäntapaan ja omaksumaan
        siitä parhaat palat omaan elämääsi.

        Kirjan aiheita ovat muun muassa:
        • Atlantislaiset energiat
        • Atlantislaisten asuintavat
        • Mielen kykyjen kehittäminen
        • Kivien kanssa työskentely
        • Parantaminen
        • Numerologia
        • Chakrat

        ja oma jo luettu suosikkini: Yhdeksän oivalluksen tie. KLASSIKKO JÄLLEEN SAATAVANA | lisätiedot
        James Fedfield, s 285.
        Yhdeksän oivalluksen tie on vauhdikkan jännitysromaanin muotoon kirjoitettu analyysi nykyihmisen henkisestä tilasta ja ennustus tulevasta. Elämässän eksynyt mies lähtee Peruun metsästämään salaperäistä Käsikirjoitusta. Se on 600 eKr kirjoitettu teos, jossa ennustetaan suurta henkistä vallankumousta. Ennen sitä jokaisen on koettava yhdeksän oivallusta. Mutta kirkko ja valtio haluavat pitää Käsikirjoituksen salassa. Mies joutuu pakenemaan henkensä edestä Perun vuorilla ja sademetsissä. Matkalla hän oppii oivallukset yhden toisensa jälkeen.
        Redfieldin menestysteos on saanut sadat tuhannet ihmiset kautta maailman suhtautumaan elämään uudella tavalla.

        Jälkimmäinen on juuri niitä "tarinoita" joissa on totuus rivienvälissä.

        Löysin kokeemäeltä jotain, johon aion hakea:
        http://www.raisalankansanopisto.fi/lel.html


        Katsos, olen keväällä syntynyt -oinas ja nyt olen niin täynnä energiaa ja uuden alkua, että kun aurinko alkaa paistamaan tänne Raumalle, missä jo lumet sulanneet ja leskenlehdet kukkii ja valkovuokon alut työntyy maasta, ei minua täällä koneella näy... ei kuulu...

        Aurinkoista kesää... tästä tulee kuuma kesä, varmaan sinne pohjoisiinkin.


      • kauttakulkumatkalla
        bolgrad** kirjoitti:

        Jos olemme saaneet vain yhden elämän, ei raamatun mukaista Jumalaa ole.
        - Miksi jotkut kuolee ennen syntymää?

        Eräällä tutullani kävi ikävästi. Vauva kuoli kohtuu 7. raskauskuukaudella kuristuen napanuoraansa. Tämä poikako sai nyt kaiken "Jumalan sanan" itseensä ja pääsi taivaaseen?

        Lähelläni asuu 102v. mies yksin isossa omakotitalossa ja juo "lääkkeeksi" Vodkaa, että sydän jaksaisi pumpata verta. Miehen muistissa ei mitään vikaa.

        Mikä siis on tämä juttu? Elämän pituus, kun se on joko liian lyhyt tai liian pitkä?

        Kuinka moni vanhus makaa tälläkin hetkellä tiedottomana sairaalassa/vanhainkodissa jo useatta vuotta vaipat housuissa, syötettävänä ja asentoa vaihdettavana?

        Kun puhutaan yhdestä elämästä, lähtökohdat pitäisi olla jokaiselle samat ja kun aika on täynnä, lähteminen pitäisi olla myös helppoa jokaiselle.
        Ei näin!!!

        Mutta ihan samalla tavallahan voidaan ajatella, että jos jälleensyntymis-oppi olisi totta, niin miksi jokin sikiö kuolee kohtuun, syntyen kohta jossakin uudestaan? Mikä mieli siinä sitten olisi??

        Aivan, se on totta, että elämän pituus todella vaihtelee. Mutta ei se niinkään ole, että kaikki elävät vaikka 30 tai 60- vuotiaaksi, ja sitten tulee loppu. Me emme koskaan tiedä, milloin on juuri meidän viimeinen päivä.

        Sikiö, joka kuolee kohtuun..Kyllä, hän saa omistaa Jumalan lupauksen ja mennä taivaaseen. Miksi näin ettei elämä alakaan? Sitä en tiedä, en ole Jumala, mutta Hänen lupauksensa tunnen.


      • kuolematon sielu
        bolgrad** kirjoitti:

        Fetissiä!
        Ei kai tässä auta muu kuin antaa ihmisten uskoa, mihin uskovat.

        Joskus vaan nousee höyry päästä kun itse näkee asiat niin luonnollisina ja muut ei näe ollenkaan.

        Taidan siirtyä lukemisen pariin ja jeah, tilasin juuri kirjan ihan heräteostoksena:    

        Atlantis opas muinaiseen viisauteen | lisätiedot
        Diana Cooper. Sivuja 299.
        Muinainen Atlantiksen sivilisaatio kukoisti loistokkuudessaan sekä
        tekniikan että henkisten kykyjen alueella. Atlantislaiset olivat rauhaa
        rakastavia leppoisia ihmisiä, jotka elivät syvässä yhteydessä Luojaansa
        sekä kaikkiin luomakunnan olentoihin. Tämän kirjan myötä pääset
        tutustumaan atlantislaisten hämmästyttävään elämäntapaan ja omaksumaan
        siitä parhaat palat omaan elämääsi.

        Kirjan aiheita ovat muun muassa:
        • Atlantislaiset energiat
        • Atlantislaisten asuintavat
        • Mielen kykyjen kehittäminen
        • Kivien kanssa työskentely
        • Parantaminen
        • Numerologia
        • Chakrat

        ja oma jo luettu suosikkini: Yhdeksän oivalluksen tie. KLASSIKKO JÄLLEEN SAATAVANA | lisätiedot
        James Fedfield, s 285.
        Yhdeksän oivalluksen tie on vauhdikkan jännitysromaanin muotoon kirjoitettu analyysi nykyihmisen henkisestä tilasta ja ennustus tulevasta. Elämässän eksynyt mies lähtee Peruun metsästämään salaperäistä Käsikirjoitusta. Se on 600 eKr kirjoitettu teos, jossa ennustetaan suurta henkistä vallankumousta. Ennen sitä jokaisen on koettava yhdeksän oivallusta. Mutta kirkko ja valtio haluavat pitää Käsikirjoituksen salassa. Mies joutuu pakenemaan henkensä edestä Perun vuorilla ja sademetsissä. Matkalla hän oppii oivallukset yhden toisensa jälkeen.
        Redfieldin menestysteos on saanut sadat tuhannet ihmiset kautta maailman suhtautumaan elämään uudella tavalla.

        Jälkimmäinen on juuri niitä "tarinoita" joissa on totuus rivienvälissä.

        Löysin kokeemäeltä jotain, johon aion hakea:
        http://www.raisalankansanopisto.fi/lel.html


        Katsos, olen keväällä syntynyt -oinas ja nyt olen niin täynnä energiaa ja uuden alkua, että kun aurinko alkaa paistamaan tänne Raumalle, missä jo lumet sulanneet ja leskenlehdet kukkii ja valkovuokon alut työntyy maasta, ei minua täällä koneella näy... ei kuulu...

        Aurinkoista kesää... tästä tulee kuuma kesä, varmaan sinne pohjoisiinkin.

        joskus ja tulemme olemaan uudella Atlantiksellakin.
        Muutamia Atlantiskirjoja on minullakin, Otto Muckin ja Scott Elliotin kirjoittamat mm.
        Olen muuten syntynyt viattomienlastenpäivänä.


      • bolgrad**
        kuolematon sielu kirjoitti:

        joskus ja tulemme olemaan uudella Atlantiksellakin.
        Muutamia Atlantiskirjoja on minullakin, Otto Muckin ja Scott Elliotin kirjoittamat mm.
        Olen muuten syntynyt viattomienlastenpäivänä.

        eri kuukausi... ja vuosi.


      • bolgrad**
        bolgrad** kirjoitti:

        eri kuukausi... ja vuosi.

        Mun sisko, kenen kanssa meillä on viha-rakkaussuhde on samaa merkkiä sun kanssa. Me ollaan yhdessä kaksi sarvipäätä, joiden sarvet ovat pahasti kolahtaneet aika ajoin yhteen. En voi koskaan ymmärtää hänen pikkutarkkuutta, kunnianhimoa ja määrätietoista asennetta jolla hän puskee vaikka läpi harmaan kiven. Eikä hän omien sanojen mukaan voi ymmärtää minun suurpiirteisyyttä, "mitä sitten, jos joku näkee" asennetta ja jos tämä ei onnistu, ei se ole minulle tarkoitettu-tyyliä.
        Äitimme on "omahyväinen" (noin karkeesti sanottu) leijona-nainen isolla N-kirjaimella, joka on karjunut valtaistuimellaan meille siskoksille aina välillä ja yhä, vaikka ikää on.

        Miten vahvoja egoja jo kannamme mukanamme pelkästään astrologian kannalta?... ja on niissä luonne analyyseissä kyllä paljon perää.

        Minä olen niin oikkua kun vain voin olla ja vaikka myönnän huonot tapani ja yritän päästä niistä eroon, on kuitenkin tiettyjä piirteitä, mitkä kuuluvat oman tähtimerkkini alla syntyneille, ja en edes halua päästä niistä eroon, vaikka tiedän, ettei ne ole mitään hyveitä.

        Tuli on elementini ja se ilmenee minussa sekä hyvässä että huonossa. Mitään nunnaa minusta ei saa tekemälläkään, mutta jos maailma pelastettaisiin juoksemalla alasti maapallon ympäri, olisin niitä, jotka juoksevat etummaisina. :-)


      • arjuuna
        kauttakulkumatkalla kirjoitti:

        Mutta ihan samalla tavallahan voidaan ajatella, että jos jälleensyntymis-oppi olisi totta, niin miksi jokin sikiö kuolee kohtuun, syntyen kohta jossakin uudestaan? Mikä mieli siinä sitten olisi??

        Aivan, se on totta, että elämän pituus todella vaihtelee. Mutta ei se niinkään ole, että kaikki elävät vaikka 30 tai 60- vuotiaaksi, ja sitten tulee loppu. Me emme koskaan tiedä, milloin on juuri meidän viimeinen päivä.

        Sikiö, joka kuolee kohtuun..Kyllä, hän saa omistaa Jumalan lupauksen ja mennä taivaaseen. Miksi näin ettei elämä alakaan? Sitä en tiedä, en ole Jumala, mutta Hänen lupauksensa tunnen.

        Joka ei ole koskaan syntynyt,eikä koskaan kuole voi
        jälleensyntyä.
        Jos puhutaan siekusta,joka on aikaa ja ajatusta,nåinollen syyn ja seurauksen lain alainen
        Sen vaikutukset joutuvat välttämättömyyden pakosta syntymään uudelleen
        Vain sielun kuolema maaelämän aikana kunsyyt ja seuraukset ovat tulleet päätökseen,ihminen
        yhtyy tuohon ikuiseen elämään,joka on kaikilla elollisilla olennoilla sama.


      • E.K.
        bolgrad** kirjoitti:

        Mun sisko, kenen kanssa meillä on viha-rakkaussuhde on samaa merkkiä sun kanssa. Me ollaan yhdessä kaksi sarvipäätä, joiden sarvet ovat pahasti kolahtaneet aika ajoin yhteen. En voi koskaan ymmärtää hänen pikkutarkkuutta, kunnianhimoa ja määrätietoista asennetta jolla hän puskee vaikka läpi harmaan kiven. Eikä hän omien sanojen mukaan voi ymmärtää minun suurpiirteisyyttä, "mitä sitten, jos joku näkee" asennetta ja jos tämä ei onnistu, ei se ole minulle tarkoitettu-tyyliä.
        Äitimme on "omahyväinen" (noin karkeesti sanottu) leijona-nainen isolla N-kirjaimella, joka on karjunut valtaistuimellaan meille siskoksille aina välillä ja yhä, vaikka ikää on.

        Miten vahvoja egoja jo kannamme mukanamme pelkästään astrologian kannalta?... ja on niissä luonne analyyseissä kyllä paljon perää.

        Minä olen niin oikkua kun vain voin olla ja vaikka myönnän huonot tapani ja yritän päästä niistä eroon, on kuitenkin tiettyjä piirteitä, mitkä kuuluvat oman tähtimerkkini alla syntyneille, ja en edes halua päästä niistä eroon, vaikka tiedän, ettei ne ole mitään hyveitä.

        Tuli on elementini ja se ilmenee minussa sekä hyvässä että huonossa. Mitään nunnaa minusta ei saa tekemälläkään, mutta jos maailma pelastettaisiin juoksemalla alasti maapallon ympäri, olisin niitä, jotka juoksevat etummaisina. :-)

        Loistavaa, että joku saa aiheutettua vielä aidon hymyn ja naurunpyrskähdyksen nykypäivänä. Täten ilmoittaudun palvelukseen ottamaan ylös niitä kierrosaikoja kun sitä maailmaa ruvetaan kyseisin keinoin pelastamaan.


    • zigi

      Kannattaa lukea jokunen lapsia käsittelevä psykologian kirja tai kasvatukseen liittyvä opus, niin johan alkaa seljetä.

      Vihollinen nyt tietenkin on aina syöttämässä pajunköyttä näistä ennen syntymisistä

      • maristronautti

        Eikö Jeesuskin sanonut: Rakasta vihollistasi.

        Jos Jumala on kaikki, ei Jumalan ulkopuolella ole mitään. Sinä olet Jumala. Osa sitä kaikkeutta, rakkautta, joka ei ole herra, ei persoona. Ihminen on ulkoistanut Jumalan, vaikka me kaikki olemme kaikki. Saatana on vertauskuva ihmisen egolle. Sille, joka haluaa ja tahtoo. Olla tässä ja vielä enemmän tässä. Eriytyneenä, erillisenä, yksilönä. Omat pyyteet ja halut saavat meidät tekemään tekoja, joita yleisesti pidetään pahoina tekoina, joita kristityt pitävät syntinä. SE on saatana ja sekin ON osa Jumalaa, kaikkeutta. Miten voi lopulta erotella, kuka on vihollinen, kun kaikki on yhtä? Jumala on vihollinen?

        Se on totta, että lapset myös pakenevat, jos heillä on siihen tarve. Lapsilla on myös mahtava mielikuvitus, mutta he ovatkin lähempänä alkulähdettä, kun persoona eli ego eli saatana ei ole vielä niin kehittynyt. Mielikuvitushan on luovuutta ja luovuus on peräisin lähteestä, Jumalasta. Sielusta, joka on yhteydessä jumaluuteen kokoajan. He myös usein muistavat. Tästähän on olemassa paljonkin matskua, miten lapsen tarinat edellisestä elämästä ovatkin pitäneet paikkansa, kun joku on vain vaivautunut tutkimaan asiaa. Sieltä ne lapsen kertomat nimet ja paikat ovat löytyneet historian havinasta.

        Ja, Rakas Zigi, käsi sydämelle nyt; kumpi on loogisempaa. Se, että lapsi todella muistaa eläneensä ennenkin, vai että joku "vihollinen" näitä asioita hänen korvaansa suputtaa? Mikä siihen olisi motiivi sinun mielestäsi? Rakkaus on rakkautta ja lähtöisin samasta lähteestä. Kaikkialta, Jumalasta, Universumista, Valosta. Sama asia.

        Raamattu on ihmisten kirjoitama kirja ihan niinkuin lukuisat muut kirjat ennen ja jälkeen raamatun, vt:n ja ut:n. Myös se jo paljon puhuttu ja parjattu egoparka on ollut mukana siinä kirjoitustyössä ja saattanut hyvinkin vähän sotkea asioita. Skeptisyys senkin asian suhteen on ihan tervettä. Eikä siitä joudu helvettiin, jos vähän kyseenalaistaa. Ikuiseen kadotukseen ei joudu kukaan. Ne kohdat on ainakin persoonat itse kirjoittaneet. Ihan vaan opiksi ja ojennukseksi kurittomalle kansalle. Rakkautta siinä ei ole pätkän vertaa. Eli Jumalaa.

        rakkaudella....


      • zigi
        maristronautti kirjoitti:

        Eikö Jeesuskin sanonut: Rakasta vihollistasi.

        Jos Jumala on kaikki, ei Jumalan ulkopuolella ole mitään. Sinä olet Jumala. Osa sitä kaikkeutta, rakkautta, joka ei ole herra, ei persoona. Ihminen on ulkoistanut Jumalan, vaikka me kaikki olemme kaikki. Saatana on vertauskuva ihmisen egolle. Sille, joka haluaa ja tahtoo. Olla tässä ja vielä enemmän tässä. Eriytyneenä, erillisenä, yksilönä. Omat pyyteet ja halut saavat meidät tekemään tekoja, joita yleisesti pidetään pahoina tekoina, joita kristityt pitävät syntinä. SE on saatana ja sekin ON osa Jumalaa, kaikkeutta. Miten voi lopulta erotella, kuka on vihollinen, kun kaikki on yhtä? Jumala on vihollinen?

        Se on totta, että lapset myös pakenevat, jos heillä on siihen tarve. Lapsilla on myös mahtava mielikuvitus, mutta he ovatkin lähempänä alkulähdettä, kun persoona eli ego eli saatana ei ole vielä niin kehittynyt. Mielikuvitushan on luovuutta ja luovuus on peräisin lähteestä, Jumalasta. Sielusta, joka on yhteydessä jumaluuteen kokoajan. He myös usein muistavat. Tästähän on olemassa paljonkin matskua, miten lapsen tarinat edellisestä elämästä ovatkin pitäneet paikkansa, kun joku on vain vaivautunut tutkimaan asiaa. Sieltä ne lapsen kertomat nimet ja paikat ovat löytyneet historian havinasta.

        Ja, Rakas Zigi, käsi sydämelle nyt; kumpi on loogisempaa. Se, että lapsi todella muistaa eläneensä ennenkin, vai että joku "vihollinen" näitä asioita hänen korvaansa suputtaa? Mikä siihen olisi motiivi sinun mielestäsi? Rakkaus on rakkautta ja lähtöisin samasta lähteestä. Kaikkialta, Jumalasta, Universumista, Valosta. Sama asia.

        Raamattu on ihmisten kirjoitama kirja ihan niinkuin lukuisat muut kirjat ennen ja jälkeen raamatun, vt:n ja ut:n. Myös se jo paljon puhuttu ja parjattu egoparka on ollut mukana siinä kirjoitustyössä ja saattanut hyvinkin vähän sotkea asioita. Skeptisyys senkin asian suhteen on ihan tervettä. Eikä siitä joudu helvettiin, jos vähän kyseenalaistaa. Ikuiseen kadotukseen ei joudu kukaan. Ne kohdat on ainakin persoonat itse kirjoittaneet. Ihan vaan opiksi ja ojennukseksi kurittomalle kansalle. Rakkautta siinä ei ole pätkän vertaa. Eli Jumalaa.

        rakkaudella....

        No se on selvä ku pläkki et sul on jo selvää kaikki, mitä täsä määääää enää mittä selitä:)


      • maristronautti
        zigi kirjoitti:

        No se on selvä ku pläkki et sul on jo selvää kaikki, mitä täsä määääää enää mittä selitä:)

        Sama juttuhan se on toisinkin päin...mitä määkään tässä mitään selitän sulle. Kun se sun juttu on sulle ihan selvä. Mutta se yhteinen lanka on kuitenkin varmaan se rakkauden ja armon kantava voima? Ja enhän minäkään IHAN kaikkea tiedä....;)


      • zigi
        maristronautti kirjoitti:

        Sama juttuhan se on toisinkin päin...mitä määkään tässä mitään selitän sulle. Kun se sun juttu on sulle ihan selvä. Mutta se yhteinen lanka on kuitenkin varmaan se rakkauden ja armon kantava voima? Ja enhän minäkään IHAN kaikkea tiedä....;)

        Kyl mää vaan niin luulen


      • zigi
        maristronautti kirjoitti:

        Sama juttuhan se on toisinkin päin...mitä määkään tässä mitään selitän sulle. Kun se sun juttu on sulle ihan selvä. Mutta se yhteinen lanka on kuitenkin varmaan se rakkauden ja armon kantava voima? Ja enhän minäkään IHAN kaikkea tiedä....;)

        Kivasti olit kirjoittanut:)


      • maristronautti
        zigi kirjoitti:

        Kivasti olit kirjoittanut:)

        Lämmitti mieltä.


    • Anonyymi

      Vaiko syntyä uudelleen

    • Anonyymi

      Lapset imevät tietoa ympäriltään kuin kuivat sienet. Jos jossain sattumalta kuulee puhetta uudestisyntymästä, niin varmasti voi jäädä puheet mieleen ja sitten lapsi ottaa sen joskus sattumalta puheenaiheeksi mielikuvitusleikkeineen ja sitten hohhaillaan, kuinka meidän lapsi puhuu entisistä elämistä.

      • Anonyymi

        Netissä on parikin tapausta, jossa lapsi oli jälleensyntynyt isoisänsä ja toisessa tapauksessa taas jälleensyntynyt isoäitinsä. Erän nainen muisti eläneensä aiemmin toisessa perheessä ja lähti tapaamaan tuota perhettä, ja nyt he ovat tiiviissä yhteydessä keskenään.

        "Kun sinä olit pieni ja minä olin sinun isäsi", oli lapsi sanonut isälleen, kun he olivat katsoneet vanhoja kuvia. Miten ihmeessä lapsi voisi saada sellaista päähäänsä?

        http://thespiritscience.net/2016/05/05/the-boy-who-remembers-his-past-life-as-his-own-grandfather/

        Kuollut lapsi voi myös syntyä uudelleen samaan perheeseen.

        https://www.youtube.com/watch?v=-JrSi7rWWpM

        Erikoista jos tuokin lapsi olisi imenyt muka vaikutteita, koska ei ollut koskaan tuollaisista asioista edes kuullut.

        Lapset on vielä herkkiä, koska edellinen elämä on vielä niin lähellä heitä, vähitellen muistot kuitenkin katoavat. Meidän pitää päästä irti menneestä.

        https://www.youtube.com/watch?v=b07Xc9Q0BVo

        Lapset siis keksivät tarinoita, jotka ovat oikeastikin tapahtuneet.

        Denialisti ei tietenkään usko, vaikka itse kokisi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ihmiset pitää itseään kovin fiksuina, kun ne kieltää kaiken ja sanoo, että kuoleman jälkeen ei ole mitään.

        Minusta ajatus siitä, että tulen tyhjyydestä ja menen tyhjyyteen ei kuulosta kovinkaan fiksulta.


      • Anonyymi

        Netissä pyörii kaikenmaailman hörhöjä ihme houreineen että lihankappaleet muka syntyisivät jotenkin uudelleen! Mikä naurettava ajatus! Tuonpuoleinen on tietenkin tuossa aivan jalkojemme juuressa 'maton alla' onton maapallon syvyyksissä. Sieltä hienot terrastraalivartalomme omilla terrastraalitasoillaan asustelevat ja lihankappaleita täällä onton pallon kuorella liikuttelevat!

        https://youtu.be/mOigfrgC0J8

        Selittäkää hörhöt miten tuo olisi mahdollista ellei terrastraalitasojen valtava jerkku tykittäisi kuolleeseen lihankappaleeseen 12.54 teraherzin terrastraalizignaalia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä pyörii kaikenmaailman hörhöjä ihme houreineen että lihankappaleet muka syntyisivät jotenkin uudelleen! Mikä naurettava ajatus! Tuonpuoleinen on tietenkin tuossa aivan jalkojemme juuressa 'maton alla' onton maapallon syvyyksissä. Sieltä hienot terrastraalivartalomme omilla terrastraalitasoillaan asustelevat ja lihankappaleita täällä onton pallon kuorella liikuttelevat!

        https://youtu.be/mOigfrgC0J8

        Selittäkää hörhöt miten tuo olisi mahdollista ellei terrastraalitasojen valtava jerkku tykittäisi kuolleeseen lihankappaleeseen 12.54 teraherzin terrastraalizignaalia!

        Hörhö olet itsekin, senkin trölli.

        Hetken jo luulin, että sinusta olisi jo päästy,

        Saman vitsin jankkaaminen ei ole kovinkaan hauskaa, jos kuvittelet olevasi kovinkin hauska.

        Hohhoijaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hörhö olet itsekin, senkin trölli.

        Hetken jo luulin, että sinusta olisi jo päästy,

        Saman vitsin jankkaaminen ei ole kovinkaan hauskaa, jos kuvittelet olevasi kovinkin hauska.

        Hohhoijaa...

        Denialistien mielestä ontto maapallo tietenkään ei voi eikä saa olla totta. Arveletko että jälleensyntynyneeksi luullun marsilaisen marrastraalivartalo onkin todellisuudessa onton Marsin marrastraalitasoilla? Jos zignaalin kantomatka riittää niin silloin marsilaiset pystyvät liikutelemaan lihankappaleita täällä ontolla maapallolla saakka! Muussa tapauksessa kyseessä on ns teleporttaustapaus! Kumpaa veikkaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Denialistien mielestä ontto maapallo tietenkään ei voi eikä saa olla totta. Arveletko että jälleensyntynyneeksi luullun marsilaisen marrastraalivartalo onkin todellisuudessa onton Marsin marrastraalitasoilla? Jos zignaalin kantomatka riittää niin silloin marsilaiset pystyvät liikutelemaan lihankappaleita täällä ontolla maapallolla saakka! Muussa tapauksessa kyseessä on ns teleporttaustapaus! Kumpaa veikkaat?

        Joo, menes taas lukemaan lisää sitä Aku Ankkaa, sieltähän sä tuonkin jutun oot bongannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, menes taas lukemaan lisää sitä Aku Ankkaa, sieltähän sä tuonkin jutun oot bongannut.

        Rainer kertoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, menes taas lukemaan lisää sitä Aku Ankkaa, sieltähän sä tuonkin jutun oot bongannut.

        Jälleensyntyneissä on vähemmän hämmästyttäviä avaruuden muukalaisia mutta heitäkin on kuten tuo venäläisen pojan tapaus osoittaa. Amerikkalaisten pikkupoikien joukossa on sitäkin enemmän toisen toisen maailmansodan pilotteja. Amerikkalaisissa pikkutytöissä taasen ei yhtä ainutta! Mistähän se johtuu? Mutta jos teleporttaus on mielestäsi Aku Ankka juttuja niin mitenkäs ne sielut matkailee esim mantereelta toiselle? Lentääkö vai uiko ne valtamerten yli? Vai kävelee veden päällä kun se kai onnistuu myös kun sielulla on silmät korvat kädet ja tietysti jalat? Vai teleporttaa? Bingo! Entä miten sielu saa esimerkiksi näköhavainnot luulihaklöntiltään ja miten se sitä pystyy liikuttelemaan? Onko siellä jokin mekaaninen järjestelmä? Kuparijohtimia? Valokuitu? Vai jokin näkymätön signaali? Taas bingo!


    • Anonyymi

      Kaikkein parhaiten varmennettu tapaus on venäläinen ihmelapsi Boriska Kiprianovich. Hän oppi puhumaan jo muutaman kuukauden iässä. Lukea ja kirjoittaa hän osasi jo puolitoistavuotiaana. Lastentarhassa huomattiin myös hänen poikkeuksellinen kykynsä muistaa asioita.

      Suuresti hämmästyttivät Boriskan tarkat kuvaukset Gizan suuren sfinksin sisällä kulkevista käytävistä. Useat arkeologit ovat myöhemmin vahvistaneet pojan kuvaukset 100% oikeiksi.

      https://youtu.be/6sWd7W7AHyo

      Vielä enemmän hämmästytti pojan tietämys aurinkokunnastamme, avaruuslentämisestä ja erityisesti Mars-planeetasta. Marsista hän tiesi enemmän yksityiskohtia kuin NASA:n tutkijat, jotka hän tapasi.

      Boriska onkin ontosta Marsista.

      Boriska oli edellisessä elämässään marsilainen avaruuslentäjä. Hän lensi teleportaatiotekniikkaa hyödyntävällä aluksellaan useita kertoja Egyptiin kun Gizan pyramidia rakennettiin 2500 vuotta sitten. Pian sen jälkeen Marsissa syttyi ydinsota, ja heidän huipputeknologinen sivilisaationsa katosi planeetan pinnalta.

      Tällä hetkellä sodasta selvinneet marsilaiset asuvat planeetan sisällä, sillä Mars on ontto. Myös NASA sekä Arizonan yliopisto ovat vahvistaneet Boriskan kertomuksen tältäkin osin.

      Egyptissä käydessään marsilaiset jättivät Gizan sfinksiin tärkeän viestin ihmiskunnalle, jotta meitä ei kohtaisi sama kohtalo. Useat tutkimusryhmät ovat parasta aikaa etsimässä tuota viestiä.

      Myös maapallosta Boriskalla oli hämmästyttävää tietoa. Marsilaiset olivat havainneet planeettamme olleen kokonaan veden peitossa 4000 vuotta sitten. Havainto täsmää 100% Raamatun kanssa. Tällekin kiistellylle tapahtumalle on nyt löytynyt ulkopuolinen todistaja.

      Tuossa vielä tapauksesta suomenkielinen artikkeli https://www.kuudesaisti.net/mystiikka/nuori-poika-muistaa-edellisen-elamansa-marsissa

    • Anonyymi

      Albert Einstein: "When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous" "I have made the Bhagavad Gita as the source of my inspiration and guide for the purpose of scientific investigation and formation of my theories" .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lue Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta. Elämäsi taatusti muuttuu sen kirjan lukemisen jälkeen.

      https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

      Bhagavad Gītā (devanagari: भगवद्गीता, usein lyhyemmin "Gita") on 400–100 eaa. syntynyt hindulaisuuden pyhä kirjoitus, joka on osa laajempaa tekstikokonaisuutta Mahabharataa (Aranyakaparva. 25–42).

    • Anonyymi

      Hyvin usein tunnemme itsemme uupuneiksi ja musertuneiksi. Miksi? Koska sielua ei peitä pelkästään ainekerros, emme ole vain fyysisen kehon vankilassa, suuremmassa määrin olemme tietoisuutemme vankilassa. Ihmisillä oli erilaisia ajatuksia siitä, miten luoda täydellinen vankila, josta on mahdotonta paeta. Mutta kun puhumme korkeammasta tietoisuudesta, korkeammasta todellisuudesta, niin tämä maailma on luotu siten, että emme ole vain aineen, materian vankilassa, vaan meillä on erillinen selli ja kaikki mitä tarvitsemme.

    • Anonyymi

      Śrīla Śrīdhar Mahārāj: Hyödyntävät taipumukset eivät voi auttaa meitä. Hyödyntäminen, hyväksikäyttö, riisto ei ole muuta kuin lainan ottaminen luonnosta. Tiede lainaa vain luonnosta, mutta tätä tekoa seuraa reaktio. Newton sanoi: ”Jokaiselle toiminnalle on sama ja vastakkainen reaktio.” Otamme energiaa luonnon esineistä ja elementeistä, toisin sanoen, lainamme, ja kun meidän on maksettava se takaisin, olemme konkurssissa. Joten, se on villihanhen takaa-ajo. Lisäksi se on tarpeetonta. Meidän on aloitettava todellisesta välttämättömyydestä:

      asato mā sad gamaya
      tamaso mā jyotir gamaya
      mṛtyor māmṛtaṁ gamaya

      (Bṛhad-āraṇyaka-upaniṣad: 1.3.28)

    • Anonyymi

      Maailma on täysin subjektiivinen, ja se, mitä ajattelemme siitä tietoisuudessamme, on aivan erilaista, kun sitä tarkastellaan hengellisestä näkökulmasta. Yleensä materialistit näkevät korkeamman maailman kauheana ja tämän maailman kauniina. Mutta itse asiassa olemme tyytyväisiä mihin tahansa olemassaolon tasoon, jossa voimme toteuttaa suunnitelmamme. Tämä on luonteemme paradoksi.

    • Anonyymi

      Melkein kaikki, mitä koet tässä elämässa, on seurausta edellisestä elämästa. Kaikki, mitä teet tai sanot jne. tässä elämässä, määrittelee tulevaisuutesi seuraavassa elämässäsi.

    • Anonyymi

      Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset hengellisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.

      Jumalalla on paljon erilaisia nimiä, ja jokaisella nimellä on tietty arvo, merkitys itsessään, aivan kuten meillä on nimiä, sukunimiä, lempinimiä, jotka heijastavat erityispiirteitämme. Kun puhumme alkuperäisestä Totuudesta, sanaa ”Krishna” käytetään, koska se tarkoittaa Kauneutta. Krishna — Se, joka vetää puoleensa jokaista. Olemisen korkeimmalta tasolta Kauneus, Rakkaus ja Harmonia tulevat tähän maailmaan äänen muodossa. Juuri sen takia menemme kaupunkien kaduille, kuten Shri Chaitanya Mahaprabhu teki, ja laulamme Krishnan nimeä. Tämä ei ole teko, joka tehdään tunteiden vaikutuksen alaisena, tämä on mahdollisuuden tarjoaminen, niin että jokainen henkilö, joka kuulee tiettynä ajankohtana Krishnan nimen (Kṛṣṇa Nām), jopa epäsuorasti ottaa Häneen yhteyttä ja aloittaa paluumatkansa henkimaailmaan.

    • Anonyymi

      NEWTON AND THE LAW OF KARMA!

      Newton’s third law of motion states that for every action, there is an equal and opposite reaction. Law of Karma says, the reaction is never equal but always much more than the original action, depending upon the moral valence of the action.

      The reaction (s) may bring both visible and invisible results–drishta and adrishta phala. When we act for the well-being of all beings, the adrishta phala comes in the form of purification and subtlety of mind.

      When we work for the universe, the universe works for us! When we work for ourselves alone, we work alone. यह है ज़िन्दगी का गणित…

      How is selfless action (niṣkām karma) a blessing? Because it bestows purity of mind. Self-knowledge can only dawn in a pure mind, a mind that is free from the taint of self-centredness.

      Besides, the reaction (s) of our action may be delayed. It may sometimes take a life time or life times for the reactions of the actions to manifest.

      The universe is never in a hurry.



      Karman laki. Newton.

      Karma on luonnollinen henkinen laki tai periaate, joka määrittää kaiken vuorovaikutuksemme. Se alkaa ajatuksen siemenestä, joka ajan mittaan kasvaa ja kehittyy tunteidemme, asenteemme, sanojemme, tekojemme ja suhteidemme kautta. Lopulta se asettuu sielun luonteenpiirteiksi tullakseen taas esiin toisen ajatuksen muodossa.

      Karman laki voidaan ymmärtää henkisenä vastaavuutena Newtonin Voiman ja Vastavoiman Lakiin, joka sanoo, että jokaista tekoa (fyysisessä maailmassa) seuraa yhtäläinen ja päinvastainen vaikutus. Fysiikassa ymmärrys Newtonin lain absoluuttisuudesta raotti salaperäisyyden verhoa siinä määrin, että nykyään monet tieteen ja teknologian edistysaskeleet pohjaavat siihen.

      Karman laki on yhtä yksiselitteinen henkisessä ulottuvuudessa. Se sanoo, että "jokaista tekoa fyysisessä maailmassa seuraa yhtäläinen ja päinvastainen vaikutus". Tämä tarkoittaa, että jos antaa onnellisuutta, kokee onnellisuutta, ja jos antaa surua, kokee surua samassa määrin. Toisin sanoen - minkä tahansa tunteen aiheutan toiselle, saman täytyy lopulta tulla omaksi kokemuksekseni

      • Anonyymi

        Jos pystyisitte lukemaan englanniksi tämän erittäin vaikean filosofisen kirjan ”Subjective Evolution Of Consciousness”
        Suomeksi sitä ei ole. Koko maailmanne muuttuisi sen jälkeen. Tämä kirja selittää paljon. Vaikea filosofinen kirja.
        Kirjoittaja: Bhakti Rakshak Sridhar

        https://en.wikipedia.org/wiki/Bhakti_Rakshak_Sridhar
        Bhakti Rakshak Sridhar oli aito, todellinen, vilpitön guru. Nykyään todellisia guruja ei ole juuri lainkaan tai heitä on hyvin vähän.


    • Anonyymi

      an Stevenson

      Ian Pretyman Stevenson (31. lokakuuta 1918 – 8. helmikuuta 2007) oli kanadalainen biokemisti, psykiatri ja parapsykologi. Hän työskenteli Virginian lääketieteellisessä korkeakoulussa viidenkymmenen vuoden ajan ja psykiatrian osaston johtajana 1957-1967, Carlsonin psykiatrian professorina vuosina 1967-2001 ja psykiatrian professorina vuodesta 2002 lähtien kuolemaansa asti.

      Hän loi tutkijana laajan uran, jonka aikana hän syventyi muun muassa psykosomatiikkaan, kuolemanrajakokemuksiin ja jälleensyntymään. Hän haastatteli ja keräsi tarinoita pienistä lapsista, joiden väitettiin muistavan edellisiä elämiään. Hän matkusti laajasti neljänkymmenen vuoden ajan ja tutki yli kolmentuhannen lapsen tapausta ympäri maailmaa, [1] Hänen kantanaan oli, että eräitä fobioita, epätavallisia kykyjä tai sairauksia ei voitu täysin selittää perinnöllisyyden tai ympäristön selitysmalleilla. Hän uskoi, että reinkarnaatio antoi kolmannen selityksen. [2][3] Stevenson piti myös lasten kertomuksia edellisissä elämissään saamistaan haavoista, jotka muistuttavat heillä nyt olevia syntymämerkkejä, osoituksena jälleensyntymän puolesta. Hän dokumentoi yli kaksi sataa syntymämerkkiä ja syntymävikaa, jotka korreloivat lasten kertomusten kanssa[1]

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos pystyisitte lukemaan englanniksi tämän erittäin vaikean filosofisen kirjan ”Subjective Evolution Of Consciousness”
        Suomeksi sitä ei ole. Koko maailmanne muuttuisi sen jälkeen.
        Kirjoittaja: Bhakti Rakshak Sridhar

        https://en.wikipedia.org/wiki/Bhakti_Rakshak_Sridhar
        Bhakti Rakshak Sridhar oli aito, todellinen, vilpitön guru. Nykyään todellisia guruja ei ole juuri lainkaan tai heitä on hyvin vähän.

        Tiedän. Hän oli todellinen tiedemies. Hän tiesi sekä intian filosofiaa että länsimaista filosofiaa. Omissa luennoissaan, samoin kirjoissaan puhui (kirjoitti) sanskritiksi, sen jälkeen selitti ne englanniksi oppilailleen. Luennoissaan hän siteeraa myös länsimaisia filosofeja ja tekee vertailevaa analyysiä.


        Olen kuunnellut hänen luentojaan mp3 tiedostoina. Syvällisiä. Yleensä suuri osa hänen luennoista nauhoitettiin, sen jälkeen hänen sanat kirjoitettiin ylös englanniksi. Englannista käännettiin muille kielille. Hän puhui englannin kieltä puhuville oppilailleen, jotka tulivat eri puolilta maailmaa häntä kuuntelemaan.


        Olen myös kuunnellut hänen luentojaan. Todella vaatimaton ja nöyrä ihminen. Häneltä puuttui se ylpeys ja ylemmyydentunne, joka on ominaista nykyajan oppineille.


      • Anonyymi

        Hare Krishna, Hare Krishna, Krishna Krishna, Hare Hare, Hare Rama, Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare


      • Anonyymi

        Lähes kaikki, mitä koet tässä elämässa, on seurausta edellisestä elämästa. Kaikki, mitä teet tai sanot jne. tässä elämässä, määrittelee tulevaisuutesi seuraavassa elämässäsi.


      • Anonyymi

        "Bhagavad Gitassa" puhutaan reinkarnaatiosta


        Reinkarnaatio kuului alunperin kristinuskoon. Se poistettiin sieltä Nikean ja muiden kirkolliskokousten toimesta poliittisista syistä. Raamatusta poistettiin paljon tekstiä. Jäljellä jäi se, mikä on nyt jäljellä!


      • Anonyymi

        "Onko Raamatusta poistettu jälleensyntyminen" väittäen mm. että kysymyksessä on suhteellisen nuori teosofien ja ruusuristiläisten synnyttämä ongelma, iältään runsas sata vuotta ja ettei jälleensyntymisoppi koskaan ole ollut kirkon ongelma. Väite on mielestäni tehty löysin perustein aikana jolloin runsaasti informaatiota on kenen hyvänsä saatavissa.

        Ensiksi totean, ettei kirkon oppi ole Jeesuksen eikä Jeesuksen ajan oppi. Kolmesataa vuotta Jeesuksen jälkeen kehittyi Jeesus Nasaretilaisesta vaikutteita saanut elämännäkemys Paavalin ja monen muun tulkitsijan ansiosta erilaisiksi opeiksi. Tämän ovat jo viime vuosisadalla tehdyt, erityisesti saksalaiset tutkimukset sekä tällä vuosisadalla tehdyt löydökset kuin myös Jeesuksen sanoman autenttisuudesta hiljattain tehdyt tutkimukset kiistatta osoittaneet.

        Mikäli vaivautuu tutustumaan varhaisten kirkolliskokousten päätöksiin, huomaa, että jälleensyntymisopille merkittävä kokous oli Konstantinopolin toinen kirkolliskokous eli viides ekumeeninen kokous. Keisari Justianus - suuri filosofien vainoaja - kutsui kokouksen koolle v. 553 j.Kr. deviisillä "yksi keisari, yksi piispa, yksi uskonto".

        Tässä kokouksessa julistettiin pannaan ne, jotka ajattelivat toisin kuin keisari ja hänen nimittämänsä - luonnollisesti häntä tukevat - piispat. Niin joutui alkuajan Jeesuksen opin viisaan tulkitsijan ja kristinuskon suurimpiin kuuluvan ajattelijan Origeneen oppi pannaan.

        Se kohta anateemajulistuksissa, joka yleensä liitetään pre-eksistenssioppiin ja luonnollisesti myös jälleensyntymisoppiin kuuluu:

        "Jos joku kannattaa väitettä sielun tarunomaisesta pre-eksistenssistä ja siitä seuraavaa väitettä kauheasta (monstruous) takaisintulosta (kreik. apokatastasis), hän olkoon kirottu." (Ydinihminen, s. 115, Sven Krohn)

        Voidaan kysyä: olisiko koko anateemajulistus ollut tarpeellinen ellei jälleensyntymisoppi olisi levinnyt alkukristikuntaan? Voiko "kauhea takaisintulo" tapahtua ilman sielujen pre-eksistenssiä? Se, että Rooman piispa ei ollut tilaisuudessa läsnä, oikeuttaa tietenkin sanomaan "ettei kirkon ole koskaan tarvinnut ottaa kantaa..."

        Mitä Origenes opetti? Pre-eksistenssiselityksensä jälkeen Origenes sanoo (De prinsiipis, IV luku, 3.10.26):

        "Sen tähden jokainen, joka laskeutuu maahan, määrätään kohtalonsa (karma?) eli asemansa mukaan syntymään tähän maailmaan joko eri paikkoihin tai eri kansakuntiin tai eri toimialoihin tai erilaisiin vaikeuksiin tai hänet määrätään syntymään uskonnollisista tai ainakin hurskaista vanhemmista." (Ydinihminen)

        Kun ottaa huomioon, että vielä tuhat vuotta valtiokirkon perustamisen jälkeen kirkko taisteli suuntauksia vastaan (gnostikot, katarit 1400-luvulla), joilla oli jälleensyntyminen filosofiassaan, ja lisäksi, kun 1-5 vuosisadalla on ollut melkoinen määrä opettajia, jopa kirkkoisiä, jotka ovat opettaneet jälleensyntymää luonnollisena osana uutta oppia, lienee turha kieltää jälleensyntymän ongelmaa varhaiskristinuskossa.

        Ken tutustuu Raamatun syntyyn, ei ihmettele, ettei sieltä enää löydy muuta kuin rippeet jälleensyntymisajattelusta. "Oikeaoppisen" kirjan luominen kuului alkukirkon päätehtäviin. Jo luomisvaiheessa on huolehdittu siitä, ettei kirjassa ole kirkon mielestä väärää oppia. Kysymyksessä on alusta saakka ollut sensurointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Bhagavad Gitassa" puhutaan reinkarnaatiosta


        Reinkarnaatio kuului alunperin kristinuskoon. Se poistettiin sieltä Nikean ja muiden kirkolliskokousten toimesta poliittisista syistä. Raamatusta poistettiin paljon tekstiä. Jäljellä jäi se, mikä on nyt jäljellä!

        https://www.youtube.com/watch?v=WO_9RsXol3k
        qa


    • Anonyymi

      Tästä on myös useita dokumenttejä. Lapset yleensä muistavat edellisiä elämiä keskimäärin viisivuotiaaksi asti. Vanhemmat ajattelevat, että se on lapsen fantasia.

      • Anonyymi

        Ken tutustuu Raamatun syntyyn, ei ihmettele, ettei sieltä enää löydy muuta kuin rippeet jälleensyntymisajattelusta. "Oikeaoppisen" kirjan luominen kuului alkukirkon päätehtäviin. Jo luomisvaiheessa on huolehdittu siitä, ettei kirjassa ole kirkon mielestä väärää oppia. Kysymyksessä on alusta saakka ollut sensurointi.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe